Fitness Seller

Ouwe vent training (1966)

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.041
De legdrive heb ik eigenlijk (nog) niet zo onder de knie...
Daar maak ik dus eigenlijk niet veel gebruik van.
Als ik dan hoor hoe Dressed gebruik maakt van de legdrive...
Ik vind losstaand duidelijk zwaarder dan zittend bijvoorbeeld.
Liggend heb ik 'mnog niet geprobeerd! :roflol:

tieves, sterke schouder/triceps training man!

Hoe narrow heb je die bench ongeveer?

De legdrive heb ik eigenlijk (nog) niet zo onder de knie...
Daar maak ik dus eigenlijk niet veel gebruik van.
Als ik dan hoor hoe Dressed gebruik maakt van de legdrive...
Ik vind losstaand duidelijk zwaarder dan zittend bijvoorbeeld.
Liggend heb ik 'mnog niet geprobeerd! :roflol:
Moet je hangend eens proberen, gaat super.

• #1.044
Mijn favoriet is hanging incline olympic grip pushups...

• #1.047
Jimmy's 5, 3, 1 as it should be!

Deadlifts + Barbell Shrugs,
5x80 + 8x80
5x100 + 8x100
3x120 + 8x120
5x130 + 8x130
5x150 + 8x150
5x170 + 8x170

Bent over Rows,
5x100
5x112,5
5x127,5

Standing Rope Crunches,
10x40
10x50
10x60
10x70

De deadlifts gingen goed, maar die 5x170kg was genoeg voor vandaag...
Ik was nogal stijf van de training van gisteren doordat ik een weekje niks had gedaan denk ik.
Ja, ook m'n rug was een beetje stijf door de Side Laterals gisteren denk ik...
Een rustige "touch & Go" gedaan.
Héél even neerleggen, en weer naar boven.
Ik heb geen 10% van m'n max. gehaald om het schema te maken... :o
Die week "rust" had me te "hongerig" gemaakt.
Ik hoop met dit schema eens flink vooruit te gaan op (vooral) de deadlift, dus we zullen zien.
Het blijft een beetje mijn zwakke punt.
Als ik in die logjes iedereen maar zie gaan staan met 250 en 300 kilo's... :o

De Barbell Shrugs direct na een set Deadlifts bevalt me goed, en het scheelt een hoop keren die halter opnieuw oppakken! :thumb:

Bent over Rows gingen goed, maar niet overdreven makkelijk.
Ik heb ze wel al eens zwaarder gedaan, maar die 5 reppers op de Deadlift hebben wel een beetje hun tol geëist ben ik bang...
Maar het zijn "maar" assistance oefeningetjes éh?! ;)

Standing Rope Crunches op een andere lat pully gedaan, als waar iedereen ze altijd op doet, dus moest ik even een beetje zoeken naar het te gebruiken gewicht.
Is een lekkere, beetje vreemde oefening, maar wel een mooie antogonist van de Deadlifts natuurlijk! :thumb:

Lekkere training, en op de Rope Crunches na, was ik met een half uurtje klaar!
De Rope Crunches en het opruimen van de schijven e.d. erbij geteld net geen 45 minuten, ideaal! :thumb:

Misschien is zo'n Jim Wendler schemaatje wel echt precies wat ik nodig had! :cool:

• #1.048
Mijn favoriet is hanging incline olympic grip pushups...
Toch schijnen ze niet zo heel goed te zijn voor je quadriceps hoor.
Arnold deed ze op een gegeven moment helemaal niet meer daardoor. :rolleyes:

Ja, het klinkt wel vet als je ze doet, maar dat zijn je knieën die je dan hoort... :rolleyes:

Nee, dan kun je beter "Decline suppinated overhand parallel grip cross legged side squats" doen! :thumb:
Die pakken je quads pas echt aan!
Maar is wel een beetje een "mannelijke" oefening voor jullie denk ik... :D

Nee, dan kun je beter "Decline suppinated overhand parallel grip cross legged side squats" doen! :thumb:
Die pakken je quads pas echt aan!
Maar is wel een beetje een "mannelijke" oefening voor jullie denk ik... :D
Klopt doe alleen sissy oefeningen met sissy weights.

• #1.050
Klopt doe alleen sissy oefeningen met sissy weights.
Ik heb je toch niet gekwetst, waerde Mc....? ;)
Jij komt er wel jongen! :D

Maar pas als je een "Turkish Get Up" kan doen met 100kg ben ik echt onder de indruk! :cool:

Ik kan 'm (ook) niet hoor... :o

Was DBB nu even niet te bereiken, of lag het aan mij..? ???

Deadlifts + Barbell Shrugs,
5x80 + 8x80
5x100 + 8x100
3x120 + 8x120
5x130 + 8x130
5x150 + 8x150
5x170 + 8x170

Bent over Rows,
5x100
5x112,5
5x127,5

Standing Rope Crunches,
10x40
10x50
10x60
10x70

De deadlifts gingen goed, maar die 5x170kg was genoeg voor vandaag...
Ik was nogal stijf van de training van gisteren doordat ik een weekje niks had gedaan denk ik.
Ja, ook m'n rug was een beetje stijf door de Side Laterals gisteren denk ik...
Een rustige "touch & Go" gedaan.
Héél even neerleggen, en weer naar boven.
Ik heb geen 10% van m'n max. gehaald om het schema te maken... :o
Die week "rust" had me te "hongerig" gemaakt.
Ik hoop met dit schema eens flink vooruit te gaan op (vooral) de deadlift, dus we zullen zien.
Het blijft een beetje mijn zwakke punt.
Als ik in die logjes iedereen maar zie gaan staan met 250 en 300 kilo's... :o

De Barbell Shrugs direct na een set Deadlifts bevalt me goed, en het scheelt een hoop keren die halter opnieuw oppakken! :thumb:

Bent over Rows gingen goed, maar niet overdreven makkelijk.
Ik heb ze wel al eens zwaarder gedaan, maar die 5 reppers op de Deadlift hebben wel een beetje hun tol geëist ben ik bang...
Maar het zijn "maar" assistance oefeningetjes éh?! ;)

Standing Rope Crunches op een andere lat pully gedaan, als waar iedereen ze altijd op doet, dus moest ik even een beetje zoeken naar het te gebruiken gewicht.
Is een lekkere, beetje vreemde oefening, maar wel een mooie antogonist van de Deadlifts natuurlijk! :thumb:

Lekkere training, en op de Rope Crunches na, was ik met een half uurtje klaar!
De Rope Crunches en het opruimen van de schijven e.d. erbij geteld net geen 45 minuten, ideaal! :thumb:

Misschien is zo'n Jim Wendler schemaatje wel echt precies wat ik nodig had! :cool:

Heeeeel nette training Hummie:D, vooral die deadlift:cool:

200 of 300 kilo deadlift , niet in mijn log - zal er ook nooit komen ben ik bang

• #1.053
Heeeeel nette training Hummie:D, vooral die deadlift:cool:
Tnx. man.
Toch wil ik 'm snel nog wat hger hebben...Als m'n ruggetje het houd! :D

200 of 300 kilo deadlift , niet in mijn log - zal er ook nooit komen ben ik bang
Welja man! ;)
Gewoon blijven doen, je bent sterk genoeg hoor. :cool:

Hoe narrow heb je die bench ongeveer?
Net buiten het binnenste gladde deel van de olympische halter.
Ongeveer 2 ruime handenbreedte minder dan "regular grip bench presses" :D
Smaller doet te veel zeer aan m'n pols(en) en heeft schijnbaar geen extra effect op de triceps....

Hummer.. ik ben lui en achterlijk.. leg mij dat 5/3/1 principe eens even simpel uit aan me.. Nieuwste rage.. Kan natuurlijk niet achterblijven..

Tis beetje wat Dressed black roept he.. 1 oefening per dag, en 1 assistance..

Kunt u zo vriendelijk zijn om even uit te leggen, hoe het werkt etc.

Laat maar.. ik heb de manual al gedownload:)

Maar waarom kies je voor dit schema Hum? Wat verwacht je er van?

Hoe had jij het in gedachten? De big but boring methode?

Leer dit jonge dinootje eens wat Hum:D

• #1.056
Hummer.. ik ben lui en achterlijk.. leg mij dat 5/3/1 principe eens even simpel uit aan me.. Nieuwste rage.. Kan natuurlijk niet achterblijven..

Tis beetje wat Dressed black roept he.. 1 oefening per dag, en 1 assistance..

Kunt u zo vriendelijk zijn om even uit te leggen, hoe het werkt etc.

Laat maar.. ik heb de manual al gedownload:)

Maar waarom kies je voor dit schema Hum? Wat verwacht je er van?

Hoe had jij het in gedachten? De big but boring methode?

Leer dit jonge dinootje eens wat Hum:D
Goed van je! :thumb:
Het geeft me een beetje houvast, en verschilt niet zo heel veel van wat ik anders pleeg te doen eigenlijk...
Het geeft me een beetje de drang om "het toch maar even te doen" als ik eens geen zin heb, en het "tempert" me een beetje als ik weer eens een fanatieke dag heb, en eigenlijk haast niet kan stoppen, zodat ik weer 5 dagen nodig heb om te herstellen...
Het is volgens mij een bewezen manier om sterker te worden op de compounds die je belangrijk vind, en daarnaast geeft het je wel de ruimte nog wat extra spiermassa te ontwikkelen door de assistance oefeningen te doen.
Ik denk dat het voor mij wel goed is om een beetje te periodiseren zoals dat gaat in dit systeem.
Ik ben soms echt in een staat van overtraining geloof ik...
Ik deed natuurlijk soms alle belangrijke compounds op één dag aan mijn maximum, en dan had ik 5 dagen nodigom te herstellen, en dan deed ik het gewoon nog een keer... :headbang:
Het lijkt me een goed systeem, maar het is niets nieuws hoor.
Wel goed voor van die "lompe, niet naar hun lichaam luisterende, all out gaande dommerikken" zoals ondergetekende... :o

Hoogachtend,
Hummertje

Goed van je! :thumb:
Het geeft me een beetje houvast, en verschilt niet zo heel veel van wat ik anders pleeg te doen eigenlijk...
Het geeft me een beetje de drang om "het toch maar even te doen" als ik eens geen zin heb, en het "tempert" me een beetje als ik weer eens een fanatieke dag heb, en eigenlijk haast niet kan stoppen, zodat ik weer 5 dagen nodig heb om te herstellen...
Het is volgens mij een bewezen manier om sterker te worden op de compounds die je belangrijk vind, en daarnaast geeft het je wel de ruimte nog wat extra spiermassa te ontwikkelen door de assistance oefeningen te doen.
Ik denk dat het voor mij wel goed is om een beetje te periodiseren zoals dat gaat in dit systeem.
Ik ben soms echt in een staat van overtraining geloof ik...
Ik deed natuurlijk soms alle belangrijke compounds op één dag aan mijn maximum, en dan had ik 5 dagen nodigom te herstellen, en dan deed ik het gewoon nog een keer... :headbang:
Het lijkt me een goed systeem, maar het is niets nieuws hoor.
Wel goed voor van die "lompe, niet naar hun lichaam luisterende, all out gaande dommerikken" zoals ondergetekende... :o

Hoogachtend,
Hummertje

Kijk kijk kijk..

Dank je wel! Die manual is echt goed te lezen:D

Naja.. Mijn huidige schema is prima.. maar ik heb een beetje dat constante gevoel van.. tja.. vermoeidheid.. gebrek aan motivatie.. deload hielp maar een beetje.. Ik ga nu telkens "omdat het moet" niet omdat ik me er op verheug!

Vandaar dat een heel nieuw systeem mij misschien goed zal doen..

En aangezien dit schema ook licht begint.. Naja..

Nieuwste mode op DBB, dus ik kan niet achterblijven he:D

Wanneer begin je met 5/3/1?

• #1.058
Ik heb net deze week twee van die trainingen gedaan, met assistance oefeningen die er voor zorgen dat ik iedere spiergroep ieere week één keer (of meer) aanpak.

Als ik jou zo hoor, is het ook wel en systeem voor jou.
Je kan zowiezo "The Big 5" doen, dat systeem volgend, en verder de oefeningen die je ook belangrijk vind/graag doet.

Eigenlijk is dat systeem natuurlijk niets anders dan een manier om te periodiseren.
En of je dan die repranges van Jim Wendler aanhoud, of je gebruikt een andere combinatie van repranges, is aan jezelf.

Ik ga proberen mijn schemaatje eens 4 weken te volgen in ieder geval.
Op die manier heb ik een beetje houvast, en voorkom ik dat ik mezelf "overzet" of "overtrain" hoe je het ook wilt noemen.

De symptomen die je noemt wijzen héél duidelijk op overtraining, en misschien is het nu beter even een beetje extra rust te houden.
Daarna hanteer je dan een schemaatje dat je beperkt tot 45 minuten tot 1 uur trainen, en ben je zo weer "het mannetje"! ;)

Mijn huidige hersenspinsel heb ik bijgevoegd... :D

Bijlagen

Laatst bewerkt:
ik snap echt geen **** van die rep-verhoudingen van die jimboy

• #1.060
ik snap echt geen **** van die rep-verhoudingen van die jimboy
Is toch niet zo moeilijk, mijn grote Surinaamse vriend..? :)

De repranges van Jim's originele systeem zijn natuurlijk wel gericht op het ontwikkelen van kracht éh?!

Niet direct voor bodybuilders, maar meer voor mensen die gewoon sterker willen worden.

Al pak je daarmee natuurlijk ook wel direct extra massa, en ben je sterker om e.v.t. later weer zwaarder te kunnen trainen voor extra massa.

Voor iedereen goed! :thumb: imo...

Terug
Naar boven