- Waardering
- 1.530
- Lengte
- 1m83
- Massa
- 150kg
Dat is natuurlijk je goed recht, maar ik heb ervaren dat deadlifts je rug echt sterker maken.Ik zal nooit of te nimmer ontkennen dat DL dè basisoefening voor je rug is...maar ik heb hetzelfde probleem als jou...als ik ga DL, doe ik dat dus echt niet met 100kg ofzo...ik wil dan mijn grenzen verleggen...net zoals ik dat met BD ook doe...alleen met één verschil...ik merk namelijk dat ik bij een gecontroleerde beweging vanuit mijn schoudergewricht (pressen, rowen) minder kans op blessure's heb dan oefeningen vanuit het heup- en kniegewricht. Maar ik zeg nooit, nooit![]()
Ja, duhuh denk je nu natuurlijk, maar ik bedoel echt functioneel sterker.
Altijd, tijdens het (stil)staan, tijdens het tillen, draaien, bukken, en trekken aan touwen, enz. enz.
Ik ben er héél blij mee in ieder geval!
Al hoef je niet persé naar die 200+kilo's te gaan voor de functionele kracht waar ik het over heb.
Je zou me beter eens inhalen ja!Jouw kennende doe je 1 training kalm aan, 1 training sla je over, en dan ben je alweer met zieke gewichten aan het pressen
Het zou je serieus goed doen, poosje rustig aan.. je klaagt over zoveel blessures.. naja.. neem ze dan ook serieus!
Neem de tijd, des te sneller kan ik je inhalen![]()

Zo'n jonge vent...

Nu ik weer de pijn in m'n schouder ervaar begin ik steeds meer te denken dat je best eens gelijk zou kunnen hebben...Respect voor jullie hoor maar ik deadlift nooit meer en squatten gaat ook niet meer zwaar lukken, ik ben net zo steeds je grenzen verleggen en zwaarder gaan. Nou is mijn rug versleten en kan ik alleen nog maar licht de dingen doen die ik zo lekker vond, maar in mijn achterhoofd weet ik dat het beter is zo anders had ik echt me rug helemaal verkloot.
Niet meer zo zwaar mogelijk trainen is misschien wel beter, maar waar haal je op een gegeven moment dan nog de motivatie vandaan om te gaan trainen..?
Dan zou ik wel haast "bodybuilder" moeten worden, en proberen een mooi lichaam te krijgen i.p.v. die vormloze homp vlees die het nu is...

Zal m'n vrouw leuk vinden...

kan ook