Fitness Seller

Ouwe vent training (1966)

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.141
Ik zal nooit of te nimmer ontkennen dat DL dè basisoefening voor je rug is...maar ik heb hetzelfde probleem als jou...als ik ga DL, doe ik dat dus echt niet met 100kg ofzo...ik wil dan mijn grenzen verleggen...net zoals ik dat met BD ook doe...alleen met één verschil...ik merk namelijk dat ik bij een gecontroleerde beweging vanuit mijn schoudergewricht (pressen, rowen) minder kans op blessure's heb dan oefeningen vanuit het heup- en kniegewricht. Maar ik zeg nooit, nooit ;)
Dat is natuurlijk je goed recht, maar ik heb ervaren dat deadlifts je rug echt sterker maken.
Ja, duhuh denk je nu natuurlijk, maar ik bedoel echt functioneel sterker.
Altijd, tijdens het (stil)staan, tijdens het tillen, draaien, bukken, en trekken aan touwen, enz. enz.
Ik ben er héél blij mee in ieder geval!
Al hoef je niet persé naar die 200+kilo's te gaan voor de functionele kracht waar ik het over heb.

Jouw kennende doe je 1 training kalm aan, 1 training sla je over, en dan ben je alweer met zieke gewichten aan het pressen:roflol:

Het zou je serieus goed doen, poosje rustig aan.. je klaagt over zoveel blessures.. naja.. neem ze dan ook serieus!

Neem de tijd, des te sneller kan ik je inhalen:D
Je zou me beter eens inhalen ja! ;)
Zo'n jonge vent... :D

Respect voor jullie hoor maar ik deadlift nooit meer en squatten gaat ook niet meer zwaar lukken, ik ben net zo steeds je grenzen verleggen en zwaarder gaan. Nou is mijn rug versleten en kan ik alleen nog maar licht de dingen doen die ik zo lekker vond, maar in mijn achterhoofd weet ik dat het beter is zo anders had ik echt me rug helemaal verkloot.
Nu ik weer de pijn in m'n schouder ervaar begin ik steeds meer te denken dat je best eens gelijk zou kunnen hebben...
Niet meer zo zwaar mogelijk trainen is misschien wel beter, maar waar haal je op een gegeven moment dan nog de motivatie vandaan om te gaan trainen..?
Dan zou ik wel haast "bodybuilder" moeten worden, en proberen een mooi lichaam te krijgen i.p.v. die vormloze homp vlees die het nu is... :o
Zal m'n vrouw leuk vinden... :rolleyes:

Geen trainingen met hemelvaart?

• #1.143
Geen trainingen met hemelvaart?
Nee, even niet...
Sportschool is dicht, dus da's een goed excuus natuurlijk!
Maar ik ben gisteren ook een hele dag op de lappen geweest, heb zo'n 100 glazen bier op denk ik....
Ik voel me redelijk (brak) :D
Ik heb behoorlijk last van m'n schouder en elleboog, dus een beetje rust zal geen kwaad kunnen denk ik.
Waarschijnlijk morgen maar weer eens gaan kijken.

Nee, even niet...
Sportschool is dicht, dus da's een goed excuus natuurlijk!
Maar ik ben gisteren ook een hele dag op de lappen geweest, heb zo'n 100 glazen bier op denk ik....
Ik voel me redelijk (brak) :D
Ik heb behoorlijk last van m'n schouder en elleboog, dus een beetje rust zal geen kwaad kunnen denk ik.
Waarschijnlijk morgen maar weer eens gaan kijken.

"Waarschijnlijk morgens maar weer eens gaan kijken" ???

Kom op hummy, dat meen je niet...je gaat morgen trainen, geen smoesjes, iemand die kan :bierbang::zuip::klink: kan ook:wl::lifter::loopband:
En niet alleen maar KIJKEN! ;)
Ik hou morgen je log nauwlettend in de gaten! :D

Mee eens!

Kater of niet.. ouwe vent of niet.. Trainen zul je!

• #1.146
"Waarschijnlijk morgens maar weer eens gaan kijken" ???

Kom op hummy, dat meen je niet...je gaat morgen trainen, geen smoesjes, iemand die kan :bierbang::zuip::klink: kan ook:wl::lifter::loopband:
En niet alleen maar KIJKEN! ;)
Ik hou morgen je log nauwlettend in de gaten! :D
Mag ik dan wel mezelf een beetje ontzien, met al m'n blessures..? :o
En dat mannetje op die loopband is wel heel erg ongeloofwaardig in mijn geval! :D

• #1.149
Nee, jij spaart toch blessures?
Ik wil m'n leven beteren... :o
M'n verstand zegt me dat wat minder gewicht en wat meer reps waarschijnlijk beter is voor me dan wat ik nu doe, maar m'n gevoel/hart wilt eigenlijk heel graag squats en deadlifts met 200+ doen, en banken met 180... :rolleyes:
Ik denk dat ik door de reuma véél meer last heb dan wat jullie bijvoorbeeld ervaren.
Bij mij is altijd alles rond de gewrichten een beetje ontstoken, en soms een beetje veel...
Misschien wordt dat wel wat minder erg als ik wat minder zwaar ga trainen.
Ik heb ooit eens 30x100kg gebankdrukt, en denk dat ik daar m'n nieuwe streven van ga maken.
Of misschien wel 100 push ups, en 30x80kg schuindrukken...?
Je snapt, ik weet het nog niet precies...
Wat ik wel weet is dat ik even mezelf een beetje moet gaan ontzien.
Te veel pijn de laatste dagen. :(

De t*ring naar de nering zetten John, trainen met lichtere gewichten hoger in reps dan maar. het heeft geen zin jezelf te verkloten zodat je uiteindelijk niet meer kan gaan trainen!

• #1.151
De t*ring naar de nering zetten John, trainen met lichtere gewichten hoger in reps dan maar. het heeft geen zin jezelf te verkloten zodat je uiteindelijk niet meer kan gaan trainen!
Excactly my thoughts my friend.
Het zit al wat langer in m'n hoofd natuurlijk...
De woorden van de reumatoloog galmen nog steeds geregeld door m'n bovenkamer...
Maar ik vind juist dat beulen zo leuk!
En natuurlijk ook de reacties van de mensen op de sportschool enzo.
Een beetje ijdelheid is ook mij niet vreemd... ;)

Excactly my thoughts my friend.
Het zit al wat langer in m'n hoofd natuurlijk...
De woorden van de reumatoloog galmen nog steeds geregeld door m'n bovenkamer...
Maar ik vind juist dat beulen zo leuk!
En natuurlijk ook de reacties van de mensen op de sportschool enzo.
Een beetje ijdelheid is ook mij niet vreemd... ;)

Ook met lichtere gewichten kan je sterke prestaties neerzetten, trouwens er zijn heel veel BB'ers die zweren bij lichtere gewichten en veel herhalingen. Een goed idee is dan om je spieren al voor te vermoeien met isolatie alvorens je de compounds aanpakt, word in de body building wereld heel veel gedaan.

• #1.153
Ook met lichtere gewichten kan je sterke prestaties neerzetten, trouwens er zijn heel veel BB'ers die zweren bij lichtere gewichten en veel herhalingen. Een goed idee is dan om je spieren al voor te vermoeien met isolatie alvorens je de compounds aanpakt, word in de body building wereld heel veel gedaan.
Ik weet nog wel dat die keer dat 30x100 drukte helemaal naar de donder was man! :eek:
Dat is ook héél zwaar en vermoeiend... :rolleyes:

Met licht trainen groei je ook hoor, en je bent geen 18 meer hum.

• #1.155
Uiteraad moet je luisteren naar je lichaam, hummy...dus de t*ring naar de nering zetten is een goed advies!
Ik heb een heel sterke jongen gekend, die trainde 7 dagen in de week keihard...uiteindelijk had hij zijn hele gewrichten en pezen naar de kloten...hij kreeg het advies om te stoppen met training...hetgeen hij ook gedaan heeft...zoiets is doodzonden...dan maar een stapje terug, toch?

30x100 kg is BD is overigens best wel veel...ik haal net 20 reps met 100kg.
Ik train vrij zwaar omdat ik aan wedstrijden doe...als ik geen wedstrijden zou doen, zou ik meteen het volume verhogen en de intensiteit verlagen, zeker weten! Wellicht dat het ook al een beetje zou helpen als je wat minder oefeningen zou doen...je beperken totdat wat er echt aan toe doet?

Uiteraad moet je luisteren naar je lichaam, hummy...dus de t*ring naar de nering zetten is een goed advies!
Ik heb een heel sterke jongen gekend, die trainde 7 dagen in de week keihard...uiteindelijk had hij zijn hele gewrichten en pezen naar de kloten...hij kreeg het advies om te stoppen met training...hetgeen hij ook gedaan heeft...zoiets is doodzonden...dan maar een stapje terug, toch?

30x100 kg is BD is overigens best wel veel...ik haal net 20 reps met 100kg.
Ik train vrij zwaar omdat ik aan wedstrijden doe...als ik geen wedstrijden zou doen, zou ik meteen het volume verhogen en de intensiteit verlagen, zeker weten! Wellicht dat het ook al een beetje zou helpen als je wat minder oefeningen zou doen...je beperken totdat wat er echt aan toe doet?

Goede raad!

luisteren naar je lichaam is veel belangrijker dan al het andere - het mot wel leuk blijven he

• #1.159
Bedankt voor de goede raad allemaal, maar zeg eens wat nieuws mannen! :jk:
Nee hoor, het is me allemaal wel duidelijk, jullie willen liever van die homofiele trainingen zien in m'n log...
Sissy squats 3x8x30kg
Side lunges 3x10x5kg
Beach boy crunches 3x15xBw
Zulk soort verslagen...
Eerst maar eens wat genezen.
M'n schouder doet echt gek, en ik heb geen zin om weer te verrekken van de pijn als de laatste keer dat ik last had van m'n schouder.
En nee, ik geloof niet dat het komt door die neck presses van laatst! ;)
Ik heb wel het idee dat de pees in mijn onderarm een stuk opgeknapt is.
Gisteren weer eens hemelvaartdag gaan vieren in Axel(?!) en behoorlijk dronken geworden...
Maar dat was medisch verantwoord i.v.m. de betere doorbloeding door middel van de alcohol!
Naderhand nog even een grote frites met stoverij en mayo genomen, en voor de eiwitten een cervela met curry! :D
Nee, John is weer lekker bezig!
Vandaag maar weer een beetje lijnen... :o
Misschien trainen..?
In ieder geval wel kozijnen schuren... :rolleyes:

Bier, vreten en blessures lekker bezig Hummer:cool:

Goede voeding zal je herstel bevorderen heb ik gelezen.
K-zooi die blessures sterkte man.

Terug
Naar boven