XXL Nutrition

Ouwe vent training (1966)

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.181
wat een hoop pulls seg ... sjees

sterk !
Getrokken als een vrijgezel vandaag! ;)

Ja idd.. Alle oude sterke mannen gaan aan de BB-ing shizzle:(

Toch nette training Hum!
Tnx. Marrkos.
Schouder is nog niet helemaal beter weet je... :(

Ik voelde me wat verlaten door m'n vrouw... ;)

Met die gewichten van de pull down zou ik de pull up gaan doen... mooie bb training!
Ja, maar ik weeg zoooooo veel man, dat red ik nooit... :o

Schouder is inmiddels weer aan het zeuren...
Pees valt mee! :thumb:

Eindelijk weer een training en een prima volgens mij, heavy weights!

Begin lekker rustig en langzaam opbouwen.......

s6 de komende tijd trainze.

Vriendelijk groetend,
Sgtmossad

sterke pulls hummer!

pinnetje bijna onderin zeker?

• #1.184
Eindelijk weer een training en een prima volgens mij, heavy weights!

Begin lekker rustig en langzaam opbouwen.......

s6 de komende tijd trainze.

Vriendelijk groetend,
Sgtmossad
Tnx. Mate! ;)

sterke pulls hummer!

pinnetje bijna onderin zeker?
Zwaarste lat pully is 135kg, daarom strand ik daar altijd.
Maar het is genoeg hoor.
Eer ik het blok helemaal nodig heb voor 20 reps zijn we nog wel wat verder...

Sterk toch Hum, blij dat je weer wat minder last van blessures hebt!

• #1.186
Sterk toch Hum, blij dat je weer wat minder last van blessures hebt!
Mwooaah...
Als ik die jonge gasten hun log soms lees, en zie wat die jongens wegen, en ik kijk dan naar dat dikke lichaam van mij, vind ik mezelf niet zo sterk hoor... :o
Maar ik zal moeten roeien met de riemen die ik heb éh?! :rolleyes:
M'n schouder zeurt inmiddels weer al wel een beetje hoor.
Dat had ik niet verwacht...
Ik dacht dat ik rustig genoeg gedaan had.
Tot de scheut aan het eind van de face pulls, wat niet veel voorstelde, had ik helemaal nergens meer last van tijdens de training.
Het smal bankdrukken ging ook goed, tot ik weer wat voelde, waarna ik direct gestopt ben.
Ik ga ook eens regelmatig wat van die dislocations proberen te doen denk ik.
Van de week zoiets geprobeerd, en dat gaf toch een knak in m'n schouder! :eek:
Net of er iets wat beter op z'n plaats ging zitten.
Tnx. anyway Dressed! :cool:

lekkere bbuilding training hummie

is wel eens lekker - en komt je alleen maar ten goede

Hummer wat zijn dislocations?

Ken dat alleen uit de medische wereld, en dan spreek je van een Luxatie of te wel uit de kom, maar dat zal wel niet de bedoeling zijn:eek:

Ik meen eens in een posting van jouw iets over het verbeteren van Grip te hebben gelezen, heb jij daar meer info over?

Zou dat iets zijn om de pezen in mijn elleboog beter bestand te krijgen tegen belasting? Misschien de spieren rond de pees wat sterker te maken?

By the way, sterke training?
Hoop verschillende grepen.
Ben naast je log regelmatig op google aan het zoeken wat de verschillende posities/grepen/oefeningen in houden.
Altijd inspirerend.

• #1.191
Hummer wat zijn dislocations?

Ken dat alleen uit de medische wereld, en dan spreek je van een Luxatie of te wel uit de kom, maar dat zal wel niet de bedoeling zijn:eek:

Ik meen eens in een posting van jouw iets over het verbeteren van Grip te hebben gelezen, heb jij daar meer info over?

Zou dat iets zijn om de pezen in mijn elleboog beter bestand te krijgen tegen belasting? Misschien de spieren rond de pees wat sterker te maken?

By the way, sterke training?
Hoop verschillende grepen.
Ben naast je log regelmatig op google aan het zoeken wat de verschillende posities/grepen/oefeningen in houden.
Altijd inspirerend.
Dit zijn de shoulder dislocations waar ik het over had:
http://www.youtube.com/watch?v=dNilld58tks

Om je grip te verbeteren kun je heel veel doen, maar kun je ook snel te veel doen vind ik...
Ik heb er namelijk wel even last mee gehad, en nog eigenlijk...
Ik denk dat het beste is dat waar je de problemen ondervind, wat extra te trainen.
Dus als je bij deadlifts je greep verliest, "static holds" gaan doen.
Een halter of dumbbell zo lang mogelijk vast houden.
Ga zo lang mogelijk aan een rekstok hangen...
Je kunt ook "grippers" gaan gebruiken, maar dat kost extra geld.
Ik heb zelf de "Captains Of Crush" (COC) grippers tot No.2 voor dat doel, maar daar doe je al snel te veel mee, en krijg je blessures, imo.
Wat ik een goede oefening vind voor de onderarmen en grip, zijn "forearm flexion extensions"
Een oefening die aangeraden werd door Franco Columbo, een hele sterke bodybuilder, maat van A'nold Schwarzenegger.
Je houd 2 dumbbells met gestrekte armen, hangend, voor je lichaam, en draait de dumbbells zo ver mogelijk naar binnen en weer naar buiten.
Herhalen naar eigen behoefte!
Er is een speciale grip sectie hier op het forum trouwens!
Oefeningen met voorhamers, wrist rollers, en weetikwatnog allemaal, zijn allemaal goed voor je grip, maar nogmaals, pas op dat je niet te veel gaat doen ivm blessures.
Google anders ook even "gripboard", en "functional hand strenght" :thumb:
Vandaaruit kun je je ontdekkingsreis beginnen! :D

Pezen zullen voor sommige mensen wel altijd een zwakke schakel blijven in deze sport imo.
Ik heb zelden last van spieren, maar pezen des te meer...
Pezen zijn niet doorbloed, en genezen daardoor minder snel dan spieren.
En dat geld net zo goed voor herstel na een training als de pezen eens flink op hun donder hebben gehad door relaief zware gewichten...
In mijn geval krijgen de pezen tijdens mijn werk ook nogal wat te verduren, en voila, de perfecte omstandigheden voor ellende! :(

Wat m'n training betreft, ik ga eens wat meer de bodybuilding kant op de eerste tijd denk ik...
Iets rustiger aan met het gewicht, en wat meer variatie.
Ik denk dat het een aardig systeem is om bijv. de rug te trainen met oefeningen die alle standen behappen, dus: vertikaal van hoog naar laag trekken, 45graden trekken, 90graden trekken, en vertikaal van omlaag naar hoog trekken, enz.
Dan kun je ook nog de greepbreedte een beetje variëren, en zijn dus de mogelijkheden legio! :thumb:
Wat ik gisteren heb gedaan, werkt in ieder geval als een tiet!
Spierpijn..?
Niet te zuinig!
Dus goed geweest, zo na m'n rust weekjes...
Volgende keer ga ik de rugtraing nog wat beter doen met ook BOR's en deadlifts erbij.
Beetje voorvermoein, en dan buffelen! (zie je wel dat ik het kan Ibo! ;) )

• #1.192
Heute: borst en biceps...

Decline Bench Presses,
20x20
12x60
12x100
11x110
6x120
3x130

Incline Dumbbell Presses,
7x40 (behoorlijke pijn in de rechterschouder...)
9x40 (ging beter omdat ik nu de beweging zonder draai heb gedaan)
9x40 Normaal begin ik de oefening beneden met de dumbbells op de schouders, en net niet in het verlengde van elkaar. Daarna beweeg ik de dumbbells naar boven, terwijl ik ze draai naar een positie evenwijdig aan elkaar, en tegen elkaar aan het eind van de beweging. Ik draai dus de dumbbells tijdens de beweging. Nu ik er over denk, is dat misschien niet zo goed voor mijn schouders, want toen ik dat niet meer deed, was de bweging gelijk een stuk minder pijnlijk! :thumb:

Standing Ez-Barbell curls,
20x7,5 :D
20x27,5
12x37,5
10x47,5
10x57,5
6x67,5 Redelijk goed gegaan, een beetje pijn in de onderarm(pees) maar niets om over te klagen! ;)

Na 11 uur wakker te zijn geweest, gevolgd door een werknacht van 13 uur, en 4 uur slaap, mag ik eigenlijk niet klagen over de training.
Decline's doe ik zelden, maar bevielen me heel goed nu met de schouderblessure.
Door de andere hoek van drukken heb ik nauwelijks last gehad van m'n schouder! :thumb:
De pees is duidelijk een stuk opgeknapt, en verbeterde tijdens de training merkbaar.
Schouderblessure steek ik op een gebrek aan souplesse in de schouder.
Ik hoop dat de "shoulder dislocations" die ik maar eens ga integreren in m'n training (thuis, tussen de trainingen door denk ik) hiervoor verbeteringen gaan opleveren.
Al met al best tevreden vandaag! :cool:

Goed bezig Hum, en by the way die shoulder dislocations mogen nooit voor of na de schouderttraining gedaan worden, dus om veilig te zijn ook niet na een borsttraining. Je moet er telkens een dag tussen laten.

• #1.194
Goed bezig Hum, en by the way die shoulder dislocations mogen nooit voor of na de schouderttraining gedaan worden, dus om veilig te zijn ook niet na een borsttraining. Je moet er telkens een dag tussen laten.
Ok...
Ik heb ze vandaag wel af en toe gedaan... :headbang:
Dus niet "voor" of "na"..?
Ik deed ze tijdens, dus... :D
Het voelde goed eigenlijk.
Ik heb echt héél stramme schouders, terwijl ik vroeger toen ik alleen nog maar voornamelijk vechtsporten had gedaan zo soepel als de spreekwoordelijke slang was! ;)
Ik heb het idee dat ik er weer een beetje terug op aan het krabbelen ben.
Nu jij nog Dressed...
Komt ook weer wel goed! :thumb:

Ok...
Ik heb ze vandaag wel af en toe gedaan... :headbang:
Dus niet "voor" of "na"..?
Ik deed ze tijdens, dus... :D
Het voelde goed eigenlijk.
Ik heb echt héél stramme schouders, terwijl ik vroeger toen ik alleen nog maar voornamelijk vechtsporten had gedaan zo soepel als de spreekwoordelijke slang was! ;)
Ik heb het idee dat ik er weer een beetje terug op aan het krabbelen ben.
Nu jij nog Dressed...
Komt ook weer wel goed! :thumb:

Alles komt goed Hum!

Als je iets overneemt van anderen kan je het beste heel goed inlezen hoe je het moet uitvoeren:cool:

Lekkere training broeder gaat weer goed zo....

• #1.197
Als je iets overneemt van anderen kan je het beste heel goed inlezen hoe je het moet uitvoeren:cool:

Lekkere training broeder gaat weer goed zo....
Ik ben ze nog niet echt aan het doen hoor.
Niet zo als jij 3x50 herh. of wat doe je nu..?
Ik merk dat alles in m'n schouder "op z'n plaats schiet" als ik dat doe.
Ik heb ze zelfs al eens liggend op m'n zij in bed gedaan. :D
En wat blessures betreft ben ik een beetje dwars éh?! ;)
Ik ben weer op de goede weg denk ik.
Tnx. brother! :thumb:

De discolates zoals dressed al zei moet je niet voor of na een schouderbelastende training doen. Altijd 1 vrije dag ertussen laten.
Daarnaast moet je een hele grote bandhanddoek pakken als je nog niet zo flexibel bent om het met een bezemsteel te doen. Gewoon rechtop staan probeer het zo veel mogelijk zonder te forceren. De volgende keer dezelfde handdoek iets smaller pakken ook al is het maar een paar MM bij wijze van spreken. Dan wordt je steeds flexibeler als het goed is.

50 reps doe ik momenteel met handdoek wordt wel steeds flexibeler. Ook bezoek ik 2x per week een half uur de fysio voor mijn blessure.

Hopelijk binnenkort met de bezemsteel:D
s6 grote.

Decline Bench Presses,
20x20
12x60
12x100
11x110
6x120
3x130

Incline Dumbbell Presses,
7x40 (behoorlijke pijn in de rechterschouder...)
9x40 (ging beter omdat ik nu de beweging zonder draai heb gedaan)
9x40 Normaal begin ik de oefening beneden met de dumbbells op de schouders, en net niet in het verlengde van elkaar. Daarna beweeg ik de dumbbells naar boven, terwijl ik ze draai naar een positie evenwijdig aan elkaar, en tegen elkaar aan het eind van de beweging. Ik draai dus de dumbbells tijdens de beweging. Nu ik er over denk, is dat misschien niet zo goed voor mijn schouders, want toen ik dat niet meer deed, was de bweging gelijk een stuk minder pijnlijk! :thumb:

Standing Ez-Barbell curls,
20x7,5 :D
20x27,5
12x37,5
10x47,5
10x57,5
6x67,5 Redelijk goed gegaan, een beetje pijn in de onderarm(pees) maar niets om over te klagen! ;)

Na 11 uur wakker te zijn geweest, gevolgd door een werknacht van 13 uur, en 4 uur slaap, mag ik eigenlijk niet klagen over de training.
Decline's doe ik zelden, maar bevielen me heel goed nu met de schouderblessure.
Door de andere hoek van drukken heb ik nauwelijks last gehad van m'n schouder! :thumb:
De pees is duidelijk een stuk opgeknapt, en verbeterde tijdens de training merkbaar.
Schouderblessure steek ik op een gebrek aan souplesse in de schouder.
Ik hoop dat de "shoulder dislocations" die ik maar eens ga integreren in m'n training (thuis, tussen de trainingen door denk ik) hiervoor verbeteringen gaan opleveren.
Al met al best tevreden vandaag! :cool:

stevig ,stevig stevig hummie , heb jij echt het gevoel met dat suppineren dat je je bovenkant borst beter aanpakt dan als jij hem niet doet - ik denk aan een minimaal verschil , zeker op ons niveau;)

rc-oef gelijk mee beginnen - werkt goed

sterke declines by the way

Het draaien van de dumbbells levert in mijn opinie niets extra op, het is een beetje hetzelfde als met de Arnold Press, die eigenlijk niets extra bijbrengt aan de oefening (Het is dan wel een oefening van de grote Schwarzenegger maar even goed). Het suppineren is imo best wel slecht voor de schouders.

Terug
Naar boven