Hummer wat zijn dislocations?
Ken dat alleen uit de medische wereld, en dan spreek je van een Luxatie of te wel uit de kom, maar dat zal wel niet de bedoeling zijn
Ik meen eens in een posting van jouw iets over het verbeteren van Grip te hebben gelezen, heb jij daar meer info over?
Zou dat iets zijn om de pezen in mijn elleboog beter bestand te krijgen tegen belasting? Misschien de spieren rond de pees wat sterker te maken?
By the way, sterke training?
Hoop verschillende grepen.
Ben naast je log regelmatig op google aan het zoeken wat de verschillende posities/grepen/oefeningen in houden.
Altijd inspirerend.
Dit zijn de shoulder dislocations waar ik het over had:
http://www.youtube.com/watch?v=dNilld58tks
Om je grip te verbeteren kun je heel veel doen, maar kun je ook snel te veel doen vind ik...
Ik heb er namelijk wel even last mee gehad, en nog eigenlijk...
Ik denk dat het beste is dat waar je de problemen ondervind, wat extra te trainen.
Dus als je bij deadlifts je greep verliest, "static holds" gaan doen.
Een halter of dumbbell zo lang mogelijk vast houden.
Ga zo lang mogelijk aan een rekstok hangen...
Je kunt ook "grippers" gaan gebruiken, maar dat kost extra geld.
Ik heb zelf de "Captains Of Crush" (COC) grippers tot No.2 voor dat doel, maar daar doe je al snel te veel mee, en krijg je blessures, imo.
Wat ik een goede oefening vind voor de onderarmen en grip, zijn "forearm flexion extensions"
Een oefening die aangeraden werd door Franco Columbo, een hele sterke bodybuilder, maat van A'nold Schwarzenegger.
Je houd 2 dumbbells met gestrekte armen, hangend, voor je lichaam, en draait de dumbbells zo ver mogelijk naar binnen en weer naar buiten.
Herhalen naar eigen behoefte!
Er is een speciale grip sectie hier op het forum trouwens!
Oefeningen met voorhamers, wrist rollers, en weetikwatnog allemaal, zijn allemaal goed voor je grip, maar nogmaals, pas op dat je niet te veel gaat doen ivm blessures.
Google anders ook even "gripboard", en "functional hand strenght"

Vandaaruit kun je je ontdekkingsreis beginnen!
Pezen zullen voor sommige mensen wel altijd een zwakke schakel blijven in deze sport imo.
Ik heb zelden last van spieren, maar pezen des te meer...
Pezen zijn niet doorbloed, en genezen daardoor minder snel dan spieren.
En dat geld net zo goed voor herstel na een training als de pezen eens flink op hun donder hebben gehad door relaief zware gewichten...
In mijn geval krijgen de pezen tijdens mijn werk ook nogal wat te verduren, en voila, de perfecte omstandigheden voor ellende!
Wat m'n training betreft, ik ga eens wat meer de bodybuilding kant op de eerste tijd denk ik...
Iets rustiger aan met het gewicht, en wat meer variatie.
Ik denk dat het een aardig systeem is om bijv. de rug te trainen met oefeningen die alle standen behappen, dus: vertikaal van hoog naar laag trekken, 45graden trekken, 90graden trekken, en vertikaal van omlaag naar hoog trekken, enz.
Dan kun je ook nog de greepbreedte een beetje variëren, en zijn dus de mogelijkheden legio!

Wat ik gisteren heb gedaan, werkt in ieder geval als een tiet!
Spierpijn..?
Niet te zuinig!
Dus goed geweest, zo na m'n rust weekjes...
Volgende keer ga ik de rugtraing nog wat beter doen met ook BOR's en deadlifts erbij.
Beetje voorvermoein, en dan buffelen! (zie je wel dat ik het kan Ibo!

)