MuscleMeat

Paddos Strength training

Je moet het altijd in percenten bekijken.

-Paddos: 12.5kg/125 = 10% gain.
- Victormor: 20kg/240 = 8.3%

Natuurlijk zit Victor al meer tegen een limiet aan.. Maar toch 10% voor paddos he.

Een limiet is er niet echt, maar de gewichten gaan nu minder snel omhoog omdat ze zwaarder worden :D

Ik train ook nog niet zo super lang bijna 1,5 jaar powerlift gericht, dus er moet zowiezo nog veel meer in zitten, ub helemaal omdat ik die best lang verwaarloosd heb.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.222
Er is een verschil tussen de hele rom zakken of bouncen helemaal onderin. Ik zie bij front squats toch meestal trager, gecontroleerder zakken. Vooral in het bovenste gedeelte van de squat. Dan kan je dat stuk beter spannen in je bovenrug. Onderin kan je dan desnoods wel wat bouncen al wordt dat wel een beetje beperkt ivm kniegezondheid.

Ik bedoelde bouncen vanuit de spanning op de hamstrings, niet op de knieën ;)

Ben in elk geval zwak op eccentrisch gedeelte, nogal opgemerkt. En spanning in bovenrug heeft mij dikwijls parten gespeeld tijdens smolov.

Ik denk dat ik hier snel naar beneden ging gewoon omdat het gewicht te zwaar was, die 130kg althans.

Flink wat krachtverschil tussen links en recht bij de OHP. Heb ik zelf ook wat last van. Verder super filmpjes paddos :thumb:

Damn ik moet hier echt op elk woord gaan letten blijkbaar. Ik bedoel gewoon dat victor al hoger zit qua "niveau" en dat 20kg op dat niveau gainen zwaarder is dan op lager niveau. Verder haalde ik die cijfers er niet bij om te tonen dat Paddos beter was maar om te tonen dat 12.5kg gain ook niet slecht is :).

Die rechterarm valt idd erg op Paddos.

Ik bedoelde bouncen vanuit de spanning op de hamstrings, niet op de knieën ;)

Ben in elk geval zwak op eccentrisch gedeelte, nogal opgemerkt. En spanning in bovenrug heeft mij dikwijls parten gespeeld tijdens smolov.

Ik denk dat ik hier snel naar beneden ging gewoon omdat het gewicht te zwaar was, die 130kg althans.

Inderdaad, barbell naar voor laten glijden bij FS is gewoon die spanning in bovenrug verliezen. Heb ik zelf ook problemen mee. Het helpt al als ik er goed op concentreer bij het zakken (langzamer) + hoofd goed naar achter duwen bij het stijgen. Ik merk trouwens ook dat mijn spanning in overhead squat positie (bij opvangen van snatch) een beetje het zelfde probleem geeft. Misschien dat die kunnen helpen?

• #1.227
Philosopher > 't is niet echt een krachtverschil. De kracht is er rechts, maar ik kan ze niet gebruiken. Als je kijkt op het filmpje, ik lock het gewicht rechts snel eens een bepaald punt, zeer snel zelfs. Maar 't is ervoor dat arm precies blokkeert. Heb die schouder in bodybuilding jaren lelijk geblesseerd door benchen. Afgelopen zomer zelfde kant iets in schouderblad geschoten dat nu nog boven komt. Zal wel een oplossing vinden.

Calibre -> Borst hoog houden & elleboog houden helpt goed bij mij daarvoor. En inderdaad hoofd achteruit.

Dit was smolov, probleem was dikwijls dat ik een gewicht moest gaan squatten dat gewoon te zwaar was. Dikwijls 5x5 als doel & slechts 5x3 halen e.d. Ik ga dikwijls op mijn tippen gaan staan bij squatten ( en dus voorwaarts leunen) om gemakkelijker uit parallel te geraken door sterkere heupen meer te gebruiken.

Ik denk dat het gewicht gewoon te zwaar was. Ik ga komende weken gewicht verlagen & weer op techniek werken.

Philosopher > 't is niet echt een krachtverschil. De kracht is er rechts, maar ik kan ze niet gebruiken. Als je kijkt op het filmpje, ik lock het gewicht rechts snel eens een bepaald punt, zeer snel zelfs. Maar 't is ervoor dat arm precies blokkeert. Heb die schouder in bodybuilding jaren lelijk geblesseerd door benchen. Afgelopen zomer zelfde kant iets in schouderblad geschoten dat nu nog boven komt. Zal wel een oplossing vinden.

Calibre -> Borst hoog houden & elleboog houden helpt goed bij mij daarvoor. En inderdaad hoofd achteruit.

Dit was smolov, probleem was dikwijls dat ik een gewicht moest gaan squatten dat gewoon te zwaar was. Dikwijls 5x5 als doel & slechts 5x3 halen e.d. Ik ga dikwijls op mijn tippen gaan staan bij squatten ( en dus voorwaarts leunen) om gemakkelijker uit parallel te geraken door sterkere heupen meer te gebruiken.

Ik denk dat het gewicht gewoon te zwaar was. Ik ga komende weken gewicht verlagen & weer op techniek werken.

suc6 ermee!

KARMA komt nog.......spuit is weer leeg voor vandaag!
:o:D

Vind je? Dus meer gecontroleerd naar beneden?

Ik vind dat ik te weinig bounce beneden, moet meer leren stretch te gebruiken. Ik vertrek vanuit stilstand telkens waardoor lift moeilijk wordt.

ook zonder te bouncen (wat volgens mij een grote belasting op je kniebanden is), kun je wel naar beneden en dan direct weer omhoog. Het duurt inderdaad een fractie te lang waardoor je vast komt te zitten. (althans zo zie ik het). Probeer het anders eens als een soort box-squat te zien.. leg er een klein verhoginkje neer en zodra je dat voelt (dus niet uitgebreid gaan zitten) explodeer je omhoog. Oefen dat maar met lichte gewichten (speed day !)

Paddos.. je gaf te snel op bij die 130.. !

Die had je nog wel naar boven kunnen grinden ook al ging die bar naar voren.

• #1.231
Wazzup -> 't is bouncen op mijn hamstrings (op de spanning) dat ik meer moet doen, niet op de knieën idd. Maar ik ga erop oefenen zoals je zegt met lichtere gewichten komende weken. Zat gewoon op een dood punt beneden.

Jesaja -> Idd, ben een miet :(

Dude ooit is aan dumbbell presses gedacht om die rechter arm wat bij te brengen?

Stop eens allemaal me te vergelijken met een stuk stront.

Hoe vaak ik dat niet hoor. Schouder problemen, het lijkt wel of bijna iedereen er last van heeft. Heb er zelf gelukkig nog nooit last van gehad. Succes in ieder geval :thumb:

2 woorden paddos: externe rotatie

het zal je veel leed besparen ;)

Terug
Naar boven