XXL Nutrition

Paddos Strength training

Sorry hoor, maar wat is dat nu weer voor bullshit? Je kan jezelf wel zon dingen aanpraten, maar je bent er gewoon niet sterk genoeg voor, face it.

Bijna iedereen heeft wel dat 1 arm net iets sterker is ofzo.

Niet op RobbertK letten, zit in zijn puberteit en zit op iedereen maar te b**chen ;).

Nice frontsquats btw.

hahahahaha!!!! Wel grappig dat jij nou net degene bent die dat post :rolleyes::rolleyes:

Gelukkig ben jij zo "volwassen".

Calm down killers.

Sorry, steroids.

12.5 gegained na al dat harde werk; vind je dat niet een beetje tegen vallen? Vooral die 2.5 in de laatste cycle is natuurlijk bar weinig.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.204
12.5 gegained na al dat harde werk; vind je dat niet een beetje tegen vallen? Vooral die 2.5 in de laatste cycle is natuurlijk bar weinig.

Hoe meer hoe liever natuurlijk, maar 12,5kg vind ik beter dan niks. Veel reps gemist in tweede cyclus, zou gemakkelijker gegaan zijn met back squats. Grip was dikwijls een probleem (bovenrug die begon te bollen, gewicht op polsen, had niet altijd het lef om met slechte techniek reps eruit te krijgen)

Front Squat was in januari 90kg voor 1RM. Nu 125kg voor 1RM, da's 35kg. Doel was 2xbw, 140kg tegen einde jaar. Ik denk dat ik nog aan 130kg kan eindigen. 127,5kg zat er wel in zondag als ik dat direct had gedaan.

RobbertK> ik versta je reactie niet. Zit je met je regels of zo?

Je moet het altijd in percenten bekijken.

-Paddos: 12.5kg/125 = 10% gain.
- Victormor: 20kg/240 = 8.3%

Natuurlijk zit Victor al meer tegen een limiet aan.. Maar toch 10% voor paddos he.

kwek kwek kwek
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

nee serieus, ik ben het niet helemaal eens met in percentages bekijken van je progressie. maar das misschien persoonlijk

nette front squat paddo, ik doe het je niet naar

• #1.207
Bedankt Starter20. Ik kijk zelf ook niet echt naar percentages, als ik maar dichter bij doelen kom. Elke 1kg is stap dichter.

Klik hier voor gratis eBook over krachttraining (52pagina's met techniek voor verschillende oefeningen).

Zal straks een paar videos uploaden van de maxes.

Natuurlijk zit Victor al meer tegen een limiet aan.. Maar toch 10% voor paddos he.

Met deze vergelijking bevestig je juist mijn punt. Hoe sterker je bent hoe moeilijker het juist is om te gainen.

Nice effort op die 125 squat en 62.5 press!!

Als ik vergelijk met de frontsquats bij ons in de club, zak je wel heel erg snel. Dat wordt mij ook altijd afgeraden.

• #1.213
Als ik vergelijk met de frontsquats bij ons in de club, zak je wel heel erg snel. Dat wordt mij ook altijd afgeraden.

Vind je? Dus meer gecontroleerd naar beneden?

Ik vind dat ik te weinig bounce beneden, moet meer leren stretch te gebruiken. Ik vertrek vanuit stilstand telkens waardoor lift moeilijk wordt.

Euh, met percentages werken is net wat je niet moet doen. Hoe sterker je bent, hoe moeilijker het is om nog sterker te worden.
Volgens jouw redenering kan je het volgende zeggen:
-atleet A: van 70kg squat naar 84kg op 4 weken --->20% winst
-atleet B: van 200kg squat naar 220kg op 4 weken --->10% winst

Dan heeft atleet A betere progressie gemaakt (2 maal zo goed zelfs)? Lijk me onzin, volgens mij is atleet een brutal monster beast en atleet a heeft gewoon mooie progressie gemaakt.

Met deze vergelijking bevestig je juist mijn punt. Hoe sterker je bent hoe moeilijker het juist is om te gainen.

Euh, met percentages werken is net wat je niet moet doen. Hoe sterker je bent, hoe moeilijker het is om nog sterker te worden.
Volgens jouw redenering kan je het volgende zeggen:
-atleet A: van 70kg squat naar 84kg op 4 weken --->20% winst
-atleet B: van 200kg squat naar 220kg op 4 weken --->10% winst

Dan heeft atleet A betere progressie gemaakt (2 maal zo goed zelfs)? Lijk me onzin, volgens mij is atleet een brutal monster beast en atleet a heeft gewoon mooie progressie gemaakt.

Like I already said, al is jouw uitleg wel wat mooier.:o

WTF Victor tegen een plafond? hij is verdomme 20jaar. binnen 20 jaar ja dan is hij op zijn limiet. nu is hij gewoon goed aan het gainen

Vind je? Dus meer gecontroleerd naar beneden?

Ik vind dat ik te weinig bounce beneden, moet meer leren stretch te gebruiken. Ik vertrek vanuit stilstand telkens waardoor lift moeilijk wordt.

Er is een verschil tussen de hele rom zakken of bouncen helemaal onderin. Ik zie bij front squats toch meestal trager, gecontroleerder zakken. Vooral in het bovenste gedeelte van de squat. Dan kan je dat stuk beter spannen in je bovenrug. Onderin kan je dan desnoods wel wat bouncen al wordt dat wel een beetje beperkt ivm kniegezondheid.

Ik vind dat er bij die OH press weining explosiviteit inzit. Je lijkt tergend traag te beginnen, misschien daarmee dat je hiet moeilijk omhoog krijgt ???

Terug
Naar boven