Fitness Seller

Paddos Strength training

techniek bij PC is ziet er goed uit...(beter dan die van mij)

goede powercleans mehdi!

Ik doe de oefening niet, maar de techniek lijkt mij toch erg netjes!

In "Practical Programming" van Rippetoe staan krachttabellen. Volgens deze is is normale overhead press kracht voor iemand van 75Kg:
*intermediate: 58kg
*geadvanceerd: 69kg
*elite: 85kg
(als je 220lbs weegt is 255lbs press elite status btw ;) ).

Ik weeg er 72kg op dit moment, 1RM 60kg. Had graag 70kg geduwd tegen einde dit jaar. Als ik op 62,5-65kg uitkom ben ik al tevreden. Ik voel wel dat ik met total tonnage methode die me hebt aangeraden paar kg's kan winnen.

Een body-weight overhead press wil ik & zal ik in elk geval bereiken. Ik weet niet wanneer, maar het zal er van komen. Ik ken mensen online die het kunnen, als zij het kunnen ik ook.

Btw die power cleans: enige reden dat die zo hoog is is omdat mijn techniek op de oefening zeer goed is. Ik haal het niet zo zeer uit kracht, maar uit techniek. Die Front Squats 3 keer per week doen er natuurlijk goed aan.

Waar baseert hij die "elite" tabellen op ? In vergelijking met ongetrainde personen of zo ? of in vergelijking met zijn gebruikelijke groep van high school volk ? Want als je referentiegroep 'krachtsporters op internationaal niveau' zijn (toch mijn idee van elite) vind ik maar weinig elite aan die prestaties. 85kg kan nooit elite zijn in zo'n groep, hoogstens warming-up... Ook voor iemand van 100kg lijkt 255lbs (116kg) me verre van elite. Anders was ik nu al elite en ik denk dat ik toch nog zeer ver van die status verwijderd ben. En bodyweight overhead is een uitstekend doel op zich, maar toch verre van een eindpunt en zeker geen 'elite'. Tien reps met bodyweight misschien, en dan nog.

McRobert in zijn boek Brawn geeft ook zo van die tabellen... dat 300lbs bench, 400lbs squat en 500lbs deadlift ongelofelijk super outstanding zijn... Komaan zeg ... dat soort tabellen zorgen er alleen maar voor dat mensen hun verwachtingen laag houden en zichzelf "hardgainer" gaan noemen. Laat je niet tegenhouden door dat soort beperkingen. Blijven pressen en je komt er wel. In het begin las ik McRobert graag, nu vind ik hem een woessie die mensen pessimistisch maakt. Als je een maatstaf wil voor elite kijk dan naar de uitslagen van het laatste IPF WK.

Verder : idd zeer mooie power cleans !!!

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.186
Waar baseert hij die "elite" tabellen op ? In vergelijking met ongetrainde personen of zo ? of in vergelijking met zijn gebruikelijke groep van high school volk ? Want als je referentiegroep 'krachtsporters op internationaal niveau' zijn (toch mijn idee van elite) vind ik maar weinig elite aan die prestaties. 85kg kan nooit elite zijn in zo'n groep, hoogstens warming-up... Ook voor iemand van 100kg lijkt 255lbs (116kg) me verre van elite. Anders was ik nu al elite en ik denk dat ik toch nog zeer ver van die status verwijderd ben. En bodyweight overhead is een uitstekend doel op zich, maar toch verre van een eindpunt en zeker geen 'elite'. Tien reps met bodyweight misschien, en dan nog.

McRobert in zijn boek Brawn geeft ook zo van die tabellen... dat 300lbs bench, 400lbs squat en 500lbs deadlift ongelofelijk super outstanding zijn... Komaan zeg ... dat soort tabellen zorgen er alleen maar voor dat mensen hun verwachtingen laag houden en zichzelf "hardgainer" gaan noemen. Laat je niet tegenhouden door dat soort beperkingen. Blijven pressen en je komt er wel. In het begin las ik McRobert graag, nu vind ik hem een woessie die mensen pessimistisch maakt. Als je een maatstaf wil voor elite kijk dan naar de uitslagen van het laatste IPF WK.

Verder : idd zeer mooie power cleans !!!

Rippetoe zei:
Tables for the basic barbell exercises were developed from (1) definitions presented in this text (2) the experience and judgement of the authors, (3) the exercise technique described and illustrated in "Starting Strength" by Rippetoe & Kilgore and (4) published performance standards for the sports of powerlifting and weightlifting.

Ik denk idd dat "elite" nogal een vage term is. Maar bon de tabel geeft mensen een doel & ik denk dat het daar eerst om te doen is. Ik denk dat je het met mij eens bent dat naar kleine doelen werken beter is. Velen trainen zonder doel en die tabel geeft mensen een doel op naar toe werken. Brawn zijn aanpak van 2 plates, 3 plates, 4 plates, etc. vind ik op dezelfde manier niet slecht. 't wordt enkel beperkend als een mens zich tevreden begint te stellen met wat hij bereikt heeft. Imo is de sky the limit.

Alexander KOLODKOV heeft in '72 een Clean & Press gedaan met 166kg in de 75kg categorie. Ok 't is een Olympic Press, maar dan nog. Dat is iets om een voorbeeld aan te nemen.

Thanks voor de Power Clean motivatie.

hmmm ik moet idd meer door mijn benen gaan als ik de bar opvang. Zak nu bijna niet door mijn benen bij het vangen, mijn powerclean zou dus nog wat hoger moeten kunnen dan de 5x3x80 van nu. :P
Thx voor het filmpje!

train je nog wel mehdi of heb ik iets gemist van ziekte ofzo?

+1

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.191
Druk bezig met StrongLifts.com, zit laatste tijd niet veel meer op andere forums. Heb gewoon doorgetraind. Log van afgelopen weken smolov is hier beschikbaar.

Was deze week laatste week smolov. Tweede phase was veel zwaarder dan eerste phase, veel reps gemist. Tevreden dat het over is.

Vandaag gemaxt:

Front Squat
3x90
1x110
0x130 geraakte er niet uit
0x130 te zwaar
1x125kg PR grinded, maar 127,5kg zou gegaan zijn

10kg gewonen op eerte cyclus smolov. 2,5kg op tweede, wss door de gemiste reps.

Overhead Press
3x40kg
1x60kg
1x62,5kg PR!!! Kom dichter bij de body-weight oh press. Links zeer gemakkelijk, rechts moeilijker nog steeds door een postuur probleem. Links zou ik er denk ik 65kg uitkrijgen. als ik postuur in orde krijg zou weg naar 70kg gemakkelijker zijn.

Deadlift (was curieus)
1x120kg
1x140kg
1x150kg
1x155kg PR! Oud pr is eigenlijk 157,5kg, maar da's 2j geleden. Eerste keer dit jaar dat ik er zoveel uitkrijg. Techniek was slecht, door smolov niet gedeadlift sinds augustus.
0x160kg greedy :-)

Front Squat doel was 140kg tegen einde jaar. Ik ga proberen op 130kg te eindigen. Overhead Press doel was 70kg, met 65kg zou'k tevreden zijn. En voor deadlift 160kg (180kg doel). Power clean 2x95kg paar weken geleden, dus dat is dicht bij het doel van 100kg.

Mentaal ziet ik erdoor van die smolov front squat. Was totaal niet tof, vooral die gemiste reps voortdurend werken demotiverend. Volgende week licht beginnen 5x5 met een kg of 90 & langzaam weer zelf-vertrouwen opbouwen. Mss timed total tonnage doen voor front squat ook, aangezien ik het zeer tof vind voor overhead press (thanks Locust!)

1x157.5 liften en 2 jaar later 1x155 liften?

Das altijd zwaar klote.

1x62,5kg PR!!! Kom dichter bij de body-weight oh press. Links zeer gemakkelijk, rechts moeilijker nog steeds door een postuur probleem. Links zou ik er denk ik 65kg uitkrijgen. als ik postuur in orde krijg zou weg naar 70kg gemakkelijker zijn.

Sorry hoor, maar wat is dat nu weer voor bullshit? Je kan jezelf wel zon dingen aanpraten, maar je bent er gewoon niet sterk genoeg voor, face it.

Bijna iedereen heeft wel dat 1 arm net iets sterker is ofzo.

Niet op RobbertK letten, zit in zijn puberteit en zit op iedereen maar te b**chen ;).

Nice frontsquats btw.

Ja, grappig he.

Terug
Naar boven