Lost Prophet
Advanced Bodybuilder
- Waardering
- 0
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
In "Practical Programming" van Rippetoe staan krachttabellen. Volgens deze is is normale overhead press kracht voor iemand van 75Kg:
*intermediate: 58kg
*geadvanceerd: 69kg
*elite: 85kg
(als je 220lbs weegt is 255lbs press elite status btw).
Ik weeg er 72kg op dit moment, 1RM 60kg. Had graag 70kg geduwd tegen einde dit jaar. Als ik op 62,5-65kg uitkom ben ik al tevreden. Ik voel wel dat ik met total tonnage methode die me hebt aangeraden paar kg's kan winnen.
Een body-weight overhead press wil ik & zal ik in elk geval bereiken. Ik weet niet wanneer, maar het zal er van komen. Ik ken mensen online die het kunnen, als zij het kunnen ik ook.
Btw die power cleans: enige reden dat die zo hoog is is omdat mijn techniek op de oefening zeer goed is. Ik haal het niet zo zeer uit kracht, maar uit techniek. Die Front Squats 3 keer per week doen er natuurlijk goed aan.
Waar baseert hij die "elite" tabellen op ? In vergelijking met ongetrainde personen of zo ? of in vergelijking met zijn gebruikelijke groep van high school volk ? Want als je referentiegroep 'krachtsporters op internationaal niveau' zijn (toch mijn idee van elite) vind ik maar weinig elite aan die prestaties. 85kg kan nooit elite zijn in zo'n groep, hoogstens warming-up... Ook voor iemand van 100kg lijkt 255lbs (116kg) me verre van elite. Anders was ik nu al elite en ik denk dat ik toch nog zeer ver van die status verwijderd ben. En bodyweight overhead is een uitstekend doel op zich, maar toch verre van een eindpunt en zeker geen 'elite'. Tien reps met bodyweight misschien, en dan nog.
McRobert in zijn boek Brawn geeft ook zo van die tabellen... dat 300lbs bench, 400lbs squat en 500lbs deadlift ongelofelijk super outstanding zijn... Komaan zeg ... dat soort tabellen zorgen er alleen maar voor dat mensen hun verwachtingen laag houden en zichzelf "hardgainer" gaan noemen. Laat je niet tegenhouden door dat soort beperkingen. Blijven pressen en je komt er wel. In het begin las ik McRobert graag, nu vind ik hem een woessie die mensen pessimistisch maakt. Als je een maatstaf wil voor elite kijk dan naar de uitslagen van het laatste IPF WK.
Verder : idd zeer mooie power cleans !!!
Rippetoe zei:Tables for the basic barbell exercises were developed from (1) definitions presented in this text (2) the experience and judgement of the authors, (3) the exercise technique described and illustrated in "Starting Strength" by Rippetoe & Kilgore and (4) published performance standards for the sports of powerlifting and weightlifting.
Power Clean van paar weken terug. 2x95kg. 3de rep was close. Die tik bij start van elke rep moet ik afleren, is twijfel.
YouTube - Power Clean 2x95kg
1x62,5kg PR!!! Kom dichter bij de body-weight oh press. Links zeer gemakkelijk, rechts moeilijker nog steeds door een postuur probleem. Links zou ik er denk ik 65kg uitkrijgen. als ik postuur in orde krijg zou weg naar 70kg gemakkelijker zijn.
Niet op RobbertK letten, zit in zijn puberteit en zit op iedereen maar te b**chen.
Nice frontsquats btw.

Niet op RobbertK letten, zit in zijn puberteit en zit op iedereen maar te b**chen.