XXL Nutrition

Panzer VIII LOG

Panzer gewoon tijde niet squaten, squat en deadlift zijn echt.gewricht slopers.
zelfs met perfect form, je bouwt er heel snel massa/ kracht.mee maar dat kan net zo goed met lunges leg press enc...

Je bent nog jong, genoeg tijd dus. je wilt over 3 jaar geen kapotte kniene hebben

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.002
Panzer gewoon tijde niet squaten, squat en deadlift zijn echt.gewricht slopers.
zelfs met perfect form, je bouwt er heel snel massa/ kracht.mee maar dat kan net zo goed met lunges leg press enc...

Je bent nog jong, genoeg tijd dus. je wilt over 3 jaar geen kapotte kniene hebben

idd... heb al een tijdje last van knieen gehad en dat blijft me heel erg tegenstaan.

het is maar goed dat rusty dit topic niet meer leest.

Sorry hoor, maar ik word een beetje gek van het 'niet meer squaten' hier. Ik loop waarschijnlijk met de slechtste knie van DBB, mis 1/3 van mijn meniscus, daar ben ik ook mijn kraakbeen kwijt en heb al 2x mijn kruisband gescheurd en loop nu zonder. Leg Extensions en Leg Curls, dat zijn gewrichtsslopers. Bij deze oefeningen zit je knie op een plek vast en kan niet in een cirkel bewegen waar dit bij de squat wel kan. Als jij last krijg van je knieën squat je te zwaar met geen goede techniek.

• #2.006
Sorry hoor, maar ik word een beetje gek van het 'niet meer squaten' hier. Ik loop waarschijnlijk met de slechtste knie van DBB, mis 1/3 van mijn meniscus, daar ben ik ook mijn kraakbeen kwijt en heb al 2x mijn kruisband gescheurd en loop nu zonder. Leg Extensions en Leg Curls, dat zijn gewrichtsslopers. Bij deze oefeningen zit je knie op een plek vast en kan niet in een cirkel bewegen waar dit bij de squat wel kan. Als jij last krijg van je knieën squat je te zwaar met geen goede techniek.

Snap dat het voor jou wellicht frustrerend is, maar het is nu eenmaal een keuze die ik heb gemaakt. Terugkijken op ruim een halfjaar squatten heb ik imo teleurstellend weinig bereikt als ik kijk wat voor moeite daar tegenover stond. Het is me op een gegeven moment ook tegen gaan staan, alsmaar hetzelfde gewicht, benen die amper lijken te groeien (omtrek is hetzelfde als 5 maanden geleden, terwijl ub wel goed groeit) nee ik ga het voorlopig eens met machines proberen wat relatief veel minder moeite vergt. Ga komende tijd benen wat meer op de achtergrond plaatsen en focussen op droogheid en ub :)

Je kan ook gewoon 70/80kg pakken goed foccesen op de quads aan tespannen.

Zou echt deload doen en die video kijken, gewicht maakt niks uit gaat allemaal om het goed aan spannen van de spieren

Er is niks mis met een goed uitgevoerde full-squat, zorgt juist voor gezonde knieen...

De onzin dat het gewrichten zou slopen komt uit een slecht ondersteund onderzoek uit 1961 dat al tientallen malen ontkracht is.

Er is geen excuus om niet te squatten, naast blessures anders ben je gewoon te lui.

Snap dat het voor jou wellicht frustrerend is, maar het is nu eenmaal een keuze die ik heb gemaakt. Terugkijken op ruim een halfjaar squatten heb ik imo teleurstellend weinig bereikt als ik kijk wat voor moeite daar tegenover stond. Het is me op een gegeven moment ook tegen gaan staan, alsmaar hetzelfde gewicht, benen die amper lijken te groeien (omtrek is hetzelfde als 5 maanden geleden, terwijl ub wel goed groeit) nee ik ga het voorlopig eens met machines proberen wat relatief veel minder moeite vergt. Ga komende tijd benen wat meer op de achtergrond plaatsen en focussen op droogheid en ub :)

Er is niks mis met een goed uitgevoerde full-squat, zorgt juist voor gezonde knieen...

De onzin dat het gewrichten zou slopen komt uit een slecht ondersteund onderzoek uit 1961 dat al tientallen malen ontkracht is.

Er is geen excuus om niet te squatten, naast blessures anders ben je gewoon te lui.
Mijn sport fysio zegt dat ook idd.

Facepalm

Doe wat voor jouw werkt, waar je ook gemotiveerd bij blijft.
Als daarbij squat en deads uit je schema gaan dan is dat maar zo. Genoeg ripped/buffe mensen die nog nooit die oefeningen hebben gedaan..

• #2.013
Doe wat voor jouw werkt, waar je ook gemotiveerd bij blijft.
Als daarbij squat en deads uit je schema gaan dan is dat maar zo. Genoeg ripped/buffe mensen die nog nooit die oefeningen hebben gedaan..

Inderdaad.. het is jammer.. maar ik haal er echt geen voldoening (meer) uit en ik ga niks tegen mijn zin doen.

Lekkere training gehad net ondanks cut.. BOR, chins en MP gingen verassend goed... veins kwamen ook weer goed door (vochtverlies i know)

Bent-over-row
8x60
8x60
8x62 (PR)
Chin-ups
x8
x8
x6
Dumbbell shrugs
8x22
8x22
8x30

Incline benchpress
8x50
8x54
8x56
Flat dumbbellpress
8x24
8x26
8x26

Military press
8x40
8x40
7x40 (fail)
Rear delts cable
8x15
8x15
8x15

Skullcrushers (paused)
8x22
8x22
8x24
Standing barbell curl
8x30
8x32
8x34

De laatste oefening bevalt me veel beter dan de stricte preacher curl, een beetje cheaten is niet verkeerd :D

---------- Post toegevoegd Thu 1 Nov 2012 om 21:12 ----------

Inderdaad. Panzer, was jij vroeger niet zo'n beetje de "pupil" van Rusty?

Ja zo zou je het kunnen noemen. Maar hij komt hier al een hele tijd niet meer.

Lekkere bezig geweest hoor!

Lekkur!

• #2.016
thanks mannen

Sterke training.is sterk! Hoeveel dribk.jij tijdens het trainen? ik.tussen de 1.2-1,5liter

• #2.018
zo tussen de 1.5 en 2 liter meestal :) zoniet krijg ik hoofdpijn

Zoveel drinken tijdens een training??
Je moet eig vooraf drinken, wanneer je dorst krijgt is het zogezegd al te laat heb ik me laten wijsmaken.

Terug
Naar boven