- Waardering
- 75
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Panzer gewoon tijde niet squaten, squat en deadlift zijn echt.gewricht slopers.
zelfs met perfect form, je bouwt er heel snel massa/ kracht.mee maar dat kan net zo goed met lunges leg press enc...
Je bent nog jong, genoeg tijd dus. je wilt over 3 jaar geen kapotte kniene hebben
Sorry hoor, maar ik word een beetje gek van het 'niet meer squaten' hier. Ik loop waarschijnlijk met de slechtste knie van DBB, mis 1/3 van mijn meniscus, daar ben ik ook mijn kraakbeen kwijt en heb al 2x mijn kruisband gescheurd en loop nu zonder. Leg Extensions en Leg Curls, dat zijn gewrichtsslopers. Bij deze oefeningen zit je knie op een plek vast en kan niet in een cirkel bewegen waar dit bij de squat wel kan. Als jij last krijg van je knieën squat je te zwaar met geen goede techniek.

het is maar goed dat rusty dit topic niet meer leest.
Snap dat het voor jou wellicht frustrerend is, maar het is nu eenmaal een keuze die ik heb gemaakt. Terugkijken op ruim een halfjaar squatten heb ik imo teleurstellend weinig bereikt als ik kijk wat voor moeite daar tegenover stond. Het is me op een gegeven moment ook tegen gaan staan, alsmaar hetzelfde gewicht, benen die amper lijken te groeien (omtrek is hetzelfde als 5 maanden geleden, terwijl ub wel goed groeit) nee ik ga het voorlopig eens met machines proberen wat relatief veel minder moeite vergt. Ga komende tijd benen wat meer op de achtergrond plaatsen en focussen op droogheid en ub![]()
Mijn sport fysio zegt dat ook idd.Er is niks mis met een goed uitgevoerde full-squat, zorgt juist voor gezonde knieen...
De onzin dat het gewrichten zou slopen komt uit een slecht ondersteund onderzoek uit 1961 dat al tientallen malen ontkracht is.
Er is geen excuus om niet te squatten, naast blessures anders ben je gewoon te lui.
Doe wat voor jouw werkt, waar je ook gemotiveerd bij blijft.
Als daarbij squat en deads uit je schema gaan dan is dat maar zo. Genoeg ripped/buffe mensen die nog nooit die oefeningen hebben gedaan..

Inderdaad. Panzer, was jij vroeger niet zo'n beetje de "pupil" van Rusty?
Zoveel drinken tijdens een training??
Je moet eig vooraf drinken, wanneer je dorst krijgt is het zogezegd al te laat heb ik me laten wijsmaken.