XXL Nutrition

Panzer VIII LOG

Of ga je cutten zodat je eindelijk je spieren ziet.. srs..

Of ga je cutten zodat je eindelijk je spieren ziet.. srs..

Dit man, je ziet in de spiegel waarschijnlijk lastig progress of niet?
Tenminste, de ene dag lijkt het goed andere dag minder.

Heb ook net als jouw wel een klein vetlaagje om mijn precious muscles te beschermen, maar zo zie je moelijker verschil in de spiegel.

Ik bulk nu nog effe lekker door maar ga in januari al licht cutten en verwacht dan een stuk meer vordering te zien!

Voor jezelf is het misschien lastig te zien zo, maar als je goed eet en traind ga je vast wel vooruit hoor! Ik twijfel er zelf ook af en toe aan, maar krijg regelmatig van mensen te horen dat ik zwaar breder aan het worden ben. (spontaan)

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.963
Waarom pak je niet gewoon eens een 'standaard' split schema? Misschien bevalt dit je wel

nee dit schema bevalt me uitstekend, vooral de ub trainingen die zeer goed gaan. het is alleen de sq/dl waar ik op vastloop. maargoed ik zie nog wel ik blijf iig lb trainen :D

intermittend fasting is chill omdat:
- vasten heeft veel positieve effecten in het lichaam( zie www.leangains.com)
- in tegenstelling tot een normale cut, zit je met IF eigenlijk de hele dag vol. ( laatste maaltijd na de training hoort zo'n 60% van het totaal aantal kcal te zijn.
- het is een goede levensstijl, je concentratie gaat omhoog en je komt erachter dat je niet de hele dag met eten bezig hoeft te zijn.

onderhoud is altijd gissen. moet je proberen.

intermittend fasting is chill omdat:
- vasten heeft veel positieve effecten in het lichaam( zie www.leangains.com)
- in tegenstelling tot een normale cut, zit je met IF eigenlijk de hele dag vol. ( laatste maaltijd na de training hoort zo'n 60% van het totaal aantal kcal te zijn.
- het is een goede levensstijl, je concentratie gaat omhoog en je komt erachter dat je niet de hele dag met eten bezig hoeft te zijn.

onderhoud is altijd gissen. moet je proberen.

Ja maar je moet dit wel kunnen en willen. Sommige blijven vasthangen aan hun eigen routine, en zo is hun lichaam ook gewend geraakt aan de vaste etenstijden. Dat moet je eerst een beetje afbouwen en daarna IF doen. Ik lees er zelf ook echt veel goeie dingen over! Ik wil het zelf ook gaan proberen rond januari.

---------- Post toegevoegd Wed 24 Oct 2012 om 22:26 ----------

nee dit schema bevalt me uitstekend, vooral de ub trainingen die zeer goed gaan. het is alleen de sq/dl waar ik op vastloop. maargoed ik zie nog wel ik blijf iig lb trainen :D

Ik zit ook vast op me DL en SQ. En die zijn bij mij behoorlijk laag vergeleken met jou. Maar ik ga daar nu voortaan 5x5 op doen. Of ik pas Wendeler 5\3\1 er op toe, maar ben niet bekend met wendeler dus weet niet echt wat het inhoud :o

Niks van kunnen aan, IF is vrij makkelijk, stel je eet van 12u-8u
Je weet dus dat je niks mag eten tot 12u, wel... dan doe je dat gewoon niet, echt niet moeilijk hoor, is zelfs makkelijker dan andere dieeten omdat de verleiding groter is om iets te eten omdat je mag eten wanneer je wilt.

pff je bent een poesje als je geen IF aankan. ik doe het nu in lossere vorm in mijn bulk, ik vind het fijn om niet de hele dag aan eten te denke.

Haha nou oke, mij leek het zo moeilijk om niet aan eten te denken :p. Maarja ik ga het zelf ook toepassen!

• #1.969
bedankt voor de reacties! ga ik zeker wat aan hebben mocht ik een keer beginnen met de cut :) ga voortaan ook wat strakker voedingsschema navolgen, ik stel nu gewoon een basis aantal kcal van 2500 waar nog een bulk van 500 bovenop komt, en als ik naar de gym ga 500kcal en als ik fiets naar school 600kcal. Een eventuele cut zou ik dan op 2000kcal moeten stellen (als ik de hele dag niks doe) is dit realistisch?

Iig fuaarking lekkere training net, 8x40 MP en dat was niet eens zo heel moeilijk :D Ben ik vooral blij mee omdat schouders imo achterlopen.

Bent-over-row
8x60
8x60
8x62
Chin-ups
x8
x8
x6 (onderarmen waren echt op, komt door deadlift 2 dagen terug, zou er nog 1 uit hebben kunnen halen hoop over een week of 3 8/8/8 te doen.)
Dumbbell shrugs (paused)
8x22
8x24
8x26

Incline benchpress
8x54
8x56
8x58 (fuaark)
Flat dumbbellpress
8x24
8x26
8x26

Military press
8x36
8x38
8x40 (PR :D:D:D:D)
Rear cable fly's
8x15
8x15
8x15

Skullcrushers (paused, eerst had ik gewicht niet onder controle bij polsen -> polspijn nu hou ik polsen recht en doe ik de oefening langzamer + pause = vrij killing)
8x22
8x22
8x22
Preacher curl
8x26
8x28
8x30 (PR)

of dat realistisch is zal je zelf achter moeten komen. Ik heb ook gecut op rustdagen met 1800 en trainingsdagen met 2100.

Goede training man, hoeveelheid Kcal om te cutten verschilt van persoon tot persoon. Gemiddeld genomen zou ik zeggen 2000-2500 Kcal om te cutten als je de activiteitsfactor meerekent.

• #1.972
afgelopen weekend gejunkt en daar ben ik pissed over... 29 oktober - 26 november ga ik cutten! Schema staat hieronder, heb redelijke normale hoeveelheden vet aan de hoge kant. Basis (dus op een dag waarop ik lichamelijk niets doe) is 2000kcal, een workout=500kcal en fietsen=600kcal dit neem ik extra in de vorm van pinda's :)

Zou ik elke zondag nog een refeed doen met 3000kcal (500 boven onderhoud) of hoeft dit niet bij 17-18%?

Bijlagen

• #1.973
inb4 epic spierverlies

lichte cut dan

ja klopt, bedoel ook niet dat je het verkeerd doet :P

Ik zou 1x per week een carb up doen inderdaad om je matabolisme hoog te houden.

Wat maakt een weekendje junkn uit, ik junk elke dag

---------- Post toegevoegd Mon 29 Oct 2012 om 07:22 ----------

En spieren ga je echt niet verliezen hoor.

• #1.978
@Bjorn las dat refeed niet nodig was alleen bij lagere vetpercentages onder de 14 bijvoorbeeld...
En eet vandaag dus 3000 calorieen maar heb nog niet echt het idee dat ik in de cut zit... in theorie wel ofcourse :D

Training:
Benchpress: 64/64/64
Incline dumbbellpress: 24/24/26

Dumbbell row: 24/26/28
Lat pulldown: 60/60/65
Dumbbell shrugs: 24/26/28

Dumbbell shoulderpress: 18/18/20
Side raises: 8/8/8

Hammer curl: 16/16/16
CGBP: 46/48/50

Nog niet echt krachtverlies dus.

idd hoeveel reps baas panzer?