Fitness Seller

Panzer VIII LOG

• Topic Starter Topic Starter
Mooizo... je hebt ook verschillende grippers zag ik, verschillend in kracht. Snel maar eens uitproberen, altijd leuk om iemand een goede hand te geven of als je iemand beetpakt :)

Ben een tijdje geleden bij Iemand wezen trainen die die grippers had en vroeg of het nou echt toegevoegde waarde is voor je griptraining. Hij ( met behoorlijk wat trainervaring) zei dat die grippers leuk zijn voor de lol maar dat ze je tijdens je lifts niet veel gaan helpen.

Nu ben ik hier zelf nog wel wat skeptish over, maar wie ben ik om een veteraan tegen te spreken.

Op t-nation.com staat trouwens een mooi artikel over het trainen van je onderarmen/ grip, zalde link hier wel posten als ik op me pc ben.

Waarom geen mixed grip dan?

Okay... waarom geen mixed grip, werkt erg goed voor mij, wel afwisselen natuurlijk.

En hoe moet je je handen trainen, gewoon 4x8 en dat 2x per week?
mixed grip is prima, maar beter zolang mogelijk gewoon pronated en bij zwaardere gewichten mixed grip

mixed grip is meer kans op spierscheur

Ik kan max 60/70 kilo tillen met overhands... ik moet het wel gebruiken om een beetje te kunnen deadliften. En die scheuring (in je biceps toch?) kan je vermijden door goed op te warmen en niet plotselinge bewegingen maken?

Je kan max 70 met overhands? Dude je grip is wel heel ernstig dan. Beter ga je ff een paar weekjes extra griptraining inlassen...

Super trage negatieve pullups
Barbell holds
Dumbbell holds
Handdoek om de pullupbar doen en dan aan de handdoek optrekken

Je kan het zo gek niet bedenken, maar het is wel belangrijk om er af en toe even extra aandacht aan te geven. Zeker als jij al faalt met 70....

Ik kan max 60/70 kilo tillen met overhands... ik moet het wel gebruiken om een beetje te kunnen deadliften. En die scheuring (in je biceps toch?) kan je vermijden door goed op te warmen en niet plotselinge bewegingen maken?
nou dan ga je tot 70 kg met overhands en daarna mixed. Goed opwarmen verkleint kans aanzienlijk inderdaad. Ik zou trouwens gewoon straps erbij halen. Kan je zwaarder trainen ook op lat pulldown, BOR etc etc etc.

Waarom is je grip zo belangrijk? lekker boeien dat ie nog niet zo sterk is. straps are ur answer

Wel 8 reps dan hè.. bij de laatste glijd hij dan bijna weg. En thanks voor de oefeningen, zal er eens naar kijken.

---------- Post toegevoegd Tue 8 May 2012 om 00:00 ----------

nou dan ga je tot 70 kg met overhands en daarna mixed. Goed opwarmen verkleint kans aanzienlijk inderdaad. Ik zou trouwens gewoon straps erbij halen. Kan je zwaarder trainen ook op lat pulldown, BOR etc etc etc.

Waarom is je grip zo belangrijk? lekker boeien dat ie nog niet zo sterk is. straps are ur answer

hehe zo ver ben ik ook weer niet, alle oefeningen behalve shrugs en deadlift zijn prima te doen tot nog toe :)

Zal eens kijken naar straps, is denk ik sowieso beter dan mixed grip.

Het valt toch te zien wat je doeleinden zijn ? op vlak van grip

Als je voor massa wilt, dan kun je straps gebruiken, dan kun je veel vlugger hoger gewichten aan.

Als je voor krachtsport traint, strongmen en stuff, dan kun je best afwisselen, paar keer met straps, paar keer zonder. Zoals ik zelf doet.

iedereen heeft daar zelf een gedacht over, het is hoe je het zelf kiest.

K*ttraining, maar dat is altijd op borstdag. Bankdrukken gaat redelijk, merk iets krachttoename maar triceps en schouders zijn zo uitgeput dat je flink moet deloaden wat zeer demotiverend is. Ik denk zelf dat het aan mijn bankdrukken techniek ligt.. dat ik teveel mijn schouders inschakel. MP mislukte totaal, ik kon niet eens 5x30 terwijl ik vorige week nog 5x34 kon doen. Is dat bankdrukken dan zo moeilijk? Ik zorg dat mijn schouders naar achteren staan en alles behalve mijn armen stilstaat :S

BENCHPRESS
5x60
5x62 (PR)
4x62 (fail)
5x60
4x60 (fail)

INCLINE DUMBELL PRESS
8x16
8x18 (PR)
7x18 (fail)
7x16 (fail)

FLAT FLY'S
8x12
8x12

INCLINE FLY'S
8x12
8x12

MP :fuu:
3x36 (fail)
3x34 (fail)
4x30 (fail)
3x30 (fail)

FRONT RAISES
8x7
8x7
8x7
8x8

SIDE RAISES
8x6
8x6
8x5
8x6

CABLE REAR DELT PULLEY
8x10
8x11
8x11

SGBP
5x40 (fail)
8x30

SKULLCRUSHERS
8x12
8x10

Maar misschien is het ook normaal dat je zo weinig kracht hebt in schouders/triceps omdat bankdrukken nu eenmaal een compound is... ik ben er nog niet uit.

doe gewoon schouders op een andere dag dan?

Precies wat suwardi zegt. Tenzij je PL wedstrijden gaat doen maken straps geen klap uit. Jij wil massa aanzetten en als je zwakke grip hierbij in de weg staat, lekker straps gebruiken.

K*ttraining, maar dat is altijd op borstdag. Bankdrukken gaat redelijk, merk iets krachttoename maar triceps en schouders zijn zo uitgeput dat je flink moet deloaden wat zeer demotiverend is. Ik denk zelf dat het aan mijn bankdrukken techniek ligt.. dat ik teveel mijn schouders inschakel. MP mislukte totaal, ik kon niet eens 5x30 terwijl ik vorige week nog 5x34 kon doen. Is dat bankdrukken dan zo moeilijk? Ik zorg dat mijn schouders naar achteren staan en alles behalve mijn armen stilstaat :S

BENCHPRESS
5x60
5x62 (PR)
4x62 (fail)
5x60
4x60 (fail)

INCLINE DUMBELL PRESS
8x16
8x18 (PR)
7x18 (fail)
7x16 (fail)

FLAT FLY'S
8x12
8x12

INCLINE FLY'S
8x12
8x12

MP :fuu:
3x36 (fail)
3x34 (fail)
4x30 (fail)
3x30 (fail)

FRONT RAISES
8x7
8x7
8x7
8x8

SIDE RAISES
8x6
8x6
8x5
8x6

CABLE REAR DELT PULLEY
8x10
8x11
8x11

SGBP
5x40 (fail)
8x30

SKULLCRUSHERS
8x12
8x10

Maar misschien is het ook normaal dat je zo weinig kracht hebt in schouders/triceps omdat bankdrukken nu eenmaal een compound is... ik ben er nog niet uit.

Ik blijf erbij dat ik vind dat je (te) veel doet op in een training. Niet zo gek dat je MP niet meer optimaal gaat na 3 borst oefeningen. 3 oefeningen voor schouders is ook genoeg. Gooi lekker die pulley eruit.
Triceps heb je al genoeg gebruikt bij borst/schouders maar als je het per se wil doen, doe dan alle skullcrushers of extensions.

Enne, niet vergeten.. Je kan niet altijd pieken he. We hebben allemaal wel eens k*tdagen.

Precies wat suwardi zegt. Tenzij je PL wedstrijden gaat doen maken straps geen klap uit. Jij wil massa aanzetten en als je zwakke grip hierbij in de weg staat, lekker straps gebruiken.

Ik blijf erbij dat ik vind dat je (te) veel doet op in een training. Niet zo gek dat je MP niet meer optimaal gaat na 3 borst oefeningen. 3 oefeningen voor schouders is ook genoeg. Gooi lekker die pulley eruit.
Triceps heb je al genoeg gebruikt bij borst/schouders maar als je het per se wil doen, doe dan alle skullcrushers of extensions.

Enne, niet vergeten.. Je kan niet altijd pieken he. We hebben allemaal wel eens k*tdagen.

Niet de pulley voor achterkant eruit, beter de front raises aangezien je met een press de voorkant goed genoeg pakt.

Niet de pulley voor achterkant eruit, beter de front raises aangezien je met een press de voorkant goed genoeg pakt.

Ok goed, je hebt gelijk.
Maar come on panzer doe nou ff lekker de behind the neck press. Gewoon zo veel mogelijk doen met barbells & dumbbells.

je onderschat in hoeverre je met flys, BP je ook schouders gebruikt.

je onderschat in hoeverre je met flys, BP je ook schouders gebruikt.

+ veel. Kan je schouders niet bij onderrug doen? Laat je het onderarm-specifieke deel weg. Als je lekker deadlift en hammer curls doet komen die onderarmen vanzelf mee. Schouders hoef je niet 2x per week te doen, die helpen ook zat mee bij andere spiergroepen.

Zondag: Rust
Maandag: Rug & Biceps & Buik
Dinsdag: Borst & Triceps
Woensdag: Rust
Donderdag: Benen & Onderarmen
Vrijdag: Onderrug & Schouders & Buik
Zaterdag: Hardlopen

Dan doe je het zo. Pak je na rug en borstdag 2 oefeningen voor resp. biceps of triceps mee.
Is in het begin echt genoeg voor je armen.

Nu ga ik ff vervelend worden.. Heb je wel eens overwogen een full body schema te gaan doen? Dus 3x per week squat, deadlift, bor, bp en mp?
Daar ben ik in het begin echt hard op gegaan, krachtig lichaam door gekregen en zat massa aangezet.

of gewoon schouders bij benen en onderarmen achterwege laten.
onderarmen trainen is imo niet nodig als je zwaar genoeg traint.

Zit ongeveer op dezelfde gewichten als jij... wel leuk om te volgen.

Heb ook erg veel moeite om progressie te maken met Benchpress, terwijl andere borstoefeningen gewoon prima vooruit gaan.

Terug
Naar boven