MuscleMeat

Panzer VIII LOG

• Topic Starter Topic Starter
Als m'n hams m'n kuiten raken, dat voel ik duidelijk. Dat "opveren", wat die Ruski in het filmpje op 0:57 doet, kan alleen als je onder par squat. Doe ik ook altijd.

Ga je dan zo diep mogelijk naar beneden? Want onder par squatten is toch niet hetzelfde als zo ver mogelijk omlaag gaan... het is toch gewoon zorgen dat de hoek van je boven en onderbenen kleiner is dan 90 graden?

Ga je dan zo diep mogelijk naar beneden? Want onder par squatten is toch niet hetzelfde als zo ver mogelijk omlaag gaan... het is toch gewoon zorgen dat de hoek van je boven en onderbenen kleiner is dan 90 graden?

Ik denk dat Rusty, ATG squats bedoeld/doet.. Aanzienlijk verschil met onder parallel squaten..

Gewoon zo die gaan als je kan panzer, je zal wel minder gewicht kunnen nemen maar je hams worden wel beter aangepakt.

Geen rustdag, eerst douchen/eten :D Hopelijk ben ik deze training afgeleerd altijd maar meer gewicht te willen... demotiveert nogal en doet de rest van de setjes niet ten goede als je de 1ste set failt en daarna moet deloaden. Maargoed... volgende keer beter. :o

DEADLIFT
8x100
5x110
2x120
1x124 (PR, ging wel moeilijk maar zeker weten goede form. Heb nog getest in de spiegel maar als je omhoog kijkt en je rug holt moet je wel raar doen wil je je rug bollen.
1x120

MILITARY PRESS
5x40
5x40
4x40 (fail)
5x38
5x36 (viel tegen, maar volgens mij is staand MP moeilijker dan zittend. )

SIDE RAISES
8x7
8x6
8x6
8x6

BACK DELTS CABLE PULLEY
8x10
8x12
8x12
8x13 (PR)

PREACHER BB CURL
8x26 (gewicht nu in totaal, heb even stang gewogen)
8x26
8x26
6x26

CGBP
8x40
8x50
8x50
8x48

HAMMER CURL
8x12
7x12 (fail)
8x10
8x10

SKULLCRUSHERS
8x14
8x12
8x12
8x12

Toen was ik het zat, slaat nergens op achteraf :o

Pheutos (net uit gym)
[Link niet meer beschikbaar]

Van 2 weken terug ofzo ... sit ups op de decline bench :o

Motivatie:
:heart:.

Geen rustdag, eerst douchen/eten :D Hopelijk ben ik deze training afgeleerd altijd maar meer gewicht te willen... demotiveert nogal en doet de rest van de setjes niet ten goede als je de 1ste set failt en daarna moet deloaden. Maargoed... volgende keer beter. :o

DEADLIFT
8x100
5x110
2x120
1x124 (PR, ging wel moeilijk maar zeker weten goede form. Heb nog getest in de spiegel maar als je omhoog kijkt en je rug holt moet je wel raar doen wil je je rug bollen.
1x120

MILITARY PRESS
5x40
5x40
4x40 (fail)
5x38
5x36 (viel tegen, maar volgens mij is staand MP moeilijker dan zittend. )

SIDE RAISES
8x7
8x6
8x6
8x6

BACK DELTS CABLE PULLEY
8x10
8x12
8x12
8x13 (PR)

PREACHER BB CURL
8x26 (gewicht nu in totaal, heb even stang gewogen)
8x26
8x26
6x26

CGBP
8x40
8x50
8x50
8x48

HAMMER CURL
8x12
7x12 (fail)
8x10
8x10

SKULLCRUSHERS
8x14
8x12
8x12
8x12

Toen was ik het zat, slaat nergens op achteraf :o

Pheutos (net uit gym)

Van 2 weken terug ofzo ... sit ups op de decline bench :o

Motivatie:
:heart:.

Zit je ons nou gewoon te teasen door je pijp van je boxer een beetje te liften, stouterd? :D

Maar serieus. Nette training hoor! Lekker bezig geweest. Mooie deadlift.
Goed ook dat je MP staand doet, vind ik zelf ook een veel lekkerdere oefening + het is goed voor je core.
8 oefeningen is ook wel genoeg in een training hoor, zoals ik altijd zeg, er bestaat ook zoiets als overkill.

No fap doet rare dingen met je :D

Maar vind het zelf ook een lekkere training, toch 2 pr's maar te hoge verwachtingen hebben werkt niet echt goed bij mij. Misschien beter om te streven naar de gewichten van de vorige training en als je merkt dat je hoger kan dat doen. Je hoeft toch niet tot het uiterste te gaan (falen) om te groeien in gewicht?

---------- Post toegevoegd Fri 11 May 2012 om 23:41 ----------

Even eerlijk: kan je zien dat ik 6 maanden bezig ben geweest? Weliswaar niet optimaal (nog steeds geen fatsoenlijk voedingsschema) en nog 1/2 maanden aankloten maar dan nog.

No fap doet rare dingen met je :D

Maar vind het zelf ook een lekkere training, toch 2 pr's maar te hoge verwachtingen hebben werkt niet echt goed bij mij. Misschien beter om te streven naar de gewichten van de vorige training en als je merkt dat je hoger kan dat doen. Je hoeft toch niet tot het uiterste te gaan (falen) om te groeien in gewicht?

Nee natuurlijk niet man. Je weet hoe 't gaat, soms ga je met de grootste plannen heen en train je als een dweil, soms denk je het word niks en dan ga je me een potje los..
Ik heb afgelopen tijd op SQ en DL echt elke keer tot het uiterste getraind en nu betaal ik de prijs. M'n onderrug is echt snel moe. Nu deloadweek gehad maar ik neem er nog eentje.
Zolang je hard traint komt het goed Panzer, elke keer tot falen gaat je opbreken.

Wat is het verschil tussen hard trainen en falen? Ligt voor mij erg dichtbij, zit vaak op het randje van wel/niet falen. Faal denk ik 25% van de setjes, kan ik dat beter niet doen?

Wat is het verschil tussen hard trainen en falen? Ligt voor mij erg dichtbij, zit vaak op het randje van wel/niet falen. Faal denk ik 25% van de setjes, kan ik dat beter niet doen?

Je hoeft niet te falen om hard te trainen. Zolang je maar alles geeft. Je hoeft niet die laatste
halve rep er nog uit te persen als er geen hele inzit. Tuurlijk, afentoe is het alleen maar goed, maar om dit elke training te doen?

Ohja, en je mindset veranderen. Als ik een spot nodig heb dan tel ik het al als een faal aan me eigen kant. ookal tik ik er nog 2 reps uit met een lichte spot waar alleen de balans wordt weggehaald.

Dus niet tegen falen aan trainen is ook gewoon goed? ... stel je doet met de grootste moeite 5x40MP en je faalt bijna, volgende keer 5x38 pakken?

Ja en nee :)

Misschien verdelen? Beginnen met een gewicht dat je aankan en perfecte form en dan laatste setje zo veel mogelijk gewicht?

---------- Post toegevoegd Sat 12 May 2012 om 00:25 ----------

Je hoeft niet te falen om hard te trainen. Zolang je maar alles geeft. Je hoeft niet die laatste
halve rep er nog uit te persen als er geen hele inzit. Tuurlijk, afentoe is het alleen maar goed, maar om dit elke training te doen?

Ohja, en je mindset veranderen. Als ik een spot nodig heb dan tel ik het al als een faal aan me eigen kant. ookal tik ik er nog 2 reps uit met een lichte spot waar alleen de balans wordt weggehaald.

Okay dus niet elke oefening proberen te knallen, af en toe wat rustiger aan doen? En bankdrukken heb ik altijd zeer dicht bij falen getraind, misschien 2 kilo eraf en zonder spotter bankdrukken? Wel dat je er veel moeite mee hebt...

Goede training! gebruikte je straps?

Ja en nee :)

Misschien verdelen? Beginnen met een gewicht dat je aankan en perfecte form en dan laatste setje zo veel mogelijk gewicht?

---------- Post toegevoegd Sat 12 May 2012 om 00:25 ----------

Okay dus niet elke oefening proberen te knallen, af en toe wat rustiger aan doen? En bankdrukken heb ik altijd zeer dicht bij falen getraind, misschien 2 kilo eraf en zonder spotter bankdrukken? Wel dat je er veel moeite mee hebt...

Rustiger aan? Nee! Omdat ik samen train met iemand heb ik altijd een spotter bij me, maar hij weet wanneer hij moet spotten en dat is dus bijna nooit of heel lichtjes. Probeer dus minder spotter afhankelijk te worden dan leer je je grenzen beter en kan je beter aanvoelen wat je laatste rep zal zijn. Over mijn 1rm bench heb ik denk ik 10 seconden gedaan > zonder spot.

Je eigen spotter is wel nice.. ik heb altijd en altijd k*tspotters die niet van de stang kunnen blijven.

Maar ik snap de insteek, ik roep wel vaak spotters voor de zekerheid.. heb heel vaak dat ik de laatste rep net fail... - 2 kilo dan maar is het nog moeilijk genoeg.

Je eigen spotter is wel nice.. ik heb altijd en altijd k*tspotters die niet van de stang kunnen blijven.

Maar ik snap de insteek, ik roep wel vaak spotters voor de zekerheid.. heb heel vaak dat ik de laatste rep net fail... - 2 kilo dan maar is het nog moeilijk genoeg.

Ik had zelfde vroeg iemand om mij tekomen spotten, moest ik er nog 2 dacht hij dat ik niet meer kon pakte hij bar legde hem trug wtf?..

Terug
Naar boven