XXL Nutrition

Panzer VIII LOG

a_tank_crush.jpg

reported, srs

Panzer wtf is er mis met jou? Beetje plaatjes posten van lelijke Britse Challenger tanks terwijl je nickname Panzer is. Plaats dan wat mooi Duits materiaal zien aap.

Ein richtig geilen Panzerhaubitze 2000

pzh2000.jpg

Der Leopard 2, das ist ja die hamma!

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Und hier gibt's den immer schönen Panzerkampfwagen VI, Tiger II, besser bakannt wie der Königstiger.

panzer-6b-pzkpfw-vib-tiger-ii_3.jpg

Und jetzt verschwindeln mit die verdammter Britischen Scheisspanzer, verstanden?
Oder ich soll dir nach die Hölle knallen!

• Topic Starter Topic Starter
rystu bitte

porsche-205-typ-maus.jpg
panzer-8-pzkpfw-viii-maus_2.jpg
panzer_viii_maus_4.jpg

Dus je hebt wél jezelf vernoemd naar dat monsterlijke gedrocht van een Panzer VIII? Jammer dat het ding nooit meer is ingezet op het slagveld.. Die Tiger 2 waren al brute machines, laat staan dit ding..

Het was weliswaar heel leuk technisch vernuft voor de krauts, maar grotendeels verspilling van grondstoffen/arbeid zeker omdat het niks heeft opgeleverd. De ruskies hadden het slim aangepakt met hun duizenden t-34's ;) Maar verder wel mooie machines, zeker die königstiger waar een paar filmpjes op youtube van staan..

OT: Heb nog wat gelezen maar ben wel overtuigd van het nut van vrijwel alleen compounds doen. Ik denk er wel over om isolatie te doen voor abs/kuiten/traps/achterkant schouder want ik geloof niet dat je deze echt voldoende aanpakt met compounds... of doe ik dan wat fout?

En zit nog een beetje te dubben over een vaste training voor 3x in de week, een ub/lb schema of 2 trainingen die je dan zo verdeelt:
week 1 - maandag a, woensdag b en vrijdag a
week 2 - maandag b, woensdag a en vrijdag b

Het was weliswaar heel leuk technisch vernuft voor de krauts, maar grotendeels verspilling van grondstoffen/arbeid zeker omdat het niks heeft opgeleverd. De ruskies hadden het slim aangepakt met hun duizenden t-34's ;) Maar verder wel mooie machines, zeker die königstiger waar een paar filmpjes op youtube van staan..

OT: Heb nog wat gelezen maar ben wel overtuigd van het nut van vrijwel alleen compounds doen. Ik denk er wel over om isolatie te doen voor abs/kuiten/traps/achterkant schouder want ik geloof niet dat je deze echt voldoende aanpakt met compounds... of doe ik dan wat fout?

En zit nog een beetje te dubben over een vaste training voor 3x in de week, een ub/lb schema of 2 trainingen die je dan zo verdeelt:
achterkant schouders pak je ook met zware rows.
Traps pak je al bij deadlift en shrugs.
Je core/abs pak je al met zware deadlifts en squats.

achterkant schouders pak je ook met zware rows.
Traps pak je al bij deadlift en shrugs.
Je core/abs pak je al met zware deadlifts en squats.

Vindt jij dat je je core en traps niet apart moet aanpakken dan? Dat zijn bij mij echt groepen waar als ik er niks isolerend mee doe er ook serieus niks mee gebeurt.

Daar zit ik dus nog mee te dubben... ik wil niet echt dat er spiergroepen achter gaan lopen maar isolatie kan denk ik niet in mijn schema. Of ik moet ub/lb schema pakken dan zou het misschien wel kunnen... lijkt mij een erg goed schema, veel verschillende oefeningen en alles 2x per week aanpakken.

Pik realiseer je dat het doel van het schema geen definitie is, het doel is sterk worden en kilo's eraan knallen!! Die ****ing definitie komt later wel. Wat heb je aan definitie als je geeneens massa hebt?!
Met dat schema train je je hele lichaam, mocht je per se nog iets ernaast willen doen en je hebt energie over, kan dat heus wel..

Train je nog?

Wat versta je onder definitie dan? Dacht dat dat droog staan was.... en gaan die eerder genoemde spiergroepen wel of niet achter lopen?

En dat lb/ub schema is toch interessant om na 12 weken compounds ofzo te gaan doen?

Wie? Wij beiden nog ja, zie een paar reacties terug.

inb4 trolled

Vindt jij dat je je core en traps niet apart moet aanpakken dan? Dat zijn bij mij echt groepen waar als ik er niks isolerend mee doe er ook serieus niks mee gebeurt.
Nee. snap uberhaupt niet waarom je je core apart zou moeten trainen als je zwaar bencht,squat en DL. (en nog andere oefeningen).

---------- Post toegevoegd Sun 13 May 2012 om 14:57 ----------

Pik realiseer je dat het doel van het schema geen definitie is, het doel is sterk worden en kilo's eraan knallen!! Die ****ing definitie komt later wel. Wat heb je aan definitie als je geeneens massa hebt?!
Met dat schema train je je hele lichaam, mocht je per se nog iets ernaast willen doen en je hebt energie over, kan dat heus wel..
Inderdaad eerst massa daarna "finetunen".

---------- Post toegevoegd Sun 13 May 2012 om 14:59 ----------

Daar zit ik dus nog mee te dubben... ik wil niet echt dat er spiergroepen achter gaan lopen maar isolatie kan denk ik niet in mijn schema. Of ik moet ub/lb schema pakken dan zou het misschien wel kunnen... lijkt mij een erg goed schema, veel verschillende oefeningen en alles 2x per week aanpakken.
als je fullbody doet en daarnaast 1 isolatie oefening kan dat prima. desnoods supersetten ivm tijd.

Nee. snap uberhaupt niet waarom je je core apart zou moeten trainen als je zwaar bencht,squat en DL. (en nog andere oefeningen).

---------- Post toegevoegd Sun 13 May 2012 om 14:57 ----------

Inderdaad eerst massa daarna "finetunen".

---------- Post toegevoegd Sun 13 May 2012 om 14:59 ----------

als je fullbody doet en daarnaast 1 isolatie oefening kan dat prima. desnoods supersetten ivm tijd.

Ok kijk Panz hier staat het helemaal, alles wat je moet weten.
Dat core trainen is echt iets wat ik voorheen nooit zag en nu lijkt het wel helemaal hip.. DL/SQ/BP/MP/BOR is mijn core training. Ik zie in mijn gym al die pipo's static holds doen maar ik zie er echt geen meerwaarde van in.
Je moet in jou situatie (ik ook niet) niet eens denken aan cutten. Vreten en groot worden. Die beachboy troep komt wel als, maar is nu nog helemaal niet aan de orde.

@suwardi wat bedoel je precies met finetunen? En aan die 5 compounds heb ik dus genoeg, alle spieren worden aangepakt? Ook kuiten? Misschien dat als enige isolatieoefening doen?

En heeft het nog nut om af te wisselen (vlak bankdrukken met incline, BOR met optrekken/lat pulldown) met oefeningen of gewoon de 5 compounds doen elke trainingsdag?

Ga dan maandag beginnen, wel even licht omdat ik nog spierpijn heb in armen/onderrug/benen. Ook heb ik waarschijnlijk werk volgende week als ik 1 dag maak (verhuisbedrijf) van 12 uur heb ik genoeg geld om flink wat eten in te slaan waaronder veel eieren.. ga dan ook maar eens kip kopen denk ik :D

Denk jij en ik zowat op hetzelfde niveau zitten momenteel, ook qua lichaamsbouw en massa is het nagenoeg hetzelfde gelijk.

Ik heb ook de tip gekregen van rusty om fulbody te doen: 5x5 en enkel squat/dl/bench press iedere training. Dit lijkt me wel niet slecht want face it, wat we eigenlijk beiden nu doen is volledig verkeerd.. We hebben nog niets qua massa en we zitten al aan cutten te denken omdat we paar kg's bijgekregen hebben..

Ik zie dat je ook al concentreert op 'deze' zomer, maar eigenlijk als we het goed willen doen moeten we niet kijken naar deze zomer maar ten vroegste naar de volgende zomer..

Ik ga dan ook rusty zijn advies volgen, en de zomer van nu zie in principe skippen zodat ik als een (bijna) écte baas volgende zomer er kan bijlopen :)

Ik ga gewoon bouwen op de compounds vanaf men gym het toelaat voor een volle 2 maand, en na die 2 maand men schema aanvullen met MP/BOR en miss wat andere oefeningen maar dat zie en vraag ik dan nog wel.

Dus gewoon knallen op die compounds brah! Kunnen we tenminste volgend jaar als een écte baas rondlopen en niet als een schrale ecto!!!!!

Ik concentreer me niet op deze zomer meer hoor, misschien een paar weken terug ofzo maar zie wel in dat volgende zomer misschien nog te vroeg is. En met die fullbody ga ik morgen beginnen, ik doe alleen niet enkel sq/dl/bp maar ook bor/mp erbij... anders pak je je rug niet en het zijn ook goede compounds.

Ik las een tijdje terug iets over lb/ub schema, lijkt mij een erg goed schema. Wil dan ook 8 weken fullbody doen en daarna dat lb/ub schema weer 8 weken... maargoed eerst dat fullbody eens doen.

En heb eigenlijk nooit (hoogstens een week of 2) volgens een vast voedingsschema gegeten te wijten aan geldgebrek. Erg idioot achteraf maar daar ga ik verandering in brengen...

En zal direct ff in je log kijken... weet niet wanneer je gaat beginnen met fullbody schema maar ga je zeker volgen :D

@suwardi wat bedoel je precies met finetunen? En aan die 5 compounds heb ik dus genoeg, alle spieren worden aangepakt? Ook kuiten? Misschien dat als enige isolatieoefening doen?

En heeft het nog nut om af te wisselen (vlak bankdrukken met incline, BOR met optrekken/lat pulldown) met oefeningen of gewoon de 5 compounds doen elke trainingsdag?

Ga dan maandag beginnen, wel even licht omdat ik nog spierpijn heb in armen/onderrug/benen. Ook heb ik waarschijnlijk werk volgende week als ik 1 dag maak (verhuisbedrijf) van 12 uur heb ik genoeg geld om flink wat eten in te slaan waaronder veel eieren.. ga dan ook maar eens kip kopen denk ik :D
Met isolatie kan je meer richten op bepaalde spier delen. Zo bestaat je tricep uit verschillende delen, je biceps ook etc. En finetunen kan ook te maken hebben met de focus leggen op 1 bepaalde spiergroep. Het is nu vooral van belang om je op massa en bulk te concentreren. Doe gewoon 6 weekjes fullbody en ga daarna weer over naar split. Ik zou idd vlak en incline en decline met elkaar afwisselen als je bijv 3x in de week fullbody doet (of meer).
Isolatie zou je dus eventueel een bicep oefening kunnen doen en andere keer een tricep oefening , waar jij meer focus op wil leggen. (je gaf al aan dat dit armen was). Dips zou ik er ook eens bijgooien aan het einde van je training.

---------- Post toegevoegd Sun 13 May 2012 om 23:25 ----------

Ik concentreer me niet op deze zomer meer hoor, misschien een paar weken terug ofzo maar zie wel in dat volgende zomer misschien nog te vroeg is. En met die fullbody ga ik morgen beginnen, ik doe alleen niet enkel sq/dl/bp maar ook bor/mp erbij... anders pak je je rug niet en het zijn ook goede compounds.

Ik las een tijdje terug iets over lb/ub schema, lijkt mij een erg goed schema. Wil dan ook 8 weken fullbody doen en daarna dat lb/ub schema weer 8 weken... maargoed eerst dat fullbody eens doen.

En heb eigenlijk nooit (hoogstens een week of 2) volgens een vast voedingsschema gegeten te wijten aan geldgebrek. Erg idioot achteraf maar daar ga ik verandering in brengen...

En zal direct ff in je log kijken... weet niet wanneer je gaat beginnen met fullbody schema maar ga je zeker volgen :D
Wees consequent en de resultaten zullen volgen. De voornaamste reden dat mensen niet goed gainen/ te hoog VP hebben is omdat ze niet consistent genoeg zijn m.b.t. training en voeding.

Dacht al aan zoiets

Squat
Deadlift
Benchpress/Incline benchpress/Benchpress
BOR/Lat pulldown & optrekken/BOR
MP/Dumbbell shoulder press/MP

Maar ben nog niet zeker... eens kijken wat rusty ervan zegt.. en ik wil eigenlijk volledig concentreren op sq/dl/bp/bor/mp

beter doe je pull-up ipv bor, en miss kan je er nog dips bij doen

Terug
Naar boven