- Waardering
- 4.751
- Lengte
- 1m88
- Massa
- 101kg
- Vetpercentage
- 18%
Je hoofd staat toch al in de OP
en je zou je vereerd moeten voelen dat je met Zyzz word vergelekenVolg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
en je zou je vereerd moeten voelen dat je met Zyzz word vergeleken
Maar verder wel mooie machines, zeker die königstiger waar een paar filmpjes op youtube van staan..achterkant schouders pak je ook met zware rows.Het was weliswaar heel leuk technisch vernuft voor de krauts, maar grotendeels verspilling van grondstoffen/arbeid zeker omdat het niks heeft opgeleverd. De ruskies hadden het slim aangepakt met hun duizenden t-34'sMaar verder wel mooie machines, zeker die königstiger waar een paar filmpjes op youtube van staan..
OT: Heb nog wat gelezen maar ben wel overtuigd van het nut van vrijwel alleen compounds doen. Ik denk er wel over om isolatie te doen voor abs/kuiten/traps/achterkant schouder want ik geloof niet dat je deze echt voldoende aanpakt met compounds... of doe ik dan wat fout?
En zit nog een beetje te dubben over een vaste training voor 3x in de week, een ub/lb schema of 2 trainingen die je dan zo verdeelt:
week 1 - maandag a, woensdag b en vrijdag a
week 2 - maandag b, woensdag a en vrijdag b
achterkant schouders pak je ook met zware rows.
Traps pak je al bij deadlift en shrugs.
Je core/abs pak je al met zware deadlifts en squats.
Het was weliswaar heel leuk technisch vernuft voor de krauts, maar grotendeels verspilling van grondstoffen/arbeid zeker omdat het niks heeft opgeleverd. De ruskies hadden het slim aangepakt met hun duizenden t-34'sMaar verder wel mooie machines, zeker die königstiger waar een paar filmpjes op youtube van staan..
OT: Heb nog wat gelezen maar ben wel overtuigd van het nut van vrijwel alleen compounds doen. Ik denk er wel over om isolatie te doen voor abs/kuiten/traps/achterkant schouder want ik geloof niet dat je deze echt voldoende aanpakt met compounds... of doe ik dan wat fout?
En zit nog een beetje te dubben over een vaste training voor 3x in de week, een ub/lb schema of 2 trainingen die je dan zo verdeelt:
week 1 - maandag a, woensdag b en vrijdag a
week 2 - maandag b, woensdag a en vrijdag b
Nee. snap uberhaupt niet waarom je je core apart zou moeten trainen als je zwaar bencht,squat en DL. (en nog andere oefeningen).Vindt jij dat je je core en traps niet apart moet aanpakken dan? Dat zijn bij mij echt groepen waar als ik er niks isolerend mee doe er ook serieus niks mee gebeurt.
Inderdaad eerst massa daarna "finetunen".Pik realiseer je dat het doel van het schema geen definitie is, het doel is sterk worden en kilo's eraan knallen!! Die ****ing definitie komt later wel. Wat heb je aan definitie als je geeneens massa hebt?!
Met dat schema train je je hele lichaam, mocht je per se nog iets ernaast willen doen en je hebt energie over, kan dat heus wel..
als je fullbody doet en daarnaast 1 isolatie oefening kan dat prima. desnoods supersetten ivm tijd.Daar zit ik dus nog mee te dubben... ik wil niet echt dat er spiergroepen achter gaan lopen maar isolatie kan denk ik niet in mijn schema. Of ik moet ub/lb schema pakken dan zou het misschien wel kunnen... lijkt mij een erg goed schema, veel verschillende oefeningen en alles 2x per week aanpakken.
Nee. snap uberhaupt niet waarom je je core apart zou moeten trainen als je zwaar bencht,squat en DL. (en nog andere oefeningen).
---------- Post toegevoegd Sun 13 May 2012 om 14:57 ----------
Inderdaad eerst massa daarna "finetunen".
---------- Post toegevoegd Sun 13 May 2012 om 14:59 ----------
als je fullbody doet en daarnaast 1 isolatie oefening kan dat prima. desnoods supersetten ivm tijd.

Met isolatie kan je meer richten op bepaalde spier delen. Zo bestaat je tricep uit verschillende delen, je biceps ook etc. En finetunen kan ook te maken hebben met de focus leggen op 1 bepaalde spiergroep. Het is nu vooral van belang om je op massa en bulk te concentreren. Doe gewoon 6 weekjes fullbody en ga daarna weer over naar split. Ik zou idd vlak en incline en decline met elkaar afwisselen als je bijv 3x in de week fullbody doet (of meer).@suwardi wat bedoel je precies met finetunen? En aan die 5 compounds heb ik dus genoeg, alle spieren worden aangepakt? Ook kuiten? Misschien dat als enige isolatieoefening doen?
En heeft het nog nut om af te wisselen (vlak bankdrukken met incline, BOR met optrekken/lat pulldown) met oefeningen of gewoon de 5 compounds doen elke trainingsdag?
Ga dan maandag beginnen, wel even licht omdat ik nog spierpijn heb in armen/onderrug/benen. Ook heb ik waarschijnlijk werk volgende week als ik 1 dag maak (verhuisbedrijf) van 12 uur heb ik genoeg geld om flink wat eten in te slaan waaronder veel eieren.. ga dan ook maar eens kip kopen denk ik![]()
Wees consequent en de resultaten zullen volgen. De voornaamste reden dat mensen niet goed gainen/ te hoog VP hebben is omdat ze niet consistent genoeg zijn m.b.t. training en voeding.Ik concentreer me niet op deze zomer meer hoor, misschien een paar weken terug ofzo maar zie wel in dat volgende zomer misschien nog te vroeg is. En met die fullbody ga ik morgen beginnen, ik doe alleen niet enkel sq/dl/bp maar ook bor/mp erbij... anders pak je je rug niet en het zijn ook goede compounds.
Ik las een tijdje terug iets over lb/ub schema, lijkt mij een erg goed schema. Wil dan ook 8 weken fullbody doen en daarna dat lb/ub schema weer 8 weken... maargoed eerst dat fullbody eens doen.
En heb eigenlijk nooit (hoogstens een week of 2) volgens een vast voedingsschema gegeten te wijten aan geldgebrek. Erg idioot achteraf maar daar ga ik verandering in brengen...
En zal direct ff in je log kijken... weet niet wanneer je gaat beginnen met fullbody schema maar ga je zeker volgen![]()