AndroidHealthClinic

Panzer VIII LOG

• Topic Starter Topic Starter
Eet er nu 4 en wil naar 8 gaan, je eet ze zo weg en is goed bb voedsel ;) Hoor idd regelmatig dat dat verhaal van max 1 ei per dag achterhaald is.. en visolie is dat levertraan ofzo? Ga ik eens proberen dan..

En vanavond training numero 2, gisteren beetje spierpijn + lichte steek in onderrug, beide zijn weg na goed slapen/eten en spieren voelen weer sterk aan.. hopelijk is dat niet slechts schijn :p

---------- Post toegevoegd Wed 16 May 2012 om 10:28 ----------

En eindelijk is mijn voeding op orde, bulk van 500 calorieen dus dat moet goedkomen.

Eet er nu 4 en wil naar 8 gaan, je eet ze zo weg en is goed bb voedsel ;) Hoor idd regelmatig dat dat verhaal van max 1 ei per dag achterhaald is.. en visolie is dat levertraan ofzo? Ga ik eens proberen dan..

En vanavond training numero 2, gisteren beetje spierpijn + lichte steek in onderrug, beide zijn weg na goed slapen/eten en spieren voelen weer sterk aan.. hopelijk is dat niet slechts schijn :p

---------- Post toegevoegd Wed 16 May 2012 om 10:28 ----------

En eindelijk is mijn voeding op orde, bulk van 500 calorieen dus dat moet goedkomen.

Lichte spierpijn is niet zo gek, dit is je lichaam niet gewend. Maar je zal zien hoe goed 3x per week squatten je afgaat (en wat dat met je lichaam doet :cool:)
Slaap is ook wel echt belangrijk hoor, dat word echt onderschat. Nu maak ik mezelf ook wel eens schuldig aan te korte nachtjes, maar probeer toch echt altijd 8 uur te halen.

1 ei per dag :roflol: dan was iedereen hier al dood. Eet er zelf 6, maar zou er ook wel meer kunnen eten..
Visoliecaps zijn ook goed voor je inderdaad (omega 3), kan je bij B&F bestellen of bij de kruidvat halen. Nu moet ik zeggen dat ik ze bij de drogist toch wel vrij duur vind vaak om eerlijk te zijn.
Neem zelf: Multivit sporters (kruidvat), Vit D3 5000 iu, 4 caps visolie, ZMA, biergist (voor m'n huid).

Nuja, je kan wel gelijk hebben maar zie onze panzer soms 5+ eieren eten in een dag terwijl hij iedere dag al eieren eet. Wou het toch maar eens aanhalen.
Die visolie lijkt wel goed, goeie tip!

Btw heb jij geen log suwardi?
tja met die visolie kan je die slecht chlosterol ook beetje compenseren i guess. In boek BFYM word ratio van 4 eiwit met 2 hele eieren aangeraden.. maar ik vind zonde om weg te gooien + easy kcal in bulk.
ik neem normaal 6 omega 3 caps per dag
Ik ga binnenkort loggen maar dat word wel een kuurlog :)

tja met die visolie kan je die slecht chlosterol ook beetje compenseren i guess. In boek BFYM word ratio van 4 eiwit met 2 hele eieren aangeraden.. maar ik vind zonde om weg te gooien + easy kcal in bulk.
ik neem normaal 6 omega 3 caps per dag
Ik ga binnenkort loggen maar dat word wel een kuurlog :)

Dat vind ik wel een interessant log dan, ben wel benieuwd.
Hou zelf 5 hele eieren+1 eiwit aan zonde om het weg te gooien, dooier zit ook vol eiwitten.

Lichte spierpijn is niet zo gek, dit is je lichaam niet gewend. Maar je zal zien hoe goed 3x per week squatten je afgaat (en wat dat met je lichaam doet :cool:)
Slaap is ook wel echt belangrijk hoor, dat word echt onderschat. Nu maak ik mezelf ook wel eens schuldig aan te korte nachtjes, maar probeer toch echt altijd 8 uur te halen.

1 ei per dag :roflol: dan was iedereen hier al dood. Eet er zelf 6, maar zou er ook wel meer kunnen eten..
Visoliecaps zijn ook goed voor je inderdaad (omega 3), kan je bij B&F bestellen of bij de kruidvat halen. Nu moet ik zeggen dat ik ze bij de drogist toch wel vrij duur vind vaak om eerlijk te zijn.
Neem zelf: Multivit sporters (kruidvat), Vit D3 5000 iu, 4 caps visolie, ZMA, biergist (voor m'n huid).

Ja het is dus onzin als ik effe google :o Mijn vader heeft last van cholestrol en eieren staat op de lijst van verboden producten voor hem. Daarbij zei die dokter dat zijn aders langzaam zouden dichtslibben als hij toch nog eieren zou eten .. :rolleyes:

Ja maar zag net dat er maar 1 gram natrium per 300 gram in zit... natrium is niet hetzelfde als zout blijkbaar?

Jawel, natrium(chloride) is wel degelijk zout. Maar als er maar 1 gram zout per 300 gram in zit, valt dat inderdaad verbazingwekkend goed mee :O. Ik dacht dat er veel meer zout zou zitten op gezouten pindanootjes.

Ja het is dus onzin als ik effe google :o Mijn vader heeft last van cholestrol en eieren staat op de lijst van verboden producten voor hem. Daarbij zei die dokter dat zijn aders langzaam zouden dichtslibben als hij toch nog eieren zou eten .. :rolleyes:

Het is me ook al opgevallen dat dokters dat blijven zeggen. Zijn ze dan niet op de hoogte van die nieuwe inzichten, of zouden eieren toch nog slecht zijn voor cholesterol? Je zou toch denken dat zeker zij hier een juist antwoord op zouden moeten kunnen geven...

Jawel, natrium(chloride) is wel degelijk zout. Maar als er maar 1 gram zout per 300 gram in zit, valt dat inderdaad verbazingwekkend goed mee :O. Ik dacht dat er veel meer zout zou zitten op gezouten pindanootjes.

Het is me ook al opgevallen dat dokters dat blijven zeggen. Zijn ze dan niet op de hoogte van die nieuwe inzichten, of zouden eieren toch nog slecht zijn voor cholesterol? Je zou toch denken dat zeker zij hier een juist antwoord op zouden moeten kunnen geven...

Soms vraag ik me dan wel af of het internet dan wel correct is? Die dokters hebben wel de studies maar als je het dan bekijkt op internet zie je vaak iets compleet anders.. Vaak weet je niet wat te geloven ???

Toen ik naar derma ging en zei dat ik al veel heb opgezocht op internet, zei hij onmiddellijk 'je moet niet alles geloven op het internet'. Maar die zelfde derma zegt dan wel dat er nix van verband is tussen voeding en acné.. Terwijl iedereen die acné heeft dat dit wel degelijk zo is..

Ik kickboxte voorheen. Met alles wat ik bij de dokter kwam, gaven ze de schuld aan kickboxen. Met BB zou het wel hetzelfde zijn, er zijn zelfs nog zat fysio's die heilig geloven dat BB/PL je hele lichaam sloopt. :o
Ik zou me er niet zoveel aan ophangen wat een dokter zegt. Ik heb onderhand wel geleerd dat je zelf ook beter wat goede research kunt doen want er zit me een hoop achterhaalde kennis bij die lui. Lijkt wel of ze nooit meer bijgeschoold worden na hun studie.
Ook zijn de meesten niet verschoont van arrogantie.
Maat van me heeft een zeldzame darmziekte, zijn zoontje was ook ernstig ziek (nagenoeg dood) en wat hij wel niet heeft moeten doen om zijn zoontje getest te krijgen op die ziekte.. Ze vertikten gewoon naar 'm te luisteren. Er zijn maanden overheen gegaan voor ze luisterden, 2 weken later had zijn zoontje dood geweest door medicatie die de ziekte verergerde.

Soms vraag ik me dan wel af of het internet dan wel correct is? Die dokters hebben wel de studies maar als je het dan bekijkt op internet zie je vaak iets compleet anders.. Vaak weet je niet wat te geloven ???

Toen ik naar derma ging en zei dat ik al veel heb opgezocht op internet, zei hij onmiddellijk 'je moet niet alles geloven op het internet'. Maar die zelfde derma zegt dan wel dat er nix van verband is tussen voeding en acné.. Terwijl iedereen die acné heeft dat dit wel degelijk zo is..

Probleem met internet is natuurlijk dat je vaak niet weet hoe betrouwbaar een bron is. Bij eieren geef ik de stelling dat het geen (al te grote) invloed heeft op cholesterol toch het voordeel van de twijfel.

En geen verband tussen voeding en acne... wat een rare dermatoloog :D. Er zijn inderdaad kei veel mensen die omgekeerde beweren.

@Rusty: wow, pijnlijk voorbeeld... Zo'n dingen zouden inderdaad niet mogen gebeuren!

Probleem met internet is natuurlijk dat je vaak niet weet hoe betrouwbaar een bron is. Bij eieren geef ik de stelling dat het geen (al te grote) invloed heeft op cholesterol toch het voordeel van de twijfel.

En geen verband tussen voeding en acne... wat een rare dermatoloog :D. Er zijn inderdaad kei veel mensen die omgekeerde beweren.

@Rusty: wow, pijnlijk voorbeeld... Zo'n dingen zouden inderdaad niet mogen gebeuren!

Klopt maar met wat gedegen research kan je vaak wel een redelijk volledig beeld vormen. Als 10 bronnen hetzelfde zeggen kan je er vanuit dat er een kern van waarheid in zit.

En ik denk dat ze bedoelen dat er geen specifieke voeding is waardoor acne erger word. Dat is voor iedereen gewoon anders. De een krijgt het van alcohol, de ander van varkensvlees..
Dus zo raar is de dermatoloog niet, het kwam er een beetje krom uit denk ik.

Natrium heeft een massa van 22,99 u en chloor een massa van 35,45 u.

22,99/(35,45+22,99)= 0,4 (ongeveer)

1/0,4= 2,5

Dit wil zeggen dat 1 gram natrium gelijk is aan 2,5 gram natriumchloride.
1 gram natrium chloride is gelijk aan 0,4 gram natrium.

Groetjes de dbb-chemicus :)

Natrium heeft een massa van 22,99 u en chloor een massa van 35,45 u.

22,99/(35,45+22,99)= 0,4 (ongeveer)

1/0,4= 2,5

Dit wil zeggen dat 1 gram natrium gelijk is aan 2,5 gram natriumchloride.
1 gram natrium chloride is gelijk aan 0,4 gram natrium.

Groetjes de dbb-chemicus :)

Dat worden een hoop PM's of je GHB voor ze wil maken. :D

Dat vind ik wel een interessant log dan, ben wel benieuwd.
Hou zelf 5 hele eieren+1 eiwit aan zonde om het weg te gooien, dooier zit ook vol eiwitten.
ik houd je wel op de hoogte, moet waarsch olie gaan drinken omdat ik niet elke dag wil prikken :roflol:

Maar het geeft ook wel een goed beeld opzich van de situatie van de producent. Veel mensen kijken naar hoeveel zout erin een bepaald product zit, natuurlijk is het dan logisch om het laagste getal op te geven. Per 300 gram zit er dus al 2,5 gram zout in.

• Topic Starter Topic Starter
Dat is dan <1 gram wat je binnenkrijgt op een dag.. kan geen kwaad toch?

1gram coke kan nog geen kwaad dus 1 gram zout ook wel niet zeker :p
Nee srs, zoveel mogelijk zou vermijden.

Natrium is wat anders dan natriumchloride! (Na of nacl) Zal even opzoeken wat de verhoudingen zijn als ik thuis ben.

Ik weet dat het element Natrium iets anders is dan natriumchloride (zelf ook chemie gedaan). Ik dacht gewoon dat ze bij de voedingswaardentabel natriumchloride bedoelden met natrium, omdat mensen nu eenmaal geïnteresseerd zijn in het aantal zout dat er in voeding zit.

Wel erg smerig (en tactisch ^^) dat ze enkel het daadwerkelijke natriumgehalte vermelden, en niet de hoeveelheid natriumchloride. Zo lijkt er veel minder zout in te zitten dan dat er werkelijk inzit :p.

Laatst bewerkt:
6 is max hoeveelheid Nacl--> 2,4 gram natrium per dag. Dus het kan prima, houd er wel rekening mee dat je ook met ander voedsel zout binnenkrijgt.

Terug
Naar boven