MuscleMeat

Panzer VIII LOG

• Topic Starter Topic Starter
jonge van 3 foute reps ga je gewoon helemaal stuk, morgen heb je hernia

Ja beetje overreacted okay :o

Maar voel me knieen nog een beetje zit me gewoon dwars. Niet meer doen dus :o

---------- Post toegevoegd Fri 18 May 2012 om 22:56 ----------

Netjes man, je BOR en BP lopen ook mooi gelijk. Weer goed bezig geweest.
En die squat, tja, hoeveel het kwaad kan ga je wel merken.. Maar ik denk dat het wel mee zal vallen hoor. Heb ook wel eens dat ik de laatste rep er met een slechte form uit krijg.
Gewoon lekker uitrusten van 't weekend, maandag weer een nieuwe dag.. Wel zorgen dat je 'n beetje loopt. Niet te druk om maken.
Oh DL vid ziet er goed uit, je rug is goed recht. SQ video vond ik vrij onduidelijk.

Belangrijkste is altijd.. Form voor gewicht. Zorg gewoon dat je een gewicht pakt waarbij je form goed blijft. Tuurlijk wil je wel eens een keertje de max opzoeken, maar maak het niet te gek.

---------- Post toegevoegd Fri 18 May 2012 om 22:49 ----------

Ik zag het niet eens! Lette alleen maar op de onderrug.
Ja Panzer, je moet je rug aanspannen alsof je er een auto in wil laten stoppen. Het moet aanvoelen als een blok beton.

BOR blijft wel moeilijk gaan, maargoed. BP ging iets beter zit nu weer op mijn oude gewicht. Zal voortaan eens wat vaker squats/deadlift filmen, wil gewoon zeker weten dat het goed gaat. Zat mezelf alleen beetje op te fokken omdat squat best gemakkelijk ging. En wat is slechte form voor jou, dat je knieen stukkie vooruit je tenen gaan? En zal eens letten op me rug bij deadlift. Maandag weer nieuwe filmies hopelijk wat beter.

---------- Post toegevoegd Fri 18 May 2012 om 23:00 ----------

Heb er wel weer zin in maandag, afgezien van die faal ging het wel lekker :o

Panzer, ik ben fan van je, ook al heb je ectobeentjes as **** :(

Tja je kan de nazi uit gaan hangen door een big deal te maken dat je knieën wat voorbij je tenen komen maar dat gebeurt mij ook hoor. Maak ik me niet zo druk om.
De meest slechte form is als ik onderin bijna niet meer omhoog kom en m'n onderrug aan het waggelen gaat.
BOR gaat goed omdat ie dicht bij je bench ligt. Heb gelezen dat dat goed is.
Nog iets, je ademhaling.. Ik praat hier veel met een zeer ervaren PL-er die liet mij een filmpje zien. Bovenin bij sq/dl een grote hap adem halen, alles op slot zetten (rug/abs), dan pas zakken en uitblazen bij omhoog komen. Heb het vandaag toegepast tijdens DL en werkt super.

Panzer, ik ben fan van je, ook al heb je ectobeentjes as **** :(

Komt door mijn lengte :trollface:

Tja je kan de nazi uit gaan hangen door een big deal te maken dat je knieën wat voorbij je tenen komen maar dat gebeurt mij ook hoor. Maak ik me niet zo druk om.
De meest slechte form is als ik onderin bijna niet meer omhoog kom en m'n onderrug aan het waggelen gaat.
BOR gaat goed omdat ie dicht bij je bench ligt. Heb gelezen dat dat goed is.
Nog iets, je ademhaling.. Ik praat hier veel met een zeer ervaren PL-er die liet mij een filmpje zien. Bovenin bij sq/dl een grote hap adem halen, alles op slot zetten (rug/abs), dan pas zakken en uitblazen bij omhoog komen. Heb het vandaag toegepast tijdens DL en werkt super.

Dan ga ik de formnazi wel uithangen, dit niet meer heb nooit last gehad van me knieen en dat wil ik zo houden... maak me misschien een beetje te druk maargoed :o Voelt gewoon zwaar fcked up, ook omdat ik het nog een tijdje na me training voelde in mijn knieen.

En ben inderdaad steeds meer op ademhaling aan het letten, compounds zijn niet zomaar te leren heb ik wel gemerkt :) Zit mee dat dit het perfecte schema is om een goeie techniek aan te leren, MP ben ik echt blij mee dat het goed ging geen last van mijn rug gehad wat ik 2 dagen wel had (tot halfuurtje na laatste setje klein beetje pijn in je rug)

Panzer post je nieuwe fysiek is :P

Is dit nu sarcasme? :S

No man ben gewoon benieuwd :P hoelang train je nu?

---------- Post toegevoegd Sun 20 May 2012 om 00:02 ----------

Lees ff nieuwe reactie op die rug topic die ik opende. ;)

Haha okay thanks... dacht dat je mijn fullbody schema even wilde afkraken :D

Eerste keer in de gym was november 2011, tijdje aangekloot en sinds 1 januari goed trainingsschema (split weliswaar... maar wel compounds) en sinds een week met een goed voedingsschema (erg dom achteraf, maargoed)

Oke man, Ik train nu sinds december goed met een goed voedingsschema. Toen ik 1.5 jaar geleden begon met fitness heb ik mezelf uitgehongerd om een sixpack tekrijgen waardoor ik al mijn massa verloor en ik van 69 kg (ongetraind) 17% vet naar 53 kg 6.8 % vet daarna totenmet december trainde ik slecht at ik nog steeds slecht toen een weightgainertje gekocht en toen in januari woog ik 65 nu weeg ik tenslotte weeral bijna 80 kg met 16% vet + op kracht van 55 kg bankdrukken naar 90 gegaan

---------- Post toegevoegd Sun 20 May 2012 om 00:07 ----------

Maar ff serieus Panzer zijn je benen nu al beter? :P

Klote dat het zo gelopen is... nu weet je wel beter maar van je fouten leer je he.... 90 bankdrukken is wel goed man zeker in een paar maanden tijd..

En benen... kracht is wel lekker vooruit gegaan, begon geloof ik met 60kg squat maart op 8x74 en nu op 5x84, deed eerst 5x90 maar in fb schema blijkt het anders te werken, raar maar 5x90 ga ik denk ik over een paar trainingen weer halen. Massa is wel bijgekomen, niet bijster veel maar ik zie het wel.

Netjes man, gaat lekker met je squat! Die benen van mijn train ik al 1.5 jaar ,maar ook niet die 1.5 jaar elke week maar de massa is er zeker bij mij. Ik ben 1 maand geleden ofzo begonnen met squats. Ik train nu met squats 8 x 35 (voor opwarmertje) dan 8 x 70 8 x 70 8 x 70 en met legpress weet ik niet precies mijn max ik had een halfjaartje geleden is 260 kg + een maat erop :P dus dat was iets van 320 kg en dan 20 x ofzo snel achtermekaar dus mijn benen zijn qua kracht wel redelijk vind ik zelf. ik doe nu calfraise ook op de leg press machine met 130 kg 3 sets en dan 20 herhalingen dan brand het op het laatst wel heel erg hoeveel doe jij voor je kuiten / legpress eigenlijk? ik doe trouwens ook nog die quats machine + leg extension voor quads met 25 kg na een goede squat + legpress workout voel je dat echt branden man en voor die achterkant van me benen 35 kg 3 sets

Thx :D Maar machines verschillen nogal, wij hebben 2 quadmachines en de ene doe ik makkelijk 50 en de andere met heel veel moeite 45... jammer dat ik die niet meer kan doen door fb schema vond het zeer goede machines... ook de hamstring machine idd voelde je echt goed volgende dag. Zo zwaar mogelijk pakken die machines en 8 reps en al die oudjes naast je 100 herhalingen met 15kg :roflol:
En legpress doe ik niet... ben bijna direct begonnen met squat dankzij (wat lezen op ) DBB :D Kuiten doe ik in smith machine, zo zwaar mogelijk met 8 reps ben niet zo van die hoge repranges maar kuiten train ik oko niet meer vanwege fb schema.

Kuiten moet je altijd met rond de 15 a 20 herhalingen doen, anders boek je echt geen progressie. En altijd als ik mijn benen heb getraint heb ik de 3 dagen daarna echt dikke spierpijn, en kan ik niet meer fatsoenlijk lopen :P

---------- Post toegevoegd Sun 20 May 2012 om 00:44 ----------

Maar ik ga pitten man, morgen weer vroeg op om me beentjes te gaan trainen :P

Maar waarom zou je kuiten anders trainen dan je quads bijvoorbeeld? Ik pak alle spieren aan met 8 reps, shrugs doe ik ook zo. Compounds doe ik met 5 reps.

En benen had ik ook altijd zalige spierpijn, is nu voorbij :S ;) Had het altijd vooral in hamstrings

Omdat kuiten anders is als andere spiergroepen. Je zal echt rond de 15 a 20 reps per set moeten gaan doen, anders ga je echt geen vooruitgang boeken met kuiten. Zoek er maar is over op google! ;)

Ga me schema iets aanpassen, word nu

Maandag - sq/dl/bp/bor/mp
Woensdag - dl/sq/mp/bor/bp
Vrijdag - sq/dl/bp/bor/mp

Merk dat mijn deadlift en military press toch minder gaan na squat resp. benchpress... en dan kan ik squat iets lichter pakken en volledig focussen op techniek. Eet nu al een week op een strak schema met 20% bulk, voelt goed :D Zometeen weer naar de super om weer voorraad in te slaan.

---------- Post toegevoegd Mon 21 May 2012 om 12:11 ----------

Omdat kuiten anders is als andere spiergroepen. Je zal echt rond de 15 a 20 reps per set moeten gaan doen, anders ga je echt geen vooruitgang boeken met kuiten. Zoek er maar is over op google! ;)

Ging toch wel lekker met kuiten, ook goede spierpijn altijd. Zodra ik ub/lb schema ga doen ga ik het eens proberen ;)

Ja man is goed. Je moet ook afwisselen hoor, doe ook eens BP om te beginnen, gewoon een beetje waar je zin in hebt. Goed dat je aan het eten bent, anders gaat het weinig nut hebben ;)

Lijkt me goed me goed idee en je doet ma bijv heavy squats en low deadlift dan woe heavy deadlift low squat en dan vrij medium sq/dl zoiets ofzo dan lijkt me echt tof idee want me lijkt dit schema zwaar pakken elke keer beetje overkill .

Panzer, heb je al je nieuwe voedingsschema online gezet?

Terug
Naar boven