XXL Nutrition

Panzer VIII LOG

• Topic Starter Topic Starter
Heb even een goed gesprek gehad met instructeur en hij raadde me aan om 2x in de week zwaar te trainen i.p.v. een keer omdat ik na 3/4 dagen al hersteld zou zijn omdat ik nog jong ben.

Ik denk dan aan zoiets:

Maandag: Borst, Schouders, Triceps
Dinsdag: Rug, Biceps, Buik
Woensdag: Benen, zo zwaar mogelijk
Donderdag: Borst, Schouders, Triceps
Vrijdag: Rug, Biceps, Buik

Gaat erg veel tijd kosten, maar in combinatie met een flink voedingsschema zie ik het wel zitten. Wat vinden jullie ervan?

En dan net zo veel oefeningen als je eerst deed? Het kan wel als je de oefeningen en het volume mindert bij de trainingen. Anders ben je binnen een week stuk getraint kan ik je zeggen:).

4 oefeningen raadde hij aan op een zwaar gewicht ja. En is slapen belangrijk voor spierherstel, dus zit er significant verschil tussen 5 uur en 8 uur slapen?

---------- Post toegevoegd Tue 27 Mar 2012 om 21:59 ----------

Voedingsschema staat in de OP

4 oefeningen raadde hij aan op een zwaar gewicht ja. En is slapen belangrijk voor spierherstel, dus zit er significant verschil tussen 5 uur en 8 uur slapen?

Er zijn volgens mij aardig wat onderzoeken dat het niet uitmaakt of je nou 4 uur of 12 uur slaapt voor je spierherstel. Echter is het voor het mentale aspect belangrijk om 6-8 te slapen. Eten blijft de key.

Avondeten is onbekend, ik ga uit van 3500 calorieen verbruik dus avondeten is het extraatje. Ik verwacht dat het ongeveer 700-1000 calorieen is.

Good girl panzer :p.. Hoe gaat het met 't trainen nu?

Even een weekje rust... volgende week ga ik 8 weken dat schema volgen dus dat word hard werken. Alleen weet ik nog niet waar ik de deadlift moet plaatsen, misschien gewoon zaterdag doen, speciaal naar de gym om te deadliften :)

Hoi Panzer,

Ik kan me vergissen, maar jij maakt toch van die volkoren penne klaar om een hele week van te eten?

Zoja, hoeveel gram is een beetje een normale hoeveelheid? Ik wil namelijk me voeding weer op orde krijgen en zit een beetje over de portiegrotes na te denken.

Zonee, :o

Kixat, zie voedingsschema in de OP staan alle waardes bij. 250 gram is goed naar binnen te werken, het is alleen jammer dat er zoveel lucht+water bij zit, het eten duurt best lang.

---------- Post toegevoegd Wed 28 Mar 2012 om 20:05 ----------

En heb je nog wat inhoudelijks over voedingsschema of nieuwe trainingsschema want ik ga het wel proberen maar wil wel weten of het goed zit.

Denk ook dat 2 liter melk per dag teveel is, misschien wat olijfolie i.p.v. 1 liter melk?

Kixat, zie voedingsschema in de OP staan alle waardes bij. 250 gram is goed naar binnen te werken, het is alleen jammer dat er zoveel lucht+water bij zit, het eten duurt best lang.

---------- Post toegevoegd Wed 28 Mar 2012 om 20:05 ----------

En heb je nog wat inhoudelijks over voedingsschema of nieuwe trainingsschema want ik ga het wel proberen maar wil wel weten of het goed zit.

Denk ook dat 2 liter melk per dag teveel is, misschien wat olijfolie i.p.v. 1 liter melk?[/QUOTE]
You talking to me?

Ik zit dat voedingsschemate bekijken, 620 gr brinta o.0 . Geld teveel ofso? das 1 1/5de pak per dag xD. Maar thx, ik ga het gewoon uitproberen en zie wel wat een fijne hoeveelheid is.

80 cent voor 300 gram bij de lidl (zover ik weet de goedkoopste) 620 gr brinta= net iets meer dan 1,60 per dag = 48 euro per maand aan alleen brinta. Niet echt de goedkoopste manier om rond te komen ;).

Als je het over dit schema had:
Maandag: Borst, Schouders, Triceps
Dinsdag: Rug, Biceps, Buik
Woensdag: Benen, zo zwaar mogelijk
Donderdag: Borst, Schouders, Triceps
Vrijdag: Rug, Biceps, Buik

Als je Rust perfect is en je in je voeding ook niks te kort komt dan kan het wel denk ik. Wel erg zwaar! Eerste paar weken zullen afzien worden.
Ligt er ook aan welke oefeningen je allemaal van plan bent te gaan doen natuurlijk.

Ik ga zeker zorgen dat mijn voeding in orde zal zijn. Als ik bij het avondeten veel eet zal ik een bulk van 30% hebben :)

En 620 gram brinta is toch veel te veel? Ik eet 80 gram per dag, en dan bedoel ik puur hè. En ik moet penne, eieren en pinda's zelf kopen, de rest word gelukkig gekocht.

Ik ga zeker zorgen dat mijn voeding in orde zal zijn. Als ik bij het avondeten veel eet zal ik een bulk van 30% hebben :)

En 620 gram brinta is toch veel te veel? Ik eet 80 gram per dag, en dan bedoel ik puur hè. En ik moet penne, eieren en pinda's zelf kopen, de rest word gelukkig gekocht.

In je voedingsschemastaat 620 gram brinta, ging er dus vanuit dat je dat at... Denk dat je dus een paar foutjes erin hebt staan ;).

Ah ik zal het aanpassen. Bedoelde natuurlijk 620 gram bereid, maar dat is nu onduidelijk.

Dan is het bijna beton ofniet? Ik wil het wel kunnen drinken :p

En ik gebruik geen whey, mede door geldgebrek. Ik kom nu boven de 2.5gram eiwitten per kg lichaamsgewicht dus mij lijkt dat ik nu goed zit? Ik dacht dat een teveel aan eiwitten niet bevorderlijk is voor je VP.

Nee, het is geen beton. Althans, niet als je het binnen 5 min opeet :P. Doe dit nu al zolang dat ik na die bak niet eens meer vol zit...

2.5 is prima ja, je drinkt alleen wel veel melk dus als je opeens veel acne krijgt dan weet je waar het aan ligt.

Qua voeding heb ik nog steeds de zin niet gehad om me er heel erg over in te lezen maar mij is altijd geleerd dat calorieën de doorslag geven en niet de indeling van je kh/ew/vetten.

Ik heb hier trouwens een tijdje geleden een topic over gepost.

http://forum.dutchbodybuilding.com/...-body-fat-when-eating-excess-calories-296068/

Okay thanks... en is 30% bulk overkill want ik wil niet nog dikker worden (ben qua vet al best wel wat aangekomen laatste maanden..

Ik zou het echt niet weten, je sport namelijk wel 5x per week dan. Als je in het weekend dan op 10%bulk/onderhoud zou zitten dan zou je je vetgains wat beperken denk ik.

Terug
Naar boven