XXL Nutrition

Panzer VIII LOG

Zolang je grip je progressie niet in de weg staat kan je pron. blijven doen. Anders lekker mixed gaan. Koop chalk, dat is ook een wereld van verschil.

Nog gefeliciteerd met je verjaardag bro;)!

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.023
Zolang je grip je progressie niet in de weg staat kan je pron. blijven doen. Anders lekker mixed gaan. Koop chalk, dat is ook een wereld van verschil.

ja idd met mixed kan ik nog een stuk verder dan 130, maar moet gewoon aanleren om goed triceps aan te spannen... en waarom chalk dat is toch tegen zweethanden (waar ik geen last van heb :p)

---------- Post toegevoegd Mon 2 Jul 2012 om 05:32 ----------

Nog gefeliciteerd met je verjaardag bro;)!

thx

Gefeliciteerd Panzer! en wat voor soort pijn heb je in je bicep?

Ik zeg als je grip je progressie in de weg staat.

• #1.027
Gefeliciteerd :D

En daar zit je fout, mijn vriend. Dat doe je maar lekker in je eigen bb-schema.

En jij hebt voorlopig zelf ook geen straps nodig hoop ik.
Mijn grip zuigt en daar heb ik vette schijt aan. Ik gebruik straps. Zolang mijn liftkracht vooruit gaat ben ik tevreden. Maar als TS grip wel relevant vindt dan is het natuurlijk wel fout om straps te gebruiken.

Laatst bewerkt:
Straps zijn echt niet nodig, sws niet zolang je nog geen 230 lift.
Ik dacht ook dat ik epic zwakke grip had, op de wedstrijd trok ik 215 van de grond met mix grip+chalk.
Maar niet nodig wil niet zeggen dat je het niet moet gebruiken. Als je echt puur als BB traint is er geen enkel bezwaar.

Straps zijn echt niet nodig, sws niet zolang je nog geen 230 lift.
Ik dacht ook dat ik epic zwakke grip had, op de wedstrijd trok ik 215 van de grond met mix grip+chalk.
Maar niet nodig wil niet zeggen dat je het niet moet gebruiken. Als je echt puur als BB traint is er geen enkel bezwaar.

als bij het deadliften je onderarmen niet zouden meegepakt worden zou iedere BB eigenlijk wel straps gebruiken. Pl is iets anders natuurlijk.

• #1.033
Voor het eerst squat/bor/mp niet voor de spiegel gedaan, moet nu alleen vooruit lopen om te unracken. Voelt raar aan, het gaat niet meer automatisch vooral squat is echt wennen. En heb nog problemen met de squat voet positie... heb hem nu stukkie breder dan schouder breedte, voeten dusdanig gedraaid dat bovenbenen gelijk lopen met mijn voeten... schat 25-30 graden. Squat gemakkelijker dieper als ik breder staat heb ik wel gemerkt ;)

BENT-OVER-ROW *
5x60
5x62
5x64
5x64
5x64

SQUAT **
5x60
5x60
5x60
5x60
5x60

BENCHPRESS ***
5x60
5x62
5x64
5x66
5x68

DEADLIFT ****
5x60
5x80
5x90
5x90
5x100

MILITARY PRESS
5x30
5x32
5x34
5x36
5x38

* na 1 week weer bor gedaan, bicep voelde goed aan nu nog geen enkele pijn hopelijk blijft dat zo
** tja... laag gewicht maar ga hier nog even mee door om squat techniek te perfectioneren, kwam nu ook amper met knieen voorbij tenen zei een spotter
*** 5x68 gaat nog moeilijk, 5x70 gaat nog even duren
**** na 1 week weer deadlift, dit deed ik overhandse grip en bij 100kg ging hij bijna uit mijn handen. is het beter om de bar in je hand of in je vingers te houden om grip te trainen ifyouknowwhatimean? en blijkbaar train je met mixed grip ook goed je grip want paar maanden terug kon ik max 70 kilo met overhands tillen :)

Goed dat je je focust op techniek man. Deed ik ook regelmatig. Ff stapje terug en de techniek op scherp zetten.
Met mix train je ook je grip. Sws geen big deal, als je het gewicht maar van de grond trekt.
Snap niet echt wat je bedoelt me hoe vast te houden. Je moet het gewicht aan je armen laten hangen, polsen recht. Maar kerel, haal gewoon chalk. Dat doet echt wonderen. Kost geen reet.
Gaat lekker zo!

• #1.035
daarmee bedoel ik de bar niet tegen je handpalm maar tegen je vingers aan te houden, maar dan gebruik je je duim niet dus lijkt me niet echt handig...... dacht het ergens gelezen te hebben dat je zo beter je grip kunt trainen

thanks, is niet echt leuk deloaden maar wel nodig

Lekkere compounds, techniek is inderdaad belangrijk
Ik vind mixed grip super fijn, kan je altijd zwaarder mee pakken dan overhand

• #1.037
idd ga ik volgende keer weer gebruiken en weer lekker +120 liften :o blijf wel goed focussen op triceps aanspannen

Ook buikspieren/core goed aanspannen, anders belt gebruiken kan ook helpen

gefeliciteerd man, zag vandaag dat je niet meer even oud dan mij bent :p

Terug
Naar boven