AndroidHealthClinic

Panzer VIII LOG

120 kilo squat gaat nog wel een tijdje duren :p maar is het niet zo dat je knieen 'meegroeien' met het gewicht, dat pezen/botten sterker worden?

Nee, niet in grootte maten.

Je kan het niet vergelijken met die gasten die met hun voorarmen door betonnen platen staan.
Daar kan je op trainen, je lichaam herstelt ook dat botweefsel en wordt zo naarmate sterker, maar door de training die wij doen gebeurt dit niet, en zeker niet bij je knieen.

Kan geen kwaad, is normaal bij ATG squats, gaat gewoon niet anders

---------- Post toegevoegd Thu 19 Jul 2012 om 20:30 ----------

Maar als je ATG blijft doen en je zit op 1,5x je BW, zou ik toch wel knee wraps dragen, tis voor niks nodig dat je knieen moeten afzien

is niet per se nodig hoor

squats zien er goed uit panzer!

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.203
thanks! heb het ook in een powerlifting topic gezet maar nog geen reactie daar... daar zitten wel de echte kenners denk ik zo (no offence :p)

Het gedeelte wat we zien van je squat ziet er iniedergeval wel goed uit. Enige wat opvalt is je buttwink, maar ook dat is niet meer dan normaal bij zo'n diepte. Ik zou er een moord voor doen om zo'n kleine buttwink te hebben :cool: , over je knieën tsja, meestal betekend het dat je hakken iets van de grond af komen of dat je niet goed genoeg door je hakken duwt. Jammer genoeg kan ik door de *** kwaliteit van het filmpje het niet goed zien, wel lijkt het alsof je op Airmax aan het squatten bent? Daar zou het probleem dan in kunnen zitten.

Volgende keer even een betere kwaliteit posten en een geheel van het je squat (dus ook je romp en je kop) erop! Laten filmen van de voorkant/zijkant zodat we een goed beeld krijgen (en nu niet de camera-man/vrouw de hele tijd met de camera laten bewegen want dan zien we nog niks) .

Ga zo door iniedergeval!

Ohja, wat zeggen die lui op het filmpje? Versta der geen k*t van.

• #1.205
thanks!! maakte me al enige zorgen over buttwink maar zou niet weten hoe je zoiets moet fixen lijkt me vrij onmogelijk? en zal idd zorgen voor betere camera op een statief ofzo.. en squatte nu op schoenen normaal op blote voeten ben er wel 100% zeker van dat het gewicht op mijn hakken rust

ze hebben het erover dat dit wel op de website vd sportschool kan

---------- Post toegevoegd Thu 19 Jul 2012 om 22:58 ----------

waarom heb ik dan soms enige last van mijn knieen, overbelasting? (3x per week zo zwaar mogelijk squatten)?

thanks!! maakte me al enige zorgen over buttwink maar zou niet weten hoe je zoiets moet fixen lijkt me vrij onmogelijk? en zal idd zorgen voor betere camera op een statief ofzo.. en squatte nu op schoenen normaal op blote voeten ben er wel 100% zeker van dat het gewicht op mijn hakken rust

ze hebben het erover dat dit wel op de website vd sportschool kan

Ik heb het al meerdere keren gevraagd aan mensen hoe je buttwink kan fixen en dit zeiden ze:
-Je core beter/harder aanspannen
-Heup meer naar achteren gooien
-Gecontroleerder zakken
-Techniek resetten > Boxsquats
-Heupmobiliteit verbeteren
-Hamstrings langer maken

Ik zie wel dat het heel erg uitmaakt hoe sterk je stabiliteit is, maatje van me heeft bijvoorbeeld jarenlang op jiujutsu gezeten en heeft een stabiliteit waar je U tegen zegt en hij had echt een minimale buttwink toen ik de squat uit ging leggen.

• #1.207
en hamstrings verleng je door SLDL toch? ga ik die mooi doen in mijn volgende schema :p

Bjorng moet je gewoon negeren, praat alleen maar onzin.
1.5 keer bodyweight squatten zegt geen moer.

ja kan nogal zware belasting voor je pezen/gewrichten zijn om 3x per week zo zwaar te squatten... Anders doe je ene dag high rep(10-12) en andere low rep (3-6)

Toen ik destijds low rep trainen had ik altijd krakende knieen + elebogen etc maar sinds ik reprange tussen 8-12 houd nergens last van.

• #1.211
Als je je hamstring niet of slecht voelt met een barbell moet je hem eens doen met 2 dumbbells, deze vind ik 10x beter

ok maar ben echte barbell fan ;) had gisteravond flinke kramp in mijn hamstrings :D

---------- Post toegevoegd Fri 20 Jul 2012 om 17:57 ----------

ja kan nogal zware belasting voor je pezen/gewrichten zijn om 3x per week zo zwaar te squatten... Anders doe je ene dag high rep(10-12) en andere low rep (3-6)

Toen ik destijds low rep trainen had ik altijd krakende knieen + elebogen etc maar sinds ik reprange tussen 8-12 houd nergens last van.

ja zoiets dacht ik ook techniek schijnt toch redelijk te zijn en had voor dit 5x5 schema nooit last van knieen... volgende schema word 2x in de week zwaar squatten moet stuk beter gaan verwacht ik

He ik zie dat je net zo diep squat als ik :D
Bij ons in de gym gaat niemand zo diep en ik dacht eerst dat ik iets fout deed goed om te zien dat anderen dit ook doen :P

He ik zie dat je net zo diep squat als ik :D
Bij ons in de gym gaat niemand zo diep en ik dacht eerst dat ik iets fout deed goed om te zien dat anderen dit ook doen :P

zo gaat dat in elke gym. zon gozer squat ook 300 in onze gym maar die buigt nauwelijks. gaf ik hem 100kg en ik zei ga zo diep totdat ik stop zeg en toen viel hij om. masterlijk mooi die homo's die 1/10 squats doen

Bij ons ook hoor! Bijna niemand squat, maar degene die het doen komen niet eens tot parallel. M.u.v. Rusty natuurlijk:P

@Panzer, met zulke squats moet je nu wel beest benen hebben gekregen ofniet?

Ynar pls.

Hebben we hem ook weer hoor! en Panzer hoeveel reps doe je eigenlijk voor je calves?

@GrootWordeWilIK, je kuiten is een ander soort spier als de andere, je gaat ze met meer reps moeten aanpakken om ze te laten groeien, rond de 15-20 reps. En het probleem is met de pica's dat ik geen fotocamera / geen gsm meer heb me pa heeft wel z'n proffesionele foto camera maar die heeft geen tijd omdat hij moet werken. Dus daarom heb ik nog geen foto kunnen maken, ik heb het geprobeerd met me webcam maar die is zo slecht dat ik amper een normale foto kan maken. en wie is we?

Terug
Naar boven