Fitness Seller

Panzer VIII LOG

@GrootWordeWilIK, je kuiten is een ander soort spier als de andere, je gaat ze met meer reps moeten aanpakken om ze te laten groeien, rond de 15-20 reps. En het probleem is met de pica's dat ik geen fotocamera / geen gsm meer heb me pa heeft wel z'n proffesionele foto camera maar die heeft geen tijd omdat hij moet werken. Dus daarom heb ik nog geen foto kunnen maken, ik heb het geprobeerd met me webcam maar die is zo slecht dat ik amper een normale foto kan maken. en wie is we?

Ik had het over die squats hè:p
Overigens klopt het niet helemaal wat je zegt.
Kuit bestaat uit twee spieren; de soleus en de gastrocnemius.
Je legt de nadruk op de soleus met oefeningen waarbij je knieën gebogen zijn, bv seated calf raise. De soleus reageert vrij goed op hoge reps.
Om de gastrocnemius aan te spreken, doe je oefeningen met rechte benen. Bv standing calf raise. De gastrocnemius reageert het beste op lage reps.
Dus maw. Je moet je kuiten in twee repranges trainen.

Oke, en dat wist ik zelfs nog niet helemaal. :P bedankt voor de tip! ik doe altijd seated calf raise, omdat we gewoon weg de standing calf raise niet hebben bij ons op de sportschool. vandaar ook die hoge rep range! ;)

Doe je ze gewoon staand met dumbbells of evt in de legpress.

In de legpress machine.

De form is perfect, daar gaat het om, want als je bij squaten techniek 100% goed uitvoert, is het nu elke keer stapje meer, en veel eten wacht maar jij gaat echt wel een hoop squaten,

Oke, en dat wist ik zelfs nog niet helemaal. :P bedankt voor de tip! ik doe altijd seated calf raise, omdat we gewoon weg de standing calf raise niet hebben bij ons op de sportschool. vandaar ook die hoge rep range! ;)

heeft je gym een drempel? Dat is al voldoende :D

Ja dat wel, Alleen kan je ze dan niet zo zwaar maken als je wilt. Je kan wel op een trapje staan en dan de staande doen en met dumbbells, maar dat vind ik niet echt handig.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.228
@Panzer, met zulke squats moet je nu wel beest benen hebben gekregen ofniet?

hehe zoals je kan zien op dat filmpje valt dat alles mee ;) voor beest benen moet ik nog wel ff doortrainen

Hebben we hem ook weer hoor! en Panzer hoeveel reps doe je eigenlijk voor je calves?

Altijd 8 gedaan

Ik had het over die squats hè:p
Overigens klopt het niet helemaal wat je zegt.
Kuit bestaat uit twee spieren; de soleus en de gastrocnemius.
Je legt de nadruk op de soleus met oefeningen waarbij je knieën gebogen zijn, bv seated calf raise. De soleus reageert vrij goed op hoge reps.
Om de gastrocnemius aan te spreken, doe je oefeningen met rechte benen. Bv standing calf raise. De gastrocnemius reageert het beste op lage reps.
Dus maw. Je moet je kuiten in twee repranges trainen.

thanks dan ga ik dat wel doen, staand 8 reps en zittend 16 ofzo..

smith ;) wel zorgen dat je zittend hoog genoeg zit want ik heb wel eens gefaild en dan zit je met 140 kilo op je knieen zonder dat je het kan racken :o

De form is perfect, daar gaat het om, want als je bij squaten techniek 100% goed uitvoert, is het nu elke keer stapje meer, en veel eten wacht maar jij gaat echt wel een hoop squaten,

ga er me best voor doen eten komt wel goed :D

Hoeveel deed je nou bij squats? ben te lui om terug te lezen. En sinds ik squat gaan me benen wel een stuk beter vooruit. Wel jammer dat wij enkel een smith machine hebben ipv een losse stang.

• #1.230
Eerste training na ruim week vakantie. Probeer biceps weer terug te belasten, heb opgewarmd met biceps machine 5 kilo daarna licht bor gedaan voelde toch zeer licht mijn pees zou dit al teveel belasting zijn? Morgen werken dan zal hij wel weer verrot gaan fuu

BENCHPRESS
5x60
5x62
5x64
5x66
5x70

SQUAT
5x50
5x60
5x70
5x70
5x70

MILITARY PRESS
5x30
5x32
5x34
5x36
5x36

BENT OVER ROW
5x20
5x20

DEADLIFT
8x60
8x60

SHRUGS
8x60
8x70
8x70
8x70

WEIGHTED SIT-UPS
8x10
8x14
8x16
4x16 (fail)

Je bent nog lekker bezig! Wat voor schema volg je nu? Ik zie dat je namelijk meteen bij BP zwaar begint. Doe je 5x5?

Je squat moet zwaarder kunnen neem ik aan?

• #1.233
Je bent nog lekker bezig! Wat voor schema volg je nu? Ik zie dat je namelijk meteen bij BP zwaar begint. Doe je 5x5?

5x5 inderdaad en doe nu afwisselend buik/traps en kuiten erbij om zo alle spieren goed aan te pakken.

---------- Post toegevoegd Wed 1 Aug 2012 om 11:59 ----------

Je squat moet zwaarder kunnen neem ik aan?

Hij is ATG, is stuk zwaarder dan 'gewoon' onder par ;) Moest ook even inkomen, had beetje stijven benen

Misschien domme vraag, maar train je powerlift gericht? Of bodybuilding?

En wanneer krijgen we nog eens pics te zien? :D (no homo)

• #1.235
vooral gericht op massa maar ik vind kracht ook belangrijk ;) probeer het een beetje te combineren... en pics heb ik pas (paar weken terug) nog gepost :p voel me ook ecto

Welke post? Heb geen zin om te zoeken :o

• #1.237
Ik zie niets hoor. Welke postnr is het?

• #1.239
klik op die link en dan op spoiler ;)

of kijk op mijn ava :o

Oh die foto's had ik niet eens gezien! Progressie is zeker aanwezig! Vooral je rug man! Jelly..
Maar kerel heb je een beetje een overzicht van je training voor me? Ik ga namelijk ook overstappen op 5x5 stronglifts

Terug
Naar boven