Fitness Seller

Panzer VIII LOG

Toch denk ik dat zo'n trainingen overkill zijn. Ik begin volgende week met starting strength en dat zijn maar een paar oefeningen waar je alle energie voor nodig hebt. Dit schema wat jij deed werd me meteen afgeraden

Toch denk ik dat zo'n trainingen overkill zijn. Ik begin volgende week met starting strength en dat zijn maar een paar oefeningen waar je alle energie voor nodig hebt. Dit schema wat jij deed werd me meteen afgeraden

Omdat je beginner bent.

Starting strenght is daar goed voor.

Maar als je echt veel eet heb je echt wel genoeg energie voor een goede workout.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.263

dat het veel energie kost heeft niks te maken met overkill

geloof mij ik was ook kapot toen ik begon met dat schema, maar het went

en wie raad het je af? :)

---------- Post toegevoegd Fri 3 Aug 2012 om 20:17 ----------

ga zometeen trainen ofcourse, denk dat ik biceps even oversla, hebben vandaag weer veel te verduren gehad niks geen pijn

niemand kan zich voorstellen hoe blij ik ben ;)

heb wel licht pijntje in mijn linkerknie, heb ik vaak af en toe sinds ik 3x per week zwaar squat kan het daaraan liggen want techniek is voor zover ik weet goed

• #1.264
Beetje k*tworkout. Te weinig tijd en epic pijn in hamstrings.

BENCHPRESS
5x64
5x66
5x68
5x70
4x72 (fail, gewoon stang van me afgerolt iemand wilde spotten lol fl**ker toch op beetje mijn setjes verpesten)

MILITARY PRESS
5x32
5x34
5x36

SQUAT
5x50
5x60
5x70
5x70
5x80 (ging moeilijk)

SHRUGS
10x60
10x70
8x80
8x80

Geen buikspieren gedaan, verging eerste rep al van de pijn (no homo) voelde hamstrings op een of andere manier erg goed en dat deed pijn!

Hm oke, ik denk dat ik even paar weken met starting strength begin. En dan eens overstap maak naar jou schema panzer. Starting strength is in mijn ogen veel te weinig en kort voor me. En ben niet echt goed met die power cleans haha

• #1.266
Mooizo, SS leek mij ook niet echt wat nee... denk alleen wel dat je moet oppassen voor overtraining, imo zijn spieren niet zo snel de zwakste schakel maar eerder gewrichten/pezen.

Zou zelf niet nog een keer elke training tegen je max trainen met eventueel falen.

Ben druk aan het zoeken naar een schematje met op zoveel % van je 1RM trainen maar ik vind niet echt veel over dit onderwerp....

---------- Post toegevoegd Sat 4 Aug 2012 om 11:58 ----------

Zit zelf te denken aan zoiets:

A (heavy): 5x95%
B (deload): 8x70%
C (moderate): 5x90%

Dus als je bij bijvoorbeeld bankdrukken net 1x 72 kilo haal moet je op workout C 0.9*72 = 5x64 kilo doen.

Wat ga je doen als je aan je plateau's zit?

Hm oke, ik denk dat ik even paar weken met starting strength begin. En dan eens overstap maak naar jou schema panzer. Starting strength is in mijn ogen veel te weinig en kort voor me. En ben niet echt goed met die power cleans haha

Je kan ook die power cleans vervangen, check wat websites.

Bent over row dacht ik, even opzoeken

Of een goodmorning/Rdl en bent over row bij dag 1 toevoegen en bij dag 2 Pull-ups

• #1.272
OP geupdated - weet nog niet wat ik maandag ga doen iig niet meer dit schema in zijn huidige vorm want het is overkill

---------- Post toegevoegd Sat 4 Aug 2012 om 23:09 ----------

Schema opzich is goed, maar zou alleen of alles 3x5 trainen en deadlift 1x3 of werken met licht/gemiddeld/zwaar dagen waarop licht soort deload is evt met high reps en zwaar echt je max is tegen falen aan

zo zou ik het iig doen in de toekomst, want fullbody opzich is me goed bevallen

Ga Wendler doen.

• #1.274
heb al enigszins in verdiept, voordeel is dat intensiteit vast ligt dus ik kan mezelf nu moeilijk weer gaan overtrainen :p maar wat word bedoelt met "assistance work"?

en biceps lijken nog steeds bijna hersteld te zijn, voel geen pijn hoewel ze aardig belast worden gedurende de dag

Wat voor schema doe je nu? ,mischien moet je meer reps doen want ik zie dat je met 5x5 teveel op zelfde gewicht blijft, want 5x5 50kg zou ik eerder 12x 40kg 10x60kg 5x5 75kg opbouwend elke week naar boven dat werkte voor mij goed

• #1.276
doe nu even niks... weet nog niet wat voor schema ik ga doen als ik weer ga beginnen

trainde denk ik te dicht tegen max aan, elk setje alles eruithalen en dat gaat je tegenstaan denk ik zo

doe nu even niks... weet nog niet wat voor schema ik ga doen als ik weer ga beginnen

trainde denk ik te dicht tegen max aan, elk setje alles eruithalen en dat gaat je tegenstaan denk ik zo

Ja als je pijn krijgt, of gaat niet meer lekker kan je beter rust nemen daar kom je altijd weer beter uit. ja je trainde tegen max, beste is meer reps en dan lager,

Ik zou 3x split doen en rustig opbouwen, gewoon helemaal over nieuw beginnen,

• #1.278
nah overnieuw beginnen niet, wel weer rustig terug opbouwen

zit wel te twijfelen tussen de bb en pl kant, vind het allebei wat hebben ;)

heb al enigszins in verdiept, voordeel is dat intensiteit vast ligt dus ik kan mezelf nu moeilijk weer gaan overtrainen :p maar wat word bedoelt met "assistance work"?

en biceps lijken nog steeds bijna hersteld te zijn, voel geen pijn hoewel ze aardig belast worden gedurende de dag

Ik meen dat ze daar gewoon mee doelen als je bijv mp doet dat je daarna wat minder zwaar nog dumbbell schoulder press doet.

---------- Post added 8 August 2012 at 22:46 ----------

nah overnieuw beginnen niet, wel weer rustig terug opbouwen

zit wel te twijfelen tussen de bb en pl kant, vind het allebei wat hebben ;)

Ik doe t ook alleen dan push/pull/lb dan de compounds op pl en de rest bb bevalt me prima zie goeie vooruit gang.

Met assist worden de niet compounds bedoelt. Je hebt een hoofdoefening per dag, compound dus, de rest is assist. Je kan zelf bepalen wat je doet en hoeveel sets/reps je doet. En nee, dit doe je niet minder zwaar. Waarom lichter trainen dan je kan? Met de juiste invulling kan je met Wendler gewoon powerbuilden.

Terug
Naar boven