Fitness Seller

Panzer VIII LOG

Met assist worden de niet compounds bedoelt. Je hebt een hoofdoefening per dag, compound dus, de rest is assist. Je kan zelf bepalen wat je doet en hoeveel sets/reps je doet. En nee, dit doe je niet minder zwaar. Waarom lichter trainen dan je kan? Met de juiste invulling kan je met Wendler gewoon powerbuilden.

Ja maar ik bedoelde je moet wel een aantal reps kunnen 8 ofzo toch en niet dat je dan nog voor 3tje en 5jes gaat ik kan t fout hebben hoor

Klopt, ik doe 4x8 op de meeste assist tenzij ik nog een compound doe naast de hoofdcompound, die pak ik dan 5x5.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.284
Morgen beginnen met ub/lb met een cleanbulk, enigszins voorzichtig beginnen en op 10 september een week of 4 keto volgen, uiteraard goed voorbereid, al redelijk wat over gelezen en ben erg benieuwd hoe dit uit zal gaan pakken.

Blessures (lichte pijn knie, biceps) zijn verdwenen, biceps hoop ik over 2 weken ofzo weer maximaal te belasten, deadliften zal ik met enkel overhandse grip rustig aan weer gaan beginnen en meer naar de achtergrond brengen. Beetje idem dito met squat, meer machines en varianten toevoegen.

Laatste periode was wat demotiverend, heb ook ruim een week rust genomen en voeding was redelijk slecht maar hoop er nu weer verandering in te brengen. Over 3 weken begint school wat ofcourse een perfecte situatie is voor BB.

Ohja, en met dat cutten heb ik geen doel qua BF%, wil gewoon periodes van bulken afwisselen met cutten om zo BF (ruim) onder de 18 te houden waar het nu wel beetje in de buurt komt denk ik zo. Ideaal vind ik 14-16%.

ub/lb vind ik persoonlijk de beste, voor mij iedergeval,heb er al hoop kracht/ massa mee gepakt, ga over kleine maand weer doen

Ideaal is gewoon 10-12, kan je ook langer doorbulken... eigenwijsje!

• #1.287
ub/lb vind ik persoonlijk de beste, voor mij iedergeval,heb er al hoop kracht/ massa mee gepakt, ga over kleine maand weer doen

nog nooit gedaan, wil het wel eens proberen ja... kan je eens kijken naar dit schema zit alleen nog te dubben over de oefeningen voor quads/hamstrings

Alles 3x8

ub1
Flat Benchpress
One arm dumbbell row
Incline Dumbbellpress
Lat pulldown / Chin-ups
Barbell Shrugs
Dumbbell shoulder press
Side raises
Preacher curls

ub2
Bent-over-Row
Incline Benchpress
Small grip lat pulldown
Flat Dumbbellpress
Dumbbell Shrugs
Military Press
Back shoulder cable
CGBP

lb1
Squat
Deadlift
Quads machine
Weighted sit-ups decline bench
Standing calve raises

lb2
Squat
Deadlift
Stiff legged deadlift
Weighted sit-ups decline bench
Sitting calve raises

Ideaal is gewoon 10-12, kan je ook langer doorbulken... eigenwijsje!

Tja, hebben we al eens over gediscussieërd :p Jij jou manier van een lange cut, ik doe liever af en toe een maand denk ik zo..

Ik doe altijd benen voor rust dag benen voel ik altijd het ergste volgende dag.

Je moet goed opletten dat je niet teveel failure doet omdat je, minder rust heb en je spieren korter de tijd hebben om teherstellen.

hier ben ik dus in de fout gegaan met mijn ub/lb schema. ik wou altijd max squate geloof me 2 keer per week failure squaten ga je voelen.

Zou leg curls doen, voor de ham strings,
Je zou op lb2 nog wel legs press er bij kunnen doen,

Zelf dee ik standing/seated calf raises op de zelfde dag, 2 keer per week.

Het is goed dat je biceps/triceps maar 1 keer per week traint,dee ik zelf ook

Bevoorbeeld:

Maandag:ub
dinsdag: lb
woensdag:rest
donderdag:üb
vrijdag:lb

Ik zou persoonlijk eerder dit doen:

LB1

Squat
SLDL
Glute ham raise / leg curls
Barbell rollouts
Standing calf raises

LB2

Deadlift
Legpress
Bulgarian split squats / Walking lunges
Weighted situps
Seated calf raises

• #1.290
Ik doe altijd benen voor rust dag benen voel ik altijd het ergste volgende dag.

Je moet goed opletten dat je niet teveel failure doet omdat je, minder rust heb en je spieren korter de tijd hebben om teherstellen.

hier ben ik dus in de fout gegaan met mijn ub/lb schema. ik wou altijd max squate geloof me 2 keer per week failure squaten ga je voelen.

Zou leg curls doen, voor de ham strings,
Je zou op lb2 nog wel legs press er bij kunnen doen,

Zelf dee ik standing/seated calf raises op de zelfde dag, 2 keer per week.

Het is goed dat je biceps/triceps maar 1 keer per week traint,dee ik zelf ook

Bevoorbeeld:

Maandag:ub
dinsdag: lb
woensdag:rest
donderdag:üb
vrijdag:lb

Mooi om te horen man! Ik hoorde van powerlifters dat je makkelijk 3x per week zwaar kan squatten, bullshit (voor mij iig) dus. Kreeg pijn in mijn knieen hoewel ik een goede form had en dat is best klote.

En ja kuiten ga ik later zwaarder aanpakken zal het alvast opnemen ja.. en voor quads dacht ik: over par squat + machine en voor hams: deadlift + stiff deadlift of machine zoiets... weet niet wat ongeveer overkill is

En dat weekschema zoals jij het voorstelde was ik al van plan ja, thanks!

Kan je niet beter wraps kopen als je af ent oe last heb van je knie?

• #1.292
nee lijkt mij van niet, je knieen worden toch ook sterker naarmate je meer squat?

misschien wel handig als je gaat 1RM'en :p

• #1.294
ik ga geen zware setjes meer doen, tenminste niet meer zo dicht tegen failen aan

en waarom zou ik het wel moeten doen dan? het helpt je knieen niet echt denk ik

ik ga geen zware setjes meer doen, tenminste niet meer zo dicht tegen failen aan

en waarom zou ik het wel moeten doen dan? het helpt je knieen niet echt denk ik

Ik heb een keer tijdens te squatten dat me knie uit de kom ging toen kon ik amper meer squatten.
Toen heb ik die dingen gekocht nu heb ik nooit meer last van me knieën terwijl als ik zwaar squat zonder wraps dan krijg ik wel weer last.
Je knieën worden denk ik ook wel sterker van die lichte setjes/lunges/deadlift/leg extensions?

Het doet gewoon wat een riem voor je core doet, verstevigen.

2 dagen squaten per week is genoeg, 3 vind ik teveel , zeker in 4 dagse training schema aangezien je ub/lb doet.

ik zou morgen met ub beginnen. en gewoon laag met gewichten. zodat je de week daarna dingen kan aanpassen en dan weet je hoe ver je kan gaan,reps enc

Ik heb nog nooit kne wraps gedaan/ een riem, maar wraps zijn niet nodig lijkt mij, tenzij ej snel last krijgt van je kneen.
zou gewoon hoge reps pakken en niet teveel gewicht langzaam opbouwen weer,

Laatst bewerkt:
  • #1.299
2 dagen squaten per week is genoeg, 3 vind ik teveel , zeker in 4 dagse training schema aangezien je ub/lb doet.

ik zou morgen met ub beginnen. en gewoon laag met gewichten. zodat je de week daarna dingen kan aanpassen en dan weet je hoe ver je kan gaan,reps enc

Ik heb nog nooit kne wraps gedaan/ een riem, maar wraps zijn niet nodig lijkt mij,
zou gewoon hoge reps pakken en niet teveel gewicht langzaam opbouwen weer,

idd zat echt te geilen op hogere gewichten heb ik nu wel afgeleerd gewoon weer veilig onder failen trainen wel dat het nog zwaar is ofcourse... hoe ziet jou schema er btw uit?

Terug
Naar boven