MuscleMeat

Panzer VIII LOG

Zelf doe ik nu SQ en DL met powerschema voor kracht maar over een jaar als ik al echt sterk ben ga ik die er misschien gewoon uitlaten.

Je kan idd goede fysiek kweken met andere mindere riskante oefeningen, train gewoon voor jezelf en niet voor andere, je hoeft niet perse kunnen zeggen dat je SQ en DL

Of je doet frontsquats, daarbij voel ik ook geen pijn in mijn rug.

ik zou gewoon laten nakijken wat het is;), daarmee speel je op veilig en kan je met de juiste oefeningen je gewicht weer opbouwen en zo binnenkort weer squaten:o

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.385
Zelf doe ik nu SQ en DL met powerschema voor kracht maar over een jaar als ik al echt sterk ben ga ik die er misschien gewoon uitlaten.

Je kan idd goede fysiek kweken met andere mindere riskante oefeningen, train gewoon voor jezelf en niet voor andere, je hoeft niet perse kunnen zeggen dat je SQ en DL

Idd maar ik ga er toch mee door hoewel ik meer ga focussen op ub en de squats/deadlifts minder frequent en zwaar ga doen in vergelijking met vroeger en meer isolatie/andere oefeningen toevoegen.

Oh en btw voel ik niets aan mijn biceps, hoewel die gisteren max belast is en ik een week of 3 geleden nog pijn had. Komende tijd dus lekker zwaar armen aanpakken :)

c8f.jpg

• #1.386
Even bezig geweest met voeding, heb volgens mij echt te veel gegeten afgelopen tijd :roflol:

Rustdag als ik weinig/niks uitvoer: 2300 calorieen, + bulk = 2700 calorieen
Trainingsdag als ik weinig/niks uitvoer: 2700 calorieen + bulk = 3200 calorieen

Dat laatste getal at ik eerst op een rustdag :o Schemaatjes ff aanpassen, zometeen rijles daarna trainen :D

Oh en btw voel ik niets aan mijn biceps, hoewel die gisteren max belast is en ik een week of 3 geleden nog pijn had. Komende tijd dus lekker zwaar armen aanpakken :)

c8f.jpg

Hoger gewicht gaan pakken en niet meer zo nauw naar je form kijken, desnoods een fullbody barbell curl doen en hammer curls met je lichaam wat zijdelings gaan om meer gewicht omhoog te krijgen.
Schijt aan form als je bicep wilt trainen.

• #1.388
Ja heb ook geen 100% stricte form, maar ik ga niet onnodig te zwaar pakken ;)

En is 1.2 activiteitsfactor normaal als je workout niet meerekent en heel de dag naar school gaat, wat leert en achter je pc zit? Of kan ik beter 1.3 nemen?

Ja heb ook geen 100% stricte form, maar ik ga niet onnodig te zwaar pakken ;)

En is 1.2 activiteitsfactor normaal als je workout niet meerekent en heel de dag naar school gaat, wat leert en achter je pc zit? Of kan ik beter 1.3 nemen?

Activiteitsfactor wordt vaak nogal overschat.

Het is wat je zelf kiest, wil je niet te veel vet bijkomen?
Dan speel je op safe en zet je 1.2

Wil je zeker zijn dat je geen gains misloopt 1.3 voor safe te zijn.

• #1.390
Ja dan doe ik 1.3... heb niet echt veel vet gegained maar wil het toch liefst beperken..

• #1.391
Supertraining weer, lekkere pomp in biceps :heart: en lat pulldown ging erg lekker :D De row ook, kon best 26 kilo doen. Zit er alleen over te denken side raises uit het schema te verwijderen, omdat ik het gewoon een k*toefening vind. Ga niks vooruit, kon vroeger zelfs meer en kan gewoon niet me ei kwijt in die oefening. Voortaan elke ub training dumbbell press afwisselend met rear delts en barbell press doen? En instructeur zei dat side raises slecht voor je gewricht + pezen zijn door hefboomeffect, bs of niet? :D

Benchpress
8x60
8x64
8x64
Incline dumbbell press
8x18
8x20
8x22 (PR)

One arm dumbbell row
8x20
8x22
8x24
Lat pulldown
8x50
8x55 (PR)
8x60 (PR)

Shoulder dumbbell press
8x16
8x16 (PR)
6x18 (fail)
Side raises
8x6
8x6
8x6

Barbell shrugs
8x60
8x70
8x80
Hammer curls
8x10
8x12
8x12
CGBP
8x40
8x44
8x40

Goede training,Voel je de rows ook echt goed? ik kan ook 2-4kg meer dan ik nu doe.
Maar deze oefening moet je goed aan voelen,

nou ja alles is slecht voor je gewrichten, op een lange duur :P

zelf ben ik geen fan van side raises, ik doe ze ook niet.
Maar ik denk dat ze niet slecht zijn voor je schouders, alleen je moet heel laag gewicht doen, anders ga je forseren, zelf doe ik 1 specifieke schouder oefening,

Goed bezig!

• #1.394
Goede training,lekker

nou ja alles is slecht voor je gewrichten, op een lange duur :P

zelf ben ik geen fan van side raises, ik doe ze ook niet.
Maar ik denk dat ze niet slecht zijn voor je schouders, alleen je moet heel laag gewicht doen, anders ga je forseren, zelf doe ik 1 specifieke schouder oefening,

Ty :D

Ja denk dat het wel wat overdreven is, maar denk dat ik toch beter zware presses kan doen i.p.v. dat lichte gewicht wat ik echt niks vind? En nog epic spierpijn in kuiten omdat ik voor het eerst in dit jaar weer eens ging hardlopen :D

Ty :D

Ja denk dat het wel wat overdreven is, maar denk dat ik toch beter zware presses kan doen i.p.v. dat lichte gewicht wat ik echt niks vind? En nog epic spierpijn in kuiten omdat ik voor het eerst in dit jaar weer eens ging hardlopen :D

Haha, hardlopen voel je goed in je kuiten, ik zou idd die side raises weg doen.
Denk dat de eigenaar zelf blessure van heb gehad of misschien dankt dat hij daar een blessure van kreeg, en dan zelf afkeurt.

pas wel op met schouders, want die kan je snel over belasten,( na mijn mening) ken genoeg mensen die hun schouders naar de kloten hebben getraint.
want je doet ook borst en daar train je ook onder andere schouders mee

• #1.396
Heb inderdaad nooit last gehad van schouders zou dit toch teveel volume zijn? Dan kan ik beter 3 setjes zware presses doen en het daarbij laten want gezeik in schouders is wel het laatste wat ik wil..

Heb inderdaad nooit last gehad van schouders zou dit toch teveel volume zijn? Dan kan ik beter 3 setjes zware presses doen en het daarbij laten want gezeik in schouders is wel het laatste wat ik wil..

Ik heb ook nog nooit een blessure gehad met schouders, nog nooit iets verkeerds gevoelt, alleen voorkomen is beter dan genezen, menig dbb lid zou misschien zeggen dat dit onzin is, maar inpraktijk zie ik tog iets anders.

Als je eenmaal klachten heb met je schouders, wordt het van lichten pijn steeds erger,

• #1.398
ja dan ga ik het toch maar zo houden, denk dat side raises minder belastend zijn dan zware presses

heb al 1 blessure gehad in biceps wil ik graag zo houden idd die was al redelijk fataal voor motivatie schouder is nog 10x erger

Te veel volume zeker niet.:D

Maar je zou ze misschien kunnen veranderen door bent over raises. Oftwel moet je er een dropset van maken, krijg ik altijd geweldige pomp van.
Heb het van deze gast die ik al lang volg:
http://www.youtube.com/watch?v=OasoJn8x_7A

---------- Post toegevoegd Tue 21 Aug 2012 om 06:39 ----------

Mooie BP btw lekker volume

BP is een raar gewicht, hebben jullie schijven van 1kg:)? of hoeveel kg reken je de barbell?

Keep up the good training;)

Terug
Naar boven