MuscleMeat

Panzer VIII LOG

Te veel volume zeker niet.:D

Maar je zou ze misschien kunnen veranderen door bent over raises. Oftwel moet je er een dropset van maken, krijg ik altijd geweldige pomp van.
Heb het van deze gast die ik al lang volg:
http://www.youtube.com/watch?v=OasoJn8x_7A

---------- Post toegevoegd Tue 21 Aug 2012 om 06:39 ----------

Mooie BP btw lekker volume

Ik doe side raises altijd seated.
Perfecte oefening waarbij je seated niet veel kan cheaten.
Voelt ook lekker aan. :)

wij hebben zelf schijven van 0,5kg en 1,25kg and 1.5kg en dan 2,5 en 5 en 10 enz

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.405
Heb definitieve trainingsschema/voedingsschema in OP geplaats. Ga hier lekker een week of 8 op trainen en hopelijk weer een stukje buffer worden :)

Ziet er een tof trainingschema uit, wel zwaar! Moest je meer setjes gedaan hebben, had ik me afgevraagt of het mischien niet te veel zou zijn:o. Ik ben benieuwd naar de progressie:D

Wat is de logica achter de 2de grootste maaltijd 'savonds te doen? Merk je veel verschil met je sup dextrose?

• #1.407
Ziet er een tof trainingschema uit, wel zwaar! Moest je meer setjes gedaan hebben, had ik me afgevraagt of het mischien niet te veel zou zijn:o. Ik ben benieuwd naar de progressie:D

Wat is de logica achter de 2de grootste maaltijd 'savonds te doen? Merk je veel verschil met je sup dextrose?

Thanks :) Heb dan ook expres 3x8 gedaan ipv 4x8. Denk zelf dat het wel een stukkie onder overtraining zit, ik deed hiervoor 5x5 3x per week en nu dus 6x8 2x per week, denk ook dat het wel goed zit met de 72 en 96 uur rust tussen elke training. Heb ook enkele andere ub/lb schemas bekeken en dit schema komt qua volume redelijk overeen. Ik zorg iig dat intensiteit wat lager is, stel ik kan 18 kilo met veel moeite pak ik gewoon 16 kilo ;)

Wil vooral s'ochtends en s'avonds wat meer eten omdat ik juist dan meer honger hebt en het lijkt me dat je op die 2 momenten het meeste voedsel nodig hebt (s'avonds is trouwens gewoon na het trainen, maar ik eet niet alles in 1x op :D) Dextrose doe ik alleen omdat het 'volgens het boekje' moet, heb de hoeveelheden gehalveerd naar 15 gram pre en post en het tekort aan calorieen met rijst opgevuld. Merk totaal geen verschil in energie als ik het niet doe, maar als het beter is voor je herstel...

Ik pak geen dextrose, gewoon PWO en banaan

• #1.409
Ja ik kan ook dextro weglaten en banaan post workout nemen, plus in de melk zitten suikers...

Weet eigenlijk niet zoveel over dextrose, wat is het/doet het?

• #1.411
soort suiker word snel opgenomen, meng het altijd in mijn whey

tog soort druiven suiker ofzo? :P , ik neem ook altijd banaan en whey voor het trainen,

• #1.414
Redelijke training, had calves niet getraind omdat spierpijn en ik zit nog steeds te kloten met SLDL. Mijn grip schiet namelijk tekort om die met fatsoenlijk >80 kilo uit te voeren, en steeds op de grond herpakken schiet ook niet op. Straps misschien? :p En wat zou ik behalve machine doen voor quads, dacht zelf aan front squat..

Squat
8x70
8x80
8x80
Leg extension
8x40
8x40
8x40

Deadlift
8x60
8x80
8x80
SLDL
8x60
8x70
8x80

Weighted sit-ups *
8x10
8x12
8x12

* In plaats van veel gewicht en pijn in me rug doe ik nu flink wat minder gewicht , hou ik mijn rug niet hyperextended en zorg ik dat de spanning erop blijven, burning abs :D

Ik doe SLDL met thumbless overhand grip voor 8 reps met 80kg en als ik 10 reps wil maken switch ik snel op de grond naar hook grip. Maar ik gebruik ook straps voor gewone deadlifts als ik voor 10 reps ga ofzo, omdat dat altijd met 120kg+ is.

Heeft geen zin als je grip faalt, LANG voordat je spier faalt die je wilt hitten, DAN kan je beter straps gebruiken.

---------- Post toegevoegd Tue 21 Aug 2012 om 22:33 ----------

Wel mooie training met toch 3 zware compounds

---------- Post toegevoegd Tue 21 Aug 2012 om 22:34 ----------

Ik vind legpress heel goed voor je quads. Als ik daar een pyramid set mee doe is het echt een geweldig gevoel in je quads de 2 laatste sets.

Doe anders staggered/mixed grip, 80kg is nou niet echt heel zwaar om dan al met straps te gaan. Beetje aan je grip werken is wel belangrijk

• #1.417
Mixed grip ben ik een beetje huiverig voor omdat ik net ben hersteld van blessure aan bicepspees vermoedelijk door deadliften. Dan liever straps i.p.v. mixed grip...

@Bjorn zal hook grip wel eens proberen, maar ga denk sowieso straps kopen+overhand grip en dan maar grip apart trainen. En legpress moet je je voeten toch speciaal plaatsen om quads te benadrukken, zover mogelijk naar beneden geloof ik?

Mixed grip ben ik een beetje huiverig voor omdat ik net ben hersteld van blessure aan bicepspees vermoedelijk door deadliften. Dan liever straps i.p.v. mixed grip...

@Bjorn zal hook grip wel eens proberen, maar ga denk sowieso straps kopen+overhand grip en dan maar grip apart trainen. En legpress moet je je voeten toch speciaal plaatsen om quads te benadrukken, zover mogelijk naar beneden geloof ik?

je moet je arm ook laten hangen en niet trekken met je biceps. ik heb er nog nooit last van gehad

Ehh, weet niet wat je bedoelt, gewoon op schouderbreedte en lichtjes uitwaard wijzen en zien dat je op je hielen duwt, net als bij squat en niet op je tippen.

• #1.420
je moet je arm ook laten hangen en niet trekken met je biceps. ik heb er nog nooit last van gehad

Ja ofcourse.. maar blijkbaar staat er toch stress op je biceps ook al laat je je armen hangen. Valt me ook op dat bij torn biceps filmpjes altijd de onderhandse bicep scheurt. Het kan ook goed aan overtraining liggen, 3x per week max deadlift dat dat op den duur teveel word voor bicep? En waar het ook aan kan liggen is dat ik de stang explosief optilde, waar je juist volgens mij langzaam spanning op moet bouwen voor je de stang optilt..

---------- Post toegevoegd Tue 21 Aug 2012 om 23:09 ----------

Ehh, weet niet wat je bedoelt, gewoon op schouderbreedte en lichtjes uitwaard wijzen en zien dat je op je hielen duwt, net als bij squat en niet op je tippen.

Ja maar je hebt toch een plaat bij leg press waar je je voeten hoger of lager kan neerzetten?

Terug
Naar boven