MuscleMeat

Panzer VIII LOG

Ja ofcourse.. maar blijkbaar staat er toch stress op je biceps ook al laat je je armen hangen. Valt me ook op dat bij torn biceps filmpjes altijd de onderhandse bicep scheurt. Het kan ook goed aan overtraining liggen, 3x per week max deadlift dat dat op den duur teveel word voor bicep? En waar het ook aan kan liggen is dat ik de stang explosief optilde, waar je juist volgens mij langzaam spanning op moet bouwen voor je de stang optilt..

---------- Post toegevoegd Tue 21 Aug 2012 om 23:09 ----------

Ja maar je hebt toch een plaat bij leg press waar je je voeten hoger of lager kan neerzetten?

Ja, ik zet ze op het hoogste (is niet zo hoog bij ons) en dan is het nog heel moeilijk om op je hielen te concentreren is wel jammer, hoe hoger hoe meer je op je hielen duwt, dat moet je gewoon aanvoelen.

Ja van 3x per week kan je wel overtrainen, idd het is de onderhandse bicep die scheurt maar heb dit meestal gezien bij filmpjes van juicers

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.422
Ok ga denk toch mixed proberen over een paar weken, eerst dit even handhaven, 4 weken geleden kon ik hier nog niet over dromen, redelijk zwaar deadliften + rug/biceps hard trainen :D

En zal de leg press eens proberen, maar ga denk toch squat/machine en deadlift/machine doen elke workout

lekker workout! :), echt k*t heb nog steeds knie problemen lijkt niet weg tegaan, ik vind bb leukste wat er is, alleen ik kan gewoon niet me lichaam aan zoon hoog risco stellen.
Doe het nu 9 maanden alles met zoon perfect mogelijke rom, nooit last van blessures gehad en nu lijkt het of ik kapot ben... wat zou jij doen?

• #1.424
lekker workout! :), echt k*t heb nog steeds knie problemen lijkt niet weg tegaan, ik vind bb leukste wat er is, alleen ik kan gewoon niet me lichaam aan zoon hoog risco stellen.
Doe het nu 9 maanden alles met zoon perfect mogelijke rom, nooit last van blessures gehad en nu lijkt het of ik kapot ben... wat zou jij doen?

hoe vaak train je benen? zou ook overtraining kunnen zijn... wel eens rust genomen ofzo? vind het echt k*t voor je man, je squat techniek zag er iig goed uit. heb zelf ook een klein poosje pijn net onder mijn knieschijf gehad, maar is nu al even weg. had het vooral toen ik atg squats deed dus die doe ik ook niet meer.

hoe vaak train je benen? zou ook overtraining kunnen zijn... wel eens rust genomen ofzo? vind het echt k*t voor je man, je squat techniek zag er iig goed uit. heb zelf ook een klein poosje pijn net onder mijn knieschijf gehad, maar is nu al even weg. had het vooral toen ik atg squats deed dus die doe ik ook niet meer.

1 keer per week, alleen ik denk dat het komt door atg, ik denk dat parrel goed is.
Hoe er ook door meeste hier beweert wordt dat onder parrel beter is voor je knieen, ga ik tog me twijfels aan hebben. Ik denk als je op parrel squat of er onder dat het nauwelijks verschil oplevert met massa.

Heb andere halve week gelden nog 1 week rust gehouden

• #1.426
zou inderdaad eens tot iets onder parallel proberen, en inderdaad 1x per week squatten voorlopig. heb zelf ook het idee dat atg niet echt geschikt voor mij is. verschil is dat je met atg meer hamstrings erbij pakt, maar als het goed is doe je deadlift erbij en met deadlift pak je ook al hams :D

heb je continue pijn of alleen als je drukt?

zou inderdaad eens tot iets onder parallel proberen, en inderdaad 1x per week squatten voorlopig. heb zelf ook het idee dat atg niet echt geschikt voor mij is. verschil is dat je met atg meer hamstrings erbij pakt, maar als het goed is doe je deadlift erbij en met deadlift pak je ook al hams :D

heb je continue pijn of alleen als je drukt?

met sporten zelf voel ik nauwlijks wat, maar als ik rond loop kraakt het. voel ik lichte druk in me knieen en soms beetje pijn.

Pijn die wegtrekt na een warming-up, komt helaas na de cooling-down altijd weer terug, alleen dan heftiger. Uiteindelijk kan de pijn zo erg worden dat trainen niet meer mogelijk is. De oorzaak kan liggen aan een onjuiste techniek of trainingsopbouw.

Geen van beide...

Laatst bewerkt:
  • #1.428
1 keer per week, alleen ik denk dat het komt door atg, ik denk dat parrel goed is.
Hoe er ook door meeste hier beweert wordt dat onder parrel beter is voor je knieen, ga ik tog me twijfels aan hebben. Ik denk als je op parrel squat of er onder dat het nauwelijks verschil oplevert met massa.

Heb andere halve week gelden nog 1 week rust gehouden

Denk niet echt dat mensen hier beweren dat onder parralel beter is voor je knieen, want als je onder parralel gaat komen je knieen over je tenen, dit is normaal en ook niks mis mee, maar daardoor krijg je meer stress op je knieen, ik weet ook niet als je bounced vanonder? Sommige bouncen verkeerd en doen het met hun knieen, maar het moet vanuit je hamstrings komen.
Doe zelf ook ATG, maar jij squat nu al met redelijk hoog gewicht, dus je moet eigenlijk kneewraps gebruiken, zeker voor zo'n jonge leeftijd.
Ze raden aan eenmaal als je 1.5x je gewicht squat om knee wraps te gebruiken, er is geen reden om je knieen te laten afzien. (76kg x1,5=114 en je squat al 6x120) LOL

• #1.431
http://www.xxlnutrition.nl/knee-wraps/xxl-nutrition

Maar zou het verder ook niet weten, lijkt me wel echt demotiverend dit. Zou gewicht naar 80 kilo terug doen en net iets over par squatten, kunnen je knieen weer wat herstellen of gewoon een tijd rust.

http://www.xxlnutrition.nl/knee-wraps/xxl-nutrition

Maar zou het verder ook niet weten, lijkt me wel echt demotiverend dit. Zou gewicht naar 80 kilo terug doen en net iets over par squatten, kunnen je knieen weer wat herstellen of gewoon een tijd rust.

Als het tegen zijn volgende training nog niet over is dan zou ik gewoon niet squatten, want halverwege stoppen in een squat (boven par) is ook weer niet goed lol.
Het is wijd bekend dat squaten idd niet goed is voor je knieen, daarom is een goede opwarming belangrijk.
http://www.youtube.com/watch?v=RCPSVMcmI0k

• #1.433
Zit erover te denken om voor elke benentraining 5 minuten te fietsen en daarna met 4 setjes toewerken naar je eerste werksetje, ik deed eerst hoogstens 2 setjes warm up.

---------- Post toegevoegd Wed 22 Aug 2012 om 10:35 ----------

@sebas

het zou ook zoiets kunnen zijn, een "onschuldige" pees ontsteking

http://forum.dutchbodybuilding.com/f8/bovenbeenspieren-na-tendinitis-316495/

Als het tegen zijn volgende training nog niet over is dan zou ik gewoon niet squatten, want halverwege stoppen in een squat (boven par) is ook weer niet goed lol.
Het is wijd bekend dat squaten idd niet goed is voor je knieen, daarom is een goede opwarming belangrijk.
http://www.youtube.com/watch?v=RCPSVMcmI0k

Zie me dat al doen in de sportschool HAha

Ja aan zo iets zat ik vandaag ook tedenken doe altijd fietsen ( 5-10 minuten) maar ga nu minstens 10 minuten doen ( en 3/4 warming up setjes)

---------- Post toegevoegd Wed 22 Aug 2012 om 17:49 ----------

Zit erover te denken om voor elke benentraining 5 minuten te fietsen en daarna met 4 setjes toewerken naar je eerste werksetje, ik deed eerst hoogstens 2 setjes warm up.

---------- Post toegevoegd Wed 22 Aug 2012 om 10:35 ----------

@sebas

het zou ook zoiets kunnen zijn, een "onschuldige" pees ontsteking

http://forum.dutchbodybuilding.com/f8/bovenbeenspieren-na-tendinitis-316495/

Ja ik hoop het maar, zo niet heb ik een groot probleem omdat knieen slecht herstellen, pees ga binnen weken to maanden weg.

Ik dee altijd 5 minuten fiets maar ik zou hier 10+ van maken, zoals je zecht gewoon veel warming up met squaten

• #1.435
Lekkere training weer :D Had vanmiddag al getraind maar toen ik terugkwam moest ik snel douchen dan rijles.

Bent-over-row
8x60
6x60 (fail)
8x50
Chin-ups
x5
x5
x4

Incline benchpress
8x50
8x50
8x50
Flat dumbbell press
8x22
8x22
7x24 (fail)

Military press
8x30
8x30
8x30
Rear delt cable
8x10
8x15
8x15

Dumbbell shrugs
8x22
8x30
8x30
Skullcrushers
8x20
8x20
8x20
Preacher curl
8x16
8x20
8x26

Wilde rustig aan doen met biceps omdat spierpijn, niks van terechtgekomen :treuren: MP en BOR gingen matig, had meer verwacht denk dat beide compounds -5 kilo zijn BOR heb ik een tijdje niet gedaan trouwens. En straps binnen, getest op een zwaar bed en werkt gewoon perfect :D

Mooi training man

Tuurlijk werkt dat perfect! :p

He's making all kind of gains. :)

sterk!, alleen zou je niet chins voor de rows doen, en dan meer reps want dat een goede warming up vind ik zelf

• #1.440
chins zijn best zwaar voor mij, meer reps kan ik nieteens :o warming up besteed ik goed aandacht aan hoor, heb voor rug opgewarmd met bor en dan 20kg, 30kg en 40 kg dan 1 rep met 60 en dan voluit. en daarvoor ook nog eens apart aandacht aan biceps besteed om die goed op te warmen.

Terug
Naar boven