MuscleMeat

Panzer VIII LOG

y u no deadlift ?

• Topic Starter Topic Starter
Deadlift doe ik op vrijdag... zou ik op maandag kunnen doen maar dan heb ik maandag zoveel te doen en vrijdag zo weinig.

Hoe groot zijn je armen nu?

Even opgemeten:

Gestrekt niet aangespannen: ruim 32cm
Gebogen aangespannen: 36cm

Heb totaal geen idee wat normaal is ofzo ;)

---------- Post toegevoegd Tue 24 Apr 2012 om 19:29 ----------

brb borst schouders triceps trainen

Nou bij deze reageer ik dan maar. Wat een homo boxershort heb je op die foto's zeg. :D

Goed dat je hebt gedaan wat ik zei, compounds op 5x5 ownt.
Abbotje bro, ik ga je volgen.

PS: Dikke summer tune in je sig ;)

Prima training weer man, ga zo door!

Thx all :D Net weer matige training gehad, BP viel tegen en had te weinig tijd maar heb er geprobeerd het beste van te maken :)
Bij bankdrukken zit ik nu een duimlengte van het "vlakke" stuk af, ik heb ook iets breder geprobeerd, lijkt erop dat je een iets kleinere rom hebt en meer nadruk legt op borst ipv triceps wat is beter? Scheelt echt maar 2 cm maar wel een groot verschil.

Bankdrukken
5x60
5x60
3x64 (fail)
5x60
4x60 (fail)

Incline dumbbell press
8x16
7x18 (fail)
8x16
8x16

Fly's
8x12
8x12

Incline Fly's
8x12
8x12

Cable fly's om het af te maken, lekker licht gewicht
8x15
8x15

Military press (na borst druk ik altijd een stuk minder gewicht, normaal of doe ik iets fout met techniek?) Doe hem sinds kort staand in saluuthouding :D
3x40 (fail)
4x36 (fail)
5x34
5x34
5x34

Front raises
8x8
8x7

Side raises
8x6
8x6

Rear delt cable pulley
8x10
8x10

CGBP
6x40 (fail, ging niet meer, afgelopen vrijdag drukte ik 48 kilo wtf?)
8x34

Skullcrushers superset met CGBP (op de zyzz manier)
8x10
8x10

Wat is er zo moeilijk aan spotten :mad: Jongen waar ik regelmatig mee praat spotte mij bij BP had het idee dat hij hielp, zei nog dat het nog niet eens 1 kilo is waar je op failt en de lichste beweging al doorslaggevend kan zijn en hij beter zijn handen eronder of weg kon houden tot ik misschien failde, maar toch die stang beetpakken :o

Kijk de 'So you think you can bench' series op YT.

Thx all :D Net weer matige training gehad, BP viel tegen en had te weinig tijd maar heb er geprobeerd het beste van te maken :)
Bij bankdrukken zit ik nu een duimlengte van het "vlakke" stuk af, ik heb ook iets breder geprobeerd, lijkt erop dat je een iets kleinere rom hebt en meer nadruk legt op borst ipv triceps wat is beter? Scheelt echt maar 2 cm maar wel een groot verschil.

Bankdrukken
5x60
5x60
3x64 (fail)
5x60
4x60 (fail)

Incline dumbbell press
8x16
7x18 (fail)
8x16
8x16

Fly's
8x12
8x12

Incline Fly's
8x12
8x12

Cable fly's om het af te maken, lekker licht gewicht
8x15
8x15

Military press (na borst druk ik altijd een stuk minder gewicht, normaal of doe ik iets fout met techniek?) Doe hem sinds kort staand in saluuthouding :D
3x40 (fail)
4x36 (fail)
5x34
5x34
5x34

Front raises
8x8
8x7

Side raises
8x6
8x6

Rear delt cable pulley
8x10
8x10

CGBP
6x40 (fail, ging niet meer, afgelopen vrijdag drukte ik 48 kilo wtf?)
8x34

Skullcrushers superset met CGBP (op de zyzz manier)
8x10
8x10

Wat is er zo moeilijk aan spotten :mad: Jongen waar ik regelmatig mee praat spotte mij bij BP had het idee dat hij hielp, zei nog dat het nog niet eens 1 kilo is waar je op failt en de lichste beweging al doorslaggevend kan zijn en hij beter zijn handen eronder of weg kon houden tot ik misschien failde, maar toch die stang beetpakken :o

Benchen: Armen in 90 graden stand. Nadruk op borst he, niet triceps daarvoor doe je CGBP.
5 oefeningen voor borst is teveel. Maak er eens 3 van.
MP is goed in "saluuthouding"
3 oef schouders is genoeg. Doe zelf MP, Behind Neck Press en shoulder dumbbell press. Pak je alle koppen aan.
Triceps heeft al zat te verduren gehad tijdens je borst/schouders dus 1 oef lijkt me genoeg.
Sommige spotters zijn mong*len. Gewoon zeggen niks doen tot ik het zeg.

@pasta thx, had al een keer deel 1 gezien ga de andere ook vanavond kijken.

@rusty heb toch het idee dat het niet aan techniek ligt... en in welk deel van de rom moeten je armen 90 graden zijn, het onderste deel? En waarom teveel oefeningen, ik doe minder setjes per oefening, laatste setje is amper krachtinspanning en je pakt de spier toch vanuit verschillende hoeken aan zo... ik train ook maar 1x per week borst dus wil hem maximaal slopen.
En voor triceps doe ik dan voortaan wel 1 oefening, thanks. En ik zei ook gewoon niet aan de stang zitten pas als ik zeer duidelijk fail, maar dat schijnt zo enorm lastig te zijn voor mensen (heb er al verschillende meegemaakt). Heb bijna zin om gewoon de stang op de grond te gooien als ik klaar ben ;)
en behind the neck press deed ik wel, maar hoorde dat je arm makkelijk uit de kom kan schieten in die positie, en aangezien ik nogal van failen houd is dat denk wat te gevaarlijk, deze oefeningen zijn toch ook goed?

Anyway thanks voor kritiek man, zoiets had ik net nodig :D

Goed bezig bro

@pasta thx, had al een keer deel 1 gezien ga de andere ook vanavond kijken.

@rusty heb toch het idee dat het niet aan techniek ligt... en in welk deel van de rom moeten je armen 90 graden zijn, het onderste deel? En waarom teveel oefeningen, ik doe minder setjes per oefening, laatste setje is amper krachtinspanning en je pakt de spier toch vanuit verschillende hoeken aan zo... ik train ook maar 1x per week borst dus wil hem maximaal slopen.
En voor triceps doe ik dan voortaan wel 1 oefening, thanks. En ik zei ook gewoon niet aan de stang zitten pas als ik zeer duidelijk fail, maar dat schijnt zo enorm lastig te zijn voor mensen (heb er al verschillende meegemaakt). Heb bijna zin om gewoon de stang op de grond te gooien als ik klaar ben ;)
en behind the neck press deed ik wel, maar hoorde dat je arm makkelijk uit de kom kan schieten in die positie, en aangezien ik nogal van failen houd is dat denk wat te gevaarlijk, deze oefeningen zijn toch ook goed?

Anyway thanks voor kritiek man, zoiets had ik net nodig :D

Um.. Goeie in welke deel van de rom haha. Ik ga zo benchen dus ik zou even voor je kijken. Je moet ook leren op gevoel te trainen, kijken wat goed voelt.
Ik doe borst ook maar 1x per week en weet dat het moeilijk is, maar 3 oefeningen is zat. Ik doe (I)BP op 5x5, DBP en Flyes op 4x8. Als je zwaar genoeg gaat is dat genoeg.
Ach, dat gelul over behind the neck press. Ik heb die oefening altijd gedaan, toen ik een weakling was en nu nog steeds. Nog nooit ergens last van gehad. Ik ben ook wel goed in falen maar nooit problemen mee gehad. Is echt een fijne oefening om te doen imo. Tuurlijk zijn jou oefeningen niet slecht maar BNP spreek je ook meerdere spieren mee aan, daar ben ik toch altijd een groter voorstander van dan isoleren. Helemaal voor een rookie als jou is het belangrijkst gewoon algehele kracht.

Voor borst doe ik dan ongeveer hetzelfde, die cable fly's zijn niet echt nodig denk ik. Dus gewoon 5x5 BP, 4x8 Incline DBP en Fly's 2x incline en 2x flat.

En mbt de kuiten en traps, wat is beter, kleinere rom en meer gewicht of full rom en lager gewicht. Verschil in rom is echt weinig, 1cm ofzo maar toch doorslaggevend denk ik. Of mischien afwisselen?

Dat je armen in een stand van 90 graden moeten zitten hoeft niet altijd op te gaan eh.
de 90 graden hoek bereiken de meesten al als ze nog een vuist te gaan hebben met de stang.

De bedoeling is eigenlijk dat je onderarm niet / of \ staat ten opzichte van je bovenarm.
Maar zoals ik al zei, dit hoeft niet altijd op te gaan. Ik vind het bijvoorbeeld fijner om een iets bredere grip te gebruiken waardoor mijn onderarm wel iets / staat.

Laat iemand voor je staan als je aan het bankdrukken bent en laat diegene kijke naar de stand van je armen in die theorie hoor je je onderarmen dan de hele beweging ongeveer loodrect met de vloer te hebben.

Laatst bewerkt:
Dat je armen in een stand van 90 graden moeten zitten hoeft niet altijd op te gaan eh.
de 90 graden hoek bereiken de meesten al als ze nog een vuist te gaan hebben met de stang.

De bedoeling is eigenlijk dat je onderarm niet / of \ staat ten opzichte van je bovenarm.
Maar zoals ik al zei, dit hoeft niet altijd op te gaan. Ik vind het bijvoorbeeld fijner om een iets bredere grip te gebruiken waardoor mijn onderarm wel iets / staat.

Laat iemand voor je staan als je aan het bankdrukken bent en laat diegene kijke naar de stand van je armen in die theorie hoor je je onderarmen dan de hele beweging ongeveer loodrect met de vloer te hebben.

Ben net terug.. Is een stukje gevoel denk ik. Gewoon houden zoals het goed voelt (en hoe je borst voelt bij die stand)

Lijkt me genoeg, BP, DBP en flyes. Ook omdat je erna nog schouders pakt.

En mbt de kuiten en traps, wat is beter, kleinere rom en meer gewicht of full rom en lager gewicht. Verschil in rom is echt weinig, 1cm ofzo maar toch doorslaggevend denk ik. Of mischien afwisselen?

Ik zeg altijd full rom. De oefening is niet voor niets met full rom bedacht denk ik altijd maar.
Uitvoering gaat altijd boven gewicht ;)
Oh en panzer, naarmate je langer traint krijg je steeds meer feeling ermee, je voelt op gegeven moment hoe je het beste een spier kan stimuleren. Dus je moet ook voor een deel experimenteren en kijken wat goed voor jou werkt.

Uitvoering gaat altijd boven gewicht ;)

Dat is nogal zwart/wit. Valt ook te zien wat je allemaal onder de noemer "uitvoering" plaatst. Maar een beetje cheaten gedurende een korte periode kan geen kwaad en mssn wel nodig zijn binnen het kader van een geplande progressie. Wil nu helemaal niet zeggen dat je steeds moet cheaten. Het kan gewoon wel eens van pas komen om te doen.

Full rom zou alleszins een streven moeten zijn, maar het kan geen kwaad om af en toe net niet full rom te gaan als dat het verschil betekent tussen het halen van je korte termijn doel of net niet halen van je korte termijn doel.

Dat is nogal zwart/wit. Valt ook te zien wat je allemaal onder de noemer "uitvoering" plaatst. Maar een beetje cheaten gedurende een korte periode kan geen kwaad en mssn wel nodig zijn binnen het kader van een geplande progressie. Wil nu helemaal niet zeggen dat je steeds moet cheaten. Het kan gewoon wel eens van pas komen om te doen.

Full rom zou alleszins een streven moeten zijn, maar het kan geen kwaad om af en toe net niet full rom te gaan als dat het verschil betekent tussen het halen van je korte termijn doel of net niet halen van je korte termijn doel.

True.. Maar ik heb zoiets, Panzer begint net met trainen.. Dus vandaag dat ik zeg dat ie vooral de techniek voor gewicht moet laten gaan.

Dus maar niet doen of alleen het laatste setje lekker zwaar pakken? Zwaar pakken voelt eigenlijk beter, eerste paar reps wel full rom en daarna lukt het niet meer maar pak je die spier wel lekker aan.

En net begonnen, ben ook alweer 5 maandjes bezig, het aankloten meegerekend ;)

Terug
Naar boven