Fitness Seller

Pijn aan knieën door squatten

Omdat ik een blessure heb heb ik Squatten 6 setjes legg press 4 sets military press 2 sets schuin bankdrukken 2 sets en dan die legg extensions of hoe noemen ze dat gedaan
Ik blijf nu opnieuw weer een tijdje thuis maar mijn vraag was dan als iemand tips heeft om dit zo snel mogelijk weg te krijgen en als iets van tape zou werken om het ook weg te houden en zo ja welke tape is dat?

Mmm, even denken: je hebt een been routine , die je nooit problemen geeft en plotseling ga je 5 keer per week squatten vanwege een blessure en krijg je last van je knieen.
Ik weet het al! Je hebt een blessure aan je hersenen.

Mmm, even denken: je hebt een been routine , die je nooit problemen geeft en plotseling ga je 5 keer per week squatten vanwege een blessure en krijg je last van je knieen.

:D

Klinkt ernstig! Kan je zoiets tapen en zo ja welke tape dan?

hoe weet je dat de pijn komt door het squatten en niet door leg press of leg extensions?

• Topic Starter Topic Starter

een routine? tuurlijk niet. groei kun je vergeten als je telkens hetzelfde blijft doen.. door het gebruik van steroïden zijn de pezen en gewrichten niet sterker geworden maar de spieren zelf wel. op dit moment gebruik ik niks maar ik ben toch stukken sterker in de benen geworden. 165kilo squatten (volledig) is gewoon te zwaar voor me knieën op dit moment dus je kunt beter eerst zelf nadenken voordat je iets op internet post want je hebt duidelijk zelf een steekje los als je zo'n onzinnige reactie typt:sukkeltje:

---------- Toegevoegd om 17:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:15 ----------

hoe weet je dat de pijn komt door het squatten en niet door leg press of leg extensions?

alleen squatten kan op hoog gewicht in mijn sportschool. eextensions kan ik moeiteloos op het hooste gewicht met 1 been 15 herhalingen maken en de legg press kan ook maar tot 213,8kilo en daar heb ik ook totaal geen moeite mee

Ik ben het wel eens met de diepte squat vwb druk op de knie. Ik heb zelf momenteel zo goed als geen binnenband, voor en achterste kruisbanden meer en de enige manier waarop ik WEL kan squatten is full ( atg )
Als ik tot parallel ga dan komt het volledige gewicht op die knie terecht en doet dat onwijs pijn. Door helemaal naar beneden te gaan wordt het gewicht beter verdeeld en voel ik de lading veel meer op glutes, hams en quads.
Het lijkt mij ook nogal logisch eigenlijk.

Wil niet zeggen dat de kniepijn door het squatten komt, volgens mij is hier wel meer aan de hand.

Ik ben het wel eens met de diepte squat vwb druk op de knie. Ik heb zelf momenteel zo goed als geen binnenband, voor en achterste kruisbanden meer en de enige manier waarop ik WEL kan squatten is full ( atg )
Als ik tot parallel ga dan komt het volledige gewicht op die knie terecht en doet dat onwijs pijn. Door helemaal naar beneden te gaan wordt het gewicht beter verdeeld en voel ik de lading veel meer op glutes, hams en quads.
Het lijkt mij ook nogal logisch eigenlijk.

Wil niet zeggen dat de kniepijn door het squatten komt, volgens mij is hier wel meer aan de hand.

dat zou inderdaad kunnen ik heb een chronische blessure opgelopen aan de schenen vorig jaar bij de luchtmobiele brigade(shin splints). ik heb een schema waar ik me aan wil houden en die moet ik nu helaas moeten opschuiven tot de pijn weg is... ik probeer wel magnesium, zink en taurine en blijf 2 weken thuis eens kijken wat dat me oplevert.. bedankt voor de reacties

Waar zit de pijn in je knieen? Zonder dit gegeven valt er weinig over te zeggen. Dieper squatten aanraden zonder dat je weet wat voor knie problemen iemand heeft is wel een hele slechte tip overigens. Doorgaans mist men de flexibiliteit om ATG te squatten, slechtste wat je dan kan doen is het gaan forceren. Box squatten en hierin geleidelijk de box al lager maken is een veel gebruikte methoden om je lichaam klaar te maken voor diepe squats.

Waar zit de pijn in je knieen? Zonder dit gegeven valt er weinig over te zeggen. Dieper squatten aanraden zonder dat je weet wat voor knie problemen iemand heeft is wel een hele slechte tip overigens. Doorgaans mist men de flexibiliteit om ATG te squatten, slechtste wat je dan kan doen is het gaan forceren. Box squatten en hierin geleidelijk de box al lager maken is een veel gebruikte methoden om je lichaam klaar te maken voor diepe squats.

Wat is dit nou weer onzin ??? Je moet altijd gewoon zo diep squatten als je lichaam toelaat. Hoe kom je erbij dat iemand atg's zou kunnen forceren, dat is niet eens mogelijk als de flexibiliteit er niet is.
Diep squatten is altijd een goed idee voor welke knieproblemen dan ook.

dat zou inderdaad kunnen ik heb een chronische blessure opgelopen aan de schenen vorig jaar bij de luchtmobiele brigade(shin splints). ik heb een schema waar ik me aan wil houden en die moet ik nu helaas moeten opschuiven tot de pijn weg is... ik probeer wel magnesium, zink en taurine en blijf 2 weken thuis eens kijken wat dat me oplevert.. bedankt voor de reacties

Zeker dat het shin splints zijn en dat het geen compartiment syndroom is?

Volgens mij kan het ook komen als je knieen niet naar binnen duwt bij het squatten. Als ik dat niet doe krijg ik ook pijn in mijn knieen.

Volgens mij kan het ook komen als je knieen niet naar binnen duwt bij het squatten. Als ik dat niet doe krijg ik ook pijn in mijn knieen.

Bedoel je naar buiten duwen? Indien je je knieën naar binnen duwt stop daar dan aub mee.
Knieën moeten in lijn met je voeten zijn en die moeten in een kleine hoek naar buiten gedraaid zijn.

En over de knie, ik zou even niet meer squatten. Een week al kan genoeg zijn. Als er na die week nog steeds een pijn is dan kan er iets aan de hand zijn, maar nu lijkt het op een overbelasting dus ik zou het wat tijd geven. (is natuurlijk niet wat je wilt horen, maar toch, soms is een beetje rust genoeg.) Beterschap!

Is shin splints, zeker weten.
Thanks faceman!!

Diep squatten is altijd een goed idee voor welke knieproblemen dan ook.

Lees de korte wetenschappelijke samenvatting van 'Biomechanics of squat depth' eens even door. Staat een pagina terug. Lees dan je antwoord nog eens.

Verder moet je inderdaad even meer uitleg geven over de plaats en de aard van de pijn. Waar voel je het, hoe voelt het en op welk moment in de bewegingsbaan.

Aan de bovenkant van de knieën. Als ik door me benen zak zegmaar een paar keer dan voel ik het daar

Lees de korte wetenschappelijke samenvatting van 'Biomechanics of squat depth' eens even door. Staat een pagina terug. Lees dan je antwoord nog eens.

Verder moet je inderdaad even meer uitleg geven over de plaats en de aard van de pijn. Waar voel je het, hoe voelt het en op welk moment in de bewegingsbaan.

1. Schoenfeld, BJ. Squatting kinematics and kinetics and their application to exercise performance. J. Strength Cond. Res. 24(12): 3497-3506. 2010.
2. Fry, A.C., J.C. Smith, and B.K. Schilling. Effect of hip position on hip and knee torques during the barbell squat. J. Strength Cond. Res. 17(4): 629-633. 2003.
3. Caterisano, A., Moss, R.F., Pellinger, T.K., Woodruff, K., Lewis, V.C., Booth, W., and Khadra, T. The Effect of Back Squat Depth on the EMG Activity of 4 Superficial Hip and Thigh Muscles. J. Strength Cond. Res. 16(3): 428–432. 2002.
4. H. Orloff, G. Veil, R. Askins. (1997). Forces on the lumbar spine during the parallel squat. Conference Proceedings Archive, 15 International Symposium on Biomechanics in Sports. [Link niet meer beschikbaar].
5. Shea, J. Deep Squats. http://www.apec-s.com/wp-content/uploads/2011/12/Deep-Squats.pdf
6. Fauber, J. (Nov. 2, 2011). Squat lifts likely cause of stress fractures in young athletes, study finds. http://www.jsonline.com/blogs/news/133028228.html
7. Rippetoe, M. & Kilgore, L. (2007). Starting Strength Basic Barbell Training 2nd Edition. The Aasgaard Company.
8. Calais-Germain, B. (1993). Anatomy of Movement. Eastland Press.

Brb, even babies waarschuwen dat atg squatzitten slecht voor de knieen is.

:roflol:

Aan de bovenkant van de knieën. Als ik door me benen zak zegmaar een paar keer dan voel ik het daar

Heb dat in het begin ook wel eens gehad, had een dag erna blauwe plekken boven m'n knieën. Probleem is gewoon slechte form en dan met name te ver naar voren gaan. Altijd zorgen dat je knieën niet voorbij je voeten komen en rug recht houden.

Maak anders eens een filmpje waarin je squat al is het maar voor jezelf ;)

Het zou me verbazen als ik de oefening verkeerd uitvoer maar ik kan het op z'n minst proberen om iemand het te laten filmen

Terug
Naar boven