AndroidHealthClinic

Pijn aan knieën door squatten

Maar je begrijpt blijkbaar niet dat mensen met andere problemen (posterior hoorn meniscus, kraakbeenletsels retropatellair,...) juist extra pijn en schade veroorzaken door diep te squatten? Bij bandproblematiek heb je gelijk, al betwijfel ik dat je beide kruisbanden en collaterale band mist.

Ik mis ze niet, ze zitten los en moeten worden vervangen. De collaterale band doet zelfs helemaal niks meer. Geen twijfel over mogelijk hoor en anders ben je altijd welkom om te zien hoe ik mijn knie van mijn onderbeen kan scheiden.

Verder is dit weer belabberde retoriek; je haalt mensen met specifieke problemen erbij als argument. Zo ken ik er nog wel een paar. Op die manier kun je elke oefening gevaarlijk maken, er is immers altijd wel iemand met een afwijking te vinden voor wie het geen goed idee is.

Verder is dit weer belabberde retoriek; je haalt mensen met specifieke problemen erbij als argument. Zo ken ik er nog wel een paar. Op die manier kun je elke oefening gevaarlijk maken, er is immers altijd wel iemand met een afwijking te vinden voor wie het geen goed idee is.

Hoezo belabberde retoriek? Jij haalt uw ligamentair probleem (terecht) aan als indicatie om diep te squatten. Waarom mag ik dan geen andere aandoeningen aanhalen waarbij het extreem slecht is om diep te squatten? Want die zijn er weldegelijk, in tegenstelling tot wat jij beweert. Er zijn nu eenmaal mensen met genetische voorbeschiktheid. Meer dan je denkt. Jij hebt ligamentair laxiteit en daarbij is het bewezen dat diep squatten zeer gezond en belangrijk is. Langs de andere kant zijn er ook mensen met een niet optimale achterhoorn of een zwakke kraakbeen zone achter de knieschijf. Zelfs zonder ze het weten. Deze mensen kunnen beter niet voorbij parallel squatten. Jij vindt iedereen die niet full squat een mong**l terwijl je geen enkel idee hebt over medische achtergrond van de persoon in kwestie.

Die mensen kunnen ook beter een andere hobby zoeken. Schaken of dammen ofzo.

Hoezo belabberde retoriek? Jij haalt uw ligamentair probleem (terecht) aan als indicatie om diep te squatten. Waarom mag ik dan geen andere aandoeningen aanhalen waarbij het extreem slecht is om diep te squatten? Want die zijn er weldegelijk, in tegenstelling tot wat jij beweert. Er zijn nu eenmaal mensen met genetische voorbeschiktheid. Meer dan je denkt. Jij hebt ligamentair laxiteit en daarbij is het bewezen dat diep squatten zeer gezond en belangrijk is. Langs de andere kant zijn er ook mensen met een niet optimale achterhoorn of een zwakke kraakbeen zone achter de knieschijf. Zelfs zonder ze het weten. Deze mensen kunnen beter niet voorbij parallel squatten.

- Als ze het niet weten, hoe weten ze dan dat ze tot par moeten squatten???

Jij vindt iedereen die niet full squat een mong**l

- Waar staat dat precies ???

terwijl je geen enkel idee hebt over medische achtergrond van de persoon in kwestie.

- Dat was de discussie helemaal niet ??? er werdt geroepen dat full squats een slecht idee waren en daarvan zei ik dat dat onzin was.

Kappen nou Yasmine.

Ik wil me er totaal niet mee bemoeien hoor, maar Sjors, je zei dat diep squatten goed is voor elk knieprobleem dan ook.
En dat is niet waar.

Meer zeg ik niet, ik kan dit heen en weer gezeik niet meer aanzien :')

Ik wil me er totaal niet mee bemoeien hoor, maar Sjors, je zei dat diep squatten goed is voor elk knieprobleem dan ook.
En dat is niet waar.

Neen, dat heeft ze niet gezegd.
Ik zie meerdere mensen dit concluderen maar dit is niet juist; Ik ben niet altijd fan van haar maar eerlijk is eerlijk.

---------- Toegevoegd om 11:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:17 ----------

Ik moet kappen maar je citeert Gymz????

Zie ik iets over het hoofd?

Wat is dit nou weer onzin ??? Je moet altijd gewoon zo diep squatten als je lichaam toelaat. Hoe kom je erbij dat iemand atg's zou kunnen forceren, dat is niet eens mogelijk als de flexibiliteit er niet is.
Diep squatten is altijd een goed idee voor welke knieproblemen dan ook.

"Diep squatten is altijd een goed idee voor welke knieproblemen dan ook"

Oh?
Beter lezen :D

ik ben ook 3 keer per week gaan squatten (Stronglifts) en heb hierdoor veel betere mobiliteit gekregen.
uiteraard wel icm de nodige rek/strek oefeningen.

enige jammere is dat je impingements er gewoon niet uitkrijgt dmv zulke oefeningen. deze blijven helaas zitten, waardoor high bar squat praktisch onmogelijk is voor mij. achja dan maar low bar :o

Kneusje met slecht/versleten kraakbeen in beide knieeen checking in:
ATG squatten is prima mogelijk en wordt (bij mij) aangeraden aangezien dit de ligamenten in het kniegewricht goed doorbloeden en de spieren de zwakte van het gewricht kunnen opvangen en het gewricht soepel blijft.
Enig aandachtspunt is dat je zeker moet weten dat de slijtage gelijkmatig is en er niet ergens een gewrichtsmuis rondwaart, moet in overleg gaan met orthopeed dus.
Ik squat op "doktersrecept" en sinds kort pas met m'n ass to the grass en voilà, voor t eerst in 5 jaar klachtenvrij.
Langzaam opgebouwd aangezien ik niet de soepelste ben en met laag gewicht.
Imo kan je beter squatten, of dat nou ATG is of parallel, dan de leg extension doen aangezien dat apparaat de neiging heeft om je knie te overstrekken wat je niet wilt bij knieklachten.

En dat is niet waar.

Als je je er niet mee wil bemoeien, waarom post je dan?

- women's logic-

Ik heb die post al uitgelegd in de letterlijke bewoordingen: je moet gewoon altijd zo diep squatten als je lichaam toelaat. Waarom zou je dat niet doen?
Er is geen enkele reden, met of zonder knieproblemen, om geen full squats te doen.
Full squats zijn ook niet gevaarlijk.
Kun je niet full squatten, dan doe je het niet. Hoe ****ing moeilijk is het nou?

• Topic Starter Topic Starter
Janken? De discussie tussen Gymz en Sjors is zeer relevant voor JOUW vraag, en daar bedank je hen dan voor door te zeggen dat het gejank is. Mooi is dat.

ik zeg niet dat het gejank is ik zeg dat ik wel kan janken door de discussie :rolleyes: ik weet trouwens zeker dat de uitvoering goed zit maar weet wel waar jullie het over hebben en het is nog altijd leerzaam.
bijvoorbeeld een van de jongens die ik een beetje begeleid in de sportschool kan zijn hakken niet op de grond houden tijdens het squatten :p hij staat nu met zijn hakken op 2,5kilo schijven en het gaat nu stukken beter met hem maar zodra die schijven onder zijn voeten vandaan zijn komen de hakken weer van de vloer.

Omdat je moet stoppen met het discussieren daarover en gewoon OT zn vraag beantwoorden zoals nu dus wel wordt gedaan door een ander.
Je spreekt jezelf nu overigens weer tegen. 'Zo ver al je lichaam toelaat' 'geen enkele reden om geen full squats te doen'.
Im out, hopelijk krijg je nog fatsoenlijke antwoorden bacardi, zoals die van SuuS.

• Topic Starter Topic Starter
Als je je er niet mee wil bemoeien, waarom post je dan?

- women's logic-

Ik heb die post al uitgelegd in de letterlijke bewoordingen: je moet gewoon altijd zo diep squatten als je lichaam toelaat. Waarom zou je dat niet doen?
Er is geen enkele reden, met of zonder knieproblemen, om geen full squats te doen.
Full squats zijn ook niet gevaarlijk.
Kun je niet full squatten, dan doe je het niet. Hoe ****ing moeilijk is het nou?

mijn squats zakken 100% door, als ik dieper ga zit ik op me billen:o

Ik kan er alleen maar van dromen om full squats te maken :o

Omdat je moet stoppen met het discussieren daarover en gewoon OT zn vraag beantwoorden zoals nu dus wel wordt gedaan door een ander.
Je spreekt jezelf nu overigens weer tegen. 'Zo ver al je lichaam toelaat' 'geen enkele reden om geen full squats te doen'.
Im out, hopelijk krijg je nog fatsoenlijke antwoorden bacardi, zoals die van SuuS.

Nee, ik spreek mezelf niet tegen. Jij begrijpt niet wat full is. Dat is zo diep als technisch mogelijk is, die diepte is voor iedereen anders.
Voor mij is dat letterlijk met mijn kont enkele cm's van de vloer, voor een ander is dat net voorbij par waarbij de heup voorbij de horizontale lijn van de knie komt.

Ga weg.

Aha dus als ik niet verder kom dan quarter squats, dan squat ik full volgens jou? Seems legit..

Ik hoop echt dat je zelf ziet dat je jezelf enorm aan het tegenspreken bent.
(Plus kinderachtig door dit gedrag van dom noemen ed).

Terug
Naar boven