XXL Nutrition

Pijn aan pols gaat niet weg

SoPo

Dutch Bodybuilder
Waardering
0
Hoi

Ik heb met het trainen v.d onderarmen mijn pols verpest denk ik. De pijn zit in de bovenkant pols. Zeg maar bij het bovenste pijltje op het plaatje hieronder.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Dit is een maand of 3 á 4 geleden gekomen. Ik heb sindsdien geen onderarmen meer getrained in de verwachting dat het wel zou verdwijnen. Nu geruime tijd verder kan ik de pols nog steeds niet normaal buigen. Naar boven en naar onder bewegen doet pijn zodra er spanning op komt.

Rust nemen tot het herstelt is, is geen optie. Zijn er misschien andere mogelijkheden om belasting, en vooral onverwachte bewegingen, te voorkomen? Ik heb gedacht aan intapen maar heb hier mijn twijfels bij.

Dank voor eventuele reacties.

Waarom is rust nemen geen optie? Je loopt nu al 4 maanden er mee te sukkelen, en misschien is het na 1 á 2 weken rust wel over. Ik heb het ook weleens gehad, pijn op die plek wat aanhield. Ik heb toen even geen oefeningen gedaan waarbij er direct neerwaartse druk op de pols kwam (benchpress, military press etc.) en toen is het vanzelf over gegaan.

• Topic Starter Topic Starter
Ik ben net op vakantie geweest en dat heeft niet geholpen. 2 weken waarvan eerste 9dgn rust.
Het lijkt altijd wat op de achtergrond aanwezig te zijn tot ik weer een onverwachte beweging maak. Op dat moment schiet het er weer in en begint het weer van voor af aan.
Tijdens het trainen heb ik er alleen last van als ik de biceps train. Benchpress e.d is helemaal ok. Hoe meer druk ik zelf op de pols zet, hoe minder pijn.

Naar de dokter gaan?

Ik kreeg het vooral van zware curls te doen. Zeker met een gewone barbell ipv ez-bar.
Sinds ik mijn biceps niet meer train, heb ik er ook geen last meer van.

Heb er wel eens last van als met smal bankdrukken me grip niet optimaal is..

Je bent een beest, maar dat wist je vast al ;)

Ondertussen zit ik met een gare pols :o

Je bent een beest, maar dat wist je vast al ;)

Ondertussen zit ik met een gare pols :o

Ik niet meer, net omdat ik mijn armen niet meer train. Probeer het gewoon
eens een maandje ofzo, je zult er heus niet op achteruit gaan. Als je maar
zwaar genoeg blijft pressen & pullen.

Misschien heb je wel een dequervain;
[Link niet meer beschikbaar]

Rond maart kreeg ik ook pijn mijn pols, dokter geweest, hij deed dan de vaststelling dat ik dit had. Ongeveer zes weken rust gehad in totaal, heb ook zo een brace gedragen aan die pols al die tijd. Na de rust was het nog niet weg en ben ik geopereerd aan die pols, nu zijn we vijf weken na de operatie en normaal gezien kan ik eind volgende week terug alles trainen...
Dus, best eens naar de dokter gaan tenzij je hier voor altijd mee op gescheept wil zitten ;)

Ziet er vrij heftig uit, maar de symptomen lijken toch anders zo te lezen.

Ik heb ooit 1 pols gebroken, maar ik heb nu last van beide polsen en eigenlijk ook mijn handen. Als ik een greep moet vasthouden krijg ik last van een drukkende pijn (na wat belasting uiteraard).

Normaliter buiten KT heb ik nergens last van. Ik werk op kantoor en gebruik daar en thuis een ergonomisch toetsenbord. Doe ik dat niet, dan krijg ik zeker wel last met de houding van mijn handen.

Met KT heb ik dus op een gegeven moment last van de grip. Als ik bv een olympische staaf pak, heb ik meer last van de dikte van de stang dan het gewicht.
Sommige attributen hebben ipv geribbelde dunnen metalen stang en daar heb ik aanzienlijk minder last van, maar nog steeds teveel.

Dokter en fysio hebben geen oplossing. Ik volleybal ook al 15 jaar en heb nog nooit een blessure aan mijn handen gehad daarmee. Ik moet wel zeggen dat ik relatief kleine handen heb met korte vingers. Ook zijn mijn handen en vingers (net als de rest van mij) dik, dus zoveel reach heb ik ook niet.

Net toch de dokter gebeld. Uiteraard, op vakantie nog 3 weken :rolleyes:

Zal eens zoeken voor zo'n coolpack om 3x daags zo'n therapie te doen. Kwaad kan het niet zo te lezen.

Even een update ;)

Inmiddels bij de huisarts geweest. Doorverwezen naar ziekenhuis. Foto's pols gemaakt. Niks gevonden.

Advies was dus stoppen met trainen en laten herstellen. Dat vonden mijn winnie's een slecht idee dus nu heb ik een verwijzing voor fysiotherapie.

Ik weet niet waar je woont, maar vraag om een doorverwijzing naar een academisch ziekenhuis waar ze een "pols-video" kunnen maken. VU kan dit bjivoorbeeld. Je pols wordt dan onder X-ray in verschillende standen bewogen en kunnen ze goed zien hoe de botjes ten opzichte van elkaar bewegen. Ik ben een jaar bezig geweest voordat ze iets hadden gevonden. En altijd maar roepen dat ze niks konden vinden.

Ik wil je niet voor je hoofd stoten, maar is het wel zo verstandig om je kuur te continueren als je al problemen hebt met je gewrichten (en je pols is een rotgewricht om te blesseren)? Winny staat toch bekend om het feit dat het de gewrichten wat ruwer/stroever maakt?

In ieder geval succes met herstellen

Ow dit heb ik ook wel eens gehad :) je pols niet gebruiken en rusten en 2 daagjes thuis blijven van je werk doet wonderen. Dus bijv donderdag en vrijdag vrij vragen zodat je het weekend ook nog hebt ;) dus je rust 4 dagen in totaal.

Ik weet hoe pijnlijk dit kan zijn :D je kunt niets meer tillen zonder dat je het voelt, je kunt je pols alleen niet bewegen zodat je het niet voelt.

Ik heb ooit eens pijn aan mijn polsen gehad. Dit kwam door de oefening "staande barbell curl met rechte stang". Deed flink zeer maar heb er nu geen last meer van, oefening vanavond ook nog ff gepakt.

Denk dat de spieren aan bepaalde oefeningen/houding moet wennen.

Ik wil je niet voor je hoofd stoten, maar is het wel zo verstandig om je kuur te continueren als je al problemen hebt met je gewrichten (en je pols is een rotgewricht om te blesseren)? Winny staat toch bekend om het feit dat het de gewrichten wat ruwer/stroever maakt?

In ieder geval succes met herstellen

Je hebt gelijk maar ik ben eigenwijs en wilde mijn planning vasthouden :rolleyes:

Verder mbt rusten: heb 1x 10dagen rust gehouden en heeft niet geholpen. Ben niet van plan nog langer of vaker niet te trainen tot het echt niet meer kan.

Thanks voor de reacties

Terug
Naar boven