AndroidHealthClinic

Pijn in onderrug (niet bot)

MC H3aDsH0T

Competitive Bodybuilder
Waardering
232
Lengte
1m68
Massa
75kg
Vetpercentage
20%
Yo,

Sinds ik deze week begon met een voedingsschema waarin ook creatine en weightgainers verwerkt zijn vroeg ik me af wat de pijn in mijn onderrug te betekenen heeft.
Ik weet dat beide geen gezondheidsproblemen kunnen opleveren maar ik stel me hier toch wel vragen bij.
De pijn situeert zich niet op mijn ruggengraat maar eerder in het midden links en rechts hiervan.
Iemand die weet wat dit is? Nieren misschien?
En hoe verhelp ik dit probleem? (Ben pas 19, wil m'n nieren nog niet kwijt :p)

Wat is je vochtinname over een dag genomen ?
En ben je aan het "laden" met de creatine ?

• Topic Starter Topic Starter
Wat is je vochtinname over een dag genomen ?
En ben je aan het "laden" met de creatine ?
Creatine zijn pillen van Olimp. (Olimp - Tri Creatine Malaat)
Hoe bedoel je "laden", ik dacht dat dat niet nodig is bij creatine en dat dit enkel een "fabeltje" is. Ik doe 's ochtends 2 pillen bij het opstaan, 's middags voor het middageten en 's avonds voor het naar bed gaan.
Vochtinname = 2 l water op een dag excl. shakes & bijhorende melk (ca. 1 l)

taurine proberen ;) helpt wel

Creatine zijn pillen van Olimp. (Olimp - Tri Creatine Malaat)
Hoe bedoel je "laden", ik dacht dat dat niet nodig is bij creatine en dat dit enkel een "fabeltje" is. Ik doe 's ochtends 2 pillen bij het opstaan, 's middags voor het middageten en 's avonds voor het naar bed gaan.
Vochtinname = 2 l water op een dag excl. shakes & bijhorende melk (ca. 1 l)

Laden is inderdaad niet nodig, maar wordt helaas nog vaak toegepast.
Daarom vroeg ik dit ook omdat het i.c.m. een tekort aan vochtinname kan leiden tot de krampen die je beschrijft.
Maar omdat jij dit niet doet en je voldoende vocht tot je neemt is dat niet het geval.

Dus je neemt 6 pillen per dag, hoeveel gram vertegenwoordigd dit in totaal ?
Je kunt altijd nog tijdelijk stoppen met de creatine om te kijken of dit effect heeft.

Laden is inderdaad niet nodig, maar wordt helaas nog vaak toegepast.
Daarom vroeg ik dit ook omdat het i.c.m. een tekort aan vochtinname kan leiden tot de krampen die je beschrijft.
Maar omdat jij dit niet doet en je voldoende vocht tot je neemt is dat niet het geval.

Dus je neemt 6 pillen per dag, hoeveel gram vertegenwoordigd dit in totaal ?
Je kunt altijd nog tijdelijk stoppen met de creatine om te kijken of dit effect heeft.

6 pillen = 6,6 g TCM :p
Ik zal anders eens 's ochtends en 's avonds één pil weglaten, zo kom ik rond de 4,6 g per dag te zitten wat imho wel OK is :p
Kunnen deze krampen kwaad? Ik bedoel, op langere termijn, wat kan er gebeuren :p

6 pillen = 6,6 g TCM :p
Ik zal anders eens 's ochtends en 's avonds één pil weglaten, zo kom ik rond de 4,6 g per dag te zitten wat imho wel OK is :p
Kunnen deze krampen kwaad? Ik bedoel, op langere termijn, wat kan er gebeuren :p

Dat kun je proberen, maar mocht je na 2 dagen nog last hebben dan zou ik toch tijdelijk stoppen met de creatine.

Ok, weet je ook misschien hoe dit komt? Kunnen mijn nieren de hoeveelheid creatine niet aan? :p

Geen idee bro, ben geen dokter :D

Maar ik denk echt wel dat er een verschil te merken is tussen nierpijn en rugpijn:p, want mischien is je pijn gewoon in je rug en niet nieren. Je gaat vaak bij rugpijn geen pijn aan je wervels hebben maar zoals je zegt aan 1 kant van de spier van je rug;)

Als het nieren zijn door crea, heb ik ook.

Probeer toch eens meer water te drinken,dit helpt ook als ik het heb.(van creatine toch)

Ik heb 't heel snel van crea... :/

Meer water, 3 liter vocht is wel minimaal icm met creatine.

Enlighten me more plz :p
Geen idee bro, ben geen dokter :D
:P
Maar ik denk echt wel dat er een verschil te merken is tussen nierpijn en rugpijn:p, want mischien is je pijn gewoon in je rug en niet nieren. Je gaat vaak bij rugpijn geen pijn aan je wervels hebben maar zoals je zegt aan 1 kant van de spier van je rug;)
Nee man, 't kan m'n rug niet zijn, heb namelijk niets anders gedaan dan gewoonlijk (was bicepstraining dag ervoor) en normaal krijg ik ook geen rugpijn; enigste nieuwste is die crea :p

Probeer toch eens meer water te drinken,dit helpt ook als ik het heb.(van creatine toch)
In welke zin "helpt" het voor jou? Daarmee bedoel ik: hoe snel gaat het weg nadat ik bv. een liter water extra wegsalamander? :p

Ik heb 't heel snel van crea... :/
Dus het kan idd aan de crea liggen :p

Meer water, 3 liter vocht is wel minimaal icm met creatine.

3 liter? Dafuq. :p
Ok, I'll try :p
Ohja, misschien een ub3rstomme vraag maar aangezien er toch verschillen zijn in de samenstelling van "water" bij verschillende merken; welke is het best? :p
Vittel, Evian, Spa, Aldi/Lidl-huismerk, Chaudfontaine, etc.
Maakt misschien niks uit maar toch eens vragen (denk niet dat iemand dat ooit heeft gevraagd :p)

Enlighten me more plz :p

3 liter? Dafuq. :p
Ok, I'll try :p
Ohja, misschien een ub3rstomme vraag maar aangezien er toch verschillen zijn in de samenstelling van "water" bij verschillende merken; welke is het best? :p
Vittel, Evian, Spa, Aldi/Lidl-huismerk, Chaudfontaine, etc.
Maakt misschien niks uit maar toch eens vragen (denk niet dat iemand dat ooit heeft gevraagd :p)

Ik heb daar ook jaren mee gelopen met welk water nu het beste is, en na vele experimenten ben ik er achter gekomen wat het beste werkt.

Als ik een liter van het beste water wil, dan neem ik 800ml Evian, en dat breng je aan de kook totdat het teruggebracht is naar 500ml (om de ratio H20/mineralen te verbeteren). Vervolgens 3 eetlepels Vittel toevoegen (voor de mineralen die in Evian ontbreken), en een scheutje kraanwater voor de smaak. Die combinatie werkt echt als een tierelier.

zit je toevallig aan AAS of prohormonen?
dat zou het namelijk verklaren.

Ik heb daar ook jaren mee gelopen met welk water nu het beste is, en na vele experimenten ben ik er achter gekomen wat het beste werkt.

Als ik een liter van het beste water wil, dan neem ik 800ml Evian, en dat breng je aan de kook totdat het teruggebracht is naar 500ml (om de ratio H20/mineralen te verbeteren). Vervolgens 3 eetlepels Vittel toevoegen (voor de mineralen die in Evian ontbreken), en een scheutje kraanwater voor de smaak. Die combinatie werkt echt als een tierelier.

Als je die mineralenverhouding wil verbeteren dan kun je ook een mespuntje (Keltisch) zeezout toevoegen. Smaakt je kraanwater ook direct lekkerder.

Hoe heb je dit ontdekt :p
Wtf man :p

zit je toevallig aan AAS of prohormonen?
dat zou het namelijk verklaren.

Haha nee, enkel crea & weightgainers + gewoon voedsel :p
Verder is de pijn nu weg, heb mijn dosis crea verlaagd van 6 pillen naar 2 per dag en nu voel ik geen steken meer in m'n onderrug. Teveel crea dus :p

Terug
Naar boven