Fitness Seller

Peiling Plantaardig eten en krachttraining combineren??

Ik denk dat er vooral nog studies gedaan moeten worden naar gezonde mensen die er wel invloed van ondervinden, welke mechanismes zorgen daar precies voor en hoe en wat wordt er allemaal beïnvloed. Die metanalyse noemde al individueel verschillend metaboslime van verschillende phyto-oestrogenen.

Stel 15-20% van de mannen is gezond genoeg en heeft die eigenschappen om er nadeel van te ondervinden, en je vult de rest van je data aan met zieken, dan zegt het gemiddelde niet meer zo veel..

Maar ondertussen wordt wel 1 op de zoveel van je jonge bevolking gecastreerd, krijgt t**ten, danwel anders beïnvloed. (er staat ook een studie bij die gevolgen van soja voor het ruimtelijk inzicht meet :roflol: kom dan ook maar met studies naar genderidentiteit en politieke affiliatie :thinking: ) Zeker bovenop de rest van de omgevingsvervuiling - bpa's, fijnstof, watervervuiling, etc.

Als je kijkt naar wat er specifiek genoeg bestudeerd is is dat nagenoeg niks.

Ik heb al door dat in jou wereld jouw visie de enigste is.

Er zijn gelukkig diverse onderzoeken die beide kanten van Soja belichten. Met het meeste ligt de waarheid in het midden.
Helaas ligt bij jou blijkbaar de waarheid alleen in de positieve onderzoeken van Soja.

Zoals al eerder aangegeven zullen de meeste studies nog langere tijd moeten doorlopen voordat we juiste informatie krijgen over het langere termijn gebruik.
De meest recente systematic reviews en meta-analyses vinden geen associatie tussen kanker en soja, en dat er verder onderzoek moet gebeuren.
Sorry dat het mij vrij weinig uit maakt wat ze in 1950 vonden.

Dat is wat anders dan "soja is slecht en vegans zijn grijs en ongezond" roepen.
Het is ook te hopen dat het TTIP akkoord met America niet komt aangezien daar 90% van de Soja gemodificeerd is en daar grotere risico's aan zitten.
Zou jij je dan nu geen zorgen maken, aangezien ons vee hier GMO-soja eet?

De meest recente systematic reviews en meta-analyses vinden geen associatie tussen kanker en soja, en dat er verder onderzoek moet gebeuren.
Sorry dat het mij vrij weinig uit maakt wat ze in 1950 vonden.

Dat is wat anders dan "soja is slecht en vegans zijn grijs en ongezond" roepen.

Zou jij je dan nu geen zorgen maken, aangezien ons vee hier GMO-soja eet?

Dat onderzoek van 1950 tot 2010 is één van de weinige langlopende onderzoeken, maar zoals eerder aangegeven past dat niet in jouw waarheid.

Ik eet misschien wel vlees van lokale slagers en bedrijven? Weet zeker dat die bedrijven het rund gewoon op gras/hooi en brokken hebben staan zonder mega partijen soja.
Zoals aangegeven probeer ik bewust vlees te eten. Net zoals ik bewust soja eet. Moet je ook eens proberen, bewust en niet blind.

Maar zoals al eerder aangegeven sta jij alleen open voor positieve berichten en niet voor een discussie waarin blijkt dat de waarheid misschien niet zo zwart wit is als in jouw visie.

Dit blijft een discussie die nog jaren zal blijven duren.

Dat onderzoek van 1950 tot 2010 is één van de weinige langlopende onderzoeken, maar zoals eerder aangegeven past dat niet in jouw waarheid.
Ik had het niet over een specifiek onderzoek, maar dat hij mij vrij weinig uitmaakt wat ze 60 jaar geleden hebben geonden.
Welk onderzoek liep van 1950-2010?
Ik eet misschien wel vlees van lokale slagers en bedrijven? Weet zeker dat die bedrijven het rund gewoon op gras/hooi en brokken hebben staan zonder mega partijen soja.
Zoals aangegeven probeer ik bewust vlees te eten. Net zoals ik bewust soja eet. Moet je ook eens proberen, bewust en niet blind.
Jij wéét dat zeker? Aha.

Ik had het niet over een specifiek onderzoek, maar dat hij mij vrij weinig uitmaakt wat ze 60 jaar geleden hebben gevonden.

Jij wéét dat zeker? Aha.

Ja want ik kom bij deze bedrijven zelf op het terrein. Dat scheelt als je in een dorp woont. Wij weten nog waar het vlees, de melk etc vandaan komt.

Ik had het niet over een specifiek onderzoek, maar dat hij mij vrij weinig uitmaakt wat ze 60 jaar geleden hebben gevonden.

Dit bewijst alweer dat je het artikel dus niet hebt gelezen.

Ik denk dat we straks op pagina 6006 zitten en nog steeds dezelfde discussie voeren :laugh:

Ja want ik kom bij deze bedrijven zelf op het terrein. Dat scheelt als je in een dorp woont. Wij weten nog waar het vlees, de melk etc vandaan komt.
Ik weet ook waar het vandaan komt. Daarom dat ik ermee gestopt ben het te eten.

Als je baarmoeders van melkkoeien uit elkaar moet halen en kalvenfoetussen tegen komt is je (mijn althans) zin rap over.

Dit bewijst alweer dat je het artikel dus niet hebt gelezen.

Ik denk dat we straks op pagina 6006 zitten en nog steeds dezelfde discussie voeren :laugh:
Nee, ik heb niet elke studie bekeken van jouw link. Ik heb gezocht op de studies die te maken hadden met kanker of hormonen, waarover de discussie ging. Maar aangezien jij wel alles gelezen hebt kost het je geen moeite om die studie even te benoemen toch?

Als je moeder eten op tafel zet, moet ze het dan ook voorkauwen of kun je zelf je eten prakken en in je mond stoppen???

Hoeven jullie niet te werken? Zo nee, ga lekker buiten genieten van het zonnetje of trainen ofzo. :roflol:

Gewoon eten wat jij wil.
Ieder zijn/haar ding.
Ik vind zelf beiden gewoon lekker.
Combineer t gewoon.. vlees marineren in sojasaus :D

Geen gezondheidsrisico's door voeding? Daar ben ik het dus totaal mee oneens, aangezien ik dierlijke producten gevaarlijk vind. Ik moet overigens zeggen dat ik een kind heb wat ik wel af en toe ei en melk geef, omdat onderzoek naar pinda-allergie heeft uitgewezen dat blootstelling aan pinda's vroeg in de jeugd de kans op pinda-allergie verkleint en ik vermoed dat dat ook zo is voor overige voeding zoals melk en ei. Nu voed ik hem wel vegan op, maar ter illustratie: februari lag hij op de intensive (vanwege een aanrijding, niet omdat hij vegan is, voordat die grap gemaakt wordt :rolleyes:) en kreeg als voeding, you guessed it, zuivel, ondanks duidelijk aan te geven dat hij geen dierlijke producten kreeg en van Afrikaanse komaf is, wat zuivel sowieso al iffy maakt. Daarbij weet ik niet of hij omni wilt eten als hij ouder is. Ik zie dus wel het nut van je kinderen dierlijke producten geven, maar dat is meer uit praktisch oogpunt.
Dat je zelf vegan bent ga ik niet over oordelen, maar je kind vegan opvoeden? :sad: :eek:

vegan.gif

1568977341922.png

Tot zover mijn zinvolle bijdrage aan deze discussie.

Waarom zijn die discussies altijd zo kut haha.
Heb laatst gamechangers gezien (met oa Arnold) en alles is slecht en plantaardig is alles (ook vegetarisch was al vrij slecht). Vraag me af in hoeverre dat waarheid is en hoe je dat überhaupt vol kan houden. Er is gewoon nog te weinig onderzoek naar en vegans zijn over het algemeen te extreem om een normale discussie mee te kunnen voeren dus daar heb je ook vrij weinig aan..

Terug
Naar boven