AndroidHealthClinic

Peiling Plantaardig eten en krachttraining combineren??

Bezoekers in dit topic

Kan jij binnenkort gewoon betalen:).
Eerst wat anders :fluit:
ik ga nu even heel erg in hokjes denken maar ze zal niet uit een typisch arbeidersmilieu komen met alle geldzorgen van dien
Klopt niet echt. Geldzorgen hebben we niet maar komen ook maar gewoon uit het "arbeidersmilieu".
Thuggish doelde op dat ik binnenkort begin met werken.
 
Eerst wat anders :fluit:

Klopt niet echt. Geldzorgen hebben we niet maar komen ook maar gewoon uit het "arbeidersmilieu".
Thuggish doelde op dat ik binnenkort begin met werken.


jij was toch een dierenarts in opleiding
 
Hoe combineer je dat dan met je veganistische idealen? Huisdieren houden is in veel gevallen nou ook niet diervriendelijk.
 
Hoe combineer je dat dan met je veganistische idealen? Huisdieren houden is in veel gevallen nou ook niet diervriendelijk.
Ze gezond houden/genezen dan weer wel :p
 
Hoe combineer je dat dan met je veganistische idealen? Huisdieren houden is in veel gevallen nou ook niet diervriendelijk.
Huisdieren houden is "vegan" zolang je ze adopteert. Ze zijn er nu toch en moeten ergens worden verzorgd.
 
Wel vlees voeren toch?

Kun je trouwens wel voor een niet vegan werken? Je zorgt er dan met je arbeid voor dat diegene(n) lekker veel vlees kunnen eten...
 
Huisdieren houden is "vegan" zolang je ze adopteert. Ze zijn er nu toch en moeten ergens worden verzorgd.

Ok, dat snap ik, maar het overgrote deel van de patiënten van een dierenarts is niet “vegan”.
 
Wel vlees voeren toch?

Kun je trouwens wel voor een niet vegan werken? Je zorgt er dan met je arbeid voor dat diegene(n) lekker veel vlees kunnen eten...
Ik ga m'n vegetarische huisdieren geen vlees voeren nee :p.
Ken vegans die hun honden ook vegan voer geven, is enigszins nog mogelijk want het zijn omnivoren. Ken ook vegans die hun katten vegan voer geven, is ook "mogelijk" met aangepast voer verrijkt met taurine enzovoort, maar ligt wat anders aangezien het obligate carnivoren zijn.
Maar ken evengoed vegans die vlees geven aan hun katten en honden, zou ik vgm ook doen.
Ben meer van het principe dat je een dier geeft wat bij zijn "natuurlijk" dieet hoort, en als je dat niet kan als vegan je maar een herbivoor als huisdier moet nemen.

En ja dat kan. Ik ga nu ook werken ergens waar ik niet anders dan in aanraking kom met niet-vegan producten. Het is geen sekte zoals velen denken.
Moest ik verder hebben kunnen doen met mijn dierenartsopleiding had ik waarschijnlijk ook 'groot vee' gekozen en dan deed ik niets anders dan meewerken aan de vlees- en melkindustrie. Maar ik bekeek dat dan dat ik gewoon een ziek dier zo goed mogelijk probeer te helpen voor het dier zelf, niet voor de boer. Moest ik dat niet doen deed een andere dierenarts dat wel.
 
Laatst bewerkt:
Ok, dat snap ik, maar het overgrote deel van de patiënten van een dierenarts is niet “vegan”.
Dus omdat mensen niet-vegan zijn moeten die dieren maar ziek blijven en sterven? :p
Ik geef de katten van mijn ouders ook gewoon vlees, ik zit tussen m'n familie die ook niet-vegan is, ga met niet-vegan vrienden op stap,.. Vegan is mijn keuze, niet die van een ander.
 
Ik begrijp dat het jouw keuze is om zo te leven, maar als jij dierenarts zou worden zou je met jouw insteek gewoon mee werken aan de vleesindustrie, wat opzich geen probleem hoeft te wezen. Ik vroeg het me alleen af.
 
Kathlinoo jammer dat je omwille van gezondheidsredenen bent moeten stoppen met je studie. Maar (zoals al eerder gezegd :)) je hebt nog een heel leven voor je, dus uitstel betekent niet noodzakelijk afstel. :)
Succes met je nieuwe baan iig! Wat ga je precies doen, als ik vragen mag?
 
Kathlinoo jammer dat je omwille van gezondheidsredenen bent moeten stoppen met je studie. Maar (zoals al eerder gezegd :)) je hebt nog een heel leven voor je, dus uitstel betekent niet noodzakelijk afstel. :)
Succes met je nieuwe baan iig! Wat ga je precies doen, als ik vragen mag?
Ja, ik baal ook echt wel ervan :sad: Maar goed, that's life.

Ik ga een tijdje bij een bakker werken, waarschijnlijk. Hopelijk daarna weer studeren.
 
Ja, ik baal ook echt wel ervan :sad: Maar goed, that's life.

Ik ga een tijdje bij een bakker werken, waarschijnlijk. Hopelijk daarna weer studeren.
Ja, snap ik zeker. Maar dit hoeft niet noodzakelijk het einde te zijn van jouw droomstudie.
Even een andere omgeving opzoeken kan wonderen doen. Succes ermee Kath!
 
Inb4 Kathlinoo gaat ons overtuigen van de noodzaak van gluten.

Glutenvrij eten kan schadelijk zijn voor je gezondheid


jk
 
Ik begrijp dat het jouw keuze is om zo te leven, maar als jij dierenarts zou worden zou je met jouw insteek gewoon mee werken aan de vleesindustrie, wat opzich geen probleem hoeft te wezen. Ik vroeg het me alleen af.
"Meewerken" is veel gezegd. Zolang ze geen geld van me krijgen werk ik er niet echt aan mee. Vraag en aanbod.

Net zoals met dierenarts zijn. Of ik die koe nu genees of een andere dierenarts doet dat, die koe is er. Moest er minder vraag naar vlees en melk zijn (meer vegetariërs/vegans) is die koe er niet meer, minder aanbod, minder leed. Het moet uiteindelijk van de consument komen.

"Each time you spend money, you are placing a vote with your dollar."
 
Zo kan een huurmoordenaar zijn daden ook verantwoorden.
 
Kathlinoo ondanks dat ik een beetje grapjes loop te maken over vegans, heb ik echt wel respect voor je keuze en vind ik het ook knap. De bio-/vleesindustrie is enorm verziekt en vervuild, zo is de natuur niet bedoeld.
 
Kathlinoo De bio-/vleesindustrie is enorm verziekt en vervuild, zo is de natuur niet bedoeld.

waarom is er in plaats van de huidige klimaathysterie dan geen overbevolkingshysterie ,is een veel groter en realistischer gevaar

voor de mens ,natuur en milieu,

is er ergens nog niet een autistje te vinden die daar voor misbruikt kan worden




The #climatestrike is one of the most elitist, over-privileged protests that the Left has come up with to date.

“I’m not going to school today because of the climate”, said no black person, ever to their mother.

I would have been spanked all the way to class. :roflol:
 
Back
Naar boven