XXL Nutrition

Peiling Plantaardig eten en krachttraining combineren??

Bezoekers in dit topic

Voor de eventuele geïnteresseerden:

Ja, Amerika, alles lekker over the top en overdreven. Maar goed :').
 
Daar staat nergens dat je vlees "moet" eten, er staat ook niet dat je geen vlees meer mag eten (in tegenstelling tot jou ben ik daar niet blind voor). Ik plaatste het omdat er een shift is naar meer plant-based te eten.
Is vlees eten "gemakkelijker" om aan alle aminozuren te komen? In het begin misschien wel als je dat niet gewoon bent.
Kan je aan alle aminozuren komen met een vegan dieet? Ja.
Maar het ging ook niet over wat "gemakkelijker" was, het ging over dat een vegan dieet niet gezond is volgens jou.

"Choose protein foods that come from plants more often. Plant-based protein foods can provide more fibre and less saturated fat than other types of protein foods. This can be beneficial for your heart health."

Vegans moeten 10% meer eiwitten eten dan vleeseters. Overdrijven kan je ook wel.

Ga verder niet meer discussiëren met jou, je bent vermoeiend, leest maar de helft en hebt je (bekrompen) oordeel toch al klaar.

Ik zeg dat niet de conclusie op basis van de huidige wetenschap zegt dit over vegan atleten. Zie onderstaande.

While little data could be found in the sports nutrition literature specifically, it was revealed elsewhere that veganism creates challenges that need to be accounted for when designing a nutritious diet. This included the sufficiency of energy and protein; the adequacy of vitamin B12, iron, zinc, calcium, iodine and vitamin D; and the lack of the long-chain n-3 fatty acids EPA and DHA in most plant-based sources. However, via the strategic management of food and appropriate supplementation, it is the contention of this article that a nutritive vegan diet can be designed to achieve the dietary needs of most athletes satisfactorily. Further, it was suggested here that creatine and β-alanine supplementation might be of particular use to vegan athletes, owing to vegetarian diets promoting lower muscle creatine and lower muscle carnosine levels in consumers. Empirical research is needed to examine the effects of vegan diets in athletic populations however, especially if this movement grows in popularity, to ensure that the health and performance of athletic vegans is optimised in accordance with developments in sports nutrition knowledge.

Als laatste zou je moeten weten dat als je 30 gram eiwit uit vlees eet meestal 80% opgenomen wordt. Bij niet vlees opties is dit een heel stuk lager.

Enfin ik heb mijn zegje gedaan. Vegan is een slecht dieet en een gebalanceerd dieet met vlees is superieur. Tenzij je gaat supplementeren en spuiten om tekorten op te lossen. Dat jij jezelf als case study gebruikt begrijp ik, maar een B12 tekort ontstaat niet meteen en de rest ook niet als je supplementeerd.
 
We maken zelf genoeg creatine om "gezond" te zijn. Heeft een creatinesupplement voordelen voor krachttraining/sport? Ja, net zoals voor mensen die wel vlees eten, maar daar ging het in eerste instantie niet over.
Creatine is trouwens ook interessant voor de cognitie/hersenen.

Heb je een screenshot gestuurd van alle mineralen en vitaminen die ik toevallig heb gehad vandaag - - > geen tekort.
Mag ik die ook of kun je die hier delen? Ik ben erg benieuwd naar waar je ruim voldoende ijzer vandaan haalt. Rekening houdend met absorptie uit plantaardige bron?
 
Creatine is trouwens ook interessant voor de cognitie/hersenen.

Mag ik die ook of kun je die hier delen? Ik ben erg benieuwd naar waar je ruim voldoende ijzer vandaan haalt. Rekening houdend met absorptie uit plantaardige bron?
Vegans moeten wat meer ijzerrijke voeding eten omdat het non-heemijzer is, dat wel.
En als je ijzer combineert met vitamine c is de absorptie veel beter (stijging van 67%).

(Heb de screenshot van vandaag er ook bij gezet).
Ijzer.png
Ijzer 16 sept.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ohja ook aardig wat uit soja. En dat is best wel veel kale (boerenkool?) toch? En chia zaad.. hoe eet je dat?

Het leest wel een beetje als konijnenvoer :o
 
Ohja ook aardig wat uit soja. En dat is best wel veel kale (boerenkool?) toch? En chia zaad.. hoe eet je dat?

Het leest wel een beetje als konijnenvoer :o
200 gram boerenkool, niet echt veel ofzo.
Chiazaad gooi ik meestal in m'n havermout/pannenkoeken/yogurt of ik maak er chiapudding van zoals vandaag.

Welja, de meeste ijzer zit nu wel in leafy greens, het typische konijnenvoer, maar dat is maar een fractie van wat ik eet :').
 

Bijlagen

  • IMG_20190916_095122.jpg
    IMG_20190916_095122.jpg
    207,7 KB · Weergaven: 79
Los van de hele discussie:

Deze persoon heeft misschien niet de beste shape, maar massa heeft hij overduidelijk.


Interview:
 
Los van de hele discussie:

Deze persoon heeft misschien niet de beste shape, maar massa heeft hij overduidelijk.


Interview:
Gaat blijkbaar naar dezelfde sportschool als ik, vond het er al verdacht bekend uitzien :').
 
Ik vind de discussie tussen Kathlinoo en EigenWereld nergens op slaan. Geen gescheld, geen persoonlijke aanvallen/cliché grappen... Enkel wetenschappelijke onderzoeken en uitgebreide argumenten. Kom op jongens dit is DBB haal het niveau eens naar beneden :roflol:
Ik heb hem soort van idioot genoemd, telt dat niet?
 
Los van de hele discussie:

Deze persoon heeft misschien niet de beste shape, maar massa heeft hij overduidelijk.


Interview:
Vind dit meer overtuigend om niet vegan te worden... en zeker geen soja te eten. Had sinds 2012 toch wel eens een degelijke shape kunnen bereiken.

 
Laatst bewerkt:
Vind dit meer overtuigend om niet vegan te worden... en zeker geen soja te eten. Had sinds 2012 toch wel eens een degelijke shape kunnen bereiken.


Ja, focust de laatste jaren wel meer op powerlifting dacht ik.
 
Back
Naar boven