Fitness Seller

Peiling Plantaardig eten en krachttraining combineren??

Dat mensen willen gebruiken moeten zij weten. Als je het tegen mensen (wel vleeseters) op wilt nemen die ook gebruiken kan het niet anders I guess.

Enige dat nodig is als vegan is B12, rest kan je uit je voeding halen zoals ik al zei. En B12 is dan nog zoiets waar algemeen veel mensen een tekort van hebben. Vitamine D is niet echt nodig als je veel buiten komt, maar ook daar hebben ook veel vleeseters een tekort van (want Nederland/België).
Het zijn niet die paar vegans die de supplementenindustrie draaiende houden hoor :eyes:

Zelf neem ik enkel 2x per week B12. Heb toevallig vanochtend een bloedonderzoek gedaan.
Toen ik vegetariër was (geen veganist) was B12 extreem hoog. IJzer was het grootste issue en een compleet aminozurenprofiel. Non-heemijzer nam ik niet goed op (ook niet in combinatie met de juiste middelen, zoals vitamine C of citroenzuur volgens mij).

Lol, jij ziet ze echt vliegen :').
Kom anders nog eens met een filmpje af wat juist het tegenovergestelde "bewijst" van wat je wilt zeggen.

edit: "None of that, of course, means that increased meat consumption—or any meat consumption at all—is necessary for the proto-humans’ 21st century descendants. The modern pleasures of a grilled steak or a BLT may well be trumped by the health and environmental benefits of going vegan—and if the animals got a vote, they’d surely agree. But saying no to meat today does not mean that your genes and your history don’t continue to give it a loud and rousing yes. "

Ik ken geen 1 vegan die daar tegenin gaat. Ja, we hebben hoogstwaarschijnlijk vroeger vlees nodig gehad om te ontwikkelen zoals we nu zijn. Weetjewel, in de tijd dat er geen Appie of Jumbo op iedere hoek van de straat lag met producten van over heel de wereld.
Ik heb met onderzoeken aangetoond dat jij alleen maar onzin verkondigde. Of vergeet je dat even?

We hebben nog steeds vlees nodig, maar je kunt b12 en andere onzin gaan supplementeren, omdat jij een vaag dieet wilt volgen. Jouw keus, maar ga niet zeggen dat het gezonder is, wat het niet is.

Dat is jouw mening. Feit is wel dat het onmogelijk is om de gehele wereld bevolking zo te laten eten als je vermoedelijk doet.
Nee hoor, doen we namelijk al jaren. Maar opeens is de ruimte op en hebben we te weinig voedsel? Je vergeet dat de halve wereld overgewicht heeft omdat ze zich maar vol blijven vreten. Zouden ze niet zoveel vreten dan is er nog meer dan genoeg over. Minder vlees eten hoeft gewoonweg niet en is slap links gelul.
Ach zolang anderen mij maar met rust laten moet iedereen zelf weten wat hij wil eten. Maar geen enkele vegan hoeft tegen mij te komen verkondigen dat ik vegan moet gaan eten. Dat is net zo irritant als Jehova's aan je deur.
Daar zit juist net het probleem in. Vegetarisch is hierin geen probleem. De Vegans zijn er heilig van overtuigd dat wij slecht zijn en dieren vermoorden voor ons plezier. Dat valt niet te rijmen met mensen hun stukje vlees te laten eten. Er zijn veel militante vegans en door de cringeworthy netflix docu's zullen er nog veel zwakke emotionele meisjes in die onzin trappen. Moeten ze zelf weten, maar ik en vele andere laten dan ook mooi een tegengeluid horen.

Vergeet je creatine ook niet, anders laat je geheugen je in de steek! https://www.researchgate.net/public...tive_functioning_of_vegetarians_and_omnivores

• Like
Waarderingen: BB_
Best een appart probleem want niet alle grond is geschikt voor planten, en bemesting helpt natuurlijk weer om grond vruchtbaar te maken. Lijkt me dat de vrije markt daar een balans in vind. (voor zover die bestaat met de eco subsidies)

Nee hoor, doen we namelijk al jaren. Maar opeens is de ruimte op en hebben we te weinig voedsel? Je vergeet dat de halve wereld overgewicht heeft omdat ze zich maar vol blijven vreten. Zouden ze niet zoveel vreten dan is er nog meer dan genoeg over. Minder vlees eten hoeft gewoonweg niet en is slap links gelul.

Dus jij denkt dat er wereldwijd dagelijks 2 miljard kg aan vlees wordt gegeten?

• Like
Waarderingen: BB_
Ik heb met onderzoeken aangetoond dat jij alleen maar onzin verkondigde. Of vergeet je dat even?

We hebben nog steeds vlees nodig, maar je kunt b12 en andere onzin gaan supplementeren, omdat jij een vaag dieet wilt volgen. Jouw keus, maar ga niet zeggen dat het gezonder is, wat het niet is.
Ik denk dat jij beter maar eens je B12 laat testen, want begin me nogal zorgen te maken om jouw brein. Lopen verschillende dingen mis in die bovenkamer.
Verder ga ik er niet nog eens op in, je leest toch maar de helft en verdraait m'n woorden. Dat jij blijkbaar zo'n diepliggend probleem hebt met vegans en iedereen over dezelfde kam scheert is jouw probleem.

Nou lul je er omheem.

Ik denk dat jij beter maar eens je B12 laat testen, want begin me nogal zorgen te maken om jouw brein. Lopen verschillende dingen mis in die bovenkamer.
Verder ga ik er niet nog eens op in, je leest toch maar de helft en verdraait m'n woorden. Dat jij blijkbaar zo'n diepliggend probleem hebt met vegans en iedereen over dezelfde kam scheert is jouw probleem.
Goede verdediging, ik begrijp wel waarom je zelfs de discussies van @yasmine verloor. Steek je kop in het zand en ga vooral door met je morele superieuriteit. Ik wens je veel succes met het bekeren van vleeseters en hopelijk voor jou volgen ze jouw sekte goed.

Er is geen antwoord op jouw vraag, want hoe wil je dat berekenen? Je moet dan werken op basis van veel aannames, die vegans graag maken, maar het valt niet te berekenen dat is het antwoord.

Nou blij?

Goede verdediging, ik begrijp wel waarom je zelfs de discussies van @yasmine verloor. Steek je kop in het zand en ga vooral door met je morele superieuriteit. Ik wens je veel succes met het bekeren van vleeseters en hopelijk voor jou volgen ze jouw sekte goed.
Ik heb op al je zever al gereageerd, waarom zou ik dat nog eens doen? :') Dat jij het niet leest "want het is toch onzin en enkel wat ik zeg klopt" is toch niet mijn probleem. Doe wat je wilt.
Ik bekeer niemand, lol. Zit hier op een forum waar massa's vlees en dierlijke producten worden gegeten, are you okay?

Er is geen antwoord op jouw vraag, want hoe wil je dat berekenen? Je moet dan werken op basis van veel aannames, die vegans graag maken, maar het valt niet te berekenen dat is het antwoord.

Nou blij?

Ok en als ik je in jij verander, wat is dan jouw reactie op onderstaande?

Dat is jouw mening. Feit is wel dat het onmogelijk is om de gehele wereld bevolking zo te laten eten als jij vermoedelijk doet.

Ok en als ik je in jij verander, wat is dan jouw reactie op onderstaande?
Ook daar kan ik geen antwoord op geven, ik weet niet wat het huidig aanbod en vraag is. Ik geef je weer hetzelfde antwoord, ik kan daar geen antwoord op geven. Het berekenen lijkt me ook niks meer dan een hele ruwe schatting. Als jij bronnen hebben die dit berekenen dan ben ik heel benieuwd.

Je vorige reactie was alsvolgt. ;)

Ook daar kan ik geen antwoord op geven, ik weet niet wat het huidig aanbod en vraag is. Ik geef je weer hetzelfde antwoord, ik kan daar geen antwoord op geven. Het berekenen lijkt me ook niks meer dan een hele ruwe schatting. Als jij bronnen hebben die dit berekenen dan ben ik heel benieuwd.

Voor 2 miljard kg per dag moet de productie verdubbeld worden.

Je vorige reactie was alsvolgt. ;)
Klopt, de ruimte is op dit moment niet op, we kunnen voldoen aan de huidige vleesvraag en zouden we die betere verdelen(dikkerds eten minder, dunne meer), dan kunnen we nog meer voldoen in de vraag. Daarom hoeven we dus NU niet minder vlees te eten. Of we dat over 40 jaar moeten weten we niet.
Zoals ik hiervoor al zei kunnen we dit alleen op aannames doen en laat juist net dit artikel daarmee vol staan en de auteurs geven dit ook toe. Dingen die we niet kunnen voorspellen zijn de bevolkingsgroei (maar we proberen het wel), culturele verschillen die komen of gaan, technologische vooruitgang (hele belangrijke, benoemen zij zelf ook), oorlogen en andere (grote) factoren die van invloed kunnen zijn op een een voorspelling 40 jaar in de tijd. Ze proberen het met de huidige informatie zo goed mogelijk te analyseren en gokken, maar of dit gaat uitkomen is nog maar zeer de vraag. Zie hieronder voor de quotes. Zo dat heb ik weer mooi verdraaid hé?

Here we show that between
2010 and 2050, as a result of expected changes in population and income levels, the environmental effects of the food
system could increase by 50–90% in the absence of technological changes and dedicated mitigation measures, reaching
levels that are beyond the planetary boundaries that define a safe operating space for humanity. We analyse several
options for reducing the environmental effects of the food system, including dietary changes towards healthier, more
plant-based diets, improvements in technologies and management, and reductions in food loss and waste. We find that
no single measure is enough to keep these effects within all planetary boundaries simultaneously, and that a synergistic
combination of measures will be needed to sufficiently mitigate the projected increase in environmental pressures.

Uncertainties
Our estimates are subject to several uncertainties. Some of the planetary-
boundary values have a large uncertainty range, which reflects the
difficulties of scaling up local environmental pressures to global levels
12,20
in particular regarding bluewater use and nitrogen and phosphorus
application (seeMethods). The planetary-boundary framework can
therefore provide only a very broad measure of the sustainability of
the food system. Our analysis indicates that using the upper bound
of the planetary-boundary range increases the option space (Fig.3)
and, for example, does not require reductions in food loss and waste
or a more optimistic socioeconomic development pathway; however,
meeting the lower bound of the planetary-boundary range would
sequestration, while reducing GHG emissions, could put additional
pressures on croplands or pastures, with implications for land-use
and biodiversity targets. Other areas for further research include the
quantification of co-benefits of food-system change, for example, on
health
15,49
, biodiversity
50
, and the economy
47
, as well as context-specific
metrics of sustainability and a greater focus on livelihood, for example
in terms of food security
51

Our analysis suggests that the environmental impacts of the food
system could increase markedly owing to expected changes in food
consumption and production, and, in the absence of targeted measures,
would exceed planetary boundaries to the extent that key ecosystem
processes could become at risk of being destabilized. Synergistically
combining improvements in technologies and management, reduc-
tions in food loss and waste, and dietary changes towards healthier,
more plant-based diets, with particular attention to local contexts and
environmental pressures, will be a key challenge in defining region-
specific pathways for the sustainable development of food systems
within the planetary option space. We hope that the country-specific
data and suite of scenarios produced for this study (see Methods, ‘Data
availability’) can provide a good starting point for this endeavour.

"Before the supplement was consumed, the memory of vegetarians and meat-eaters was similar, irrespective of whether they were about to consume the placebo (F(1, 118) ¼ 0·93; NS) or the creatine supplement (F(1, 118) ¼ 0·93; NS). After consuming the tablets for 4 d, the memory of vegetarians and meat-eaters was similar if they consumed the placebo (F(1, 118) ¼ 0·01; NS). However, after 4 d of consuming the creatine supplement, memory was better in vegetarians rather than in those who consumed meat (F(1, 118) ¼ 5·06; P,0·03). However, in those who were meat-eaters, the consumption of the creatine supplement was associated with poorer memory compared with baseline values (F(1, 117) ¼ 17·84; P,0·001)."

"The major finding was that after supplementation, the memory of vegetarians was better than that of meat-eaters (Fig. 1). However, at baseline, memory did not differ depending on dietary style, so any hypothesised creatine deficiency in vegetarians did not influence memory, rather it was found that vegetarians were more sensitive to supplementation with creatine."

Do you even read?

Laatst bewerkt:
"Before the supplement was consumed, the memory of vegetarians and meat-eaters was similar, irrespective of whether they were about to consume the placebo (F(1, 118) ¼ 0·93; NS) or the creatine supplement (F(1, 118) ¼ 0·93; NS). After consuming the tablets for 4 d, the memory of vegetarians and meat-eaters was similar if they consumed the placebo (F(1, 118) ¼ 0·01; NS). However, after 4 d of consuming the creatine supplement, memory was better in vegetarians rather than in those who consumed meat (F(1, 118) ¼ 5·06; P,0·03). However, in those who were meat-eaters, the consumption of the creatine supplement was associated with poorer memory compared with baseline values (F(1, 117) ¼ 17·84; P,0·001)."

"The major finding was that after supplementation, the memory of vegetarians was better than that of meat-eaters (Fig. 1). However, at baseline, memory did not differ depending on dietary style, so any hypothesised creatine deficiency in vegetarians did not influence memory, rather it was found that vegetarians were more sensitive to supplementation with creatine."

Do you even read?
Ja schat, dit staat er in het abstract

However, in vegetarians rather than in those who consume meat, creatine supplementation resulted in better memory. Irrespective of dietary style, the supplementation of creatine decreased the variability in the responses to a choice reaction-time task.

Ja schat, dit staat er in het abstract

However, in vegetarians rather than in those who consume meat, creatine supplementation resulted in better memory. Irrespective of dietary style, the supplementation of creatine decreased the variability in the responses to a choice reaction-time task.
En dan lees je het onderzoek niet helemaal? Waar in staat wat ik heb geciteerd? Oké dan :') Mijn hemel.

Dat was heel jouw punt, dat we creatine tekort komen en daarom een slechter geheugen hebben. Dat is helemaal niet wat jouw onderzoek zegt, schat.

Terug
Naar boven