Fitness Seller

Powerliften, bodybuilding of gewoon fitness

Bezoekers in dit topic

Ja snap ik, maar waar reiken ze die prijzen die je noemde dan voor uit - uiterlijke 'conditie' of een cardiovasculaire conditie test?
Sorry, maar ik snap niet waar je heen wilt, ik heb nergens gezegd dat daar een prijs voor werd gegeven. Ik geef alleen aan dat bodybuilding/powerliften en conditioneel fit zijn prima samen kunnen. Ik ging ervan uit dat dit wel uit de context bleek.
 
Nu ik weer ;)
Powerliften:
+ Bijzonder sterk worden = Egoboost
+ Leuk om zwaarder en zwaarder te trainen
+ Dieet is zeer flexibel In powerlifting zijn er ook gewichtsklassen, dus zo heel flexibel is het nu ook weer niet. <<----- Je kan niet oneindig eten, maar streng zal een PL dieet niet zijn. Vooral veel carbs en proteine is mijn gok. Ik durf mij er niet verder over uitspreken. Misschien wat powerlifters hier die op gewicht moeten blijven?

- Grotere kans op blessures en vermoeidheid Ik weet dat olympisch gewichtheffen één van de minst blessure gevoelige sporten is, en ik vermoed dat powerlifting niet veel hoger in de ranking staat. Sowieso zie ik niet in waarom het meer blessuregevoelig zou zijn dan BB, laat staan meer vermoeiend ??? (het is topsport, natuurlijk is het vermoeiend)<<------ Hoe zwaarder je lift, hoe meer kans op blessures en gewrichtsproblemen. Bij BB en fitness kan je dit voorkomen door licht te trainen. Ik weet niet of dit noodzakelijk het geval is. Intuitief lijkt het misschien te kloppen, maar intuïtie is irrelevant ten opzichte van feiten. Bovendien train je bij bodybuilding ook zwaar.
- Grote kracht in verhouding tot minder fysiek (valt ook snel op bij anderen als je te sterk wordt) Wat versta je hier onder minder fysiek? <--- Minder aesthetic Is dat zo? Heb je al eens powerlifters bekeken in de verschillende gewichtsklassen? En niets houdt je tegen als powerlifter om bepaalde spiergroepen wat bij te werken om estethische redenen.
- Onzekerheid over minder athletisch lichaam MInder atletisch? Wat si er minder atletisch aan sterk worden? <--- bedoelde aesthetic
- Weinig focus op conditie en gezondheid Conditie en gezondheid zijn inderdaad niet de expliciete doelen van powerliften, dat is kracht. Maar er is geen enkele reden om als powerlifter niet aan je conditie te werken of gezond te eten/leven <--- De sport is er gewoon niet op gericht, t kan wel maar spierenkracht en uithoudingsvermogen trainen zijn twee verschillende dingen toch. Dat zijn 2 verschillende dingen ja, die je allebei kan trainen. Op een bepaald punt moet je misschien een keuze maken. Wielrennen op niveau en powerliften combineren lijkt me niet doenbaar. Maar er is toch niets dat je tegenhoudt om een degelijk uithoudingsvermogen te kweken? Echt, ik snap het niet goed. Gaat het over wedstrijden? Ik weet niet hou fitness wedstrijden er uit zien, doe je daar prestaties op basis van uithouding?
- Genetische aanleg speelt grote rol Zou kunnen, maar is daar onderzoek naar gebeurd? Ken jij je genen door en door? Laat je genen over aan de genetici, en trek er je zelf niets van aan. <---- Nee, maar bedoel sommigen hebben een PL bouw, brede bouw enzo. Ik heb een smalle bouw. Kan je dit nu al van jezelf bepalen? Misschien zit er nog potentieel in?


Bodybuilding:
+ Bijzonder gespierd fysiek = Egoboost Dat is inderdaad fijn. Maar voor alle duidelijkheid, van powerliften krijg je ook een bijzonder gespierd fysiek <---hmm maar niet zichtbaar gespierd meestal..Waar heb je het over ???
+ Leuk om progressie in spiermassa en definitie te zien Zelfde opmerking als hierboven. Alleen zal je bij een BB wedstrijd normaal onzettend droog staan.
+ Dieet kan tijdens bulk flexibeler zijn Opnieuw zelfde voordeel als voor powerlifting
+ Minder kans op blessures Minder dan wat? Ben je hier zeker van? <--- Ligt aan de training natuurlijk, maar je kan licht trainen en progressie hebben in tegenstelling tot PL waar je progressie meer kracht is. Bodybuilden is zwaar trainen
+ Iets meer focus op gezondheid en conditie Niet meer dan powerliften. De focus is het uiterlijk, maar gezondheid en conditie is voor iedereen, inclusief bodybuilders, voordelig <---- Ja tuurlijk maar heb het idee dat bodybuilders toch veel meer op hun voeding moeten letten dan PL;ers. Misschien. Maar opnieuw, er houdt niets je tegen om op je voeding te letten welke sport je ook doet.

- Bulken en cutten kan leiden tot "jojo-effect"
- Onzekerheid over lichaam neemt toe wanneer je puffy wordt
- Tijdens de cut is het dieet zeer streng, moeilijk vol te houden
- Zwak zijn tijdens de cut werkt demotiverend
- Genetische aanleg speelt zeer grote rol Zoals hierboven, trek je van genetica niets aan <-- Een genetisch wonderkind zal toch altijd winnen van een genetische mutante misbaksel om het maar even dramatisch te maken. Klopt, maar jij kent niet genoeg van genetica om er vanuit te gaan dat jij geen genetisch wonderkind kan zijn.


Fitness:
+ Algemene gezondheid Kan ook perfect bij beide andere sporten <--- Ja, maar bij fitness is het de focus en het doel Ja, en?
+ Fitter lichaam = fitter en gezonder voelen Kan ook perfect bij beide andere sporten <-- Waar Powerliften en BB. Een sterk lichaam is fitter dan een zwak lichaam.
+ Dieet kan flexibel zijn, maar is gericht op gezond eten en drinken year round Kan ook perfect bij beide andere sporten <-- Focus Irrelevant. Als het jouw doel is gezond te zijn, wees dan gezond. BB en PL gaan je daarin niet belemmeren. Een gezonde powerlifter is niet minder gezond dan een gezonde fitnesser.
+ Weinig kans op blessures Niet noodzakelijk <-- Een beetje gemiddelde fitnesser zal niet zo snel geblesseerd raken denk ik als bijv een PL'er die zijn 1MAx rep probeert verbreken. Je bent te veel gefocust op gewicht denk ik. Eén van de meest blessuregevoelige sporten is voetbal. Niet meteen zware gewichten. Maar goed, alles hangt af van hoe je traint. Sport op topniveau is altijd wel blessuregevoelig.

- Geen uitzonderlijk fysiek (middelmatig fysiek) true
- Kracht minder dan powerlifters true
- Veel focus op cardio (saai) true
- Genetische aanleg speelt amper een rol

Als ik me vergis op één van mijn punten hoor ik het graag. Maar zoals het er nu naar uit ziet zie ik niet meteen veel voordelen aan fitness.
De vraag rest je alleen welke competitie je het liefst zou willen doen. Bij zowel powerliften als BB zal je groot en sterk moeten worden.

Is het trouwens niet mogelijk om zowel powerlifting als BB competitie te doen? Het zal wat plannen vergen mbt cutten en wedstrijden, maar moeilijk gaat ook. Zijn er geen bodybuilders die dit doen?
<---Denk niet dat het mogelijk is om beide toegewijd te doen. Misschien beginnen met bodybuilding en daarna powerliften maar tegelijkertijd lijkt me ee nbeetje lastig. Maarja ben nu nog niet in competitie vorm, moet nog groot en sterk worden dus heb nog tijd Ik kan niet meteen op namen komen, maar ik hoor wel meer van bodybuilders die ook aan PL meets meedoen.

Het lijkt misschien dat ik je in een bepaalde richting wil duwen, maar dat is niet zo. Al deze sporten zijn perfect respectabel. Ik stel me enkel de vraag of jouw voor en nadelen wel terecht zijn.
Misschien zie je jezelf beter presteren in fitness competities (wat dat ook mag zijn), en ga je daarom je daar op richten. Perfect logische keuze dan.
 
Je kunt anders ook gaan crossfitten ...
Geef me nou niet nog meer opties, vind het al moeilijk om te kiezen :p

Nu ik weer ;)


Het lijkt misschien dat ik je in een bepaalde richting wil duwen, maar dat is niet zo. Al deze sporten zijn perfect respectabel. Ik stel me enkel de vraag of jouw voor en nadelen wel terecht zijn.
Misschien zie je jezelf beter presteren in fitness competities (wat dat ook mag zijn), en ga je daarom je daar op richten. Perfect logische keuze dan.

Ik ga niet weer op alles reageren, maar sowieso is wat jij over het algemeen bedoelt, dat ik niet zo zwart/wit moet denken want de sporten overlappen toch?
Weet nog niet waar ik in uit kan blinken, maar zal er ook niet achter komen tot ik een keuze maak en mezelf dedicate aan die keuze
 
Wat is je ultieme wens? Mooi eruitzien of ook die mooie jongens fijn kunnen knijpen? Mijn ultieme wens is het laatste. + ik ben te lui om elke kcal te tellen en ik hou van bier en vreten.
 
Sorry, maar ik snap niet waar je heen wilt, ik heb nergens gezegd dat daar een prijs voor werd gegeven. Ik geef alleen aan dat bodybuilding/powerliften en conditioneel fit zijn prima samen kunnen. Ik ging ervan uit dat dit wel uit de context bleek.
Oh dacht dat je met https://forum.bodybuilding.nl/topic...-of-gewoon-fitness.399552/page-3#post-9572730 bedoelde dat er prijzen specifiek op conditie gewonnen konden worden.

De fysieken die hij noemt denk ik niet.
De meeste kuurders bereiken nog niet hoe die powerlifters eruit zien hoor
 
Geef me nou niet nog meer opties, vind het al moeilijk om te kiezen

Bij twijfel kun je ook nog eens naar de Highland games kijken :D
 
Denk dat je met powerliften veel verder van je 1 rm max blijft dan met de meeste "pomp" en "laatste paar reps branden enzo voor.optimale mmc en tut en achterlijk gedoe" bodybuilding trainingen.

dit, veel mensen denken dat PL elke keer goor gaan is op 1-3 reps maar dat is het niet. daarom denken ze ook dat het blessure gevoeliger is.
ook wordt er bij PL veel meer aandacht gegeven aan techniek dan BB.

hierdoor durf ik bijna zeker te stellen dat BB blessure gevoeliger is dan PL training
 
Back
Naar boven