Fitness Seller

Pre workout - black jack

Mireille8705

Novice
Waardering
0
Lengte
1m62
Massa
65kg
Ik had eens een vraagje over de pre workout en de gevolgen hiervan. Ik ben nu terug 5maanden bezig met trainen na men zwangerschap, nu drie maanden ook serieus op mijn voeding aan het letten, 1x per week de grote spiergroepen aant trainen met lichte gewichten en 4-5x /week tussen de 1500-2000cal te verbranden. Sinds een dikke 3 weken ben ik black jack beginnen gebruiken. In het begin vlogen de grammetjes ervan af om het zo te zeggen, ik was van 70,4kg naar 64kg en natuurlijk super happy! Nu sinds dat ik met black back ben begonnen is men gewicht terug gestegen :-0 ( 65,9kg) maar men pas aangekochte kleding zit nog even goed. Kan het door de pre workout zijn dat ik misschien vocht op hou? Kan ik er maar beter mee stoppen? Heb sinds twee dagen nu ook vetverbranders aangeschaft (24u vetverbrander van bodylab)

Hmmm... het draait niet om supps. Goede voeding is de basis, het klinkt als ik lees wat je op deze manier beschrijft dat je de basis niet begrijpt. Dat je met een goede voeding en zoveel kcal verbranden afvalt is denk ik onvermijdelijk, maar op zich hoef je niet zoooo veel te verbranden, dat is namelijk serieus wel een hoop en kan me niet voorstellen dat je dat binnen een uurtje cardio als work-out verbrand (je gaat meer richting de 2,5uur met jouw gewicht om zoveel te verbranden). Dat is denk ik echt onnodig. Is ook bewezen overigens dat relatief flink minder efficient is voor het shredden dan als je gewoon dan een keertje 's ochtends nuchter een half uurtje a 45 min en dan later op de dag nog eens. Dat je training en voeding aardig gaan, betekent niet dat de supps ineens jouw lichaam zo drastisch veranderen. Dat doe je voor 95% zelf, daar gaan een pwo en fatburner echt niet doorslaggevend in zijn. Helemaal zelf verdiend dus! :thumb:

Dat je in eerste instantie bent afgevallen is de gehele combinatie van het beginnen met weer te trainen, je voeding, vervolgens behoorlijk wat kcal'tjes burnen in de gym. Dat je vervolgens weer wat aankomt ligt aan het feit dat je waarschijnlijk wat meer kilo's spiermassa bent aangekomen dan dat je nog vet verbrand, ik denk sowieso dat je inmiddels de snelste/makkelijkste kilo's kwijt bent (vet), en dat je daarom nu wat in gewicht doet toenemen of zal stagneren (aangezien je de komende periode nog wel wat makkelijker kilo's spiermassa zult aanzetten na zolang niet getraind te hebben). Wat is je doel qua gewicht en vet%?

Door pre-workout houd je doorgaans geen vocht vast. Zit vaak cafeine in (vochtafdrijvend), wellicht wat creatine (maar als je niet echt creatine elke dag neemt ga je hier geen gekke kilo's door vasthouden), maar daar ga je echt niet ineens bijna 2 kg door aankomen aan vocht. Je hebt deze 'gains' helemaal zelf verdiend, en je hoeft je denk ik geen zorgen te maken want het is gewoon spiermassa. Ik zou niet te veel zweren bij de fatburners e.d., dat is meer iets wat je een extra'tje gaat geven als je tegen een plateau lijkt aan te lopen, maar gezien jouw verhaal lijkt me dit op jou nog zeker niet van toepassing. Laat die vooral ff staan dus. Dat het getalletje op de weegschaal gelijk blijft wil niet zeggen dat je geen progressie blijft maken. Alleen je zal de kilo's vet wat minder snel verbranden naarmate je slanker wordt, en spiermassa zul je nu relatief makkelijk aankomen maar dat zal tzt ook wat minder snel gaan en lastiger worden naarmate je steeds meer spiermassa hebt. Maak niet de fout dat je het te langzaam ofzo vindt gaan, want dat gaat het niet. Consistent blijven trainen en je voeding reguleren, dan is het een kwestie van tijd. Succes!

• Topic Starter Topic Starter
kan ik met 1x per week al zoveel bijkomen in spiermasse? ik doe maar 2uurtjes cardio maar wel verdeeld op de loopband (800cal ongeveer) en de step. (1200cal ongeveer) meestal heb ik geen twee uurtjes nodig. De reden waarom ik met pwo ben begonnen is omdat het gewicht hetzelfde bleef en na drie weken ben ik gewoon terug zwaarder. Kan goed zijn dat het spiermassa is maar moet je voor spiermassa aan te maken ook niet boven je abdh cal zitten?? Ik zou er 1800 mogen maar zorg dat ik er 300 onder blijf (1500 dus) waardoor ik constant met een honger gevoel zit.
Ik wil inderdaad dat het snel gaat want ik zou tegen 20dec op 63kg moeten zitten maar zoals het nu loopt gaat me dat echt niet lukken. Ik kan onmogelijk nog minder eten en nog meer verbranden.
Ik zou willen eindigen op 60kg, men vetpercentage heb ik eigenlijk nog niet berekend of over nagedacht. Mijn bmi is op dit moment 25! Veel te veel dus.

Hoewel het gewicht wat je nu op de weegschaal ziet verdwijnen erg leuk is, gaat alleen cardio je niet veel brengen. Zeker als je zo snel gewicht verliest is een groot deel daarvan spier, en eindig je dan wel lichter maar met evenveel zo niet meer vet. Om af te vallen is het belangrijker om krachttraining te gaan (blijven) doen, en je voeding te verlagen. Als je op een punt komt waarop je niet meer wilt verlagen kan je altijd nog cardio toevoegen.

dat weet ik en dat doe ik ook. Maar enkel 1x (soms 2x) per week en meestal met lichte gewichten en 3 setjes van 20. Al moet ik toegeven dat ik soms ook wel eens zwaar ging om te zien wat ik nog over heb gehouden van voor mijn zwangerschap en eerlijk gezegd zit ik niet heel laag met de gewichten.

Minder op de weegschaal letten en meer op de spiegel letten.

Ik zie ongelooflijk vaak vrouwen in mijn gym die je alleen maar cardio ziet doen, waarschijnlijk nog geen 1000 kcals eten, en al hun vrouwelijke rondingen verdwijnen als sneeuw voor de zon. Ze zien er niet eens meer uit als een vrouw!

Die mensen geven alleen maar om het getalletje op de weegschaal en hebben niet in de gaten dat al hun spiermassa verdwijnt.

Met 1500kcal per dag en 2000kcal aan cardio ga jij geen grammetje spiermassa aankomen.

Lief voor je bezorgdheid over mijn vrouwelijke vormen maar ik kan je geruststellen dat die er zeker niet aan ontbreken ;-) het "extra" gewicht moet toch ergens van komen en van eten zal het zeker niet zijn. Ik ga niet alle dagen trainen en eet gezonde droge voedzame voeding met de juiste vetten weinig suikers etc. Dan volg ik liever in de lange uitleg van patje

Zorgen maken is een groot woord :P maar het zal je verbazen hoe vaak dit gebeurd!

Niet elke kilo die je aankomt of afvalt hoeft verantwoord te worden, en dit is waar de weegschaal je in de war brengt en waarbij de spiegel niet zal liegen ;-)

Ja ik zie het ook vaak genoeg, maar mijn voorkeur gaat zeker naar gewichtheffen want cardio is zo saai maar op dit moment kan ik niet anders.

Als ik op de spiegel/ kleding moet afgaan dan is er geen redeb tot paniek ;)

Terug
Naar boven