MuscleMeat

ProudPizza's first log

kijk die snelheid man.

Zit nog veelmeer in ;)

Laatste 2 reps trek je hem meer met boogje omhoog volgens mij. ( weet niet hoe ik t anders moet zeggen:p )

Ziet er vrij easy uit! Goed bezig.

• Topic Starter Topic Starter
Laatste 2 reps trek je hem meer met boogje omhoog volgens mij. ( weet niet hoe ik t anders moet zeggen:p )

Ziet er vrij easy uit! Goed bezig.

Haha die laatste 2 reps zat wat beweging in de bar, merkte ik ook tijdens de lifts, omdat het erg zwaar werd :) Sowieso qua techniek stukkie minder ben ik achter door de feedback van iemand. Had het zelf eerst niet door maar heb niet echt in m'n hoofd gehouden dat ik me "in de grond moet duwen", met als resultaat dat m'n heupen eerst omhoog kwamen en daarna pas m'n rug :( was dus niet een hele correcte uitvoering dit keer. En bedankt!

je host ze iig snel omhoog. Ziet er af en toe alleen nog niet helemaal soepel uit :o

Ik zit in de trein dus kan je vid niet bekijken maar toch weer een mooie pr:D

Veel plezier deze week! .. Even doorbijten tot je weer mag trainen, maar dat betekent juist dat je wat langer de tijd hebt om te herstellen.. Om maar even het positieve er van in te zien ;).
En hoe doe je dat toch, 5 x 40 benchen :o. Mag ik uit pure nieuwsgierigheid vragen op welke manier jij je bench programma heb opgebouwd om telkens wat zwaarder te kunnen benchen?

Haha die laatste 2 reps zat wat beweging in de bar, merkte ik ook tijdens de lifts, omdat het erg zwaar werd :) Sowieso qua techniek stukkie minder ben ik achter door de feedback van iemand. Had het zelf eerst niet door maar heb niet echt in m'n hoofd gehouden dat ik me "in de grond moet duwen", met als resultaat dat m'n heupen eerst omhoog kwamen en daarna pas m'n rug :( was dus niet een hele correcte uitvoering dit keer. En bedankt!
Je moet er ook niet altijd teveel bij nadenken. Ik had het op den duur met ademhaling, daarop proberen te focussen en het ging alleen maar slechter:(
Mijn lifts zijn ook verre van perfect, voelt voor mij prima.
Als voor jou op bepaalde manier liften goed voelt en geen klachten geeft ook prima toch?

Maar zo denk ik er over.

je host ze iig snel omhoog. Ziet er af en toe alleen nog niet helemaal soepel uit :o

Haha nee vooral bij deze set :p

Ik zit in de trein dus kan je vid niet bekijken maar toch weer een mooie pr:D

Thankyou :D

Veel plezier deze week! .. Even doorbijten tot je weer mag trainen, maar dat betekent juist dat je wat langer de tijd hebt om te herstellen.. Om maar even het positieve er van in te zien ;).
En hoe doe je dat toch, 5 x 40 benchen :o. Mag ik uit pure nieuwsgierigheid vragen op welke manier jij je bench programma heb opgebouwd om telkens wat zwaarder te kunnen benchen?

Haha inderdaad, dat is de positieve kant van het verhaal. Ik doe pas sinds eind augustus aan bodybuilding (of hoe je het ook wilt noemen), en heb dus niet een speicifiek schema oid gehanteerd voor het benchen. Ik begon toen "al" met 3x30 kg. Heb wel een aantal weken Starting Strength 3x pw gedaan waarbij m'n compounds wel echt een boost gekregen hebben. Vooral squat en bench. En het heeft mij enorm geholpen om, ik geloof, dit filmpje te kijken:
Heb atm geen wifi dus kan hem zelf niet bekijken. Maar iig je scapulae omhoog alsof je een shrug doet > naar achter brengen > en naar benedne in dezelfde houding. Hier wat mee experimenteren en ik voelde hierdoor veel meer kracht komen uit m'n pecs ipv alles behalve pecs. Gebruik dit ook voor cgbp en inclines. Hoop dat je iets hebt aan m'n ruk uitleg! :p

Je moet er ook niet altijd teveel bij nadenken. Ik had het op den duur met ademhaling, daarop proberen te focussen en het ging alleen maar slechter:(
Mijn lifts zijn ook verre van perfect, voelt voor mij prima.
Als voor jou op bepaalde manier liften goed voelt en geen klachten geeft ook prima toch?

Maar zo denk ik er over.

Dat is ook zo... Soms even "gewoon doen" kan je ook weer helpen goed in form te komen. Als het goed voelt en je kan er niet snel een blessure/mankement van krijgen ben ik een tevreden meid :)

Kleine update. Helaas voel ik me nog steeds niet op en top fit dus trainen heeft er tot nu toe niet ingezeten. Misschien dat ik vandaag en morgen wat wil gaan doen, just for the feeling, maar dat kijk ik nog even aan. Ben veel aan het slapen overdag, iets waar ik normaal gesproken een hekel aan heb, maar waar m'n lichaam nu gewoon behoefte aan heeft (kom ook sneller in slaap, win!).

Vanaf morgen zijn m'n twee weken op onderhoud zitten weer voorbij dus dan begint het echte werk weer. Van 2100 kcals naar 1650. Heb afgelopen tijd amper gemeten en gewogen. Heb een paar stats naast elkaar kunnen zetten die ik wel heb:
6/1 (start cut 1800 kcal): 66.4kg - taille 69 - heup 87
3/2 (start cut 1650 kcal): 64.5kg - taille 66.5 - heup 85
13/2 (start onderhoud 14/2): 63.9kg - taille 65 - heup 84.5
27/2: 64.3 kg
Huidplooimeting
Gewicht heeft wel 64.9 aangetikt tussendoor, en misschien wel hoger want heb amper gemeten, maar komt denk ik door vocht vasthouden in de week voor menstruatie.

Nou dat was het weer. Vanavond pizza en chocolate chip cookies gains maken
smile.gif

Hopen dat je snel weer wat opknapt!

28/2/2016 - Week 8, dag 1 (A)
Squat ss SLDL
3x5 -- 3x5 20 kg
1x5 -- 1x3 25 kg
1x3 -- 1x2 35 kg
3x7 -- 3x5 45 kg (PR op sldl)
Even wat anders gedaan. Had zin om beide wat "sneller" te doen want zijn niet m'n favo oefeningen plus had geen zin om zwaar te gaan op squats, maar wilde wel dat m'n benen goed aangepakt werden. Vandaar dit ter plekke bedacht. Was best lekker. SLDL zwaarder en voelde hem stukke beter in m'n hams, uitvoering is nog steeds niet optimaal.

T-bar row
3x8 18.25 kg aan schijven (VPR)
Laatste rep was 3/4e. Vanaf hier liepen de zweetdruppels van me af (dit heb ik normaal bijna nooit buiten cardio om), dus even nieuw water gaan halen op m'n gemak, is normaal niet nu al op.

Incline BP
3x8 30 kg
Ging lekker. Voelde upper chest daarna voor een paar minuten flink

Cardio
Crosstrainer 10 min (78 kcals, 0.52 km)
Was even extra, moest wachten op PD.

Pull down plate loaded
3x8 45 kg aan schijven

Tsja ondanks dat ik me nog niet fit voel ging alles me vrij makkelijk af. Denk de combi van 2 weken best veel lichamelijke rust & 2 weken op onderhoud & gisteren cheatday van 2300 kcals. Was echt heerlijk. Had zelf pizza kip ananas gemaakt met voor de helft volkorenmeel + een minipizza met kaneel als toetje + 4 chocolate chip cookies + beetje spinazie met koolvis + proteine pannekoekjes + boterhammen kipfilet met ei uit de pan
icon16.gif

---

29/2/2016 - Week 8, dag 2 (B)
Deadlift

2x5 25 kg
1x3 40 kg
1x2 60 kg
1x7 70 kg
Planning was om 1x5 te doen omdat ik nog niet fit ben + traps waren vermoeid van gisteren (voelde ik ook vrij goed tijdens de DL's), maar kon echt nog makkelijk doorgaan. Deadliften begin ik nu ook echt leuk te vinden

BP
3x5 20 kg
1x3 25 kg
1x2 35 kg
3x5 40 kg
Ging prima

BOR
3x5 15 kg
1x3 20 kg
1x2 25 kg
3x5 35 kg
Alle sets met onderhandse grip gedaan, vind ik misschien wel fijner. Beetje dingen uitproberen hierbij doe ik al eventjes en vind ik wel fijn, ook zoals in welke hoek ik sta etc.

Glute bridge
3x8 40 kg
Het moment dat m'n hams officieel dood gingen
crying2.gif
Had al wat spierpijn van SLDL's van gisteren en de deadlifts van daarvoor

Bicep curl ss Rolling triceps extension
3x8 7 kg per kant
Laatste set curls rustiger uitgevoerd

Alles ging me relatief stukje makkelijker af, komt dus denk ik door extra rust en op onderhoud gezeten te hebben voor twee weken.

Haha zat wat oude foto's door te spitten. Ben stiekum ook wel trots op hoe het nu gaat.

Laatst bewerkt:
Cheatday van 2300 kcal?

Man dat is 1 cheat meal :D

Wel beetje beter je best doen als je mag cheaten;)

Goede vooruitgang.

Precies dezelfde broek aan?

Cheatday van 2300 kcal?

Man dat is 1 cheat meal :D

Wel beetje beter je best doen als je mag cheaten;)

Goede vooruitgang.

Precies dezelfde broek aan?

Als ik iets beter m'n best doe vreet ik m'n kcaltekort van een week er in 1 dag weer aan :o (iets wat ik voorheen nogal vaak had, ahum)

Haha ja broekje is gelukkig verstelbaar anders hing die waarschijnlijk op m'n enkels...

Netjes !

Een mooie progressie, je hebt die cheat meer dan verdiend!

Voel me al aantal weken lamlendig. Was in januari paar dagen ziek, en sinds een week daarna voel ik me echt constant vermoeid, hoofdpijn op 1 specifieke plek die komt en gaat, etc. Vaag dus. MRI was om uit te sluiten dat er niks raars in m'n hoofd zou zitten, wat gelukkig niet het geval is. Gisteren ben ik bloed wezen prikken op Lyme, heb het afgelopen jaar 2 of 3 tekenbeten gehad waar ik vanaf weet, en daar komen vaak ook vage klachten bij kijken.

Had al ruim een week de sportschool niet gezien en wilde even wat quality time voor mezelf, dus heb ik gisteren daar m'n energie in gestopt. Moet zeggen dat ik, ook al was alles op een lager volume, verbaasd was over wat ik kon doen. Heb elke oefening, op cgbp na, langzaam uitgevoerd. Deels omdat ik niet anders kon en deels omdat het fijn voelde.

8/3/2016 - Week 9, dag 1 (C)
Leg press

2x5 40 kg
1x5 50 kg
1x3 60 kg
1x2 70 kg
3x5 100 kg
Heavy as hell

OHP
3x5 10 kg
1x3 15 kg
Kreeg de tip van een pt'er van de gym om m'n voeten wat meer uit elkaar te zetten, stond inderdaad een stuk fijner en steviger hierdoor. En hij zei dat ik goed bezig was (:
1x2 20 kg
3x5 22.5 kg
Was echt zwaar genoeg zeg

Walking lunges
4x7 10 kg
Kapot

CGBP
2x5 20 kg
1x3 20 kg
3x8 25 kg
Bij deze oefening kan ik niet goed m'n rug archen, omdat m'n schouderbladen teveel verschuiven bij de het uitvoeren van de beweging. Iemand tips hiervoor?

Standing calve raises
3x12 40 kg
Net aan gehaald

V-bar pulldown
3x8 35 kg
Dit voel ik veel beter in m'n rug tov de lat pulldown reverse close grip, daar voel ik vooral veel van m'n biceps. Denk dat voor het gevoel (geen idee of het ook echt zo is dus) m'n voorkeur naar de v-bar uit gaat, maar kijk het nog even aan

Verschuiven je schouder bladen? Hoe moet ik dat voor me zien, glad bankje?

En mooie progressie gemaakt

Mooi om dat verschil te zien van een half jaar terug, goed bezig! :thumbs:

Tijdens de training van gisteren geen last van het lamlendige gevoel?

Terug
Naar boven