XXL Nutrition

ProudPizza's first log

• Topic Starter Topic Starter
Verschuiven je schouder bladen? Hoe moet ik dat voor me zien, glad bankje?

En mooie progressie gemaakt

Nee, had zelfs geen handdoekje eronder. Ze draaien teveel tijdens het laten zakken van m'n armen, maar alleen bij de cgbp. Denk dat het probleem enerzijds ligt aan dat ik geen spotter heb en daardoor m'n schouderbladen verplaatsen tussen het moment dat ik gearchd heb en de bar van de bench af pak & dat ik bij het archen m'n schouder teveel naar elkaar toe trek erbij, dus ga ik proberen volgende keer m'n lats breder te plaatsen. Beetje lastig uit te leggen, maar zelf kan ik het visualiseren :p

Dankjewel!

Mooi om dat verschil te zien van een half jaar terug, goed bezig! :thumbs:

Tijdens de training van gisteren geen last van het lamlendige gevoel?

Vind ik zelf ook erg leuk :D dankjewel!

Viel mee tijdens de training, heb echt puur genoten. Maar daarna en vanochtend wel heel erg. Gaat nu sinds een half uurtje weer beter, dus doe op de momenten dat ik me goed voel ook zoveel mogelijk waar ik blij van word

Vind ik zelf ook erg leuk :D dankjewel!

Viel mee tijdens de training, heb echt puur genoten. Maar daarna en vanochtend wel heel erg. Gaat nu sinds een half uurtje weer beter, dus doe op de momenten dat ik me goed voel ook zoveel mogelijk waar ik blij van word
Snel beterschap dan, dit hele dagen is ook maar een rot gevoel!

Nee, had zelfs geen handdoekje eronder. Ze draaien teveel tijdens het laten zakken van m'n armen, maar alleen bij de cgbp. Denk dat het probleem enerzijds ligt aan dat ik geen spotter heb en daardoor m'n schouderbladen verplaatsen tussen het moment dat ik gearchd heb en de bar van de bench af pak & dat ik bij het archen m'n schouder teveel naar elkaar toe trek erbij, dus ga ik proberen volgende keer m'n lats breder te plaatsen. Beetje lastig uit te leggen, maar zelf kan ik het visualiseren :p

Dankjewel!

ik kan zelf juist altijd beter archen bij close grip dan bij een wat brederen grip. Tuck je je armen wel bij het zakken?

het is volgens mij wat makkelijk je schouders in positie houden als je je elebogen tuckt :o
aH4wItO.jpg

10/3/2016 - Week 9, dag 2 (A)
Squat ss RDL
3x5 -- 3x5 20 kg
1x5 -- 1x3 25 kg
1x3 -- 1x2 35 kg
3x7 -- 3x5 45 kg
Was beide echt heavy. Had geen zin in zware worksets squats, dus m'n eigen ss'je maar gedaan

T-bar row
3x8 18.25 kg aan schijven
Op het nippertje gehaald, wel allemaal erg netjes uitgevoerd

Incline BP
2x8 30 kg
1x6 30 kg
Triceps op en durfde niet nog een te proberen (geen spotter)

Pull down plate loaded
3x8 45 kg aan schijven

Ab rollouts
Hiermee wat aangeklooid. Vond het zwaar en best belastend voor m'n onderrug, maar ga het gewoon oefenen. Trouwens wel vanaf m'n knieën.

Cardio
Crosstrainer 5 min & loopband 15 min

---

Vanaf vandaag denk ik weer opbouwen naar in ieder geval onderhoud, cutten is voor mij even klaar :) vind zelf dat ik een mooi resultaat neergezet heb met zo'n 4.5% bodyfatverlies als ik m'n eigen metingen mag geloven. Denk dat ik voordat de zomer begint nog wel een paar weekjes cut, omdat ik dat leuk vind, maar dat zie ik tegen die tijd wel weer.

Mooie progressie heb je gemaakt!

5% eraf is een prima resultaat!

Waarom heb je trouwens rdl en SQ gesuperset?

Netjes resultaat hoor! Fijne train ook die superset voelde je vast wel:D

Mooie progressie heb je gemaakt!

Dankjewel!

5% eraf is een prima resultaat!

Waarom heb je trouwens rdl en SQ gesuperset?

Bedankt, vind ik zelf ook erg netjes! Voel me nog steeds niet fit maar heb ook geen mentaliteit dat ik dan halfbakken te werk ga (meestal dan). En zag wat op tegen m'n squats en rdl's, voornamelijk als ik een normaal hoog werkgewicht squats zou pakken met korte herhaling (3x5 60 kg) en dáárna nog rdl's. Daarom heb ik het even zo gedaan, omdat ik ook geen zin heb om m'n schema om te gooien voor die ene keer dat ik er tegenop kijk :D en qua volume komt het wel aardig overeen met wat ik normaal doe.

Netjes resultaat hoor! Fijne train ook die superset voelde je vast wel:D

Dankjewel! Ja, kon nog amper hurken vanochtend... En vervolgens overeind komen was ook leuk :D

lekker wat BF eraf netjes..

RDL en SQ ss, krijg al backpump bij de gedachte :o

Tijdje niet meer zo actief geweest hier op het forum, ben nog steeds wat aan het sukkelen met m'n gezondheid. Afgelopen maandag wel erg lekker getraind:

14/3/2016 - Week 10, dag 1 (B)
BP
3x5 20 kg
1x3 25 kg
1x2 35 kg
2x5 40 kg
1x4 40 kg
Opwarmen voelde al heel zwaar aan.

BOR
3x5 15 kg
1x3 20 kg
1x2 25 kg
3x5 35 kg
Kan volgende keer denk ik zwaarder. Weer met onderhandse grip gedaan

Deadlift
2x5 30 kg
1x3 45 kg
1x2 62.5 kg
1x5 77.5 kg
Filmpje
Was qua techniek een beetje mwahtjes, maar vooralsnog ging het qua kracht prima. Ga wel even wachten tot ik weer zwaarder ga tot ik me weer wat beter voel. De keren dat ik nu train geef ik ook meteen veel

Glute bridge
3x8 45 kg (PR)
Moest hierna even paar minuten blijven liggen, was nogal duizelig.

Bicep curl ss Rolling triceps extension
3x8 8 kg per kant (PR)
Poeh wat zwaar

---

Ben van plan volgende deadlift training 1x90 kg te proberen, niet omdat ik PL-gericht wil gaan trainen oid, maar heb nog nooit een 1RM geprobeerd en dit lijkt me wel leuk. Ben niet zo van de doelstellingen maar lijkt me gaaf om met een paar maanden 1x100 kg te kunnen pakken!

Plan was om vanochtend te gaan sporten, maar ik voel(de) me echt niet chill. Overal gewrichts- en spierpijnen, 10x wakker geworden vannacht. Even aankijken of ik vanmiddag of vanavond wel lekker kan gaan

Mooi doel!! Paar maandjes moet zeker wel lukken, denk nog wel sneller (mits je voldoende eet etc).

Mooi doel!! Paar maandjes moet zeker wel lukken, denk nog wel sneller (mits je voldoende eet etc).

Thanks! Denk dat het zeker een haalbaar doel is op niet zo'n lange termijn. En vooral in jezelf geloven :rolleyes:

---

16/3/2016 - Week 10, dag 2 (C)
Leg press

2x5 40 kg
1x5 50 kg
1x3 60 kg
1x2 70 kg
2x5 100 kg
1x5 110 kg (VPR)

OHP
Geskipt. Heb iets pijnlijk vlak bij m'n schouderkop, aan de voorkant en doet vooral pijn bij een press of row beweging :( hier had ik vannacht ook veel last van tijdens het slapen, veel liggen draaien en in rare houdingen gelegen wat m'n rug ook weer niet ten goede gekomen is. Heb niet het idee dat het een blessure is, maar ik kijk het even aan.

Walking lunges (hh/been, kg/kant)
4x7 10 kg
Benen zaten al goed vol dus had geen wu nodig. Weer al zeker dat ik deze weer een aantal dagen ga voelen in m'n hams en glutes :p

CGBP
2x4 20 kg
Na deze eerste 2 opwarmsets gestopt ivm schouder, was te gevoelig

V-bar pulldown
3x8 35-40-35 kg (VPR)

Standing calve raises
3x12 40 kg
Lekker rustig uitgevoerd

Fan van Chris Hemsworth? Hij is wel hottie, en had goede body, al is dat nu wat minder geloof ik.

Dat plekje bij je schouder is erg vervelend herken dat wel. Bij mij komt het vaak door overbeslasting van werk. Als je je arm op bepaalde manier draaid : arm opzij strekke en pols naar boven draaien heb je kans dat je de spier kan masseren maar erg mOeilijk te vinden kwestie van proberen.

Bij mij helpt masseren beetje maar vooral rust. En wat minder zwaar trainen voor 1a 2weken met bench vooral

Succes :)

Terug
Naar boven