AndroidHealthClinic

ProudPizza's first log

Lekker hè, die lunges.. Haat ze als ik ze aan het doen ben, maar voelt elke keer weer lekker als het erop zit :p

• Topic Starter Topic Starter
10/2/2016 - Week 6, dag 2 (A)
Squat

3x5 20 kg
1x3 35 kg
1x2 45 kg
3x5 60 kg
Kostte veel moeite. Glutes voelden daarbij nog beurs van maandag

SLDL
3x5 20 kg
1x3 25 kg
1x2 35 kg
3x5 40 kg

Inverted row geprobeerd, lukte me niet. Althans, hoe hoof of laag ik de bar plaatste, ik kwam niet met m'n chest zover dat ik praktisch de bar aan kon raken

T-bar row
1x8 16.25 kg
2x8 17.5 kg (PR)

Incline BP

2x8 30 kg
1x5 30 kg triceps op
Geen idee of het daadwerkelijk 30 was, weer zo'n gare stang waar het gewicht niet van bekend is

Lying leg raises
3x10

Pull down plate loaded
3x8 45 kg aan schijven

Cardio
Fietsen: 10 min (3.30 km, 58 kcals)

12/2/2016 - Week 6, dag 3 (B)
BP
3x5 20 kg
1x3 25 kg
1x2 35 kg
2x5 40 kg
1x4 40 kg
Moest de stang vanaf m'n buik van me af rollen, 5e rep was een te grote grinder, moment of shame

BOR
3x5 15 kg
1x3 20 kg
1x2 25 kg
3x5 35 kg
Traps voelde wat pijnlijk aan

Deadlift
2x5 30 kg
1x3 45 kg
1x2 65 kg
1x3 80 kg
Huilen dit... Merk dat ik deze hele week al niet lekker herstel. Heb gewoon de hele week door spierpijn. Quads, glutes, back vooral heel erg. Was ook te merken, deed gewoon pijn aan m'n spieren, dus maar niet doorgegaan.

Glute bridge
3x8 40 kg
Dit heeft misschien zelfs de spierpijn in glutes wat verminderd

Bicep curl ss Rolling triceps extension
3x8 7 kg per kant

HIIT
Na 1x gestopt, moest weg en had gewoon "pijn".

---

Beetje kak training, best wel balen. Training was voor het avondeten. Voelde me niet zwak, zoals vorige week, maar zoals ik hierboven beschrijf. Afgelopen week amper gemeten en gewogen. Geen tijd voor gehad in de ochtend, morgen even doen. In de spiegel zie ik niet veel progressie meer dus zal even kijken of het op foto's te zien is. Voeding is nog steeds prima vol te houden. Neem wel standaard bij de lunch een tomaat, voor net die extra vulling & soms wat groente extra als ik toch trek krijg.

Sterke "kak" training meid:D

Misschien je spieren wat extra rust geven om goed te kunnen herstellen? Je kan ook nog wat extra eiwitten nemen en eventueel bcaa erbij gaan gebruiken (indien je dit nog niet doet).

Roll of shame.. been there done that. :D Bij gebrek aan spotters kan het gebeuren helaas...
evengoed een sterke kak training hoor!

als je energie elke dag kut is ga ff wat meer eten.

Hoelang was je ook alweer aan het cutten? Al je langer dan een maand onder je onderhoud zit dan is het geen gek idee om je lijf een week dieet rust te geven.

Trainingen zien er verder goed uit!!

Haha bedankt :D

Misschien je spieren wat extra rust geven om goed te kunnen herstellen? Je kan ook nog wat extra eiwitten nemen en eventueel bcaa erbij gaan gebruiken (indien je dit nog niet doet).

Nu vandaag, na het hele weekend gerust te hebben, voelt bijna alles weer 100% ok. BCAA's nooit gebruikt, ik kijk aankomende week nog even aan en anders even kijken of er wat in voeding moet gaan veranderen inderdaad, bedankt voor de tips! :)

Roll of shame.. been there done that. :D Bij gebrek aan spotters kan het gebeuren helaas...
evengoed een sterke kak training hoor!

Bedankt! Achja, met dit gewicht kan het nog en het komt gelukkig niet al te vaak voor :D

als je energie elke dag kut is ga ff wat meer eten.

Hoelang was je ook alweer aan het cutten? Al je langer dan een maand onder je onderhoud zit dan is het geen gek idee om je lijf een week dieet rust te geven.

Trainingen zien er verder goed uit!!

Dinsdag weer even refeedje ingepland. Kijk nog even aankomende week aan en anders misschien even wat dingen aanpassen in voeding en training mbv m'n coach. Wellicht volume wat omlaag, met name in de wu-setjes, want het kan wel wat ingekort worden. En bedankt :)

---

Metingen gaan over gisteren.
Gewicht: 63.9 kg (-0.5 sinds 4/2)
Taille: 65 cm (-1.5 sinds 4/2)
Heup: 84.5 cm (-0.5 sinds 4/2)

Laatst bewerkt:
http://imgur.com/bJGwygG
Gaat beter dan dat ik in m'n hoofd had zitten :cheer:

@SP1988 sorry had er overheen gelezen maar ben sinds 6 januari aan het cutten. Heb tot nu toe 1x refeed ingelast en doe dat a.s. dinsdag weer. Plus 2x een uitspattinkje in kcals, maar niet extreem, voor de rest niks geks gedaan.

bodyfat zal niet op 12% staan :o voor een vrouw is dat echt enorm droog. Maar wel mooi dat er progressie in zit!

5% eraf is heel netjes! Op12% zul je wel overal aders moeten zien (en scherpe buikspieren), maar maakt ook niet zoveel uit, gaat er meer om dat er progressie in zit:)

Smalle heupen heb je btw!

bodyfat zal niet op 12% staan :o voor een vrouw is dat echt enorm droog. Maar wel mooi dat er progressie in zit!

5% eraf is heel netjes! Op12% zul je wel overal aders moeten zien (en scherpe buikspieren), maar maakt ook niet zoveel uit, gaat er meer om dat er progressie in zit:)

Smalle heupen heb je btw!

Klopt helemaal :) had het een paar weken terug ook benoemd in een post. Is vooral voor m'n eigen progressie. Denk dat ik van 24-25 naar 19-20 gegaan ben. Aankomende ~2 weken ga ik trouwens weer even lekker op/rond onderhoud zitten, jammie :)

Post waarin ik het uitlegde:

Ben nu 3 weken lang m'n skinfold aan het tracken. Doe dit zelf, heb herkenningspunten waarop ik meet en meet op elke plek 4 of 5x en neem daar het gemiddelde van. Dus ik neem de resultaten aan voor "relatief accuraat". Ik calculeer via deze website het vetpercentage voor een 3-punts meting (supra iliacaal, dijbeen en tricep) maar meet ook abdomen, 2 cm naast m'n navel, voor een totaler beeld voor mezelf. Nu weet ik dat de uitkomsten niet betrouwbaar zijn via die site, volgens dat zou ik nu op 14,8% zitten... Maar gebruik het wel om in te voeren in m'n excelsheet en dus voortgang bij te houden.

Op deze site staat een tabelletje die ik redelijk betrouwbaar/realistisch vind. Als ik daar alle 4 de getallen bij elkaar op tel kom ik rond 21-22% uit, denk dat ik op 22-24% zit ergens. Maar goed, bovenstaande dus voor voortgang. Uitkomsten van excelsheetje: http://imgur.com/tWUyHoi

Note: tijdens de tweede week ben ik ziek geweest en was toen veel afgevallen

Ik denk dat dat wel goed is om even op onderhoud te gaan zitten :) Hou er trouwens rekening mee dat deze wel iets lager zal uitvallen dan voor je cut.

Ik doe zelf de durnin 4 punts meting. Ik kom bij de 3 punts een paar% lager uit nog. De 7 punts kwam met 2% verschil het dichtst in de buurt van mn dexascan destijds en de durnin 4 punts meting scheelde 3%.

Maar goed, belangrijker is dat je je progressie maakt :) Iedereen ziet er ook weer anders uit bij een gelijk vet%. Mijn bovenlichaam stond op 8% vet terwijl mijn benen op 20% vet stonden. Iemand die dit gelijk heeft verdeeld ziet er totaal anders uit.

in principe kan skinfold meting verbazingwekkend nauwkeurig vetpercentage meten in getrainde handen

maar zelfs als je het niet helemaal goed doet kan je er alsnog prima vooruitgang mee meten dmv de metingen zelf, het geschatte vetpercentage klopt dan alleen niet (maar dat boeit toch niet echt)

mooie progressie in ieder geval :)

Ik denk dat dat wel goed is om even op onderhoud te gaan zitten :) Hou er trouwens rekening mee dat deze wel iets lager zal uitvallen dan voor je cut.

Ik doe zelf de durnin 4 punts meting. Ik kom bij de 3 punts een paar% lager uit nog. De 7 punts kwam met 2% verschil het dichtst in de buurt van mn dexascan destijds en de durnin 4 punts meting scheelde 3%.

Maar goed, belangrijker is dat je je progressie maakt :) Iedereen ziet er ook weer anders uit bij een gelijk vet%. Mijn bovenlichaam stond op 8% vet terwijl mijn benen op 20% vet stonden. Iemand die dit gelijk heeft verdeeld ziet er totaal anders uit.

Denk het ook, zowel voor m'n lichaam als voor het psychologische deel :) ga nu op ~2100 zitten, op 2250 bleef ik ook nog net op gewicht voor de kerst dus moet wel goed zijn. Voor die durnin-meting zou ik het iemand anders moeten laten doen, want ik kom zelf niet bij het subscapulaire punt. Maar als ik buik, tricep, dijbeen en supra-iliacaal bij elkaar optel en in dit schema kijk, kom ik ook gewoon uit rond de 19.5%. Want via al die sites kom ik telkens op 12-13% :') Bij mij zit ook bijna nooit vet suprailiacaal, maar dus naast m'n navel en triceps weer erg veel

Dexascan is waarschijnlijk wel een van de meeste mooie methodes om het te meten, maar denk niet dat je de scan liet maken met de intentie om je bf te meten?

in principe kan skinfold meting verbazingwekkend nauwkeurig vetpercentage meten in getrainde handen

maar zelfs als je het niet helemaal goed doet kan je er alsnog prima vooruitgang mee meten dmv de metingen zelf, het geschatte vetpercentage klopt dan alleen niet (maar dat boeit toch niet echt)

mooie progressie in ieder geval :)

Precies :) vind het fijn dat ik zelf progressie bij kan houden zonder al te veel tierelantijn

In de eerste instantie heb ik mn ruggenwervel laten scannen, maar je moest voor de vetmeting extra betalen en was toen natuurlijk wel benieuwd! De 2e x heb ik alleen de vetmeting gedaan. Kost in Purmerend ook maar 35 e dus valt nog mee.

In de eerste instantie heb ik mn ruggenwervel laten scannen, maar je moest voor de vetmeting extra betalen en was toen natuurlijk wel benieuwd! De 2e x heb ik alleen de vetmeting gedaan. Kost in Purmerend ook maar 35 e dus valt nog mee.

Dat valt zeker mee dan :)

Terug
Naar boven