MuscleMeat

ProudPizza's first log

Haha okay that's clear :D ga ik het nog eens op die manier aanpakken

Vind het gewoon gaaf als ik een paar pullups kan #hype

Dat is ook vet als vrouw dat kan.
Kan je ook maar op 1 manier 'leren' vind ik en dat zijn negatieven.

En op een gegeven moment ga je weer eens proberen of je er 2/3 kan.

Misschien dat band assisted wat kan helpen. Al hebben ze bij de basic fit geen banden, en banden aanschaffen speciaal voor pull ups is wat overdreven. Pull ups met een contragewicht ben ik zelf niet zo fan van.

• Topic Starter Topic Starter
Dat is ook vet als vrouw dat kan.
Kan je ook maar op 1 manier 'leren' vind ik en dat zijn negatieven.

En op een gegeven moment ga je weer eens proberen of je er 2/3 kan.

Maybe was m'n naam van de oefening wat confusing maar het moesy een chin-up zijn. Ja die lukte maar 1x :o ik ga dr aan werken want lijkt me voor mij persoonlijk wel een leuk doel, heb ik er ook eens een keer een

Misschien dat band assisted wat kan helpen. Al hebben ze bij de basic fit geen banden, en banden aanschaffen speciaal voor pull ups is wat overdreven. Pull ups met een contragewicht ben ik zelf niet zo fan van.

Klopt, die hebben ze niet. Grappige is dat ze wel 2 belts hebben liggen zag ik gisteren, dat dan weer wel. Contragewicht vind ik ook totaal niet fijn werken, ook voor dips bijvoorbeeld niet, voelt ook gewoon onwennig

Misschien dat m'n vriend (die gaat nu meetrainen) m'n benen kan ondersteunen als ik reps probeer te maken? En ik daarvoor negatieven doe zoals Pillz omschreef? Zelf totdat ik niet meer kan

Vriend laten ondersteunen kan prima werken. Daardoor maak je het net even iets makkelijker, maar blijft je de beweging wel zelf maken.

16/4/2016 - Week 14, dag 3 (A)
Vanaf het moment dat ik begon had ik maar 45 min totaan sluitingstijd dus iets andere volgorde van oefeningen. Beetje een drukke dag. Heb daarom ook maar snel 50kg op de PD gehangen en ging eigenlijk wel lekker, was wel heel zwaar

Pull down plate loaded
3x8 50 kg (PR)

Squat
3x5 20 kg
1x3 35 kg
1x2 50 kg
3x5 62.5 kg
Moest weer bij het squatrack bij de rubberen platen, wat onstabiel hierdoor, maar verder goed. Voordeel is wel dat ik een spiegel voor m'n neus heb en daardoor meteen kon beoordelen of ik qua diepte telkens goed zat

RDL

1x10 20 kg
1x3 25 kg
1x2 35 kg
3x5 45 kg

T-bar row
3x8 20 kg aan schijven
Relatief gezien ging ik met m'n bovenlichaam meer parallel aan de grond staan en voelde meteen meer van m'n rug, misschien zit het dan alsnog tussen m'n oren dat rug nu meer doet dan voorheen, maar voelde in ieder geval fijn

Incline bp
3x8 30 kg

t bar pakt ook zeker andere/meerdere spiergroepen t.o.v hoeveel graden jij met je rug parallel met de vloer staat.

Zelfde met bv BB row.

Goed pr op de PD

t-bar vind ik zelf fijn zo parallel mogelijk aan de grond te zijn met me UB, sommige staan zover omhoog dat het uprightrows lijken

t bar pakt ook zeker andere/meerdere spiergroepen t.o.v hoeveel graden jij met je rug parallel met de vloer staat.

Zelfde met bv BB row.

Goed pr op de PD

t-bar vind ik zelf fijn zo parallel mogelijk aan de grond te zijn met me UB, sommige staan zover omhoog dat het uprightrows lijken

Precies. Wilde dus meer overall m'n rug erbij betrekken want voelde vooral m'n bovenkant rug bij de t-bars en verder niet veel. Nu voelt het echt heel fijn, ook meer lats etc.

En was wat confused omdat inderdaad iedereen heel anders staat. Maar ik wil graag m'n rug goed aanspreken en niet perse alleen traps, zoals het meer zou zijn als ik meer rechtop zou staan.

18/4/2016 - Week 15, dag 1 (B)
BP

3x5 20 kg
1x3 25 kg
1x2 35 kg
2x5 42.5 kg
1x4 42.5 kg 5e rep kwam niet omhoog

BOR
3x5 20 kg
1x3 25 kg
1x2 35 kg
3x5 40 kg
Deze dus ook veel meer parallel aan de grond

Deadlift
2x5 30 kg
1x3 40 kg
1x2 60 kg
1x5 75 kg
Terug naar 1x5 maar wel weer meer gewicht. Op film zag techniek er dit keer echt solid uit vond ik

Glute bridge
3x8 47.5 kg

Bicep curl ss Rolling triceps extension
3x8 8 kg per kant

Ab rollouts
3x5
Wilde elke week verhogen maar had vorige week zoveel spierpijn dat ik het even hier op laat

Nette bench!

Mooie training, da's een flinke die je wel zult voelen! :o

op naar 100 dl?

Als je bor parallel doet met vloer voel je dan ook je rear delts meer?

op naar 100 dl?

Als je bor parallel doet met vloer voel je dan ook je rear delts meer?

Jep ga er wel naar proberen op te bouwen, maar rustig aan, omdat m'n 92.5 kg met een best wel bolle rug was. Die 5x75kg van gisteren was in mijn ogen nog nooit zo netjes gegaan, dus als ik nu rustig opbouw hoop ik dat te kunnen behouden. Ik denk dat als 5x85kg me lukt met goede form ik de 100 ga proberen

Voor mijn gevoel zeker. Ik heb het gevoel dat ik parallel relatief minder triceps en traps pak & meer rear delts en mid back. Wat ik alleen maar fijn vind. Niet dat ik geen triceps en traps aan wil spreken, maar met deze oefening vind ik dat prettiger en rear delts zijn sowieso al lastiger aan te spreken dan triceps vind ik.
Ik sta trouwens 5 graden boven parallel denk ik, anders houden m'n hamstrings het niet vol. Maar zo goed als parallel dus :)

Familie van Jan Smit?

20/4/2016 - Week 15, dag 2 (C)
Leg press

1x10 50 kg
1x5 60 kg
1x3 70 kg
1x2 80 kg
3x5 110 kg

OHP

3x5 10 kg
1x3 15 kg
1x2 20 kg
2x5 27.5 kg
1x4 27.5 kg 5e rep geen lockout

Walking lunges
(hh/been, kg/kant)
4x7 10 kg
Burrnnn

CGBP

2x4 20 kg
1x3 20 kg
1x2 25 kg
3x8 30 kg

Chin-ups negatives
2x3 + 1x4
V-bar pulldown
2x8 40-35 kg
Was helemaal kapot. Pomp in biceps en onderarmen en lats waren vermoeid. Heb dat dus gewoon te snel met close grip en palmen naar me toe. Jammer maar helaas, ga gewoon lekker opbouwen.

Standing calve raises

3x12 42.5 kg

Cardio

Loopband 22 min (163 kcal, 2.00 km)
Crosstrainer 5 min (37 kcal, 0.25 km)

Training was einde vd ochtend/begin middag. Training snel gedaan en weinig rust tussen de sets genomen omdat ik niet zoveel tijd had, excl cardio heb ik zo'n 40 min getraind

Heb dat ook bij close grip, maar vind het stiekem wel lekker :o
Vind het een mooi training verder! Dit weekend nog wat op het programma staan?

Terug
Naar boven