XXL Nutrition

ProudPizza's first log

Netjes inieder geval een vpr erbij

Waarom zo weinig reps op de rdl?

• Topic Starter Topic Starter
Netjes inieder geval een vpr erbij

Waarom zo weinig reps op de rdl?

Precies, toch leuk en voelde lekker!

Was in de opzet van m'n schema al zo en vind het eigenlijk wel prima. Zou niet weten waarom ik meer reps zou doen. Vind het nog best wel een compound en ik denk dat m'n hams echt niet chill voelen bij 3x12, 3x8 zou nog kunnen denk ik.

Was in de opzet van m'n schema al zo en vind het eigenlijk wel prima. Zou niet weten waarom ik meer reps zou doen. Vind het nog best wel een compound en ik denk dat m'n hams echt niet chill voelen bij 3x12, 3x8 zou nog kunnen denk ik.
Gewoon 3x12 doen. Dan heb je het gevoel dat je leeft! (Lezen met de stem van Javier guzman in je hoofd) Oftewel je bent misselijk, koppijn en owjah vergeet die burn in hams niet

Meer reps wel beter voor hams, met 5 reps kan je net zo goed geen rdl doen :$ 2x12 kan ook als 3sets teveel is.

Doe je ook hipraises? En zo ja filmpje voor vorm check svp

Netjes je squat.

Niks aantrekken van drukte, gewoon je ding doen.

Als ze jelly kijken gewoon fdb doen en weglopen.

Gewoon 3x12 doen. Dan heb je het gevoel dat je leeft! (Lezen met de stem van Javier guzman in je hoofd) Oftewel je bent misselijk, koppijn en owjah vergeet die burn in hams niet

Ik leef dan liever niet :o En burn = foute boel voor mij. Bedankt Emiel, je hebt me volledig van de 3x12 RDL's afgehouden

Meer reps wel beter voor hams, met 5 reps kan je net zo goed geen rdl doen :$ 2x12 kan ook als 3sets teveel is.

Doe je ook hipraises? En zo ja filmpje voor vorm check svp

Hoezo beter voor hams, if I may ask? Ben wel benieuwd. En waarom zou 3x8 dan niet kunnen? Opwarmen met 1x10 20 kg RDL is al veelgevraagd van me...

Jazeker doe ik die. Zeker van onderaf gefilmd? Moet je misschien eerst zelf even een filmpje maken van een van je liftst, krijg je er wellicht nog eens wat voor terug ;)

Netjes je squat.

Niks aantrekken van drukte, gewoon je ding doen.

Als ze jelly kijken gewoon fdb doen en weglopen.

Thanks! Weet me wel een houding te geven als mensen wat raar kijken oid gelukkig
Maar wordt er wel een beetje geïrriteerd van als mensen hutjemutje op elkaar, om me heen, zitten als ik een lift aan het uitvoeren ben. No problem als iedereen op één m2 staan te curlen, maar ik heb m'n space een beetje nodig :)

Ik leef dan liever niet :o En burn = foute boel voor mij. Bedankt Emiel, je hebt me volledig van de 3x12 RDL's afgehouden

Hoezo beter voor hams, if I may ask? Ben wel benieuwd. En waarom zou 3x8 dan niet kunnen? Opwarmen met 1x10 20 kg RDL is al veelgevraagd van me...

Jazeker doe ik die. Zeker van onderaf gefilmd? Moet je misschien eerst zelf even een filmpje maken van een van je liftst, krijg je er wellicht nog eens wat voor terug ;)

Thanks! Weet me wel een houding te geven als mensen wat raar kijken oid gelukkig
Maar wordt er wel een beetje geïrriteerd van als mensen hutjemutje op elkaar, om me heen, zitten als ik een lift aan het uitvoeren ben. No problem als iedereen op één m2 staan te curlen, maar ik heb m'n space een beetje nodig :)

haha doe wel 100kg dl filmpje waarop ik hoogstwaarschijnlijk door mijn rug ga :roflol: :roflol:

#1: First, Choose the Right Load
This one isn't an exercise but a crucial loading technique. Get this part right and you'll maximize hamstring hypertrophy.

Based on the two functions of the hamstrings and the fast or slow-twitch nature of each, here are the rules:

Rule #1: Heavy, low reps, and more sets for hamstring curls.

Rule #2: Lighter, higher reps for just about everything else: stiff-leg deadlifts, good mornings, reverse hypers, and back extensions.

Charles Poliquin recommends never going over 8 reps for hamstring curls. He also notes that experienced lifters with a higher training age may only need 3 reps per set of hamstring curls. But, that means higher sets. Try 10 x 3 for ham curls and prepare to feel "special" for a few days after!

Now, since you're working your glutes and erector spinae when you're working your hip extensors, you'll use more than 8 reps (generally speaking) for your good mornings, stiff deads, etc.

So, good rule of thumb: Less than 8 reps on hamstring curls; more than 8 reps on everything else.

https://www.t-nation.com/training/best-of-hamstrings
Er is wel meer over te vinden

Sowieso wil je die hams lekker stretchen en niet oppompen anders krijg je dit:

actie vanaf 1:05

Haha dat filmpje... :eek!:

Misschien snap ik er niks van (al helemaal dat slow en fast twitch niet), maar waarom 8 of 12 en geen 5? Ik denk namelijk persoonlijk dat ten eerste mijn form bij de RDL's naar de knoppen gaat bij 12 reps en dat daardoor de effectiviteit eronder gaat leiden.

Haha dat filmpje... :eek!:

Misschien snap ik er niks van (al helemaal dat slow en fast twitch niet), maar waarom 8 of 12 en geen 5? Ik denk namelijk persoonlijk dat ten eerste mijn form bij de RDL's naar de knoppen gaat bij 12 reps en dat daardoor de effectiviteit eronder gaat leiden.

gewicht dan iets lager als je anders niet fatsoenlijk 12 reps kan doen

12 reps deadliften... pls

11/5/2016 - Week 18, dag 2 (B)
Pre: 1.18gr Taurine + 0,5L Monster white

RDL's 2x10x20 kg
Deadlift
1x5 40 kg
1x5 60 kg <- vanaf hier straps
1x3 70 kg
1x1 80 kg
1x1 90 kg
1x1 100 kg (PR!)
Straps zo snel al omdat het de eerste keer was dat ik ze gebruikte. Wilde er zeker van zijn dat ik niet zou klooien bij de 100. Filmpje volgt!

BOR
3x5 20 kg
1x3 25 kg > overgeslagen
1x2 35 kg
3x5 40-35-35 kg
Kon niet goed meer parallel staan ivm hams en rug, dus maar wat lichter gepakt

BP
1x10 20 kg
1x3 30 kg
1x2 40 kg
3x5 42.5 kg
Geen spotter dus maar safe 42.5 gedaan. Hier voelde ik biceps al licht tintelen

Bicep curl ss Rolling triceps extension
3x8 8 kg per kant
Nog nooit zoveel pomp in bi- en triceps gehad, maar ik kon er "doorheen" blijven gaan en het voelde niet zo ziekelijk irritant. Beetje lastig te omschrijven. Wellicht door de taurine

Glute bridge
3x8 50 kg

Ab rollouts
3x8 (VPR)

Hierna mezelf getrakteerd om een 30cm Sub :D

Nice gratz met pr!

tumblr_lkan1eovab1qgkshoo1_250.gif

Deed de taurine nog wat voor de rugpomp? Anders volgende keer 3gram nemen

Oeehh, dat is een mooie PR, driedubbele cijfers! :bow:

Terug
Naar boven