Fitness Seller

ProudPizza's first log

• Topic Starter Topic Starter
image.jpeg
Dit zijn pas blauwe plekken! Was weer eens niet aan het opletten en ben gevallen met m'n fiets :o

Auww :o

Ik weet het zelf ook niet. Even aankijken. Mocht ik met hoge sokken gaan DL'en last ik hier weten of het veel verschil maakt of niet :(

Vooral rechts (zie foto) mag ik wel wat zuiniger mee doen. Litteken is ergens anders van. Maar zoals ik al zei, valt mee, maar dit is echt van de afgelopen ~7 weken.

Zeg dat wel, ik heb niks te klagen! Zowel training als voeding niet, prima vol te houden tot nu toe

Amour dikke horsekuiten

Dikke horsekuiten ??? :(

24/6/2016 - Week 2, dag 3 (B)
Squat
1x10 20 kg
1x3 40 kg
1x2 50 kg
3x5 67.5 kg

Bench
1x10 20 kg
1x3 30 kg
1x2 40 kg
1x3 45 kg rolletje van schaamte rep 4
1x5 42.5 kg
Zelfde verhaal als vorige sessie. Na die 1x5 was ik er klaar mee. Had tijdens die set zelfs wat van rechts bovenkant borst, misschien forceerde ik teveel(?)

BOR
1x10 20 kg
1x3 25 kg
1x2 35 kg
3x5 40 kg

---

Vond de training niet chill gaan. Alles, behalve bench, ging echt prima maar het voelde gewoon kut allemaal. Vannacht niet fijn geslapen, traps staan helemaal op spanning al de hele dag & m'n meting van vanmorgen was deprimerend.

Ik snap dat als je niet afvalt dat je kcals moet verlagen of meer moet bewegen, maar kan me niet voorstellen dat ik na 1 week op 1630 kcals blijf hangen. Ik kijk het nog aan dit weekend en anders misschien verlagen. En ja, ik weeg alles als een debiel af & ik drink er niks naast behalve water en zwarte koffie. Maar heb vorige cut ook al gehad dat het bij mij met ups en downs gaat, letterlijk. Dus wellicht moet ik gewoon even geduld hebben

Geduld hebben! Waarschijnlijk hou je vocht vast (heb ik iig wel altijd met dit soort weer). Als je volgende ook stil staat dan toch ff kijken waarom je niet meer gewicht verliest. Hou het ook centimeters en huidplooi bij? Al zegt dat ook niet zoveel als je extracellulair vocht vasthoud.

Herstel wordt wel minder als je cut (heb er zelf nu ook last van vermoedelijk).

Pics van @Pleurklaat buik? :eyebrow:

Ff serieus.

Kijk het nog 1 week aan.
Daarna meten/wegen.

Guys... :roflol:

Maar ik let op gewicht, taille- en heupomtrek en 1xpw huidplooimeting die ik altijd zelf doe. Gaat me ook niet erom dat die huidplooi nou wel of niet accuraat is, maar meer om wat het verschil is tov de week daarvoor. Vanochtend was m'n gewicht, taille en heup nagenoeg hetzelfde als 11 dagen terug toen ik begon met m'n cut...

Inderdaad zal ik even aan moeten kijken. Maandag as precies 2 weken bezig, dus dan even kijken of er wat schot in de zaak zit. Dan doe ik ook voor de 3e keer (inclusief startmeting) huidplooi, dus dat geeft waarschijnlijk een beter beeld.

En inderdaad, herstel kan minder worden tijdens cut. Alleen wennen, want dat heb ik voorheen niet ervaren. Is een beetje mindfck nu :o

Guys... :roflol:

Maar ik let op gewicht, taille- en heupomtrek en 1xpw huidplooimeting die ik altijd zelf doe. Gaat me ook niet erom dat die huidplooi nou wel of niet accuraat is, maar meer om wat het verschil is tov de week daarvoor. Vanochtend was m'n gewicht, taille en heup nagenoeg hetzelfde als 11 dagen terug toen ik begon met m'n cut...

Inderdaad zal ik even aan moeten kijken. Maandag as precies 2 weken bezig, dus dan even kijken of er wat schot in de zaak zit. Dan doe ik ook voor de 3e keer (inclusief startmeting) huidplooi, dus dat geeft waarschijnlijk een beter beeld.

En inderdaad, herstel kan minder worden tijdens cut. Alleen wennen, want dat heb ik voorheen niet ervaren. Is een beetje mindfck nu :o

Komt allemaal wel goed, beetje aanvoelen hoe zwaar je kan trainen. Ik krijg tijdens het cutten altijd spontaan last van mijn schouder.

Hoeveel liters drink je nu op een dag met dit warme weer?

Lees net m'n eigen tekst na (rare zinnen:p leuk dat autocorrect).

Indd gewoon week aan kijken. 1600 is al behoorlijk laag. Hou je je cheatmeals wel nauwkeurig bij ook?

Heb t idee dat je sneller kracht verlies hebt des te langer te traint. Mijn eerste cut heb ik meer dan 10 kg op m'n deadlift gegooid in 6 weken. Dat gaat me nu niet meer lukken:p

Komt allemaal wel goed, beetje aanvoelen hoe zwaar je kan trainen. Ik krijg tijdens het cutten altijd spontaan last van mijn schouder.

Hoeveel liters drink je nu op een dag met dit warme weer?

Vervelende is dat ik dat voorheen nooit had tijdens m'n cutperiode(s), vandaar dat het een beetje vervelend aanvoelt. Maar je hebt helemaal gelijk...

Ik drink nu 2.5L per dag, eigenlijk elke dag. Tenzij ik buiten in de zon loop drink ik 3L. Drink nu na half 10 's avonds niet meer omdat m'n verstoorde nachtrust deels komt/kwam door 3x per nacht naar het toilet gaan, is nu gelukkig maar 1x meestal.

Lees net m'n eigen tekst na (rare zinnen:p leuk dat autocorrect).

Indd gewoon week aan kijken. 1600 is al behoorlijk laag. Hou je je cheatmeals wel nauwkeurig bij ook?

Heb t idee dat je sneller kracht verlies hebt des te langer te traint. Mijn eerste cut heb ik meer dan 10 kg op m'n deadlift gegooid in 6 weken. Dat gaat me nu niet meer lukken:p

Haha had het geen eens door, zo makkelijk lees je blijkbaar zinnen door

Klopt, is best laag. Het is 1630 en dan -200 cardio per week, dus netto bijna 1600 inderdaad. Jep, ik weeg en meet alles keurig af als een autistje. Eet ik bij wijze van een dropje, voer ik het in in MFP. Ben daar echt consequent in, juist omdat ik in deze 6 weken even wil knallen.

Denk dat je daar best gelijk in kan hebben :p ben in augustus 2015 begonnen met KT en toen ging alles als een speer, dus even wennen dat het nu wat meer gestaag gaat

Blijf alles geven op de compounds

Belangrijkste in cut qua kt.

Hoeveel kilo ben je al kwijt?

Blijf alles geven op de compounds

Belangrijkste in cut qua kt.

Hoeveel kilo ben je al kwijt?

Klopt helemaal. Heb het vanaf het begin "simpel" gehouden voor mezelf met basic Starting Strength opzet. Plus dan 1x per week 200-230 kcals verbranden met cardio in de sportschool

Dit is het verloop tot dusver (13/6 start):
Date 13/6 - 19/6 - 20/6 - 24/6
Kg 64.5 - ?? - 63.4 - 64.3
Taille 64.5 - 64.5 - 63.5 - 64
Heup 83.5 - 83.5 - 82.75 - 82.75 / 82.5ish

Voor taille vandaag was het eerder 64.25 denk ik trouwens

4 dagen tussen metingen is wel erg kort.

Cutten heeft tijd nodig

Wil je echt mega resultaat in 6 week, moet je wel lager gaan in kcal of meer cardio.

Maar ook veel meer kans op kracht en spier verlies.

Keuzes, keuzes

4 dagen tussen metingen is wel erg kort.

Cutten heeft tijd nodig

Wil je echt mega resultaat in 6 week, moet je wel lager gaan in kcal of meer cardio.

Maar ook veel meer kans op kracht en spier verlies.

Keuzes, keuzes

Je hebt gelijk. Kan het zo zijn dat je met een hoger VP sneller afvalt, als relatief gezien je kcal-tekort hetzelfde is? Niet perse gericht aan jou die vraag hoor, maar denk dat als dat kan bij mij het geval is. En dat is wennen...

Ik doe liever 6 weekjes een lekkere cut dan all for the shredz gaan. Moet nog wel leuk blijven en wil ook niet kracht inleveren op de compounds. Dus dan maar even afwachten:eyes:

Je moet goed begrijpen dat je onderhoud steeds wijzigt als je lichaams samenstelling wijzigt.

Daarom moet je constant meten en voeding erop aanpassen.

Je kan niet weken lang zelfde aantal kcal eten met goed resultaat.

Wat noem jij een lekkere cut?

(Ja laat de grappen maar komen)

2/3/4 kilo eraf?

Je moet goed begrijpen dat je onderhoud steeds wijzigt als je lichaams samenstelling wijzigt.

Daarom moet je constant meten en voeding erop aanpassen.

Je kan niet weken lang zelfde aantal kcal eten met goed resultaat.

Wat noem jij een lekkere cut?

(Ja laat de grappen maar komen)

2/3/4 kilo eraf?

Klopt, dat heb ik ook gedaan. Maar daarom noemde ik "relatief" erbij. Dus altijd x onder je onderhoud. Ben ooit begonnen met cutten op 1800 kcals & een jaar geleden verloor ik vet op wat nu bijna m'n onderhoud is :p

Goeie woordkeuze ja, ehem.

Laatste cut was -13mm huidplooi en -2.7 kg in 6 weken (verspreid over 8wk, waarvan 2 op onderhoud).
Iets in die richting zou ik erg netjes vinden. Hoewel huidplooi wel minder zal zijn, anders blijft er weinig over. Zit vooral relatief veel vet vind ik op achterkant armen en bovenkanr buik.

Edit: laatste keer cutten was va 6 januari tot begin maart dit jaar

Terug
Naar boven