MuscleMeat

ProudPizza's first log

Heb zelf ervaren dat je onderhoudsniveau zich absoluut wijzigt. Eerst kon ik flink aankomen om en nabij 1800 kcal (nadat ik een zeer lange periode veel te laag in kcal zat, ongeveer 1000 a 1200), inmiddels kom ik pas aan als ik rond de 2600 a 2800 kcal zat. Ben er dan ook van overtuigd dat je met de juiste aanpak je onderhoudsniveau kan veranderen, al kost dat wel wat tijd..

• Topic Starter Topic Starter
Heb zelf ervaren dat je onderhoudsniveau zich absoluut wijzigt. Eerst kon ik flink aankomen om en nabij 1800 kcal (nadat ik een zeer lange periode veel te laag in kcal zat, ongeveer 1000 a 1200), inmiddels kom ik pas aan als ik rond de 2600 a 2800 kcal zat. Ben er dan ook van overtuigd dat je met de juiste aanpak je onderhoudsniveau kan veranderen, al kost dat wel wat tijd..

Klopt helemaal. Denk dat het vooral bij vrouwen enige tijd kost om dit flink te veranderen, omdat bv spieraanmaak al stukke minder is dan bij mannen.

Vind het nu ook geen probleem om op 1630 te cutten, gaat me prima af. Alleen was ik stressed over de metingen, omdat ik iets m'n hoofd heb zitten wat ik wil in 6 weken. Maar gisterochtend en vandaag oogde ik al weer een stuk droger, dus hopelijk valt de meting morgen mee (denk het wel) :)

En heb het er niet voor over om op 1500 oid te gaan zitten, dat is m'n bmr... Geduld is een schone zaak kom ik nu wel achter :rolleyes:

27/6/2016 - Week 3, dag 1 (A)
Deadlift (sessie 7)
2x5 40 kg
1x3 60 kg
1x2 85 kg
2x2 100 kg failde helemaal
1x1 100 kg erachteraan
1x2 100 kg failde helemaal

Squat
1x10 20 kg
1x3 40 kg > skip
1x2 50 kg
2x5 67.5 kg
1x4 67.5 kg
Was nogal op en wilde niet riskeren dat rep 5 niet goed ging, was tevens niet in het squatrack. Rugspanning houden was lastig....

OHP
1x10 10 kg
1x3 15 kg > skip
1x2 20 kg
3x5 30 kg

Misschien moet ik wat later op de dag gaan sporten, omdat ik dan meer gegeten heb. Ga dat maar eens even proberen wanneer het lukt. Was namelijk helemaal kapot, maar heb geprobeerd de zware gewichten te verplaatsen dus heb wat wu-setjes geskipt.

Denk dat cns niet goed hersteld was. Tijdens deadlift 100 kg stond ik te trillen als een rietje & konlastig spieren los van elkaar aanspannen, en dus uberhaubt goede spanning verkrijgen. Dat laatste ook bij de werksets squats.

Vroeg trainen = zooi cafeïne in je mik. Anders redt je het niet ;)

Ja zo doe ik het ook:D bewust geen pwo in de avond, zo zijn ochtend trainingen een stuk leuker:p

Cns zal nu tijdens de cut sowieso slomer herstellen denk ik. Hoop vaak dl je per week?

Koffie was serieus op :o

Maar normaal train ik ook vaker 's ochtends dan 's avonds. Denk alleen dat m'n lichaam misschien beter kan presteren als er al wat voeding in zit. But not sure, volgende training ga ik gewoon voor avondeten doen en kijken of dat wat bet bevalt

Ja zo doe ik het ook:D bewust geen pwo in de avond, zo zijn ochtend trainingen een stuk leuker:p

Cns zal nu tijdens de cut sowieso slomer herstellen denk ik. Hoop vaak dl je per week?

Ochtendtrainen vind ik vooral lekker(der) omdat je het avond-mierennest ontloopt :rolleyes:

Ik deadlift nu 3x per 2 weken. Heb een A en B FB-training die ik afwissel, 3x per week. Eigenlijk gewoon Starting Strength in opzet en reps, vanwege m'n cut nu even 6 weekjes

Je doet toch 3x on de week fb?

Om wat sneller te laten gaan gewoon die 1630 blijven eten en dan je 4 rustdagen cardio.

Of doe je dat al?

Je doet toch 3x on de week fb?

Om wat sneller te laten gaan gewoon die 1630 blijven eten en dan je 4 rustdagen cardio.

Of doe je dat al?

Klopt, 3x per week fullbody, dit om en om:
A - squat, bp, bor
B - squat, ohp, dl
En tot nu toe 1x per week cardio gedaan (~230 kcals).

Ik ben zelf niet zo creatief wbt cardio. Maar als ik het op rustdagen doe ga ik niet daarvoor naar de sportschool (40 min reizen in totaal). Thuis kan ik best touwtje springen? Stuk buiten snelwandelen? Traplopen worden de buren niet blij van :p
Dan kan ik denk ik die 1xpw in de gym cardio + 3x thuis wel doen? Bedankt voor het meedenken, wordt gewaardeerd!

Vanochtend taille -1.5cm en heup -1.0 cm tov 14 dagen terug. Gewicht kon ik niet meten. Gewicht en huidplooi check ik morgen eventjes.

Het is dood simpel.

Wil je dat het sneller gaat, kcsl naar beneden of cardio omhoog
Combinatie van beiden kan ook.

Touwtje springen is zeer intensief.
Maakt niks uit wat je doet als je maar hartslag omhoog gooit.

Kt Schema is gewoon solide.

Het is dood simpel.

touwtje springen goat

Het is dood simpel.

Jep je hebt gelijk over dat het simpel is, en het sneller gaat met kcals omlaag of meer bewegen. Schoot alleen in de stress afgelopen week en dan denk ik niet meer na als eeyn normaal mens....
Nergens voor nodig natuurlijk.

Denk dat ik voor het touwtje springen ga 3x per week thuis :)

Geen stairmaster beschikbaar voor cardio? Vond het zelf handig om gewoon flink wat trappen op en af te rennen á la HIIT, kort maar zeer krachtig, want niemand wordt vrolijk van cardio, dat bestaat gewoon niet :rolleyes:

Geen stairmaster beschikbaar voor cardio? Vond het zelf handig om gewoon flink wat trappen op en af te rennen á la HIIT, kort maar zeer krachtig, want niemand wordt vrolijk van cardio, dat bestaat gewoon niet :rolleyes:

Volgens mij hebben we die wel, maar ik zie het niet zitten om te reizen voor cardio in de sportschool zelf :o
Dan bedenk ik liever iets wat ik gemakkelijk thuis even kan doen, zonder apparatuur.

In de sportschool ga ik meestal hellinglopen, dat vind ik dan nog wel aardig, met wat muziek of een filmpje/serie op :)

29/6/2016 - Week 3, dag 2 (B)
Bench
1x10 20 kg
1x3 30 kg
1x2 40 kg
1x5 42.5 kg
2x4 42.5 kg
Wilde geen grinders uitlokken. Alles voelde hierdoor goed aan.

Squat
1x10 20 kg
1x3 40 kg
1x2 50 kg
3x5 67.5 kg
Beetje lower back pomp, heb ik anders nooit maar ging verder prima.

BOR
1x10 20 kg
1x3 25 kg
1x2 35 kg
3x5 40 kg
Allerlaatste rep was echt wel een cheat.

Chinups
2 reps, 3e voor 1/3e
smile.gif

Cardio (lopen)
10%, 5.5 km/h, 22 min = 205 kcals
0%, 5.0 km/h, 3 min = 11 kcals

Training ging stukke lekkerder dan maandag en had daardoor zin om nog chinups te proberen. Rep 3 moet er ook al snel inzitten denk ik.

Mooie gewichten, de chinups maken het helemaal af. Geef een enorm goed gevoel als je daarmee kunt opbouwen! :D

Goeie training!!

Waarom begin je dan niet met chin ups als je nog helemaal fris bent?

Damn, zojuist voor het eerst gaan touwtje springen :o
Na 3 minuten had ik zo'n jeukende huid en was m'n borst knalrood + brandende kuiten. Dit moet ik echt opbouwen, slechte conditie enzeauw haha
Morgenochtend maar 5 min proberen. Overigens zat er af en toe paar sec pauze tussen omdat ik als een debiel op het touw aanraakte of hij raakte iets in m'n kamer...

Vanochtend btw laagste gewicht sinds m'n 11e oid, 62.6 kg.

Terug
Naar boven