MuscleMeat

ProudPizza's first log

• Topic Starter Topic Starter
:roflol:
Kan ik maar beter nu alvast beginnen met wat nemen of niet dan?

4/7/2016 - Week 4, dag 1 (B)

Bench
1x10 20 kg
1x3 30 kg
1x2 40 kg
1x5 42.5 kg
2x3 42.5 kg
Iemand vroeg of die met me "mee kon doen". Had dat nog nooit gedaan en ik vond het prima. Resultaat is dat ik me een beetje opgejut voelde en dat niet echt m'n techniek bevorderde... Weet ik dat ook weer :)

Squat
1x10 20 kg
1x3 40 kg
1x2 50 kg
3x5 67.5 kg
Gewicht viel me best mee, lekker.

BOR
1x10 20 kg
1x3 25 kg > geskipt
1x2 35 kg
3x5 40 kg

Morgenochtend helling lopen in de gym, ga met iemand mee en dan heb ik daar mooi tijd voor.
Vandaag extra cardio: 11.5 km, 46 minuten gefietst = 191 kcals volgens MFP.

Herkenbaar. Ik voel me dan meestal ook opgejaagd. Wat ik nu wel doe is mn rust voor de compounds timen, dit vertel ik ook direct als ik met iemand mee doe.

Nette training! Wanneer verhoog je het trouwens het gewicht van je setjes?

:roflol:

Iemand vroeg of die met me "mee kon doen". Had dat nog nooit gedaan en ik vond het prima. Resultaat is dat ik me een beetje opgejut voelde en dat niet echt m'n techniek bevorderde... Weet ik dat ook weer :)

Goeie pua

Nette training vandaag, best veel gefietst voor extra cardio 0o

Herkenbaar. Ik voel me dan meestal ook opgejaagd. Wat ik nu wel doe is mn rust voor de compounds timen, dit vertel ik ook direct als ik met iemand mee doe.

Nette training! Wanneer verhoog je het trouwens het gewicht van je setjes?

Slim dat je het zo aanpakt. In het vervolg ga ik dat ook gewoon doen als iemand vraagt of hij/zij mee kan doen met me, weet ik in ieder geval dat ik niet te gehaast ga...

Nu verhoog ik niet/nauwelijks. Voor elke oefening die ik nu uitvoer is wel wat te zeggen:
- Bank: iets achteruit gegaan sinds begin cut, probeer dat nu zo zwaar mogelijk te houden, liefste 3x5 42.5 kg
- DL: 2 maanden terug 1x100 gedaan, morgen 2x2x100 opnieuw proberen en hopelijk snel 1x110. Had hier een schemaatje voor van 9 weken door telkens af te wisselen tussen 1 zware en 1 lichte sessie
- OHP: ene keer 3x5x30 (lichte dl-dag) en andere keer 3x6x30. Maar ben nu vooral aan het concentreren op goede gecontroleerde techniek, gaat steeds beter en vind dat op dit moment belangrijker voor deze oefening
- BOR: 3x5x40 ging eerst zonder zweet > sta nu sinds ~1.5mnd parallel (wilde iets minder specifieke aandacht op traps hierbij en relatief meer gehele rug) aan de grond en is een stuk zwaarder > nu tijdens m'n cut is 3x5x40 parallel maximaal
- Squat: op een goeie dag wil ik binnekort misschien wel 3x5x70 of in ieder geval 1x5x70 gaan proberen! 1RM is 80kg (6wk terug) :)

Na m'n vakantie ga ik weer een iets uitgebreider schemaatje hanteren en dan zal er ook meer progressie in zitten qua gewichten. Voor nu doe ik alleen het broodnodige, want ik merk dat ik gewoon op ben na 3 compounds per dag

Goeie pua

Nette training vandaag, best veel gefietst voor extra cardio 0o

Zag dat iets meer zitten dan weer falen met touwtje springen :o

Overigens vanochtend niet in de sportschool geweest voor hellingloop-cardio, doe ik vrijdag na trainen denk ik nog.

Slim dat je het zo aanpakt. In het vervolg ga ik dat ook gewoon doen als iemand vraagt of hij/zij mee kan doen met me, weet ik in ieder geval dat ik niet te gehaast ga...

Nu verhoog ik niet/nauwelijks. Voor elke oefening die ik nu uitvoer is wel wat te zeggen:
- Bank: iets achteruit gegaan sinds begin cut, probeer dat nu zo zwaar mogelijk te houden, liefste 3x5 42.5 kg
- DL: 2 maanden terug 1x100 gedaan, morgen 2x2x100 opnieuw proberen en hopelijk snel 1x110. Had hier een schemaatje voor van 9 weken door telkens af te wisselen tussen 1 zware en 1 lichte sessie
- OHP: ene keer 3x5x30 (lichte dl-dag) en andere keer 3x6x30. Maar ben nu vooral aan het concentreren op goede gecontroleerde techniek, gaat steeds beter en vind dat op dit moment belangrijker voor deze oefening
- BOR: 3x5x40 ging eerst zonder zweet > sta nu sinds ~1.5mnd parallel (wilde iets minder specifieke aandacht op traps hierbij en relatief meer gehele rug) aan de grond en is een stuk zwaarder > nu tijdens m'n cut is 3x5x40 parallel maximaal
- Squat: op een goeie dag wil ik binnekort misschien wel 3x5x70 of in ieder geval 1x5x70 gaan proberen! 1RM is 80kg (6wk terug) :)

Na m'n vakantie ga ik weer een iets uitgebreider schemaatje hanteren en dan zal er ook meer progressie in zitten qua gewichten. Voor nu doe ik alleen het broodnodige, want ik merk dat ik gewoon op ben na 3 compounds per dag

Zag dat iets meer zitten dan weer falen met touwtje springen :o

Overigens vanochtend niet in de sportschool geweest voor hellingloop-cardio, doe ik vrijdag na trainen denk ik nog.

Hoe kan het eigenlijk dat je zulke zwakke kuiten hebt dat je faalt met touwtje springen? :rolleyes:

Hoe kan het eigenlijk dat je zulke zwakke kuiten hebt dat je faalt met touwtje springen? :rolleyes:

Vraag dat m'n kuiten maar :p

Denk meer een kwestie van cns-iets. Ik ben die beweging niet gewend. Touwtje springen doe ik ook telkens met een bounce vanuit m'n tenen, niet platte voet (geen idee of dit juist wel of niet normaal is)

van 1/2x in de week touwtje springen wordt je cns echt niet overbelast.

van 1/2x in de week touwtje springen wordt je cns echt niet overbelast.

Doelde niet op overbelasting. Maar net zoals dat ik bij (vrijwel) elke oefening de eerste 2-3x dat ik het uitvoer trilde en weinig controle had over de beweging & vervolgens ontiegelijke spierpijn had een paar dagen lang. Kan dit niet hetzelfde zijn als met de eerste 2-3x touwtje springen?

Doelde niet op overbelasting. Maar net zoals dat ik bij (vrijwel) elke oefening de eerste 2-3x dat ik het uitvoer trilde en weinig controle had over de beweging & vervolgens ontiegelijke spierpijn had een paar dagen lang. Kan dit niet hetzelfde zijn als met de eerste 2-3x touwtje springen?

Kan best als je hiervoor echt niks aan sport hebt gedaan en een slappe natte krant bent

springen heeft meer met skill/neurologische factoren/lekker in je achillespees veren te maken dan echt met pure kuit kracht

Ik bedoelde meer qua progressie vorm, maar je verhoogd dus als ik het begrijp zodra je voelt dat je meer kan of?

Die compounds hakken erin:p Ik ben na 5 setjes zwaar squaten ook al aardig dood:p

Kan best als je hiervoor echt niks aan sport hebt gedaan en een slappe natte krant bent

Nja dan is dat niet aan de orde nee :p

springen heeft meer met skill/neurologische factoren/lekker in je achillespees veren te maken dan echt met pure kuit kracht

Hmm ik dacht al, volgens mij zijn mijn kuiten niet zodanig zwak dat ik daarom faal met touwtje springen

Ik bedoelde meer qua progressie vorm, maar je verhoogd dus als ik het begrijp zodra je voelt dat je meer kan of?

Die compounds hakken erin:p Ik ben na 5 setjes zwaar squaten ook al aardig dood:p

Haha kortgezegd: ja klopt, op dit moment wel :p

Die hakken er zeker in... Ik doe dan wel 3x5 en geen 5x5, maar het vergt gewoon erg veel energie. Wel op een lekkere manier vind ik

Ik herken het hoor! Ik heb altijd veel gesport, maar heb standaard mega spierpijn als ik ook maar iets doe wat ik normaal niet doe. Na de eerste keer trappen sprinten had ik volgens mij een week spierpijn in m'n kuiten en van touwtje springen de eerste keer ook. Maar meestal wordt dat inderdaad wel beter na een paar keer.

Ik herken het hoor! Ik heb altijd veel gesport, maar heb standaard mega spierpijn als ik ook maar iets doe wat ik normaal niet doe. Na de eerste keer trappen sprinten had ik volgens mij een week spierpijn in m'n kuiten en van touwtje springen de eerste keer ook. Maar meestal wordt dat inderdaad wel beter na een paar keer.

Erg herkenbaar... Ik weet nog hoe ik me een week lang voelde na m'n eerste keer walking lunges, kwam bijna m'n stoel niet meer uit :o

6/7/2016 - Week 4, dag 2 (A)
Pre: 1.18gr Taurine

Deadlift (sessie 7)
2x5 40 kg
1x3 60 kg
1x2 85 kg
1x1 100 kg 2e rep fail
1x1 100 kg fail
Werd zwart voor m'n ogen bij druk zetten dus niet getrokken
1x3 80 kg
Ging beter dan de vorige poging 2x2x100, dat dan weer wel.

Squat
1x10 20 kg
1x3 40 kg > skip
1x2 50 kg
2x5 67.5 kg
1x3 67.5
Gestopt vanwege zwart zien/duizelig. Alle squats waren niet extreem strikt diep door het nare gevoel

OHP
1x10 10 kg
1x3 15 kg > skip
1x2 20 kg
2x6 30 kg
1x5,5 30 kg
Hier was ik blij mee

Stond vanmorgen al niet lekker op, moe en verrot. Ik weet zelf dat het niet te maken heeft met het cutten. Beetje jammer van het trainen maar al met al wel een goed gevoel over wat ik gedaan heb.

Meting vanochtend trouwens:
62.0 kg, taille 62 cm, heup 82.25 cm :)

Goeie

pas op met de kcal die MFP aangeeft, ik ben er al de mist mee in gegaan...en me maar afvragen waarom ik niet afviel :rolleyes:

Haha I know. Reken alles nog na met METs en voor m'n gewicht. Maar de met-waarde voor fietsen op ~16 km/h verschilt nogal en MFP gaf toevallig wel redelijk het gemiddelde aan van wat ik zelf had uitgerekend. Hellinglopen heb ik bv zelf als activiteit aangemaakt in MFP, voor mijn gewicht en snelheden die ik loop :)

Wel bedankt voor de tip, hij kan zomaar ineens het dubbele aangeven als je niet oplet inderdaad

Terug
Naar boven