- Waardering
- 20.544
- Lengte
- 1m91
- Massa
- 120kg
- Vetpercentage
- 50%
Speed niet

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Speed niet

deze man weet

Iemand vroeg of die met me "mee kon doen". Had dat nog nooit gedaan en ik vond het prima. Resultaat is dat ik me een beetje opgejut voelde en dat niet echt m'n techniek bevorderde... Weet ik dat ook weer![]()
Herkenbaar. Ik voel me dan meestal ook opgejaagd. Wat ik nu wel doe is mn rust voor de compounds timen, dit vertel ik ook direct als ik met iemand mee doe.
Nette training! Wanneer verhoog je het trouwens het gewicht van je setjes?

Goeie pua
Nette training vandaag, best veel gefietst voor extra cardio 0o

Slim dat je het zo aanpakt. In het vervolg ga ik dat ook gewoon doen als iemand vraagt of hij/zij mee kan doen met me, weet ik in ieder geval dat ik niet te gehaast ga...
Nu verhoog ik niet/nauwelijks. Voor elke oefening die ik nu uitvoer is wel wat te zeggen:
- Bank: iets achteruit gegaan sinds begin cut, probeer dat nu zo zwaar mogelijk te houden, liefste 3x5 42.5 kg
- DL: 2 maanden terug 1x100 gedaan, morgen 2x2x100 opnieuw proberen en hopelijk snel 1x110. Had hier een schemaatje voor van 9 weken door telkens af te wisselen tussen 1 zware en 1 lichte sessie
- OHP: ene keer 3x5x30 (lichte dl-dag) en andere keer 3x6x30. Maar ben nu vooral aan het concentreren op goede gecontroleerde techniek, gaat steeds beter en vind dat op dit moment belangrijker voor deze oefening
- BOR: 3x5x40 ging eerst zonder zweet > sta nu sinds ~1.5mnd parallel (wilde iets minder specifieke aandacht op traps hierbij en relatief meer gehele rug) aan de grond en is een stuk zwaarder > nu tijdens m'n cut is 3x5x40 parallel maximaal
- Squat: op een goeie dag wil ik binnekort misschien wel 3x5x70 of in ieder geval 1x5x70 gaan proberen! 1RM is 80kg (6wk terug)
Na m'n vakantie ga ik weer een iets uitgebreider schemaatje hanteren en dan zal er ook meer progressie in zitten qua gewichten. Voor nu doe ik alleen het broodnodige, want ik merk dat ik gewoon op ben na 3 compounds per dag
Zag dat iets meer zitten dan weer falen met touwtje springen
Overigens vanochtend niet in de sportschool geweest voor hellingloop-cardio, doe ik vrijdag na trainen denk ik nog.

Hoe kan het eigenlijk dat je zulke zwakke kuiten hebt dat je faalt met touwtje springen?![]()

van 1/2x in de week touwtje springen wordt je cns echt niet overbelast.
Doelde niet op overbelasting. Maar net zoals dat ik bij (vrijwel) elke oefening de eerste 2-3x dat ik het uitvoer trilde en weinig controle had over de beweging & vervolgens ontiegelijke spierpijn had een paar dagen lang. Kan dit niet hetzelfde zijn als met de eerste 2-3x touwtje springen?
Kan best als je hiervoor echt niks aan sport hebt gedaan en een slappe natte krant bent

springen heeft meer met skill/neurologische factoren/lekker in je achillespees veren te maken dan echt met pure kuit kracht
Ik bedoelde meer qua progressie vorm, maar je verhoogd dus als ik het begrijp zodra je voelt dat je meer kan of?
Die compounds hakken erinIk ben na 5 setjes zwaar squaten ook al aardig dood
![]()

Doelde niet op overbelasting. Maar net zoals dat ik bij (vrijwel) elke oefening de eerste 2-3x dat ik het uitvoer trilde en weinig controle had over de beweging & vervolgens ontiegelijke spierpijn had een paar dagen lang. Kan dit niet hetzelfde zijn als met de eerste 2-3x touwtje springen?
Ik herken het hoor! Ik heb altijd veel gesport, maar heb standaard mega spierpijn als ik ook maar iets doe wat ik normaal niet doe. Na de eerste keer trappen sprinten had ik volgens mij een week spierpijn in m'n kuiten en van touwtje springen de eerste keer ook. Maar meestal wordt dat inderdaad wel beter na een paar keer.

pas op met de kcal die MFP aangeeft, ik ben er al de mist mee in gegaan...en me maar afvragen waarom ik niet afvielVandaag extra cardio: 11.5 km, 46 minuten gefietst = 191 kcals volgens MFP.

pas op met de kcal die MFP aangeeft, ik ben er al de mist mee in gegaan...en me maar afvragen waarom ik niet afviel![]()