MuscleMeat

ProudPizza's first log

Hoezo is de db row ruk? Heerlijke oefening en kunt hem goed aantrekken imo.
Misschien nog wat oefenen?

Hoe zo gaan core oefeningen je compounds in de weg zitten? Als je core sterk is helpt het juist mee;)

• Topic Starter Topic Starter
Hoezo is de db row ruk? Heerlijke oefening en kunt hem goed aantrekken imo.
Misschien nog wat oefenen?

Hoe zo gaan core oefeningen je compounds in de weg zitten? Als je core sterk is helpt het juist mee;)

Nja ik vind een t-bar row, bb row en seated row dan echt 10x fijner dan de db row. Wil nog een keer inverted rows gaan proberen, kijken of dat een row-variant is die me misschien goed bevalt. Maar voor mij was deze eerste ervaring eigenlijk gewoon "bagger", voelde het meer in m'n schouders en traps dan in m'n rug (eigenlijk vrijwel niet) en vond het maar onwennig om op een bench te leunen.

Klopt, maar paar maanden terug had ik 3x12 leg raises gedaan en kon toen 2 dagen daarna niet squaten of overeind komen in m'n bed omdat m'n abs zo'n optater gekregen hadden :rolleyes: Daarom voor nu even doen wanneer het goed voelt en niet te veel, anders kickt het er denk ik te hard in. M'n doel is wel wat abs kweken want nu ik aan het cutten ben moet er straks ook wel wat zichtbaar zijn vind ik, niet dat ik al op dat punt ben overigens. Maar heb geen zin dat ik straks niet lekker een squat of dl-sessie kan doen omdat ik te fanatiek was met abs oefeningen, dan vind ik de compounds (voor nu) belangrijker. Dus rustig opbouwen en doen wat goed voelt :)

Dan is je uitvoering gewoon niet goed van db row. Moet hem wel in je rug voelen en ook mee aantrekken.

Als je buik vaker traint zul je geen last meer hebben bij de compounds. Maar gewoon doen wat je zelf fijn vind.

Mijn ervaring is dat als je bij DB row de DB meer richting je heup beweegt dat je hem beter in je rug voelt. Dan goed aanspannen en een gewicht nemen waarbij je dat ook goed kan (dus niet té zwaar) en reken maar op spierpijn de eerste keer.

Hier nog eentje die ontzettende spierpijn in buik heeft als er toch eens abs worden gedaan..
Sommigen vinden dat je met compounds alleen al genoeg core traint, ik geloof het graag omdat ik een erge hekel heb aan buikspieren trainen.. Voor mij is de keus het niet te doen echter simpel: zichtbare abs zal ik door huidoverschot bij mijn buik toch nooit hebben. Daarnaast ervaar ik dat mijn core sterk genoeg is bij de compounds.
Denk dus dat je voor jezelf zal moeten bepalen of het trainen van abs werkelijk nodig is voor het bereiken van het doel dat je voor ogen hebt?

Dan is je uitvoering gewoon niet goed van db row. Moet hem wel in je rug voelen en ook mee aantrekken.

Als je buik vaker traint zul je geen last meer hebben bij de compounds. Maar gewoon doen wat je zelf fijn vind.

Mijn ervaring is dat als je bij DB row de DB meer richting je heup beweegt dat je hem beter in je rug voelt. Dan goed aanspannen en een gewicht nemen waarbij je dat ook goed kan (dus niet té zwaar) en reken maar op spierpijn de eerste keer.

Wellicht moet ik de db rows nog een kans geven. Vind unilaterale oefeningen nooit zo fijn en kan ik ook minder goed uitvoeren dan als ik het beiderzijds doe (one side lateral raises, one arm overhead triceps extension, lunges (walking dan weer wel)). Misschien heeft het daar ook mee te maken onbewust. Hij gaat nog een keer in de herhaling om het even aan te kijken :)

Hier nog eentje die ontzettende spierpijn in buik heeft als er toch eens abs worden gedaan..
Sommigen vinden dat je met compounds alleen al genoeg core traint, ik geloof het graag omdat ik een erge hekel heb aan buikspieren trainen.. Voor mij is de keus het niet te doen echter simpel: zichtbare abs zal ik door huidoverschot bij mijn buik toch nooit hebben. Daarnaast ervaar ik dat mijn core sterk genoeg is bij de compounds.
Denk dus dat je voor jezelf zal moeten bepalen of het trainen van abs werkelijk nodig is voor het bereiken van het doel dat je voor ogen hebt?

Mijn doel is wel een relatief zichtbare core, en hiermee bedoel ik niet als je googled naar een vrouwen bf van 12%, maar dat je nét die curves kan ontdekken als je goed kijkt. En nee, dit is niet mijn hoofddoel, maar wel mbt tot buik en bf%. Daarbij heb ik niet het gevoel dat ik tijdens mijn compounds mijn abs echt enorm train, ik gebruik ze uiteraard en heb ze nodig (vooral bij DL, OHP en squat) maar ik denk dat er meer uit te halen valt voor mij. Daarom nu langzaam aan wat erbij doen aan core werk is denk ik niet verkeerd, zolang ik er maar geen last van ga krijgen. Gok dat ik nu rond de 23-24% bf zit, dus er zal op korte termijn sowieso niks zichtbaar zijn.

Ik steun altijd gewoon op db rek. Misschien is dat voor jou ook fijner.

22/1/2016 - Week 3, dag 3 (B)
BP

2x5 20 kg
1x5 20 kg
1x3 25 kg
1x2 35 kg
3x5 40 kg
Merk dat ik sinds het cutten hier meer moeite mee heb gekregen

BOR
2x5 15 kg
1x5 15 kg
1x3 20 kg
1x2 25 kg
3x5 35 kg

Deadlift

2x5 20 kg
1x3 40 kg
1x2 55 kg
1x5 70 kg (PR)
Hij hij eindelijk gelukt
biggrin.gif
! Zat misschien nog wel een rep meer in denk ik, zo lekker. Dacht na de bp en bor die wat moeizaam gingen: ik ga maar 67.5 kg doen, maar gelukkig toch bedacht.

[Link niet meer beschikbaar]
Form kon beter, maar voor m'n pr (finally) vind ik hem voldoende. Maar was nog netter dan dat ik dacht tijdens het uitvoeren.

Glute bridge
3x8 35 kg

Bicep curl ss Rolling triceps extension
3x8 7 kg per kant

Filmpje doet het niet;)

Congrats met je dl pr!:D

ik kan je video helaas niet zien, klopt t linkje wel?

Done :)

Lijkt net of hij de grond niet raakt. Klopt dat?

Mooie pr! Fysiek ziet er ook goed uit. Lekker bezig

Lijkt nog vrij makkelijk te gaan. Het mag nog wel iets explosiever omhoog en soepeler, maar ziet er niet heel verkeerd uit!

Ik zal mn vriend vragen om mijn dl vanaaf te filmen, daar zal vast ook nog wel het 1 en ander beter kunnen.

Lijkt net of hij de grond niet raakt. Klopt dat?

Mooie pr! Fysiek ziet er ook goed uit. Lekker bezig

Hij raakt zeker de grond, erg goed zelfs, ben daar in het begin nogal op gewezen namelijk. Heb aan beide kanten een rubberen matje op de grond liggen omdat ik dat fijner vind, ze zullen zo'n 2-3 cm dik zijn. Heel erg bedankt :)

Lijkt nog vrij makkelijk te gaan. Het mag nog wel iets explosiever omhoog en soepeler, maar ziet er niet heel verkeerd uit!

Ik zal mn vriend vragen om mijn dl vanaaf te filmen, daar zal vast ook nog wel het 1 en ander beter kunnen.

Momenteel voer ik eigenlijk vrijwel alle oefening niet explosief en snel uit, eigenlijk geen idee waarom wel/niet. Zal een voordeel zijn van explosiever (en dus sneller) dat ik waarschijnlijk meer gewicht kan pakken?
En paar maanden terug heb ik met 60 kg deadlift m'n rug zo hard verneukt dat ik 3x naar de fysio moest en ik amper op stage kon rondlopen door shitty uitvoering. Wil dat niet nog eens meemaken en daarom ook niet te vooruitstrevend zijn in de gewichten die ik erop hang. Zodra mijn rug zichtbaar bolt doe ik het gewoon niet heb ik met mezelf afgesproken.

Leuk, ben altijd in voor een filmpje, ik wacht hem af! :)

Een langzame dl is wel meer belastend voor de rug (langere tijd onder spanning) en ook zwaarder. Ik ben denk ik niet genoeg hier in thuis om daar wat over te zeggen, maar zolang het netjes is denk ik dat je meer baat hebt bij een explosieve uitvoering.

ow en ik heb mn rug ook al een x vernaggelt omdat mn vriend zei dat er nog wel een rep in zat. En ja, die zat er in maar met zo'n vreselijke uitvoering haha.

Ik stop dus zodra ik merk dat de volgende rep faalt of echt lelijk wordt.

Ziet er goed uit! Nice die PR! en mooi fysiek ook!

Dat ie wat langzamer is kan ook wel Door het zwaardere gewicht komen.
Zal mijne een keer laten filmen Door @Pillz . Die laatste zijn echt slow.
Volgens mij maakt het niet echt veel uit of je nu iets langzamer doet of explosiever. Zolang het voor jou prima is en vorm goed voelt lekker zo laten.

Kan idd Door de matjes komen en stand van camera. Vind het er nog vrij easy uit zien.

Maar idd beter voorzichtig doen. Als je wat met je rug krijgt kun je al snel niks meer.

Dl ziet er goed uit. (Zover ik dl expert ben)

Rug mooi recht, schouders niet voorbij de stang.

Kan niet zien hoe dicht de stang langs je benen omhoog gaat.
Maar de regel is, hoe dichterbij langs je benen hoe meer kilo's je kan liften.

@Pleurklaat geef jij eens dl advies bro.

Ziet er prima uit. Onderrug blijft mooi vlak inderdaad.

Bij het laten zakken van de halter wel een verbeterpuntje om je knieen pas naar voor te laten komen als de halter er voorbij is, dan komt hij niet steeds zoals nu tegen je knieen aan en hoeft hij er niet 'omheen' te gaan als je begrijpt wat ik bedoel. Dat doe je door het zakken te beginnen door je heupen naar achter te bewegen.

Over evt ruimte tussen je benen en de halter zou ik me niet te veel zorgen maken, als je er maar voor zorgt dat de halter ten alle tijden ongeveer boven het midden van je voet blijft zit je goed.

Terug
Naar boven