Fitness Seller

ProudPizza's first log

Tof om eens een filmpje van je te zien!

• Topic Starter Topic Starter
Een langzame dl is wel meer belastend voor de rug (langere tijd onder spanning) en ook zwaarder. Ik ben denk ik niet genoeg hier in thuis om daar wat over te zeggen, maar zolang het netjes is denk ik dat je meer baat hebt bij een explosieve uitvoering.

ow en ik heb mn rug ook al een x vernaggelt omdat mn vriend zei dat er nog wel een rep in zat. En ja, die zat er in maar met zo'n vreselijke uitvoering haha.

Ik stop dus zodra ik merk dat de volgende rep faalt of echt lelijk wordt.

Daar kan ik me wel iets bij voorstellen inderdaad. En dat is inderdaad érg naar, je rug vernaggelen bij een DL :D Ben denk ik wat bangig dat als ik het écht heel erg explosief ga uitvoeren dat ik dan m'n techniek wat links laat liggen, dat ik hier niet voldoende focus op kan houden zegmaar. Maar ben het er mee eens dat het wellicht wel wat vlotter kan dan dat het nu gaat. Misschien zit er dan nog meer in ook!

Ziet er goed uit! Nice die PR! en mooi fysiek ook!

Thanks!

Dat ie wat langzamer is kan ook wel Door het zwaardere gewicht komen.
Zal mijne een keer laten filmen Door @Pillz . Die laatste zijn echt slow.
Volgens mij maakt het niet echt veel uit of je nu iets langzamer doet of explosiever. Zolang het voor jou prima is en vorm goed voelt lekker zo laten.

Kan idd Door de matjes komen en stand van camera. Vind het er nog vrij easy uit zien.

Maar idd beter voorzichtig doen. Als je wat met je rug krijgt kun je al snel niks meer.

Bij mij is het vooral een kwestie van dat ik vrijwel al m'n oefeningen (compounds) rustig uitvoer en niet zo explosief als dat ik op filmpjes zie, niet zo zeer omdat het grinders zijn (muv als ze het wel zijn haha). Precies, liever 5 of 10 kilo lichter deadliften dan weken zo'n rug... Ben benieuwd naar je filmpje!

Dl ziet er goed uit. (Zover ik dl expert ben)

Rug mooi recht, schouders niet voorbij de stang.

Kan niet zien hoe dicht de stang langs je benen omhoog gaat.
Maar de regel is, hoe dichterbij langs je benen hoe meer kilo's je kan liften.

@Pleurklaat geef jij eens dl advies bro.

Bedankt :) gaat "automatisch" vrij dicht langs m'n benen door het zware gewicht, met het opwarmen minder dus komt ook vooral daardoor

Ziet er prima uit. Onderrug blijft mooi vlak inderdaad.

Bij het laten zakken van de halter wel een verbeterpuntje om je knieen pas naar voor te laten komen als de halter er voorbij is, dan komt hij niet steeds zoals nu tegen je knieen aan en hoeft hij er niet 'omheen' te gaan als je begrijpt wat ik bedoel. Dat doe je door het zakken te beginnen door je heupen naar achter te bewegen.

Over evt ruimte tussen je benen en de halter zou ik me niet te veel zorgen maken, als je er maar voor zorgt dat de halter ten alle tijden ongeveer boven het midden van je voet blijft zit je goed.

Als ik het goed begrijp meer als een sldl de bb laten zakken en dan verder over laten gaan in het normaal laten zakken bij een dl? Ik maak inderdaad een "omweggetje" vanwege m'n knieën, hoewel dit niet veel moeite kost is het wel vervelend.

Muv het verhaal van langs m'n knieën heen gaat de bb vrij dicht langs m'n lichaam omhoog ja, zoals ik hierboven beschreven heb. Bedankt voor je uitgebreide feedback!

Tof om eens een filmpje van je te zien!

Dankje :) leuk dat het zo positief ontvangen wordt en ik zoveel feedback erop kan ontvangen!

ik het goed begrijp meer als een sldl de bb laten zakken en dan verder over laten gaan in het normaal laten zakken bij een dl? Ik maak inderdaad een "omweggetje" vanwege m'n knieën, hoewel dit niet veel moeite kost is het wel vervelend.

Muv het verhaal van langs m'n knieën heen gaat de bb vrij dicht langs m'n lichaam omhoog ja, zoals ik hierboven beschreven heb. Bedankt voor je uitgebreide feedback!

Precies ja. Totdat de bar voorbij je knieen is moet de beweging voornamelijk vanuit heupflexie komen (en natuurlijk het beetje knieflexie tgv het feit dat je heupen naar achter bewegen).

Nog 1 dingetje waar ik op zou letten is dat de positie waarin je kracht begint te zetten niet helemaal efficient is. Je focust waarschijnlijk nog iets te veel op het gewicht van de grond duwen met je benen ipv trekken vanuit je heupen, en daardoor bevinden je schouders zich te ver naar achteren. Je ziet ook duidelijk dat het gewicht pas los komt van de grond als je wat meer naar voor 'gekanteld' bent naar de juiste positie.

Hier begin je kracht te zetten:
vq6WSU2.png

Hier komt het gewicht los van de grond:
zSyjwKQ.png

Nu is het bij jou wel zo dat je tijdens deze veranderende positie je onderrug goed vlak houdt (wat erg goed is) en zolang je dat doet is het geen probleem, maar het is iets om in je achterhoofd te houden. Als je ooit een keer merkt dat je onderrug begint te bollen terwijl dit gebeurt dan is het waarschijnlijk te zwaar (om met de gewenste techniek te tillen).

Maar dit zijn details, je deadlift ziet er prima uit. Doe zo voort. :)

@Pleurklaat wauw ik had niet verwacht dat dit uit zo'n filmpje te halen viel, die twee plaatjes maken het inderdaad erg duidelijk. Probeer er wel op te letten dat ik niet teveel "trek" maar meer mezelf in de grond probeer te duwen, gaat de laatste tijd al wat beter maar klopt dat het inderdaad nog meer richting het trekken gaat. In ieder geval dat nu iemand het heeft kunnen zien, kan ik er alert op zijn :)

Laatst bewerkt:
@ Pleurklaat wauw ik had niet verwacht dat dit uit zo'n filmpje te halen viel, die twee plaatjes maken het inderdaad erg duidelijk. Probeer er wel op te letten dat ik niet teveel "trek" maar meer mezelf in de grond probeer te duwen, gaat de laatste tijd al wat beter maar klopt dat het inderdaad nog meer richting het trekken gaat. In ieder geval dat nu iemand het heeft kunnen zien, kan ik er alert op zijn :)

zo ziet hij niet dat je hem tagt ;) spatie ertussen uit.

Zoiets als dit: @Pleurklaat lekkertje xxxxxx

25/1/2016 - Week 4, dag 1 (C)
Leg press

2x5 40 kg
1x5 50 kg
1x3 60 kg
1x2 70 kg
3x5 100 kg (PR)

OHP
3x5 10 kg
2x3 15 kg
1x13 15 kg
1x11 15 kg
1x8 15 kg (VPR)
Had al zeker 5 min gewacht na m'n laatste wi-set op een plek die vrijkwam voor een olympic bb, toen maar besloten dit te doen, was er helemaal klaar mee. Wel een mooi vpr, vorige stond op 2x5 30 kg + 1x4 30 kg

Walking lunges (kg/kant, hh/been)
3x5 6 kg
1x3 6 kg
1x2 8 kg
3x5 10 kg

Calve raises
3x12 40 kg
Langzamer gedaan, voelde ziek

Lat pulldowns reverse close grip
3x8 35-35-40 kg (PR)
Heavyyy, net aan gehaald

CGBP

3x5 10 kg
1x3 15 kg
1x2 20 kg
3x8 25 kg
Denk dat de bb 10 kg woog, personeel weet het niet. Zag eruit als een kleine bb maar dan zo groot als een olympic

Lying leg raises

3x10

Was best chagerijnig door die enorme drukte, ondanks dat wel heel goed getraind, dringt alleen nog niet helemaal tot me door...

Drukte is goed.
Drukte maakt je boos.
Boos is meer rage.
Hoe meer rage hoe meer kilo's je lift :D

@Pillz ik denk het echt :o want na die ohp voelde alles 3x zo makkelijk te gaan. Zelfs die cgbp had nog meer gewicht/reps bij gekunt, triceps waren niet zo vermoeid zoals altijd

Mooie PR op je leg press, voelt lekker hè, om drie cijfertjes qua gewicht te zien in plaats van twee.. ;)

Drukte in de gym kan je je soms wel aan irriteren / afleiden. Of je maakt jezelf idd lekker boos dat werkt soms haha

27/1/2016 - Week 4, dag 2 (A)
Squat
3x5 20 kg
1x3 35 kg
1x2 45 kg
3x5 60 kg
Kostte me vrij veel moeite

SLDL
3x5 20 kg
1x3 25 kg
1x2 35 kg
3x5 40 kg

T-bar row
2x8 15 kg aan schijven
1x7 17.5 kg
Was helaas gewoon te zwaar om het zonder zwiepen de lucht in te krijgen

Incline BP
3x8 25-25-30 kg (PR)
Lekkere branden die schouders, ging met trillende armpjes op het eind maar redee het prima

Pull down plate loaded
3x8 45 kg aan schijven (PR)

Cardio
30 min fietsen: 10.19 km, 177 kcals

Ben nu 3 weken lang m'n skinfold aan het tracken. Doe dit zelf, heb herkenningspunten waarop ik meet en meet op elke plek 4 of 5x en neem daar het gemiddelde van. Dus ik neem de resultaten aan voor "relatief accuraat". Ik calculeer via deze website het vetpercentage voor een 3-punts meting (supra iliacaal, dijbeen en tricep) maar meet ook abdomen, 2 cm naast m'n navel, voor een totaler beeld voor mezelf. Nu weet ik dat de uitkomsten niet betrouwbaar zijn via die site, volgens dat zou ik nu op 14,8% zitten... Maar gebruik het wel om in te voeren in m'n excelsheet en dus voortgang bij te houden.

Op deze site staat een tabelletje die ik redelijk betrouwbaar/realistisch vind. Als ik daar alle 4 de getallen bij elkaar op tel kom ik rond 21-22% uit, denk dat ik op 22-24% zit ergens. Maar goed, bovenstaande dus voor voortgang. Uitkomsten van excelsheetje: http://imgur.com/tWUyHoi

Note: tijdens de tweede week ben ik ziek geweest en was toen veel afgevallen

Laatst bewerkt:
Als je ons gewoon veel foto's laat zien kijken wij wel ff wat je vp is :eyebrow:

Gaat mooi vooruit!

Je doel was ook om te cutten toch?

Gaat mooi naar beneden dan!

Je werkelijke vet% zal waarschijnlijk flink afwijken, maar dat maakt opzich niet uit. Als je maar 1 meet methode aan houd en door dezelfde persoon laat doen. Scheelt wel dat je het zelf doet:)

Je doel was ook om te cutten toch?

Gaat mooi naar beneden dan!

Je werkelijke vet% zal waarschijnlijk flink afwijken, maar dat maakt opzich niet uit. Als je maar 1 meet methode aan houd en door dezelfde persoon laat doen. Scheelt wel dat je het zelf doet:)

Klopt, ben aan het cutten dus ben wel blij met de snelheid waarop het nu gaat :) alleen hetzelfde als altijd: dan kijk je in de spiegel en lijkt het voor jezelf alsof je nog boller bent dan de dag daarvoor. Maar die gedachte kan ik gelukkig hoed opzij leggen, mede dankzij de metingen. En precies, 1 methode bijhouden en dan alleen voor de voortgang :)

Terug
Naar boven