AndroidHealthClinic

ProudPizza's first log

• Topic Starter Topic Starter
29/1/2016 - Week 4, dag 3 (B)
BP

2x5 20 kg
1x5 20 kg
1x3 25 kg
1x2 35 kg
3x5 40 kg

BOR
2x5 15 kg
1x5 15 kg
1x3 20 kg
1x2 25 kg
3x5 35 kg

Deadlift
2x5 20 kg
1x3 40 kg
1x2 55 kg
1x7 70 kg (PR!)
Holy moly. Heb m'n snelheid een tikkie omhoog gehooid en bij het laten zakken van de bb een manier gevonden om "minder om m'n knieën heen te gaan" en het ging ineens zo lekker. Ga volgende keer gewoon 1*5 75 kg proberen

Glute bridge
3x8 35 kg
Volgende keer verhogen, laatste twee setjes voelde ik niet "écht"

Bicep curl ss Rolling triceps extension
3x8 7 kg per kant

HIIT fietsen
15s max, 60s rustig (7x)

Wat was voor je 'de truc' om minder met een boogje over je knieën te gaan?
Ik heb dat namelijk ook.. :o

Je hebt een bar path app (barsense), misschien is dat iets voor je/jullie? @SanneF

Laatst bewerkt:
Met de hulp van de feedback van @Pleurklaat heb ik een paar dingen aangepast. Wat betreft het knieën gedeelte: niet denken, ik ga weer "zitten" als je naar beneden gaat, maar meer als bij een sldl en dan net als je thv je knieën bent, gaan "zitten". Nou ga je natuurlijk niet letterlijk zitten maar weet even niet hoe ik het anders moet verwoorden. Misschien kan iemand anders het met deze info wat handiger uitleggen :D deze manier doet helemaal niks slechts voor m'n ondertug, waar ik al snel last van heb bij verkeerde bewegingen. Dus dat is ook een dikke plus

En die barpath app heb ik wel eens gedownload maar wordt niet echt wijzer van de resultaten. Ik zag destijds bv bij m'n datie wat wiebelde, maar kon dan niet eruit halen wat ik kan verbeteren om dat te voorkomen

Ik denk dat je wel kunt tracken of daar wat progressie in zit. Had daar zelf trouwens in het begin ook last van. Mij werd destijds als raad gegeven om eerst een sldl te doen en pas daarna te "zitten".

Ik denk dat je wel kunt tracken of daar wat progressie in zit. Had daar zelf trouwens in het begin ook last van. Mij werd destijds als raad gegeven om eerst een sldl te doen en pas daarna te "zitten".

Dat bedoel ik inderdaad. Ik zie het bij mijn eigen filmpjes, die van gisteren vergeleken met net dat het echt heel veel verschil maakt voor je barpath als je het op bovenstaande manier doet

Met de hulp van de feedback van @Pleurklaat heb ik een paar dingen aangepast. Wat betreft het knieën gedeelte: niet denken, ik ga weer "zitten" als je naar beneden gaat, maar meer als bij een sldl en dan net als je thv je knieën bent, gaan "zitten". Nou ga je natuurlijk niet letterlijk zitten maar weet even niet hoe ik het anders moet verwoorden. Misschien kan iemand anders het met deze info wat handiger uitleggen :D deze manier doet helemaal niks slechts voor m'n ondertug, waar ik al snel last van heb bij verkeerde bewegingen. Dus dat is ook een dikke plus

Je schouders (en indirect dus de halter) laten zakken puur door je heupen naar achter te bewegen en voorover te leunen zodat de halter boven je balans-/steunpunt blijft totdat de halter voorbij je knieen is, en dan pas ook verticale beweging creeren door je knieen wat naar voor te bewegen als dat nodig is om bij de grond te komen.

Zo zou ik het uitleggen :p

En fijn om te horen dat je er wat aan gehad hebt.

Dl ziet er goed uit.

Sowieso plus dat je het op sokken doet :D

Mooie gewichten pak je!

Kijk, uitleg waar ik iets aan heb, daar ben ik altijd blij mee! :D
Ga het dinsdag gelijk uitproberen :).

1/2/2016 - Week 5, dag 1 (C)
Leg press

2x5 40 kg
1x5 50 kg
1x3 60 kg
1x2 70 kg
3x5 100 kg

OHP
3x5 10 kg
1x3 15 kg
1x2 20 kg
3x5 25 kg

Walking lunges (hh/been, kg/kant)
2x5 6 kg > 2x6 5 kg
1x5 6 kg > 1x6 5 kg
1x3 7 kg > 1x3 8 kg
1x2 8 kg > 1x2 8 kg
3x8 10 kg
Links gewichten die ik wilde, rechts wat het geworden is ivm drukte

Lat pulldown reverse close grip
3x8 40 kg (PR)
Allerlaatste rep was wat slordig

Standing calve raises
3x12 40 kg
Nu ik het wat rustiger doe en grotere rom (lees: maximaal bij strekken) maak doet dit relatief veel meer voor m'n kuiten. Na vorige week kon ik ook gewoon de m'n kuitspieren, die hobbeltjes, voelen zitten bij flexie van m'n voet. Nog nooit eerder gehad

CGBP
2x5 10 kg
1x5 10 kg
1x3 15 kg > 1x3 20 kg
1x2 20 kg
3x8 27.5 kg (PR)
Had geen trainingsbuddy dus ging in een bench ipv op een bankje. Die kleine bb paste er, met schijven eraan, nèt er tussen wat 1x al bijna resulteerde in 10 kg op m'n voorhoofd, daarom maar eerder olympische bb gepakt

Lying leg raises

3x10

Cardio
Lopen 30 min: 6% helling, 5.5 km/h (2.72 km, 214 kcals)

---

Ik verbaas me erover dat er toch hier en daar op kracht te winnen valt tijdens het cutten. Ik moet er wel bij vermelden dat ik echt niet halfbakken train. Door de zichtbare lichamelijke veranderingen (vooral buik en armen) was ik van tevoren vet enthousiast over deze training. Resulteerde dus ook in een, voor mij, iet wat knallerende cardiosessie dan normaal.

Amper snaaibuien (1x na nu 4 weken cutten, dit waren 450 extra kcals aan 3 koeken) gehad maar heb voor van de week al wel lekker een keer domino's ingepland, erg handig dat ze op hun site een voedingswaarde tabel hebben, kan ik het voor die dag wat sturen richting m'n macro's.

zolang je de basis oef centraal stelt en niet ze doodpompt met 20-30 reps oid kan je zeker tijdens cutten s[iermassa behouden en zelfs beetje winnen.(hangt er wel vanaf hoe diep je cut natuurlijk)

zolang je de basis oef centraal stelt en niet ze doodpompt met 20-30 reps oid kan je zeker tijdens cutten s[iermassa behouden en zelfs beetje winnen.(hangt er wel vanaf hoe diep je cut natuurlijk)

Precies, dat doe ik ook zeker (niet) :) ben ook nog vrij "nieuw", denk dat dat ook een grote rol speelt in het goed kunnen behouden en zelfs nog wat winnen van kracht/spier in m'n cut(?)

Flinke deadlift die 7 x 70!!

New York Pizza is nog veeeeel beterderder dan Domino's.. :eyebrow:

New York Pizza is nog veeeeel beterderder dan Domino's.. :eyebrow:

Paar maanden terug had ik (voor het laatst :( ) pizza van de NY. Was er naartoe gefietst, door de regen. Toen ik thuis kwam en de doos opende rook het als dooie kat en was de smaak niet veel beter... Oh en ze hadden me eerst teveel laten betalen kwam ik achter toen ik net weg wilde fietsen. Dus mijn ervaring met NY is niet zo best, daarom dominom's voor de rebound!

Waarom niet laten bezorgen:P

Ik kon in het begin van mn cut ook gewoon pr's zetten, alleen aan het einde werd ik een zombie en ging mn kracht iets naar beneden. Ligt ook aan je vet%.Ik merk dat je op een laag vet% veel lastiger hersteld (heeft oa met je hormoonhuishouding te maken).

Wat is je doel precies qua vet%? Op je filmpje zag je er strak uit!

Ik laat lekkers altijd incalculeren. Voorkomt ongecontroleerde eetbuien en het staat progressie toch niet in de weg:) Gewoon lekker gaan voor de pizza:D Beetje extra beleg (ham, tonijn) voor wat extra eiwitten misschien (zo doe ik het iig). Of zijn die van domino aardig belegd qua vlees?

Terug
Naar boven