AndroidHealthClinic

Psycomantje's log

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.081

Svvb. Week 3. T3.​

Air bike
1 x 60 / 35 (6 intervals)

Safety bar squat
5 x 165kg
5 x 165kg
5 x 165kg
5 x 165kg
5 x 165kg

Log press
1 x 77.5kg
1 x 77.5kg
1 x 77.5kg
1 x 77.5kg
1 x 77.5kg

Air bike
1 x 180 / 60 (3 intervals)

Ging lekker vandaag. Squats heel vlot, tegen mijn verwachting in! Top!

Hoe zwaar train jij ongeveer? Hou jij nog reps over, of is dit zo’n beetje maximaal? Of hoe bouw jij het gewicht op naarmate de weken/maanden?

• #3.083
Hoe zwaar train jij ongeveer? Hou jij nog reps over, of is dit zo’n beetje maximaal? Of hoe bouw jij het gewicht op naarmate de weken/maanden?
Mijn coach maakt men programma's. Squat staat nu gewoon op maintenance / assistance omdat ik aan het werken ben aan mijn eerste strongman wedstrijd. Anders programmeert hij wel altijd maximaal qua volume aan redelijk hoge intensiteit, al is het nu ook niet weinig en het gaat elke week wel omhoog. En dan op de bijkomende oefeningen tons of volume met lagere intensiteit (in het off season). Programmeert meestal in blokken van 6 weken waar week 4 en 6 meestal de zwaarste zijn, en dan is het ofwel opnieuw dezelfde block ofwel zitten er minor changes in.

dit is mijn 5de setje van gisteren zaten duidelijk nog wel paar reps in

• #3.084

Svvb. Week 4. T1.​

Air bike
1 x 60 / 35 (4 intervals maar)

Log press
4 x 70kg
4 x 70kg
4 x 70kg
4 x 70kg
4 x 70kg

Axle deadlift
8 x 205kg (70sec) PR

Air bike
1 x 180 / 60 (2 intervals. OP!)

Logpress ging goed. 3sets strict. 2 sets legdrive.

Axle deadlift voelde off. Links voelde elke rep zwaarder dan rechts in de lift. Mogelijks beetje uit center ofzo? Desalniettemin 70sec uit kunnen doen. En dit is een VPR regardless van stance of bar, dus best wel nice eigenlijk
:)

@johnyyy hier zie je dus week 4, zwaarste week. Volume op deadlift gereduceerd naar 1 set, 10 seconden langer en zwaarder gewicht. Net genoeg om een all out set te bekomen. Waar ik in week 1 op 3 sets 60seconden met 180kg zat.

5de set log.

205kg deadlift voor 70sec.

Niceeee

• #3.086

Svvb. Week 4. T2.​

Air bike
1 x 60 / 35 (6 intervals)

Sandbag to chest
11 x 100kg (80sec amrap) PR

Sandbag carry
100kg - 10m
100kg - 10m
100kg - 10m
120kg - 10m
120kg - 10m
120kg - 10m

Air bike
1 x 120 / 60 (3 intervals)

Good train! Heavy!

Sandbag carry = 100+120 -> 10m voor 3 sets.

Sandbag to chest

Carry

• #3.087

Svvb. Week 5. T1. Test​

Log press
1 x 80kg
1 x 90kg
1 x 95kg PR

Axle deadlift
2 x 215kg
2 x 215kg
2 x 215kg
2 x 215kg
2 x 215kg PR

Goeie training
niet verwacht een log pr te zetten dus blij
comp weight op axle bewoog goed.

95 log. Ietsje zwaarder dan verwacht na een vlotte 90.

215 comp weight, soepel.

Bijlagen

• em-happy.png
    em-happy.png
    3,3 KB · Weergaven: 21
  • #3.088

Week 5. T2. Test​

Sandbag to shoulder
6 x 100kg (75 sec)

Sandbag to chest
4 x 120kg (75 sec. Net geen 5de) PR

Log clean
1 x 100kg PR
1 x 110kg PR
1 x 115kg PR
1 x 120kg PR

Harde lekkere training
kapot nu.

120 log

100 Sandbag

120 sandbag

In

• #3.092
Wanneer ga je weer powerliften? :o
Geen idee eigenlijk, dit jaar zoiezo geen powerlifting wedstrijden meer. Ging normaal het vlaams kampioenschap mee doen in augustus om daar te qualificeren voor het BK. Maar die strongman wedstrijd is 1 week na het VK geloof ik, en had eerlijk gezegd meer zin om eerst eens de strongman man kant te proberen, ook omdat het een nieuwere wedstrijd is waar niet enkel toppers mee doen :) er doen er ook enkele erg goeie mee maar beter instap niveau.

En het BK dit jaar is in Wallonië waar ik eigenlijk al tegen op keek om zo ver te rijden om dan waarschijnlijk onder de middenmoot uit tekomen gezien ik nog maar 96kg ben in de -105kg :)

Dit jaar word dus vooral strongman en de -105 stukje bij stukje opvullen :)

• #3.093
@Rik76 hoe gaat het nog met jou btw? Nog steeds lekker op de mtb?

Geen idee eigenlijk, dit jaar zoiezo geen powerlifting wedstrijden meer. Ging normaal het vlaams kampioenschap mee doen in augustus om daar te qualificeren voor het BK. Maar die strongman wedstrijd is 1 week na het VK geloof ik, en had eerlijk gezegd meer zin om eerst eens de strongman man kant te proberen, ook omdat het een nieuwere wedstrijd is waar niet enkel toppers mee doen :) er doen er ook enkele erg goeie mee maar beter instap niveau.

En het BK dit jaar is in Wallonië waar ik eigenlijk al tegen op keek om zo ver te rijden om dan waarschijnlijk onder de middenmoot uit tekomen gezien ik nog maar 96kg ben in de -105kg :)

Dit jaar word dus vooral strongman en de -105 stukje bij stukje opvullen :)
Ik vind mezelf op dit moment ook te licht (te vet) voor de -105 maar kost misschien iets te veel moeite om de 93 weer te halen en dat is op 98kg. Merk je problemen met herstel tov pl?

• #3.095
Ik vind mezelf op dit moment ook te licht (te vet) voor de -105 maar kost misschien iets te veel moeite om de 93 weer te halen en dat is op 98kg. Merk je problemen met herstel tov pl?
Mocht ik nog men abs kunnen behouden (opgespannen) als ik de 100 aan tik ben ik al blij haha. Ik houd wel in men achterhoofd dat ik mogelijks eens ga cutten als ik 100+ ben om iets leaner de 100 aan te tikken dan met zoveel mogelijk spiermassa dan.

Herstel is veel zwaarder dan bij PL. Maar das mss ook omdat het nieuwer is? Spieren herstellen wel goed maar het zijn vooral de pezen en aanhechting en kleine spiertjes als in stabilisatoren enzo. Powerliften is erg statisch, nu moet ik heel vaak gaan 'lopen' en bewegen met zwaardere gewichten en alles wat je bij strongman doet voelt als een full body oefening 😅 Sukkel nog steeds soms met mijn biceps pezen (vooral door de log clean). En na sandbag / yoke runs hebben mijn enkels/knieën/heupen ook wel wat tijd nodig, maar voel me meestal hoed hersteld tegen de volgende training.

@Rik76 hoe gaat het nog met jou btw? Nog steeds lekker op de mtb?
Yep, nog steeds lekker aan het mtb-en. Het weer is er niet ideaal weer voor maar we zoeken wel altijd een plaats waar er niet overdreven veel modder ligt. Dan kom je soms wel op verrassend mooie plaatsen. :)
Wat de vermoeidheid betreft: nog steeds geen progress.

• #3.097
Yep, nog steeds lekker aan het mtb-en. Het weer is er niet ideaal weer voor maar we zoeken wel altijd een plaats waar er niet overdreven veel modder ligt. Dan kom je soms wel op verrassend mooie plaatsen. :)
Wat de vermoeidheid betreft: nog steeds geen progress.
Damn, dan vermoed ik dat die vermoeidheid gewoon zal blijven gezien je nog steeds geen progress hebt hierin? Hoe gaat het met je slaap en je lip want daar had je blijvend tintelend gevoel?

• #3.098

Svvb. Week 6. T1.​

Air bike
1 x 90 / 30 (5 intervals)

Log press
5 x 67.5kg
5 x 67.5kg
5 x 67.5kg
5 x 67.5kg
5 x 67.5kg

Axle deadlift
7 x 185kg
7 x 185kg
7 x 185kg (60sec)

Zwakke training, vroeg op na de late shift. Geen power en drive, beetje off maar goed we heb en gedaan wat moest gedaan worden.

Week 6 is hetzelfde als week 1 terug maar starten met iets hoger gewicht.

Damn, dan vermoed ik dat die vermoeidheid gewoon zal blijven gezien je nog steeds geen progress hebt hierin? Hoe gaat het met je slaap en je lip want daar had je blijvend tintelend gevoel?
De slaap is nog altijd niet in orde. Mijn slaapkwaliteit is echt belabberd. Dat houdt uiteraard de vermoeiheid voor een groot deel in stand, maar er is een vermoeden dat er meer aan de hand is. We zullen zien wat de onderzoeken uitwijzen.
Die lip is nog altijd dof. Dat zal zo blijven. Het went wel/niet. Ligt van het moment af. Maar meestal heb ik er niet echt veel last van. Ik ben iig knapper dan voor de operatie.:D

Svvb. Week 6. T1.​

Air bike
1 x 90 / 30 (5 intervals)

Log press
5 x 67.5kg
5 x 67.5kg
5 x 67.5kg
5 x 67.5kg
5 x 67.5kg

Axle deadlift
7 x 185kg
7 x 185kg
7 x 185kg (60sec)

Zwakke training, vroeg op na de late shift. Geen power en drive, beetje off maar goed we heb en gedaan wat moest gedaan worden.

Week 6 is hetzelfde als week 1 terug maar starten met iets hoger gewicht.
Het kan niet altijd 100% zijn. Je hebt iig de discipline aan de dag gelegd om te gaan trainen. Da's ook belangrijk.

Terug
Naar boven