Fitness Seller

Contest Log Pun intended

• Topic Starter Topic Starter
:roflol: Ja kan dat me wel voorstellen. Maar het ene biefstukje is de andere niet. Een Tournedos laat ik niet staan van goede kwaliteit, aangezien ik van een stokbrood nog meer pomp in mijn kaken krijg :p

Nog even een liftselfie, t is immers flexfriday en mijn aderen stemmen toe :fluit:

upload_2018-6-8_14-21-2.png

Broodje filet americain met mayo, ei en uitjesdrool:

• Like
Waarderingen: Vonk
Veel succes Pun! Die lift heeft blijkbaar al vaak dienst gedaan als locatie om selfies te nemen :p

• Like
Chest / Biceps / Delts

Man wat warm, vochtig en vies benauwd.. Ik liep helemaal leeg :roflol: Maar uiteraard wel tot het gaatje gegaan weer :D

Plate loaded lying chest press
20x40
10x80
10x120
10x160
10x170
08x170 pfff meer zat er niet in
08x80

Smith Shoulder Press
10x40
10x60
10x80
10x90 mehhh wat zwaar :eek:
10x60
10x40

DB Side Raises
08x14
08x20
08x22
08x22 :fire:

Pec Deck Machine
10x80
10x130
10x130
10x130
10x80 Heerlijk :D

Overhead Cable Curl
10x25
10x30
10x30
10x30

Cable Fly
10x25
10x30
10x25
10x25

Cable lateral raise
10x25
10x25
10x25

Cable Rope Curl
10x35
10x50
10x60
10x30

Dood, mort, dead :o Maar wel fucking voldaan weer :D

Met extra gratis zwart/wit foto met serieuze blik :wave:

upload_2018-6-8_20-8-36.png

Chest / Biceps / Delts

Man wat warm, vochtig en vies benauwd.. Ik liep helemaal leeg :roflol: Maar uiteraard wel tot het gaatje gegaan weer :D

20x40
10x80
10x120
10x160
10x170
08x80

Smith Shoulder Press
10x40
10x60
10x80
10x60
10x40

DB Side Raises
08x14
08x20
08x22

Pec Deck Machine
10x80
10x130
10x130
10x130

Overhead Cable Curl
10x25
10x30
10x30
10x30

Cable Fly
10x25
10x30
10x25
10x25

Cable lateral raise
10x25
10x25
10x25

Cable Rope Curl
10x35
10x50
10x60
10x30

Die blik, het lijkt wel of je een beetje op ons neerkijkt.

Haha ik zou niet durven :D

Je absorbeert zoveel energie dat alle kleur uit het licht verdwijnt. :lol:

Vraagje:
Ik las onlangs dat je de standaard "kip-broccoli-rijst" een beetje zat was. Veel BB'ers eten (zeker in de cut) overdreven clean de hele dag "rijst-witvis-groenten" of "rijst-kip-groenten", bakken in PAM-spray (evt. beetje olijfolie voor de gezonde vetten), bakje kwark voor het slapen gaan, havermout als ontbijt etc. Jij hanteert niet echt dit "bro-schema", maar uiteindelijk draait het natuurlijk om de macro's (en micro's), en die zijn wel prima. In de bulk eet/drink je ook (als ik mij niet vergis) gewoon cola, marsjes, hagelslag, 48+-kaas etc. (niets mis mee overigens).

Merk jij verschil m.b.t. progressie, shape, energie, verzadigdheid o.i.d.? Met andere woorden: vind jij dat het loont en verschil uitmaakt om een standaard BB-schema te hanteren (met de dingen die als clean worden beschouwd) of denk je dat het niets uitmaakt, zolang je macro's en micro's maar op orde zijn? Ben wel benieuwd hiernaar.

Je absorbeert zoveel energie dat alle kleur uit het licht verdwijnt. :lol:

Vraagje:
Ik las onlangs dat je de standaard "kip-broccoli-rijst" een beetje zat was. Veel BB'ers eten (zeker in de cut) overdreven clean de hele dag "rijst-witvis-groenten" of "rijst-kip-groenten", bakken in PAM-spray (evt. beetje olijfolie voor de gezonde vetten), bakje kwark voor het slapen gaan, havermout als ontbijt etc. Jij hanteert niet echt dit "bro-schema", maar uiteindelijk draait het natuurlijk om de macro's (en micro's), en die zijn wel prima. In de bulk eet/drink je ook (als ik mij niet vergis) gewoon cola, marsjes, hagelslag, 48+-kaas etc. (niets mis mee overigens).

Merk jij verschil m.b.t. progressie, shape, energie, verzadigdheid o.i.d.? Met andere woorden: vind jij dat het loont en verschil uitmaakt om een standaard BB-schema te hanteren (met de dingen die als clean worden beschouwd) of denk je dat het niets uitmaakt, zolang je macro's en micro's maar op orde zijn? Ben wel benieuwd hiernaar.

Bij deze vragen moest ik meteen denken aan een topic van deze week waarin stond; de ene calorie is de andere niet :roflol:

Als het er echt om gaat spannen, ga je natuurlijk zeker wel verschil merken tussen de verschillende soort macro's en micro's die je tot je neemt. Persoonlijk denk ik dat je echt iets moet kiezen dat bij je past en dat je vol kunt houden, want dat gaat je in de long run gewoon het meeste opleveren. Ease of mind is ook een onderdeel van deze sport en als je weet dat je gestrest raakt vanwege het feit dat je niet clean eet, dan kan dat ook gains kosten op de lange termijn. Dus ergens is het een afweging die je moet maken en uitzoeken waar jij je het lekkerst bij voelt, wat je tegelijkertijd vol kunt houden en wat je doelen niet in de weg zit.

Natuurlijk ben ik er van overtuigd dat als ik die 2% wel zou kunnen volhouden, ik wellicht wel 10-20% meer effectiviteit kan creëren. Maar dat weegt voor mij niet op tegen het feit dat het voor mij vooral een hobby is, die makkelijk en leuk te sturen moet zijn. De een vaart wel bij een zeer strict en strak dieet, voelt zich hier goed bij en kan dit volhouden. Ik weet van mezelf dat ik na een aantal dagen in de McDonalds zit om mezelf vol te proppen. Dat werkt imo dan contraproductief.

Ik ben nu een weekje bezig met een iets cleaner dieet, dus nagenoeg geen cola meer, wat met zo'n 600-1200kcal per dag scheelt netto. Ja dat merk ik wel in de gym, je moet ervoor waken dat je kracht daardoor niet teveel terugvalt en zorgen dat je die koolhydraten (zei het in mindere mate) ergens anders vandaan gaat halen. Nu kies ik er zelf voor om die 200gr carbs uit snelle suikers niet helemaal op te vullen met 200gr carbs uit "schone producten". Puur vanwege het feit dat ik progressie wil maken in de zin van het cutten. Dus ik vul dat aan met 100gr carbs uit andere bronnen zoals brood, aardappels en soms ook rijst en pasta. Maar per saldo krijg ik minder carbs binnen, dus zal ik dat ook merken in mijn energieniveau. Of je echt merkbaar sterker kunt worden op bijvoorbeeld 200gr carbs uit rijst/aardappelen versus cola en chocolade dat heb ik zelf nog nooit geconstateerd, want er zijn zeker periodes geweest waarin ik wel dedicated met een bro-food schema door het leven ging.

Het zijn wel leuke dingen om zelf mee te experimenteren natuurlijk, meten is weten en dat geldt ook voor je voeding!

Verder hanteer ik zelf meestal wel een IIFYM en kijk ik in grote lijnen naar de macro's en micro's om in elk geval de basis binnen te krijgen van mijn behoeften. Daar bovenop een kcal tekort of overschot en de rest gaat vanzelf, zolang je het maar volhoudt.

Bij deze vragen moest ik meteen denken aan een topic van deze week waarin stond; de ene calorie is de andere niet :roflol:

Als het er echt om gaat spannen, ga je natuurlijk zeker wel verschil merken tussen de verschillende soort macro's en micro's die je tot je neemt. Persoonlijk denk ik dat je echt iets moet kiezen dat bij je past en dat je vol kunt houden, want dat gaat je in de long run gewoon het meeste opleveren. Ease of mind is ook een onderdeel van deze sport en als je weet dat je gestrest raakt vanwege het feit dat je niet clean eet, dan kan dat ook gains kosten op de lange termijn. Dus ergens is het een afweging die je moet maken en uitzoeken waar jij je het lekkerst bij voelt, wat je tegelijkertijd vol kunt houden en wat je doelen niet in de weg zit.

Natuurlijk ben ik er van overtuigd dat als ik die 2% wel zou kunnen volhouden, ik wellicht wel 10-20% meer effectiviteit kan creëren. Maar dat weegt voor mij niet op tegen het feit dat het voor mij vooral een hobby is, die makkelijk en leuk te sturen moet zijn. De een vaart wel bij een zeer strict en strak dieet, voelt zich hier goed bij en kan dit volhouden. Ik weet van mezelf dat ik na een aantal dagen in de McDonalds zit om mezelf vol te proppen. Dat werkt imo dan contraproductief.

Ik ben nu een weekje bezig met een iets cleaner dieet, dus nagenoeg geen cola meer, wat met zo'n 600-1200kcal per dag scheelt netto. Ja dat merk ik wel in de gym, je moet ervoor waken dat je kracht daardoor niet teveel terugvalt en zorgen dat je die koolhydraten (zei het in mindere mate) ergens anders vandaan gaat halen. Nu kies ik er zelf voor om die 200gr carbs uit snelle suikers niet helemaal op te vullen met 200gr carbs uit "schone producten". Puur vanwege het feit dat ik progressie wil maken in de zin van het cutten. Dus ik vul dat aan met 100gr carbs uit andere bronnen zoals brood, aardappels en soms ook rijst en pasta. Maar per saldo krijg ik minder carbs binnen, dus zal ik dat ook merken in mijn energieniveau. Of je echt merkbaar sterker kunt worden op bijvoorbeeld 200gr carbs uit rijst/aardappelen versus cola en chocolade dat heb ik zelf nog nooit geconstateerd, want er zijn zeker periodes geweest waarin ik wel dedicated met een bro-food schema door het leven ging.

Het zijn wel leuke dingen om zelf mee te experimenteren natuurlijk, meten is weten en dat geldt ook voor je voeding!

Verder hanteer ik zelf meestal wel een IIFYM en kijk ik in grote lijnen naar de macro's en micro's om in elk geval de basis binnen te krijgen van mijn behoeften. Daar bovenop een kcal tekort of overschot en de rest gaat vanzelf, zolang je het maar volhoudt.
Dank voor je zeer uitgebreide verhaal en argumentatie! :D

Allemaal duidelijk en het snijdt zeker hout. Het valt mij op dat ik vaker mensen met een superfysiek, zoals jij, hoor zeggen "het is voor mij vooral een hobby" en dat je een BBQ o.i.d. niet afslaat. De mensen die superstrikt eten, zijn vaker helemaal niet zo buff en hebben moeite progressie te boeken, dus misschien werkt het hele cleane misschien wel contraproductief. (Oke, andere factoren zoals AAS etc. spelen natuurlijk ook een rol en je jarenlange ervaring en toewijding.) Ik denk dat ik in mijn volgende bulk toch ook wat vaker suikers o.i.d. ga toevoegen (anders dan de dextro die ik nu intra-WO neem) en ander vlees dan kip en biefstuk ga eten en wat meer ga 'experimenteren'

Dank voor je zeer uitgebreide verhaal en argumentatie! :D

Allemaal duidelijk en het snijdt zeker hout. Het valt mij op dat ik vaker mensen met een superfysiek, zoals jij, hoor zeggen "het is voor mij vooral een hobby" en dat je een BBQ o.i.d. niet afslaat. De mensen die superstrikt eten, zijn vaker helemaal niet zo buff en hebben moeite progressie te boeken, dus misschien werkt het hele cleane misschien wel contraproductief. (Oke, andere factoren zoals AAS etc. spelen natuurlijk ook een rol en je jarenlange ervaring en toewijding.) Ik denk dat ik in mijn volgende bulk toch ook wat vaker suikers o.i.d. ga toevoegen (anders dan de dextro die ik nu intra-WO neem) en ander vlees dan kip en biefstuk ga eten en wat meer ga 'experimenteren'

Thanks voor het compliment :$

Ja er schuilt zeker een kern van waarheid in je conclusie. Onze sport is er 1 van zoveel variabelen dat het lastig is om precies je vinger te leggen op een bepaald pijnpunt waar je iets mee kunt. Ook genetics spelen natuurlijk een rol, rust (dus genoeg slaap en geen stress), je trainingen (intensiteit, volume etc. moet bij je lichaam passen en hetgeen het aankan) en inderdaad de eventuele middelen die je tot je neemt spelen een rol naast o.a. voeding. Naarmate je langer traint ken je alle variabelen (als het goed is) steeds beter en wordt het gemakkelijker om te sturen. Veel mensen komen ook niet verder dan een standaard dieet, een standaard trainingsprogramma etc. Maar gaan eraan voorbij dat elk lichaam uniek is en je het dus het beste gewoon met trial on error zelf moet gaan uit zien te vinden. Soms duurt dat jaren, soms wat minder lang en soms kun je je laten bij staan door iemand die veel ervaring heeft en dat goed kan vertalen naar jouw specifieke situatie.

En nee een BBQ sla ik niet af idd :D

Chest / Biceps / Delts

20x40
10x80
10x120
10x160
10x170
08x80

Smith Shoulder Press
10x40
10x60
10x80
10x60
10x40

DB Side Raises
08x14
08x20
08x22

Pec Deck Machine
10x80
10x130
10x130
10x130

Overhead Cable Curl
10x25
10x30
10x30
10x30

Cable Fly
10x25
10x30
10x25
10x25

Cable lateral raise
10x25
10x25
10x25

Cable Rope Curl
10x35
10x50
10x60
10x30

Wat een fysiek man, :eek!:

Gaat goed je shape! Je bent ook behoorlijk zwaar, wat is je lengte?

• Like
deze doen wij ook omgekeerd ,dus met je rug er naar toe ,wel even goed aanvoelen voor de juiste houding ,

Ja ik zag laatst een stelletje deze inderdaad samen ook omgekeerd doen. Maar wat is exact het voordeel ervan? In principe is de rom van het apparaat natuurlijk naar de gemiddelde anatomie van de mens ontworpen. Omgekeerd zou je zeggen dat dit niet meer van toepassing is. Dat bedoel je waarschijnlijk ook met zoeken naar de juiste houding. Ik zal hem eens light weight uitproberen om te zien hoe het aanvoelt, maar ben wel benieuwd naar de toegevoegde waarde :)

Ja ik zag laatst een stelletje deze inderdaad samen ook omgekeerd doen. Maar wat is exact het voordeel ervan? In principe is de rom van het apparaat natuurlijk naar de gemiddelde anatomie van de mens ontworpen. Omgekeerd zou je zeggen dat dit niet meer van toepassing is. Dat bedoel je waarschijnlijk ook met zoeken naar de juiste houding. Ik zal hem eens light weight uitproberen om te zien hoe het aanvoelt, maar ben wel benieuwd naar de toegevoegde waarde :)

mega contractie , ik sta nu al te popelen om dit over een uurtje weer te mogen doen,

is natuurlijk wel heel persoonlijk,misschien vind je er zelf niks aan,maar niet geschoten is altijd mis

mega contractie , ik sta nu al te popelen om dit over een uurtje weer te mogen doen,

is natuurlijk wel heel persoonlijk,misschien vind je er zelf niks aan,maar niet geschoten is altijd mis

Zeker, altijd alles zelf proberen! Thanks voor de tip :cool:

Aah ok, dank voor de verduidelijking... alleen, zo rauw eten... hm, nog niet geprobeerd

Als je tartaar rauw eet, is dit het lekkerste wanneer je het zelf maakt. Mijn voorkeur heeft het klassieke franse recept 'Steak tartare'.

Hoe maak je dit? Koop een stuk runder bavette of flanksteak bij een goede slager. Pak een scherp mes en snijd in het dunne lange repen. Bundel al die lange repen en snijd er zo klein mogelijke blokjes van (paar milimeter diameter). Gebruik nu een hak techniek (zoals je kruiden ook fijn kunt snijden) en hak alles nog fijner. Pak alles weer samen, duw het plat en hak het opnieuw. Tot je een consistentie hebt die grover is dan tartaar of gehakt, maar wel plakkerig / fijn is.

Snijd een halve sjalot en een augurk, in zo fijn mogelijke stukjes. Hak ook een beetje peterselie en wat gedroogde kappertjes fijn. voeg dit toe aan het vlees. Voeg een eigeel, een theelepeltje dijon mosterd, een theelepeltje ketchup (of 2), zout, peper toe. Een 1/3 theelepel worcester saus en tabasco saus. Als je het hebt een theelepeltje van een echt lekkere olijfolie erbij.

Alles goed mengen en je hebt een smeuïge plakkerige consistentie. Soms wordt er nog een extra eigeel op de steak tartare gedaan ter decoratie. De steak tartare eet je op getoast brood. Belgen eten het vaak samen met vers gebakken friet.

Belgische variant:
upload_2018-6-10_9-12-41.png

Franse variant:
upload_2018-6-10_9-13-18.png

Mbt de clean voeding discussie. Ik denk dat mensen die beetje goede genetics hebben over het algemeen met meer weg komen. Dat is ook beetje reden waarom veel mensen met een goed fysiek het allemaal wat minder nauw lijken te nemen en sommige die tot 3 cijfers achter de komma alles inplannen niet per definitie de beste resultaten hebben (tov anderen). De mens is per definitie lui en als je goede gains maakt met minimale hasstle dan is er niet veel reden het jezelf veel moeilijker te maken.

Los daar van merk ik zelf sinds ik geen bewerkte shit meer eet en alleen clean food dat ik er aanzienlijk frisser uit zie. Betere huid, meer energie. Zal ook zeker een placebo effect bij zitten. Maar ik denk over het algemeen dat gezond eten alleen maar voordelen kan hebben en eigenlijk per definitie in bepaalde mate tot betere resultaten zal leiden. Uiteindelijk is de tendens in de wetenschap wel redelijk dat verhoogd bloedsuiker op lange termijn een negatief effect op je gezondheid heeft en dus je gains uiteindelijk gaat remmen). De vraag is een beetje hoe veel en in hoeverre je het als ongemak ervaart om altijd clean te moeten eten (vooral lastig als je veel kcals binnen wilt krijgen).

Ontopic: bruut fysiek Pun!!!

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven