Fitness Seller

Contest Log Pun intended

• Topic Starter Topic Starter
Mbt de clean voeding discussie. Ik denk dat mensen die beetje goede genetics hebben over het algemeen met meer weg komen. Dat is ook beetje reden waarom veel mensen met een goed fysiek het allemaal wat minder nauw lijken te nemen en sommige die tot 3 cijfers achter de komma alles inplannen niet per definitie de beste resultaten hebben (tov anderen). De mens is per definitie lui en als je goede gains maakt met minimale hasstle dan is er niet veel reden het jezelf veel moeilijker te maken.

Los daar van merk ik zelf sinds ik geen bewerkte shit meer eet en alleen clean food dat ik er aanzienlijk frisser uit zie. Betere huid, meer energie. Zal ook zeker een placebo effect bij zitten. Maar ik denk over het algemeen dat gezond eten alleen maar voordelen kan hebben en eigenlijk per definitie in bepaalde mate tot betere resultaten zal lijden. De vraag is een beetje hoe veel en en hoeverre je het als ongemak ervaart om altijd clean te moeten eten (vooral lastig als je veel kcals binnen wilt krijgen).

Ontopic: bruut fysiek Pun!!!

Ja ik denk dat onbewerkt voedsel tot op zekere hoogte voordelen met zich mee kan brengen. Maar het is inderdaad lastig, zeker in een bulk a 5000kcal om dan aan je kcal te komen.

En Thanks @Rob G :cool:

Nog een leuk vergelijk over de afgelopen 10 jaar, links had ik nog nooit een gewicht aangeraakt, midden zat ik in de bulk in 2015 en rechter foto is van afgelopen week. Bijzonder hoe ik dan toch nog steeds naar de spiegel kan kijken en denken; vandaag zie ik er klein uit :( Of, jeetje ik ben nog lang niet daar waar ik wil komen.. Misschien toch eens een cursus self-image-awareness gaan volgen :o

t*ring Jantje! Je bent echt hard aan het buffelen man. Netjes gek!

• Like
Waarderingen: Vonk
Allemammagisch wat een verschil... Van die tattoo blijft niet veel over naar verhouding met je rug :p

• Like
t*ring Jantje! Je bent echt hard aan het buffelen man. Netjes gek!

Ja het gaat echt ontzettend lekker qua progressie. Dat merk ik helaas wel aan de onderrug die er toch wel onder te verduren heeft helaas. Maar vooralsnog geen reden tot paniek en valt het te handelen. Waarschijnlijk gewoon het resultaat van het weefsel dat ze uit de tussenwervelschijf hebben verwijderd, waardoor er gewoon minder ruimte zit tussen de wervels op die plek. Met de jaren zal dat niet beter worden, maar ik houd er rekening mee met het type oefeningen en zorg dat ik me niet laat afleiden van het uitvoeren van de oefening in strict goed aanvoelende houding.

Allemammagisch wat een verschil... Van die tattoo blijft niet veel over naar verhouding met je rug :p

Ja het is wel een beetje een zielig dingetje geworden inderdaad :roflol: Ik moet er nog eens een ontwerp van laten maken dat mijn shape goed accentueert zonder dat heel mijn rug vol met inkt hoeft.

Wauw,mooie rug! Ik zou tattoe gewoon laten verwijderen.. Maar goed is meer eigen dingetje, ben niet zo van kleuren en schminken.

• Like
Ja het is wel een beetje een zielig dingetje geworden inderdaad :roflol: Ik moet er nog eens een ontwerp van laten maken dat mijn shape goed accentueert zonder dat heel mijn rug vol met inkt hoeft.

Tip: heb je de film "Red Dragon" gezien?

Tip: heb je de film "Red Dragon" gezien?

Haha je bedoelt Hannibal z’n epic rug?! Gaat me wel net iets te ver geloof ik :D

upload_2018-6-10_12-52-18.jpeg

Nice progress bro, srsly.
Tattoo zou ik of weghalen of niks aan doen, niet uitbreiden ofzo zelden gezien dat dat mooi uitpakt.

• Like
Word weghalen eigenlijk wel mooi?

Dikke progressie Pun!

• Like
Haha je bedoelt Hannibal z’n epic rug?! Gaat me wel net iets te ver geloof ik :D

upload_2018-6-10_12-52-18.jpeg

Ja, die. Ralph Fiennes speelt daar Francis Dolarhyde, een bodybuilder. Vind het altijd wel knap hoe die acteurs in een paar maanden een flink aantal kg's kunnen aankomen/afvallen.

• Like
Haha ja idd., maar die lui hebben verder geen leven naast t acteren dus beetje aas, dedicatie en goede begeleiding doet wonderen :)

Ik las onlangs dat je de standaard "kip-broccoli-rijst" een beetje zat was. Veel BB'ers eten (zeker in de cut) overdreven clean de hele dag "rijst-witvis-groenten" of "rijst-kip-groenten", bakken in PAM-spray (evt. beetje olijfolie voor de gezonde vetten), bakje kwark voor het slapen gaan, havermout als ontbijt etc. Jij hanteert niet echt dit "bro-schema", maar uiteindelijk draait het natuurlijk om de macro's (en micro's), en die zijn wel prima. In de bulk eet/drink je ook (als ik mij niet vergis) gewoon cola, marsjes, hagelslag, 48+-kaas etc. (niets mis mee overigens).

Merk jij verschil m.b.t. progressie, shape, energie, verzadigdheid o.i.d.? Met andere woorden: vind jij dat het loont en verschil uitmaakt om een standaard BB-schema te hanteren (met de dingen die als clean worden beschouwd) of denk je dat het niets uitmaakt, zolang je macro's en micro's maar op orde zijn? Ben wel benieuwd hiernaar.

Het grappige is dat veel mensen die aan bodybuilding doen, mensen die gezonder willen eten of mensen die af willen vallen, in hun hoofd producten als 'goed' of 'niet goed' labelen. Dat labelen van wat wel of niet goed (of wel / niet als clean gezien wordt) begint vaak al van jongs af aan en krijgt men gedeeltelijk van huis uit mee (afkomst en culturele achtergrond spelen een belangrijke rol). Dit vormt zich nog wat in latere jaren maar meestal blijft dit labelen van goed / niet goed puur gebaseerd op de perceptie van het individu zelf. Vaak maakt het individu ook deel uit van een bepaalde 'gemeenschap' waarin ook bepaalde opvattingen gelden (Zo zal iemand die deel uitmaakt van een PALEO gemeenschap anders denken over wat gezonde en cleane voeding is, dan bijvoorbeeld iemand die deel uitmaakt van een 'Vegan' gemeenschap).

Wat deze mensen niet doorhebben is dat naarmate ze zich meer verdiepen in voeding (en hetgeen waarin ze geloven), ze zichzelf ook steeds meer zijn gaan beperken. Het is als het ware een soort van stoornis die deze mensen geleidelijk aan ontwikkelen (Het wordt dwangmatig en vaak worden sociale situaties waarin ze niet de gewenste controle kunnen hebben vermeden). De waarheid is dat voeding in veel gevallen niet zo zwart wit is (goed vs slecht). In de ene context kan voedingsmiddel X prima zijn terwijl het dat in situatie Y niet is.

Het dwangmatige beperken van het eigen voedingspatroon en obsessief de voeding inname managen werkt meestal negatief. Je bent te veel bezig met details en dat neemt veel van je tijd, leven en gedachten in beslag. Je hebt het gevoel ontzettend veel te geven en in het meest optimale geval ga je misschien 10% meer rendement kunnen behalen. Maar hoe lang hou je dat vol? Misschien wel één of twee jaar, maar meestal geen 5, 10 of 20 (en de mensen met een echt bruut fysiek. Hoe lang trainen die al?).

Eten is niet alleen voeding voor je lichaam maar ook voor je ziel. Zorg dat je lichaam gezond en sterk is met de voeding die je eet, maar dat je er ook van geniet! (en genieten hoeft echt niet altijd ongezond te zijn. Zeker als je de nodige uren in de keuken oefent, kun je met heel gezonde dingen heerlijke dingen op tafel zetten).

Het grappige is dat veel mensen die aan bodybuilding doen, mensen die gezonder willen eten of mensen die af willen vallen, in hun hoofd producten als 'goed' of 'niet goed' labelen. Dat labelen van wat wel of niet goed (of wel / niet als clean gezien wordt) begint vaak al van jongs af aan en krijgt men gedeeltelijk van huis uit mee (afkomst en culturele achtergrond spelen een belangrijke rol). Dit vormt zich nog wat in latere jaren maar meestal blijft dit labelen van goed / niet goed puur gebaseerd op de perceptie van het individu zelf. Vaak maakt het individu ook deel uit van een bepaalde 'gemeenschap' waarin ook bepaalde opvattingen gelden (Zo zal iemand die deel uitmaakt van een PALEO gemeenschap anders denken over wat gezonde en cleane voeding is, dan bijvoorbeeld iemand die deel uitmaakt van een 'Vegan' gemeenschap).

Wat deze mensen niet doorhebben is dat naarmate ze zich meer verdiepen in voeding (en hetgeen waarin ze geloven), ze zichzelf ook steeds meer zijn gaan beperken. Het is als het ware een soort van stoornis die deze mensen geleidelijk aan ontwikkelen (Het wordt dwangmatig en vaak worden sociale situaties waarin ze niet de gewenste controle kunnen hebben vermeden). De waarheid is dat voeding in veel gevallen niet zo zwart wit is (goed vs slecht). In de ene context kan voedingsmiddel X prima zijn terwijl het dat in situatie Y niet is.

Het dwangmatige beperken van het eigen voedingspatroon en obsessief de voeding inname managen werkt meestal negatief. Je bent te veel bezig met details en dat neemt veel van je tijd, leven en gedachten in beslag. Je hebt het gevoel ontzettend veel te geven en in het meest optimale geval ga je misschien 10% meer rendement kunnen behalen. Maar hoe lang hou je dat vol? Misschien wel één of twee jaar, maar meestal geen 5, 10 of 20 (en de mensen met een echt bruut fysiek. Hoe lang trainen die al?).

Eten is niet alleen voeding voor je lichaam maar ook voor je ziel. Zorg dat je lichaam gezond en sterk is met de voeding die je eet, maar dat je er ook van geniet! (en genieten hoeft echt niet altijd ongezond te zijn. Zeker als je de nodige uren in de keuken oefent, kun je met heel gezonde dingen heerlijke dingen op tafel zetten).
Zeker waarheid, uiteindelijk gaat het om de macro's en micro's die je binnenkrijgt. Ik ben een beetje autistisch, dus voor mij werk het prima om mij doordeweeks aan mijn standaardmaaltijden te houden, zonder hierbij na te hoeven denken. Met verschillende groenten en kruiden kun je overigens elke maaltijd lekker maken.

Zeker waarheid, uiteindelijk gaat het om de macro's en micro's die je binnenkrijgt. Ik ben een beetje autistisch, dus voor mij werk het prima om mij doordeweeks aan mijn standaardmaaltijden te houden, zonder hierbij na te hoeven denken. Met verschillende groenten en kruiden kun je overigens elke maaltijd lekker maken.

Begrijp me niet verkeerd. 98% van de tijd eet ik gewoon de standaard producten die ik altijd koop en bouw daarmee lekkere gerechten. Maar wat ik bedoel is: Een keer uit eten gaan met je vrouw of vrienden of op een warme middag een bolletje ijs eten kan ook op zijn tijd. Dan kun je eventueel de kcal chatten en daar een beetje rekening mee houden. Maar wat ik niet ga doen is me druk maken, schuldig voelen of compensatie cardio.

Monday Legday woeptiefuckingdoe..

Okay afgelopen weekend veel te veel bier gezopen, ik ga geen aantallen noemen want dan vallen jullie allemaal achterover van je stoel. En het moet ook gewoon kunnen zo nu en dan.. Pun zou Pun niet zijn als hij dan niet gewoon 3 avonden lang balls out gaat :o :roflol:

Ah well, back to business.. Vanmorgen super gaar en met moeite naar het werk gesleept, natuurlijk ook 0,0 zin om daarna te gaan gymmen. En ook die hele fucking A12 afgesloten, dus maar uitgeweken naar de BF in Wageningen. Dat was dan wel weer een feestje, want het aantal personen was op twee handen te tellen, dus we konden heerlijk onze gang gaan :cool:

45 Plate loaded legpress
20x100
10x180
10x260
08x300
08x380
08x400
08x440 ha! dat ging eigenlijk gewoon hartstikke lekker :D
08x300 smal
08x300 wijd en hoog tenen naar buiten
08x160 smal
08x160 wijd en hoog tenen naar buiten

Lying Leg Curl
10x40
10x60
10x70
10x80
10x80

Leg Extension
10x50
10x130
10x130
10x50 Opperdepop

Calf Machine
10x60
10x100
10x130
10x130
10x130 heeeeerlijk!

Cable Rope Crunches
10x40
10x50
10x60
10x70
10x80

Als ik het dan zo bekijk wel wat weinig oefeningen, maar het volume en de intensiteit waren on point. Zeker die LP hakte er al goed in en daarna weer gemotiveerd natuurlijk :D

Voor de verandering dan maar eens een foto van benen met pomp. Echt geen idee hoe ik die separatie straks goed moet gaan krijgen. Ik hoop dat 2-3% zakken in vet een hoop zal doen. Aan de veins zal het niet liggen in elk geval :cool:

upload_2018-6-11_19-27-44.png

:wave:

Mooi die benen.

Woeptiefuckingdoe, Jim jefferies fan? :D

• Like
Mooi die benen.

Woeptiefuckingdoe, Jim jefferies fan? :D

Haha toevallig wel, wat een baas is dat :D Wist niet eens dat hij dat ook heeft gezegd kennelijk :p Wellicht in mijn onderbewustzijn of zo, want ik heb het vast niet zelf verzonnen in mijn dromen :haha:

d*ck skin benen!

• Like
Terug
Naar boven