AndroidHealthClinic

Contest Log Pun intended

Ben geen Punjab, maar dit is volgens mij waar het op neerkomt.

Als je op een laag vet% zit, kun je moeilijker vetzuren mobiliseren (Wat noodzakelijk is om ze vervolgens te verbranden). Als je langere tijd niet gegeten hebt en je lichaam geen energie meer uit voeding kan halen, gaat je lichaam vanzelf energie uit vetten mobiliseren en aanspreken. Door in deze staat cardio te doen, zal je lichaam makkelijker verdere vetzuren mobiliseren waarna je ze kunt gaan verbranden. Voor iemand met een gemiddeld tot hoog vet% boeit het niet. Deze zal altijd vrij makkelijk vetzuren mobiliseren en bij een netto tekort aan kcal deze vetzuren aanspreken. Dus in dit geval zal cardio (fasted of niet) gewoon bijdragen aan een netto kcal tekort. Omdat vrijwel het gehele netto tekort uit vetmassa gehaald kan/zal worden resulteert dit in vrijwel puur vetverlies.

Fasted cardio is een middel voor verder gevorderden (Veel spiermassa, laag vet%) om meer rendement (netto vetverlies) middels hun cardio te bereiken. Waar de wat minder gevorderden vrijwel altijd volledig rendement uit hun cardio kunnen halen, moeten mensen op een (heel) laag vet% een wat agressievere aanpak hanteren voor hetzelfde resultaat.

Hoog intensieve cardio is ook heel effectief voor mobiliseren van vetzuren. Door de cardio sessie op nuchtere maag (op lage intensiteit) te beginnen met 5 minuten heel intensieve cardio, kun je nog meer vetzuren gemobiliseerd krijgen, Door daarna 30-40 minuten lage intensiteit cardio te doen verbrand je deze ook.
Mooie uitleg. Cardio zou niet te intensief doen. Is het niet zo dat cardio op ca. 70% goed is voor je vetverbranding en dat op hogere intensiteit je lichaam carbs wil aanspreken?

Ik vind tijdens de diepe cut het bovendien fijn om in het weekend fasted cardio te doen zodat mijn eetwindow pas later begint en het daardoor gemakkelijker is binnen je kcal te blijven.

Ik doe zelf (als ik het doe) idd gewoon steady state cardio, hartslag rond de 130.

• Like
Waarderingen: Vonk
Nee zeker niet raar, het is altijd lastig goed passende kleding te vinden. Mijn ratio waist versus legs en schouders maakt het bijna onmogelijk om iets te vinden dat overal zit zoals het zou moeten.. :(

Op IG komt steeds reclame voorbij voor die aansluitende, speciale snit- shirts en broeken voor bodybuilders, is dat niets voor jou ?

• Topic Starter Topic Starter
Op IG komt steeds reclame voorbij voor die aansluitende, speciale snit- shirts en broeken voor bodybuilders, is dat niets voor jou ?

Klopt die ken ik, is een Deens merk geloof ik. Maar echt ubersaai... Ik wil wel een beetje #hip zijn :o

Aah, ja, snap ik :thumb:
en, true !

• Like
Of laten maken :)

Was bijna vergeten dat we allemaal zwemmen in het geld. Zwembroekje voor 200 euro moet kunnen.

Vind dat de meeste echte bodybuilders er qua kleding nu niet bepaald goed uit zien..

Of valt een jogging broek van gorilla wear ook onder mooi?

Kleding zal voor 99.9 % van DBB echt prima te doen zijn als je een beetje moeite doet. Overhemden blijven wel lastig imo, die zitten echt nergens naar hier.

Dan hoor ik zeker bij die 0,1%, wat een ellende die confectiekleding. Bovendien past mijn motor- en fietskleding ook niet meer, was al allemaal XXXL.

Ja op mijn lengte is het ook freaking lastig qua broeken zijn er merken die hogere breedte maat heeft dan lengte dus 36 w 30l

T shirts moet ik qua lengte s/m hebben qua breedte xxl maar met een smalle taile haalt het heel je fysiek weg.

Zwembroek ook even kijken liefst sportbroekje echte zwembroek is super lastig

Zo gisteren nog heerlijk kunnen trainen! Chest delts biceps :cool:

Maar dan vanmorgen slaat het noodlot weer toe.. bijna exact 2 jaar na mijn hernia in 2016, moest ik vanmorgen net uit bed niesen.. En jawel, uitstraling in het been en kan niet meer zitten, niet meer lopen.. Alleen liggen in de juiste houding.

Voor nu betekend dat eerst met medicijnen de pijn verdraagzaam maken zodat we er op vakantie zo min mogelijk ongemakken van ondervinden. Ik beperk me eerst tot ibu, paracetamol en pregabaline. De tramadol doet in principe niets tegen neuropathische zenuwpijn, maar bedwelmd alleen maar. En ik wil toch een beetje voorkomen dat ik net als in 2016 als een zombie de vakantie doorbreng. Wat dat betreft is de pregabaline hetgeen waar al Mn hoop op is gevestigd. Begin met 3x daags 150mg, maar als ik moet verhogen dan zal ik dat niet laten.

Maandag vast een doorverwijzing vragen voor een MRI, de uitstraling is hetzelfde als in 2016, dus ik vermoed wederom de L5-S1 :( Super kansloos hoe dat weer zo geëvolueerd is en door een nies weer helemaal naar de klote is.

Qua trainen voor nu even niets, als de pregabaline zn werk doet ga ik wat ik tot nu toe heb bereikt proberen te behouden en ik hoop er nog iets aan vet af te krijgen. Verder maar even kijken wat het beste moment is voor het maken van de foto’s.

Het is wat het is en we laten ons niet zomaar weer uit t veld slaan!

Srs door een nie(t)s:sad:

• Like
:( Heel veel sterkte. Hopelijk trekt het snel weg en kun je volle bak genieten van je welverdiende vakantie.:aai:

• Like
Owwww das balen....maar kan meevallen.....misschien trekt het bij? Sterkte Pun :(

• Like
Sterkte man wat een kutzooi weer! :(

• Like
Vervelend.. Beterschap en hopen op spoedig herstel

• Like
Poe, sterkte manbro

• Like
Poeh dat is goed klote man zo voor je vakantie. Hopelijk herstel je snel, sterkte!

• Like
Terug
Naar boven