Fitness Seller

Raar gevoel bij seated calve raises

IJSer

Freaky Bodybuilder
Waardering
1
Bij seated calve raises krijg ik altijd k*tgevoel in het middelste stuk van mn voeten, en heb ik het gevoel dat ik mn kuiten helemaal niet zo goed aanpak.. wat doe ik fout? van de foto's op internet word ik ook niet veel wijzer.

Voel je je kuiten niet goed?vreemd, probeer anders eens een andere kuitoefening.

Bij seated calve raises krijg ik altijd k*tgevoel in het middelste stuk van mn voeten, en heb ik het gevoel dat ik mn kuiten helemaal niet zo goed aanpak.. wat doe ik fout? van de foto's op internet word ik ook niet veel wijzer.

Hmmm daar heb ik soms ook last van maar dan bij standing calf raises, echt een vervelend, zeurend gevoel. Daarentegen heb ik wel het gevoel dat ik m'n kuiten goed train. Ik zou ook niet weten wat het is.

Ik krijg altijd kramp als ik zwaarder ga met die oefening.

• Topic Starter Topic Starter
Hmmm daar heb ik soms ook last van maar dan bij standing calf raises, echt een vervelend, zeurend gevoel. Daarentegen heb ik wel het gevoel dat ik m'n kuiten goed train. Ik zou ook niet weten wat het is.
juist precies hoe je het zegt! ik doe deze oefening naast standing calve raises.. is 1van de 2 genoeg dan?

Zelf doe ik ze alletwee maar bij seated raises heb ik er weer geen last van, ingewikkeld allemaal he ;).

standing bedoel je denk.. nee daar heb ik ook geen last, en dan voel ik ze heerlijk. Maar ik blijf ze gewoon allebei doen;)

Ken het wel. Doe mijn veters en schoenen dan los, meestal wordt het dan minder.

Zorg dat je inderdaad makkelijke schoenen aan hebt ( lees wat losser)
Probeer hem verder eens in 2 stapjes naar boven te trekken je kuiten. En niet helemaal naar beneden. Verder kan het zijn dat je een zwakke enkel hebt/teveel druk op je enkels hebt.

Just so you know, met de seated calf raise train je voor 96% je soleus en maar voor 4% de "echte" kuitspier.

Dat kan ik nauwelijks geloven Averion. De bewegingsbaan bij de seated calf raises is zo goed als het zelfde als bij alle andere kuitoefeningen.

seated is meer voor de soleus. Omdat de gastrocnemius ook over het kniegewricht loopt kan hij in zittende positie weinig kracht ontwikkelen.

1. Due to its insertion point (into the heel) the gastrocnemius first acts as a planter flexor of the heel. However, its origin effects the efficiency of this tremendously. You see, when your knee is flexed or bent the gastrocnemius becomes very slack, and cannot generate much tension. Therefore, attempting to work this muscle through plantar flexion, while seated would be rather futile. Its positioning, makes it a poor plantar flexor when in this position.

pijn onder je voeten kan duiden op stress op de voetspieren. Mss moet je je voeten eens iets verder naar voren schuiven ipv helemaal op je tenen. Zo stretch je de voetspieren minder. Probeer vooral te scharnieren in je enkel gewricht.

Let ook eens op de schoenen. probeer eens schoenen met een harde zool.

ok dit zijn de wat betere tips.. super gasten! ik ga het volgende kuit-training gelijk proberen! ;)

Terug
Naar boven