- Waardering
- 431
- Lengte
- 1m84
- Massa
- 107kg
- Vetpercentage
- 12%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Nu is het wachten op iemand (thinkalot?) die zegt; ja maar het zijn geen gastarbeiders meer, die mensen hebben een nederlands(belgisch) paspoort. Maar ik ben het met jou eens Richard. Ze zijn hier gekomen als gast en dat zijn ze nog steeds. Als jouw vader hier te gast is en je moeder ook maar jíj bent in nederland te gast geboren, ben je nog steeds een marokkaan.Nu zie ik ineens verwijten over de nationale feestdagen? Waar gaat dat nu over.
Met kerst is het volgens mij vrij rustig in NL.
Met pasen en pinksteren zijn er wat autoshows en woonboulevards geopend maar verder weinig heibel.
Alleen met oud en nieuw word er vuurwerk afgestoken. Dat is een traditie.
Dus dat houden we er hierin.
Dat er nu in dit land door onze gasten Ramadan word gevierd is gewoon iets wat word toegestaan. Eigenlijk zijn het gasten (gastarbeiders) alleen zullen ze nooit vertrekken.Allemaal best, maar ze moeten niet gaan zeuren over onze gewoontes, want NL is eigenlijk gewoon van NL-ers. Wij dulden ook andere mensen. Iets heel moois.
Maar ga dan niet zeuren, dat er sommige mensen over hun gewoointes wat te melden hebben.
Alle mensen zijn anders. Dus iedereen heeft andere gewoontes.
Maar de allochtonen dienen zich in dit geval maar aan te passen aan de autochtonen.
Zo zouden wij dat ook in een ander land moeten doen.
Nu komt er misschien een verhaal dat alle rijke NL-ers in het buitenland schijt aan alles en iedereen hebben. Dat klopt deels, echter hebben zij de financiele middelen om dat ook te kunnen.
Als hier alleen maar allochtonen woonden met miljoenen op de spaarboekjes had je hier ook minder gezeik als ze wat zouden doen.
Tevens vind ik het echt wonderbaarlijk dat je nooit wat eigenlijk hoort over aziaten, maar altijd over turken/marokanen/antilianen.
Aziaten vreten best het e.e.a. uit. Echter hoor je daar niks van. Toch knap!
Iedereen is hier te gast en als iedereen zich daar ook eens naar gedroeg zou het er allemaal een boel netter aan toe gaan.
Er siert mij nog wel meer.
Ik heb 8 jaar met 32 nationaliteiten samengeleefd.
Daar word je geen rascist van maar wel een realist.
mensen hebben een hekel aan realiteit, het spoort niet met hun dromen.
Dat is wat veel mensen niet begrijpen en dan meteen met woorden als ' rascist' gaan zwaaien, zodra ik kritisch ben (niet jij) kerel ze moesten eens weten
Je ziet samen wat er in de praktijk maximaal haalbaar is, wie meewerkt aan vreedzaam samenleven en wie bewust tegenwerkt. Maar da's een ander verhaal.
Of mensen die 's avonds laat een samenkomst hebben n.a.v. de Ramadan Moslim zijn of niet, dat is niet aan jou om dat te beslissen.
Jij kunt wel zeggen dat het geen Moslims zijn maar dat is natuurlijk onzin.
De ene Katholiek beweert ook dat ie meer Katholiek is dan zijn buurman maar hun BELEVING van het geloof is verschillend.
De k*tmarokkaantjes die elk jaar Hoog Catherijne en de bioscopen in A'dam onveilig maken zijn huftertjes maar OOK Moslim; anders doen ze niet mee aan het hele proces + viering. Dat moeder en vader zeggen: ' Hier heb je 50 euro ga maar naar de film, ziezo zijn wij van ons k*tkind af' betekent ook niet dat ze geen Moslim zijn.
Er is hier iemand op het forum die vaak de ware vreedzame aard van het pure Moslim-beleven uitlegt, maar dat kun je wel 1000 keer vertellen: Wij merken er weinig van. Kun je wel zeggen dat die honderdduizenden getrainde terroristen die wij op TV zien in de woestijn geen Moslim zijn maar ze bidden vaker per dag en zijn strenger voor zichzelf dan jij.
Dus wie is er dan een mindere Moslim?
Lekker bezig Thinkalot..!![]()
Ik heb de discussie hier verder helemaal niet gevolgd en heb ook geen zin 'em helemaal na te lezen. Ik wil alleen zeggen dat ik de achterliggende gedachte van Ramadan kan begrijpen en er respect voor heb. Men tart zichzelf door niet te eten om zo solidair te zijn met de mensen elders ter wereld die helemaal geen eten hebben. Tenminste, zo heb ik het altijd begrepen. Dat men dan s'avonds de schade in gaat halen is oké, maar doe het dan niet buitensporig zoals met hetsuikerfeest. Daarmee doe je je solidaire insteek toch een beetje teniet, ik vind de boedhistische gedachte dan toch mooier en gewoon genoegen te nemen met wat je nodig hebt. Geen buitensporige vreetpartijen.

Ze zouden ook het geld wat men uitgeeft aan het suikerfeest en het extra eten 's avonds kunnen overmaken naar die landen waar ze honger hebben. Dan help je die mensen meer dan dat je met z'n tweeën honger gaat zitten hebben![]()
Als ik zo mijn eigen tekst terug lees denk ik dat ie vrij hard is. Maar dat bedoel ik niet zo.
Ik ben vrij direct.
Als ik in turkije ga wonen heb ik geen rechten verder. Geen mooie uitkering, geen kerk, geen feestdagen enz enz. Als ik zoals sommige moslims een beetje ga verzamelen op een plein en een beetje mensen ga lastig vallen word ik gewoon gearresteerd.
Als Nl dan een ronde verder is op een EK of WK en dan tuuterend door de straat rijd word ik opgepakt.
NL is veel te tolerant is sommige zaken.
Dat aanpassen aan andere culturen. Waarom?
Hoeft toch helemaal niet.
Hun gewoon laten aanpassen aan ons, en thuis kunnen ze hun eigen dingen houden, zoals geloof, cultuur enz enz.
Hoeft niet een buurthuis te worden ingericht, hoeft geen moskee te komen.
Allemaal achterhaalde dingen. De moslim jongeren die ik ken komen daar echt allemala niet. Dan krijg je over 30 jaar dat ze ook net als nu de kerken alle moskeen moeten afbreken want er komt toch geen hond meer.
Nu is het wachten op iemand (thinkalot?) die zegt; ja maar het zijn geen gastarbeiders meer, die mensen hebben een nederlands(belgisch) paspoort. Maar ik ben het met jou eens Richard. Ze zijn hier gekomen als gast en dat zijn ze nog steeds. Als jouw vader hier te gast is en je moeder ook maar jíj bent in nederland te gast geboren, ben je nog steeds een marokkaan.
En omdat jij dat vindt blijven zij zich ongewenst voelen en blijven ze als een apare categorie beschouwt worden!
de meesten zijnhier idd geboren en getogen, dus per definitie geen gast meer he.
Je zetg het precies goed. Ga dan ook niet de achterlijke dingen die e rooit daarginder waren hier praktiseren![]()
In turkije en marokko zijn ze verder als de turken en marokanen hier.
Zegt genoeg imo.
En dan heb ik het niet over de achtergestelde berggebieden, maar gewoon het normaal bewoonde deel.
En omdat jij dat vindt blijven zij zich ongewenst voelen en blijven ze als een apare categorie beschouwt worden!
de meesten zijnhier idd geboren en getogen, dus per definitie geen gast meer he.
dat is het beleid dat Nederland voert ten opzichte van "vreemdelingen".
en zeg nou zelf, als wij in het buitenland zaten, zouden we dan niet ook lekker ons eigen ding willen blijven doen? ik denk dat iedereen dat toch wel zou willen, men levert nu eenmaal niet graag een stuk vrijheid in.
de aanpak van de overheid in landen als turkije is anders dan die van de Nederlandse overheid. is het dan gek, dat mensen daar gebruik van maken?
ik vraag niet of je het ermee eens bent of niet, maar of het vreemd is.
ik praat hier over de bouw van bijvoorbeeld een moskee om het geloof meer te kunnen praktiseren, niet over ouders met zogenaamd 30 kinderen in turkije die hier even bijslag komen halen, tussen gebruik en misbruik is een groot verschil.

Zo gedragen ze zich wel: Ze spreken onze taal niet (correct), hebben schijt aan alles en intimideren autochtonen die wat willen zeggen van overlast.
Ze gedragen zich dus als ONWELKOME GASTEN en niet als autochtonen met kennis en respect voor taal en NL cultuur.
Mooi uitgelegd Sport. Je vraagt dudielijk niet of mensen er mee eens zijn maar je legt uit dat mensen gebruik maken van mazen die wordeen opengelaten door de regering. Dank voor je antwoord.![]()
Je zetg het precies goed. Ga dan ook niet de achterlijke dingen die e rooit daarginder waren hier praktiseren![]()
In turkije en marokko zijn ze verder als de turken en marokanen hier.
Zegt genoeg imo.
En dan heb ik het niet over de achtergestelde berggebieden, maar gewoon het normaal bewoonde deel.

"ze " hier en "ze" daar. Dat is zoals zeggen: "de nederlanders, ZE zijn gierig.
altijd veralgemenen. zielig
Gelukkig neem jij jezelf nog serieus, ik raad je aan om maar met deze geforceerde houding te stoppen, je maakt je enkel belachelijk vriend.En omdat jij dat vindt blijven zij zich ongewenst voelen en blijven ze als een apare categorie beschouwt worden!
"ze " hier en "ze" daar. Dat is zoals zeggen: "de nederlanders, ZE zijn gierig.
altijd veralgemenen. zielig

Hoe moet je anders een bepaald trekje aangeven?
Wachten tot 100% van alle Nederlanders gierig is? En dan pas mogen zeggen dat Nederlanders over het algemeen best gierig zijn?
Ik heb dat rasechte linkse gedrag nooit begrepen: generaliseren mag niet, en daar voert men eborm campagne voor.
Je mag niet zeggen dat Antillianen lui zijn maar je mag wel weer zeggen dat Antillianen goed zijn in latin dansen.
Terwijl echt niet elke Antilliaan goed kan dansen hahaha!
Maar.. iedere ziel die op de Antillen komt je kan vertellen dat het dagelijks leven erg traag verloopt en dat men alles graag uitstelt voor morgen.
Conclusie: In de Antilliaanse gemeenschap heerst er een arbeidsethiek die men in Nedrland omschrijft als 'lui'.
Ho! Wacht! Mag niet gezegd! Want er zullen best wel een hondertal mensen zijn van Antilliaanse komaf die zich de pl**ris werken...ja nou en?
Wil dat zeggen dat je daarom niet mag zeggen dat de Antilliaanse manier van werken traag is?
ONZIN!
Veel mensen zeggen dat je niet mag generaliseren om discriminatie een halt toe te roepen. Ze denken daar wat mee te bereiken en zeggen dus altijd:
Niks geldt voor 100% van een bevolkingsgroep dus mag je niks zeggen óver die bevolkingsgroep. Wat een vette onzin.
Nederlanders zijn over het algemeen gierig.
Antillianen zijn over het algemeen een langzaam functionerend volkje.
Turken zijn over het algemeen erg opvliegerig als het om eer en posities gaat.
So what?
Da's toch normaal: Elke bevolkingsgroep heeft z'n positieve en negatieve trekjes, alleen is het een beetje moeilijk om bij sommigen nog wat positiefs te vinden.
Maar de anti-discriminatie maffia in Nederland verbiedt mensen te zeggen dat Marokkanen een criminele inslag hebben, ook al bewijzen cijfers dat ze als minderheid vernatwoordelijk zijn voor een meerderheid van de criminaliteit.
Mondje dicht hoor! Heel Nederland weet dat het zo is maar waag het niet te zeggen! Ies diskrimiaaasie!